Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Hhoonnzzaa
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 09.5.2009 18:15

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Hhoonnzzaa » 16.8.2014 22:53

9001 píše:Naráží se na to, že spolehlivost Wan se Škodou není nijak extra. O našich R.P se opravdu nemluví.
Tak to by mě zajímalo, čím je toto podložené. Po prvotním vychytání neduhů v Plzni na Variích před několika lety jsem si nevšiml, že by se jednalo o problémové stroje.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 16.8.2014 21:16

MM: Naráží se na to, že spolehlivost Wan se Škodou není nijak extra. O našich R.P se opravdu nemluví.

Jinak DPP není zrovna v pozici, kdy si může Škodu dovolit dráždit.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od P_V » 16.8.2014 21:14

MM-Mikulovsky píše:b) detail vyřešit trochu jinak než je v licencovaném vzoru
Toho bych se docela bál. On ten vzor vzešel z nějaké optimalizace pevnosti a jiných užitečných vlastností. Aby to pak nezačalo praskat, když se to vyřeší trochu jinak :o

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.8.2014 20:23

P_V píše:MMM: Je tu drobný problém, na výrobu tramvají dle existujících vzorů je zapotřebí mít licenci na ten vzor.
no sice licence na vzor bude spíš velký problém, pokud však se to vztahuje i na použití detailů/jen některých částí = v případě "Wan2" uspořádání podlahy dle "obousměrných sól Varií" + (asi i) podvozků (počítám-li, že pro menší prostor pod podlahou budou odlišně řešené proti RP i současné Waně).
Ale vyřešení "problematického" detailu by se měla dát vyřešit:
a) odkoupením licence na jeho použití v odlišném výrobku
b) detail vyřešit trochu jinak než je v licencovaném vzoru

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od P_V » 16.8.2014 19:56

MMM: Je tu drobný problém, na výrobu tramvají dle existujících vzorů je zapotřebí mít licenci na ten vzor.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.8.2014 18:26

romanek763 píše:
MF píše:Taková tramvajová dacia :D
Až na to ,že Dacia je spolehlivá
#-o počkat - ty máš informace, že Varia či Wany (potažmo KTN či RP/V) nejsou spolehlivé?
Já je tedy nemám a dokonce si naopak dovoluji tvrdit, že je možné minimálně pochybovat (respektive u některých to je již prokázaně vyvrácené) o spolehlivosti nových "supermoderních" 14T a 15T!

Jinak napadá mne jestli se při REKO T3 na "Wany2" :
1.) :zadnice na ŠT (a její dceřiné či jinak spřízněné společnosti)
2.) nepřičlenit ÚDDP k dceřiné společnosti DP = Pražské strojírně
Výpis z obchodního rejstříku - Pražská strojírna a. s., B 2318 vedená u Městského soudu v Praze píše:Předmět podnikání: výroba, instalace, opravy elektrických strojů a přístrojů, elektronických a telekomunikačních zařízení
montáž, opravy, revize a zkoušky elektrických zařízení
výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona
kovářství, podkovářství
obráběčství
klempířství a oprava karoserií
opravy ostatních dopravních prostředků
a pracovních strojů
zámečnictví, nástrojářství
zednictví
provádění staveb, jejich změn a odstraňování
projektová činnost ve výstavbě
, která by snad byla (viz výše) technologicky schopna zajistit-vyrobit nové NP skříně sólo TRAM, které by již (jako při velké části dosavadních REKO TRAM) tzv. vyzbrojily ÚDDP (např. jako její divize "kolejová vozidla", která by svou činností spadala do již současných předmětů podnikání Pražské strojírny).

romanek763
problémový jedinec
Příspěvky: 300
Registrován: 28.1.2011 18:42
Bydliště: Praha 10

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od romanek763 » 16.8.2014 16:45

MF píše:Taková tramvajová dacia :D

Až na to ,že Dacia je spolehlivá

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MF » 16.8.2014 12:56

Taková tramvajová dacia :D

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Radek » 16.8.2014 6:57

koci píše: Pragoimex je z nějaké části vlastněn Škodou...
Což je imho také vysvětlení té vysoké ceny (nejen) obousměrných wan - aby to moc nekonkurovalo Škodě. :(

koci
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 21.4.2010 22:12
Bydliště: Brno

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od koci » 16.8.2014 0:23

trainzjohny píše:
koci píše:...Dále taková souprava bude znamenat nemálo problémů. Namátkou třeba nutnost vyřešit kompatibilitu výzbrojí (jak známo Vária lze mít pouze s výzbrojí Škoda). ...
Kde jsi na takovou blbost přišel ? Třeba Ostrava do nich ve velkém cpala europulse od cegelecu, kdyby se chtělo, klidně se do nich narve i progress.
Jenže tomu je už taky dávno konec. Ostraváci přestali montovat Europulse na konci roku 2012. Od té doby mají všechny Vária se Škodou. Olomouc a Liberec to potkalo na konci roku 2011, a Plzeň ještě o rok dříve. Dost pochybuji o tom, že minimálně Olomouc a Ostrava by přešly na Škodu jen tak. Snad akorát v Liberci to bylo plánovaně, protože potřebovali wany spojitelné s T3M.04.

Vysvětlení se nabízí vcelku logické. Pragoimex je z nějaké části vlastněn Škodou, takže proč by si Škoda nechávala montovat do jeho vozů něco jiného, než vlastní komponenty.

