Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MPL
Uživatel
Příspěvky: 228
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MPL » 01.9.2014 13:26

von Špilberk píše:Uznávám, že bývám na Andělu DC tak o minutu dřív, a taky se snažím, abych tam o tu minutu dřív byl, protože na Andělu je velká výměna cestujících, a tím mi ta minuta vždycky pěkně uteče. Ale tak je to podle mne v pořádku, aby tramvaj jela dál do centra na čas a ne aby si přivezla z okraje města, kde jede pořád na zvýšeném pásu, už zpoždění.
Ale zas: když chci být u Anděla s rezervou, abych i po výměně cestujících mohl jet dál do města na čas, musím na to pěkně šlapat.
Tak to hlavně nikde neříkej, nebo o tu minutu v JŘ přijdeš (Když se to tak dá jezdit parvidelně, ne?) :!:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 01.9.2014 8:36

parrot píše:Ta Evropská je možná ještě po nedávném reku taky pěkná divočina. Je ještě ze Šárky po Červený vrch mezi zastávkami vše po jedné minutě a je z toho spíš než jízdní řád pro tram letecký řád pro Gripeny? :D
Myslím, že ano, ale bez záruky. Já měl během prázdnin párkrát l.26 a ano, Evropská DC se dá vyjet s minimálním zpožděním, ale prostě se to musí ze Šárky rvát do města na plný pecky, abych se pak zastavil před "vjezdovým návěstidlem" do stanice Dejvická. ZC se dá i něco nahnat, ale musí být málo lidí a štěstí na semaforech. Ale to byly prázdniny, jak se to pojede za plného provozu, to se uvidí.
MM-Mikulovsky píše:
trainzjohny píše:Tedy nic proti vašemu "kňourání" ale já jezdím zmiňovaný šílený úsek Sídliště Řepy - Anděl skoro denně a v naprosté většině případů je tramvaj na Andělu tak brzo že tam ještě stojí s otevřenýma dveřma když už je všechno nastoupený a čeká do času.
no mívám to podobně, jen častěji pouze úsek Kotlářka - Anděl, ale to bude asi tím, že prostě na rozdíl od většiny musím "jezdit jako prase".
Uznávám, že bývám na Andělu DC tak o minutu dřív, a taky se snažím, abych tam o tu minutu dřív byl, protože na Andělu je velká výměna cestujících, a tím mi ta minuta vždycky pěkně uteče. Ale tak je to podle mne v pořádku, aby tramvaj jela dál do centra na čas a ne aby si přivezla z okraje města, kde jede pořád na zvýšeném pásu, už zpoždění.
Ale zas: když chci být u Anděla s rezervou, abych i po výměně cestujících mohl jet dál do města na čas, musím na to pěkně šlapat.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 31.8.2014 19:39

Jo, to by sedělo.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od XSC » 31.8.2014 18:22

Karosák píše:Včera jsem jezdil kolem Invalidovny a na tom pravoúhlém křížení s IAD směrem k Urxově trčí se země nějaké sloupky a z nich oštípané kousky kablíků.
Není to jen pozůstatek SSZ z doby, kdy se tam na Sokolovskou napojovala ještě nedostavěná Pobřežní?

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 31.8.2014 12:30

von Špilberk píše:
chemik píše:2 minuty újezd - ND??? :lol: :lol: :lol: masakr...
Tak co by ne :?: Když padne Újezd do jízdy, když bude prázdný most a když padnou čočky u Divadla do jízdy, tak klidně. :wink:
Ostatně jízdní doby se tak počítají už dávno: žádní cestující, žádná auta, žádné jiné tramvaje, žádné výkopy s OR10, na semaforech jen volno, zkrátka na ulici nejsou žádné problémy a tramvaj jen jede, jede a jede.
Preference MHD je přece prioritou města a je to vidět na každém rohu. 8-)

