Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 01.9.2014 16:26

Jestli to takhle půjde dál, tak příští rok půjde do provozu stavba Skansky částečně i bez kolejí ;-).

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od willyjeff » 01.9.2014 15:43

9001 píše:Přesně. Možná bych tu spolupráci i propojil. Např. pankráčtí by mohli na Kačerov, z Motola a Vokovic do Řep atd.
Neměl bych s tím problém. Na Klíčov to mám blíž než pod kopec :)

V příloze mé 2 postřehy.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 01.9.2014 15:31

Přesně. Možná bych tu spolupráci i propojil. Např. pankráčtí by mohli na Kačerov, z Motola a Vokovic do Řep atd.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 01.9.2014 15:28

Se SKANSKou na věčné časy...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 01.9.2014 15:27

Tak pár náladových foto z okolí Kaštanu...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.9.2014 15:17

9001 píše:....
S tímhle mě napadla dábělská myšlenka jako maji v Liberci. Řidič má papíry na tram i bus. :devilsmokin Není práce na tramvaji, tak jde jezdit s busem a obráceně.
V Hradci Králové a Pardubicích to stejně má fungovat mezi autoBUSy a TROLEJbusy.
Jinak, dle mých informací, mezi TRAMvajáky DPP prý je hned několik desítek lidí, kteří mají i "papíry" na autoBUSy a různě často si je ve svém (TRAMvajovém) volnu využívají na vedlejšku přímo u autoBUSů DPP = sám nechápu proč přesně tyto lidi (v souladu se zákoníkem práce) nedokáže DPP převést v době výluk TT na práci na autoBUSech?
Vzhledem k tomu, že NAD se jezdí souběžně jen s pár desítkami vozidel, tak by i jen dočasně převedených 30 lidí z TRAM na BUS značně situaci pomohlo. (A aby se z toho nezbláznili, tak netvrdím, že mají jezdit jen NAD, ale prostě mají dočasně posílit stav řidičů BUS, aby tento odpovídal dočasně zvýšeným potřebám a stejně se zvládaly vybírat dovolené).

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 01.9.2014 15:10

Tusim se zde zminovane kolaudaci rika "zkusebni jizda pred obnovenim provozu", ale stopro si tim jist nejsem.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 01.9.2014 15:05

MM: Vozů bude dost.

S tímhle mě napadla dábělská myšlenka jako maji v Liberci. Řidič má papíry na tram i bus. :devilsmokin Není práce na tramvaji, tak jde jezdit s busem a obráceně.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.9.2014 15:04

Pokud není dostatek řidičů BUS a vozidel na NAD (+ je problém s kolonami IAD, v níž by NAD byla zaseknutá), tak by také (po dosavadních zkušenostech s "TRAMvajovými lanovkami" Stross - Letenské nám. a IPP - Karlák) dle mne bylo bezpečnější určit, že na jedné koleji (a ve směru od ní k vozovce se) bude dělat a jen po druhé koleji by jezdil cca 2km dlouhý pendl Říčanova - západní vjezd Královka (bez obsluhy jemu blízké zastávky Marjánka), který by byl zajištěn 2 provozními KTN (každá o dvou sloužících řidičích), které by se křižovaly pomocí vložených dvou Kaliforňanů cca v prostředku trasy (= v prostoru prostřední z celkem pěti zastávek = U Kaštanu) + jednou záložní KTN (odstavenou na začátku neprovozované koleje a sloužící jako místo pro BP dalších dvou řidičů - každý střídající na jedné z provozních KTN).
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 01.9.2014 15:06, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 01.9.2014 15:03

willyjeff píše:
9001 píše:W: Ale tam ta 174 stojí stejně ne?
Já měl za to, že se bavíme o NAD v úseku Malovanka - Vypič. Na BH stejně 174 nemůže, musí odbočit do Motola.
Myslím, že stojí v kolonách v okolí Vypichu. :wink:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.9.2014 14:41