Dlužno doplnit, že jedinou výjimkou je Brno, které stále montuje LF a LF2 s výzbrojí Europulse. Podle všeho je důvod ten, že se u našich vozů používá systém nadřazeného řízení, a komunikace mezi vozy od Cegelecu.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 15.8.2014 23:12

trainzjohny píše:
koci píše:...Dále taková souprava bude znamenat nemálo problémů. Namátkou třeba nutnost vyřešit kompatibilitu výzbrojí (jak známo Vária lze mít pouze s výzbrojí Škoda). ...
Kde jsi na takovou blbost přišel ? Třeba Ostrava do nich ve velkém cpala europulse od cegelecu, kdyby se chtělo, klidně se do nich narve i progress.
Tak proč Ova má poslední sérii s výzbrojí Škoda?

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od trainzjohny » 15.8.2014 23:07

koci píše:...Dále taková souprava bude znamenat nemálo problémů. Namátkou třeba nutnost vyřešit kompatibilitu výzbrojí (jak známo Vária lze mít pouze s výzbrojí Škoda). ...
Kde jsi na takovou blbost přišel ? Třeba Ostrava do nich ve velkém cpala europulse od cegelecu, kdyby se chtělo, klidně se do nich narve i progress.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 15.8.2014 22:25

Jenda1989: Problém je v tom, že vedení ROPIDu může zařvat na podzim se změnou vedení radnice, ale tramvaje tu budou minimálně 20 let...

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 22.6.2012 22:06

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Jenda1989 » 15.8.2014 22:22

koci píše:I kdybychom těmi soupravami LF+/2 + T3R.PV získali plně nízkopodlažní vypravení, nabízí se otázka, zda by to mělo nějaký globálně smysluplný přínos. Vozíčkářům by to asi pomohlo, jenže, podle mého názoru, by to odnesla cestující většina, protože:

- oproti 15T má navrhovaná souprava pouze necelých 20% nízké podlahy, pouze jedny dveře bez schodů, a pouze max 6 sedadel v úrovni nízké podlahy. Všechno dohromady, ve srovnání s 15T, znamená znatelně horší komfort nástupu, pomalejší výměnu cestujících, a ve finále delší pobyty v zastávkách.
- 15T budou do budoucna klimatizované, a existuje možnost klimatizaci dosadit dodatečně. U LF a T3 tohle půjde asi dost těžko.
- 15T má mezi cestujícími image něčeho nového, moderního, něčeho co přináší kvalitativní posun v cestování MHD. Souprava jedné "nové" a jedné "staré" (běžný cestující nepozná rozdíl mezi T3R.PV a starou T3) tramvaje díru do světa neudělá. Pořád to bude stejná "socka"

Dále taková souprava bude znamenat nemálo problémů. Namátkou třeba nutnost vyřešit kompatibilitu výzbrojí (jak známo Vária lze mít pouze s výzbrojí Škoda). Také vzhled takové soupravy. Kombinace LF s "historickou" podobou pražských T3R.PV by asi nebyla žádný hit.
No podívejme se na to z jiného úhlu, do Prahy sice chodí nové tramvaje 15T, které se i mně líbí, ale problém je v tom , že díky "ROPIDU" je jejich vypravení o sobotách, nedělích a svátcích nízké.:-( Proto se domnívám, že by vedle kloubových nízkopodlažních tramvají mohly být do Prahy dodávány i klasické tramvaje v nízkopodlažní verzi. Abych se po pravdě přiznal, tak VÁRIO jak v obousměrné tak jednosměrné verzi a z klasickým čelem i čelem od Pelikána by byla docela dobrou volbou. Navíc pokud by do Prahy chodily ty tramvaje v obousměrné verzi, tak by se klidně mohli postavit i nějaké nové trati bez obratišť (jako v Budapešti), což by takovou stavbu o něco zlevnilo. A dokázal bych si též představit i sólo tramvaj, která by mněla mnoho společných prvků s tramvají 15T. Nu a nakonec mně ještě napadl jeden typ tramvaje a to např. Brněnský VÁRIO LF2, který je sice kratší jak 15T, ale delší než např. T3, který by se určitě hodil na takové linky jako 4, 5, 6, 8. Chápu však, že rozpočet Prahy není a bohužel ještě dlouho nebude tak silný, aby se dalo koupit víc druhů typů tramvají. Jinak se za svou tak trochu scifi zprávu omlouvám a přeji všem hezký večer.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 15.8.2014 20:34

koci píše: .... Dále taková souprava bude znamenat nemálo problémů. Namátkou třeba nutnost vyřešit kompatibilitu výzbrojí (jak známo Vária lze mít pouze s výzbrojí Škoda). Také vzhled takové soupravy. Kombinace LF s "historickou" podobou pražských T3R.PV by asi nebyla žádný hit.
Již jsem psal, že pro kompatibilitu i jakési vnější estetické sladění (zejména čela) nechci Varia (jejichž čela se mi nelíbí - zejména světla a u obousměrné varianty tuplovaně, ovšem ani výklopné dveře mi nepřipadají praktické - zejména ve spojení s tlačítky otevírání, kdy člověk musí k nim přistoupit a pak takřka před nimi uskočit + přední křídlo prvních výklopných dveří z principu "dělá neplechu" při pohledu řidiče do pravého vnějšího zrcátka), ale T3RPLF2 = novou/druhou/obousměrnou verzi Wany, jenž by však měla doznat (kromě vylepšení/modernizace interiéru salónu - odvozeného od Obousměrného "sólo Varia) modernější podoby i zvnějšku - dveře totožné s nejnovější variantou KTN (tzv. lepená skla v kolmých pásech jednotlivých křídel), pro lepená skla bych byl i u oken v obou bočnicích (jediná původní skla tvarem i uchycením by zůstala jen na čelech + vnější zbarvení odvozené od KTN či T6 (částečně 15T) = okolo oken černá barva, pod nimi pásy bílé a červené., kovové části dveří šedé.

Odpovědět