Dobrý je taky úsek Malovanka - Král. letohrádek za 5 (slovy "pět") minut :!:
parrot píše:Jinak změny jízdních dob se dají prý domluvit s odbory, anebo je snad na to u podniku nějaký člobrda, kterému se dá odeslat mail. Já se teď např. chystám napsat kvůli ubrané minutě u l. 6 a 9 mezi Újezdem a Nár. divadlem
Tak nám pak napište, co vám člobrda odpověděl. Hádám něco jako děkujeme za podnět, budeme sledovat...
Je to asi rok (nebo už 2?), co se dělali "velké" úpravy jízdních dob, ale moc to nedopadlo. Dám 2 příklady: V úseku Staroměstská - ND byly 3 minuty (2+1). Požadavek byl Lázně - Divadlo +1. Požadavku bylo vyhověno, ale ta minuta se vzala s úseku Staroměstská - Lázně, takže výsledek po úpravě 1+2, což je pořád 3, že. 8-)
Druhý příklad byl z Evropské, do dvou úseků se žádalo +1, opět bylo vyhověno, ale opět se ta minuta vzala v předchozím úseku, takže snaha prodloužit jízdní dobu z Šárky na Dejvickou nevyšla. Jako by snad tušili, o co nám jde, a zkazili nám to. 8-)
Takže jsem nad tím zlomil hůl a už na to nadávám jen tady. V tomhle ohledu je Oddělení JŘ hodně podobné ROPIDu: jim to na papíře vychází a to je hlavní.
Ono už v kurzu nám říkali, že se šetří, a přidaná minuta v JŘ může znamenat nutnost vypravit na linku o vlak víc. Takže se zkrátka šetří.
však si od toho taky moc neslibuji, jen píšu o sjednocení jízdní doby linek 6 a 9 společně s linkou 22 na stejnou dobu. Ve špičce jsou 2 minuty na úsek málo, a ono to možná samo vybublá, až se v září ukáže, že se tam v daném úseku tram sekají právě na mostě Legií a z KB Národní tř. odjíždí pozdě. Podobně se ubrala někdy před 2 lety minuta mezi Hlavním nádr. a Olšanskou a po čtvrt roce byla zase zpátky (odnikud nepřesunutá ale přidaná). Ta Evropská je možná ještě po nedávném reku taky pěkná divočina. Je ještě ze Šárky po Červený vrch mezi zastávkami vše po jedné minutě a je z toho spíš než jízdní řád pro tram letecký řád pro Gripeny? :D

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 31.8.2014 12:19

Včera jsem jezdil kolem Invalidovny a na tom pravoúhlém křížení s IAD směrem k Urxově trčí se země nějaké sloupky a z nich oštípané kousky kablíků. Nevím co to bylo, ani co to bude, ale připomnělo mi to-proč se v Praze nepoužívá to udělátko z Liberece, co je třeba na výjezdu z Fügnerky směrem k Mlýnské, nebo pod hanychovskou smyčkou, tedy pro auta jen blikající žlutá/červená a pro tram zhaslé čočky/volno?
Jasně, asi to lze použít jen na výjezdu z místa ležícího mimo PK, ale právě tam by to byl fajn pomocník, pokud by místo nebylo součástí nějakého souvisejícího SSZ. Když by to fungovalo, tak supr, a kdyby ne, stále by platilo DZ a nikoho to neopruzovalo nějakou nefunkční preferencí.
Kulaťák je na tohle možná moc divokej, tam bych asi zůstal u svislého DZ, dej přednost v jízdě tram a vyřešilo by se to věčné šaškování pustí/nepustí/jeden pustí/druhej to propálí...
Ale třeba vjezd/výjezd z vozovny Kobylisy na Horňátecké, nebo i ta Invalidovna, odbočení z Kolbenovy k zast. Nový Hloubětín, možná výjezd z Kubáně/Vladivostocká...ještě vás něco napadá?
Nebo je to na místní ouřady "moc nebezpečný" a všude musí být plná tříbarevka? Vždyť na Chodovské to jde, to je přeci unikát a funguje dobře.
Vezměte si to Přístaviště...užvejká se brnkátko a buď se musí čekat na protivlak, nebo jít s kličkou, nebo teda zastavovat a navolovat blízkým přihlašovákem. To by u tohoto řešení odpadlo, auta by měla jen oranžovou, tram zc blinkr a všeho s mírou...
Neřikám, že je to pecka, jen jsem si na to vzpomněl a co by na to pražský provoz...