9001 píše:Podle mě to spíš byla zkouška průjezdního profilu a že tramvaj prostě projede...
oficiální "lejstro", které bylo v pátek odpoledne obsahovalo, že se dnes ráno spustí/zavede "zkušební provoz s cestujícími v trase Královka (POZNÁMKA: toto je oficiální název obratiště u nácestných zastávek Malovanka) - Říčanova", takže defakto máš takřka pravdu.
9001 píše:
stteep píše:Tak asi nebylo zbytí, než začít jezdit i když nejsou dokočeny všechny práce. Začal platit normální JŘ a nejspíš by nebylo kde vzít lidi na NAD v rámci DPP, jelikož se ještě v září jezdí NAD do Hostivaře. Museli by se asi koupit vozy/lidi od soukromníka, což by nebylo za levno. Tendle průšvih je zcela jistě na hlavu zhotovitele stavby.
Ale nic to nemění na tom, že DPP vozí lidi na staveniště... Při nejhorším se tam dali dát cedule, že doporučují použít 174 jezdící po Patočkově...
i zde mohu 100% souhlasit
Dokonce mi to připomíná jednu mou "příhodu" - kvůli uvedení 15T do pravidelného provozu byly před pár lety části manipulačních kolejí a výstupní zastávky obratiště Výstaviště (dnes Výstaviště Holešovice) vydlážděny. Uvedené se dělalo za provozu v době, kdy tam končily 2 linky, které měly každá určenu jednu z předjízdných kolejí mezi obratovým obloukem a nástupní zastávkou. Dláždění se tehdy dělalo i v prostoru rozjezdové výhybky na uvedené předjízdné koleje - připomínkoval jsem, že vedoucí pracovníci DPP (= PDT) nebyli schopní dočasně (cca na 4 hodiny) nařídit ponechání nastavení zadlážďované výhybky v přímém směru (nejlépe ji tak i zaklínovat) a současně předjíždění linek na předjízdných kolejích mezi výstupní zastávkou a obratovým obloukem, čímž by:
1.) řidiči TRAM nebyli nuceni (cca každé 4 minuty) lézt do prostoru staveniště přestavovat jedině ručně přestavitelnou čepovou výhybku
2.) stavební dělníci by byli zdrženi jen samotným průjezdem TRAMvají a nikoliv ještě násobně delším pohybem řidičů v prostoru výhybky = zadláždění té výhybky by se určitě násobně urychlilo
3.) dodatečně jsem se snažil (přes OO) připomínkovat, že uvedený zvolený postup byl v rozporu s bezpečností práce - žel jsem nesupěl a dnešní stav na Bělohorské je, podle mne, důsledek i tohoto neúspěchu. Protože v případě nehody na staveništi to zase "odskáče" jen řidič, kterému bylo nařízeno tam jet (případně další činnosti - jako ručně přestavovat výhybku apod.)!

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od willyjeff » 01.9.2014 14:38

9001 píše:W: Ale tam ta 174 stojí stejně ne?
Já měl za to, že se bavíme o NAD v úseku Malovanka - Vypič. Na BH stejně 174 nemůže, musí odbočit do Motola.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 01.9.2014 14:36

W: Ale tam ta 174 stojí stejně ne?

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od willyjeff » 01.9.2014 14:35

Bobek píše:Jen na okraj: to, co je tu nazýváno kolaudací (projedem se tramvají), se naprosto nemusí krýt s kolaudací úřední. Stavba může fungovat v režimu předčasného užívání. Měsíce, roky, desetiletí... Příklady po Praze jsou.
Něco takového to bude. Asi se tomu prostě jen "kolaudace" říká, ale úředně/odborně je to něco jiného.

Jinak s tou náhradkou. Odklonit tu 174 by zase nebyl tak špatnej nápad. Bělohorskou by se ten kloubák v pohodě vlezl, velké stroje tam už moc nepřekážej. Nejhorší je prostě ten úsek od Vypichu dál, to je souvislé stojící parkoviště.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobek » 01.9.2014 14:29

Jen na okraj: to, co je tu nazýváno kolaudací (projedem se tramvají), se naprosto nemusí krýt s kolaudací úřední. Stavba může fungovat v režimu předčasného užívání. Měsíce, roky, desetiletí... Příklady po Praze jsou.

Odpovědět