Jo a mohl by mi někdo osvětlit, co je vlastně to cosi na výjezdu z VO? Jsem na PK, čočky chybí, tak se mám řídit DZ, čili pro mě platí ta červená, ale to se tam navoluji tou detekční kamerou, nebo je tam pevný cyklus? Ráno to dělá solidní fronty a prostě tam to řešení celý nějak moc nechápu, co to je za klauni 8-[ Uvítám osvětu, děkuji :wink:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 31.8.2014 11:42

trainzjohny píše:Tedy nic proti vašemu "kňourání" ale já jezdím zmiňovaný šílený úsek Sídliště Řepy - Anděl skoro denně a v naprosté většině případů je tramvaj na Andělu tak brzo že tam ještě stojí s otevřenýma dveřma když už je všechno nastoupený a čeká do času. Podobně bývá o chvíli napřed i na Vozovně Motol, tak prosím chápejte že 3 minuty zrychlení na S49 a zánovní trati proti těm rozmláceným BKV není nic strašného.
no mívám to podobně, jen častěji pouze úsek Kotlářka - Anděl, ale to bude asi tím, že prostě na rozdíl od většiny musím "jezdit jako prase".

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od trainzjohny » 31.8.2014 10:46

Tedy nic proti vašemu "kňourání" ale já jezdím zmiňovaný šílený úsek Sídliště Řepy - Anděl skoro denně a v naprosté většině případů je tramvaj na Andělu tak brzo že tam ještě stojí s otevřenýma dveřma když už je všechno nastoupený a čeká do času. Podobně bývá o chvíli napřed i na Vozovně Motol, tak prosím chápejte že 3 minuty zrychlení na S49 a zánovní trati proti těm rozmláceným BKV není nic strašného.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 31.8.2014 8:54

chemik píše:2 minuty újezd - ND??? :lol: :lol: :lol: masakr...
Tak co by ne :?: Když padne Újezd do jízdy, když bude prázdný most a když padnou čočky u Divadla do jízdy, tak klidně. :wink:
Ostatně jízdní doby se tak počítají už dávno: žádní cestující, žádná auta, žádné jiné tramvaje, žádné výkopy s OR10, na semaforech jen volno, zkrátka na ulici nejsou žádné problémy a tramvaj jen jede, jede a jede.
Preference MHD je přece prioritou města a je to vidět na každém rohu. 8-)

Dobrý je taky úsek Malovanka - Král. letohrádek za 5 (slovy "pět") minut :!:
parrot píše:Jinak změny jízdních dob se dají prý domluvit s odbory, anebo je snad na to u podniku nějaký člobrda, kterému se dá odeslat mail. Já se teď např. chystám napsat kvůli ubrané minutě u l. 6 a 9 mezi Újezdem a Nár. divadlem
Tak nám pak napište, co vám člobrda odpověděl. Hádám něco jako děkujeme za podnět, budeme sledovat...
Je to asi rok (nebo už 2?), co se dělali "velké" úpravy jízdních dob, ale moc to nedopadlo. Dám 2 příklady: V úseku Staroměstská - ND byly 3 minuty (2+1). Požadavek byl Lázně - Divadlo +1. Požadavku bylo vyhověno, ale ta minuta se vzala s úseku Staroměstská - Lázně, takže výsledek po úpravě 1+2, což je pořád 3, že. 8-)
Druhý příklad byl z Evropské, do dvou úseků se žádalo +1, opět bylo vyhověno, ale opět se ta minuta vzala v předchozím úseku, takže snaha prodloužit jízdní dobu z Šárky na Dejvickou nevyšla. Jako by snad tušili, o co nám jde, a zkazili nám to. 8-)
Takže jsem nad tím zlomil hůl a už na to nadávám jen tady. V tomhle ohledu je Oddělení JŘ hodně podobné ROPIDu: jim to na papíře vychází a to je hlavní.
Ono už v kurzu nám říkali, že se šetří, a přidaná minuta v JŘ může znamenat nutnost vypravit na linku o vlak víc. Takže se zkrátka šetří.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od chemik » 31.8.2014 6:44

2 minuty újezd - ND??? :lol: :lol: :lol: masakr...

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 31.8.2014 2:01

Za mejch motolskejch časů, kdy byla celá trať Anděl - Řepy na BKV a bez preference, bylo v PD 20 min., pak 18 a od 22:00 17 min.
Což bylo značně letecké, těch 17 a 18.

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 30.8.2014 22:16

9001 píše:willyjeff: Samozřejmě logika je správná, ale jaksi se zapomělo na to SSZ a 40... Našel by někdo kolik bylo minut na Anděl - Řepy při otevření?
Pokud mohu také něco doplnit... :D Původní jízdní dobu nepamatuji, protože jsem ještě nebyl u podniku, ale rád bych je taky znal. :D Cca před rokem se tam hodně hýbalo s minutami okolo Kavalírky-Kotlářky-Voz. Motol. Minuty se přeskládaly (posouvaly po trati ZC) a teď jsou např. 2 minuty jízdní doby mezi Golfem a vozovnou... Přidávala se minuta navíc na výjezdu mezi smyčkou Kotlářka a Kotlářka DC na hlavní trati. Naopak se ubrala minuta mezi Kavalírkou a Kotlářkou smyčkou ZC. Pak se na nějaký čas objevila minuta navíc mezi Poštovkou a Kotlářkou, ale asi po 2 měsících zase zmizela. Jinak mi přijde jízdní doba oběma směry odpovídající v pracovní den přes den. Večer a o víkendu by si to zasloužilo minutu navíc přidat v úseku Anděl => Sídl. Řepy, protože jízdní doba tam počítá s čistým průjezdem SSZ na křiž. Plzeňská x Radlická a pokud tě SSZ zazdí (z 90% ano), tak celý úsek jedeš o minutu pozdě. Naopak dolů by se taky večer a o víkendu hodila přidaná minuta navíc někde mezi Kotlářkou a Kavalírkou DC.

Jinak změny jízdních dob se dají prý domluvit s odbory, anebo je snad na to u podniku nějaký člobrda, kterému se dá odeslat mail. Já se teď např. chystám napsat kvůli ubrané minutě u l. 6 a 9 mezi Újezdem a Nár. divadlem (před reko VN tam byly 3 minuty, nyní jsou jen 2). Minuta navíc se tam vrátila jen pro l.22

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 30.8.2014 21:03

willyjeff: Samozřejmě logika je správná, ale jaksi se zapomělo na to SSZ a 40... Našel by někdo kolik bylo minut na Anděl - Řepy při otevření?

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 30.8.2014 19:59

9001 píše:Pár měsíců to musíš vydržet. Ted se to musí politicky ubrat...
Kéžby to bylo pár měsíců :( Řepy jsou takhle seřezaný od svého otevření. Logika: je přece rekonstruovaná trať ne? Nezáleží na tom, že se 60 může jet jen kousek u Krematoria, přibyly nové brzdící SSZ a noční čtyřicítka až za Kotlářku.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 30.8.2014 19:43

chemik píše:No, panečku. Je fajn, že zastávka Plynárna Michle bude na znamení, ale pokud to má bejt za cenu ubrání minuty, tak potěš koště. Kdo tam tudyma jezdí, tak ví, že jízdní doba NBS - Michelská - Spořilov - Michelská - NBS je utažená na krev, navíc ulice U plynárny směrem ZC přes den dost často stojí a připočtěme k tomu onu mínus minutu a máme rázem větší zpoždění...
Pár měsíců to musíš vydržet. Ted se to musí politicky ubrat...

Odpovědět