Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od gabuliatko » 16.10.2014 19:49

Bobik píše:A k čemu je ta celá - a jistě ne levná - opičárna vůbec tak nutná, ...
Léta se tam lítalo ve žlábku v panelech a najednou je potřeba mazat (a to už se měnily koleje). Není něco špatně?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Karosák » 16.10.2014 10:02

Zato já včera zpozoroval, že systém není optimálně nainstalován, protože mazivo je napatlané i na hlavách a došlo mi i k prokluzu...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Bobik » 16.10.2014 8:39

Pořád mi to přimazávání v Motole vrtá hlavou. Bohužel ještě nebyl čas zajet to proštudovat na místě. Ví k tomu někdo víc, jak to funguje a proč takhle (proč zrovna tohle řešení)? Totiž aby bylo jasno co mi tolik vrtá - má to solární panel, tedy potřebuje to elektriku. Protože to má (jenom?) solár, potřebuje to baterky aby to mohlo fungovat i v noci, kdy je tma. Elektriku to nejspíš potřebuje především k tomu, aby to vytlačilo mazivo při průjezdu tram. A k čemu je ta celá - a jistě ne levná - opičárna vůbec tak nutná, když např. na dráze maj takovýhle zařízení (tedy přimazávání oblouků v otevřeným svršku) pouze čistě mechanický bez nutnosti elektrickejch udělátek :?: A taky jim to funguje.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od kruťák » 12.10.2014 13:36

Na znamení píše:Systém je napájen z fotovoltaických článků.
Kolik dáváte tomu, než si pro ten panel nějaký vykuk dojde? :)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Bobik » 10.10.2014 19:04

"Mazání hlav kolejnic" v Motole - přepokládám že se jedná o mazání boků hlav kolejnic - tedy mazání okolků? Jen pro jistotu, zdali si rozumíme. :D

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Bobek » 23.9.2014 21:33

Když jsme u toho, není ono nakonec lepší, když to lidi dělaj dobrovolně, než když to dostanou nařízený předpisem? (A to vlastně platí obecně...)

oddělení 666 dodá, bfmlpsvz provede... :roll:
Rozumím tomu, když máme v Kolbence "blbuvzdorný" předpisy na bezpečnostně relevantní věci, protože tam končí legrace, ale takovejhle elaborát na vlaječky by tu nikdo nevyplodil... snad, ještě. 8-[

Uživatelský avatar
mixik
Uživatel
Příspěvky: 617
Registrován: 07.10.2008 23:04
Bydliště: Přívory - Všetaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od mixik » 23.9.2014 20:23

9001 píše:Napadá mě problém jako byl u tramvají... Prostě SORky a novější Karosy nemají držáky.
karosy maj držáky u držáku zrcátek, sorky nevím. ale vím, že se to rušilo když byly 7kila, který měli držáky na nárazníku.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10208
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od 9001 » 23.9.2014 14:31

Napadá mě problém jako byl u tramvají... Prostě SORky a novější Karosy nemají držáky.

Uživatelský avatar
mixik
Uživatel
Příspěvky: 617
Registrován: 07.10.2008 23:04
Bydliště: Přívory - Všetaty
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od mixik » 23.9.2014 14:22

může mě někdo vysvětlit, proč tramvaje jsou vyzdobeny vlajkami a autobusy ne? to jako půlka podniku mají úctu a druhá půlka ne.
proč se to u autobusu vlastně zrušilo?
mimochodem pokud je bus mhd s lajky je to jen iniciativa toho řidiče.

já myslel, že jsou nějaké příkazi které platí pro komplet dopravní podnik.

nebo to je zase opět o penězích?

PetraMaslovska
Uživatel
Příspěvky: 1
Registrován: 15.9.2014 17:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od PetraMaslovska » 15.9.2014 17:57

Celý text mormy upravující vyvěšování vlajky:

Účel vydání
Tato norma stanovuje termíny a způsob použití vlajkové výzdoby na vozech tramvají a pozemní lanové dráhy.
1 Vlajková výzdoba tramvají a vozů pozemní lanové dráhy
Vlajková výzdoba tradičně zdůrazňuje výjimečnost určitých dnů nebo událostí.
1.1 Vlajková výzdoba se provádí umístěním dvou stanovených vlajek do horní nebo spodní části čelního prostoru vozidla, souměrně k jeho podélné střední rovině. Vlajky jsou pevně přichyceny k žerdím umístěným ve zvláštních držácích. Žerdi jsou zhotoveny z vhodného materiálu o délce 600 – 700 mm a průměru 12 – 13 mm. U stejného typu vozidla musí být umístění vlajek shodné.
1.2 U obousměrných motorových vozů tramvajové dráhy se vlajková výzdoba umístí
na obě čela vozu v případě, že jedno nebo druhé čelo motorového vozu je během provozu střídavě v čele tramvajového vlaku. V ostatních případech se vlajková výzdoba umístí pouze na čelo prvního vozu tramvajového vlaku. U vozů pozemní lanové dráhy se vlajková výzdoba umístí na obě čela vozu vždy.
2 Použití vlajkové výzdoby
Ve dnech uvedených v bodě 2.1 této normy musí být vlajková výzdoba umístěna na všech tramvajových vlacích včetně těch, jejichž provoz není určen jízdním řádem (mimo vlaků jedoucích do opravy nebo na likvidaci), na vozech pozemní lanové dráhy i na historických tramvajích, pokud jsou v provozu.
Ve dnech uvedených v bodě 2.2 této normy se rozsah vlajkové výzdoby stanoví buď stejně jako v bodu 2.1 této normy nebo – dle charakteru akce – pro vybraný druh provozu, vybrané linky, linky vedené určitou částí hl. m. Prahy, vybrané typy vozidel apod. O rozsahu vlajkové výzdoby rozhodne dopravní ředitel.
2.1 Vlajková výzdoba o státních svátcích
Na vlajkovou výzdobu je použita státní vlajka České republiky.


Státní vlajka České republiky se skládá z horního pruhu bílého a dolního pruhu červeného, mezi něž je vsunut žerďový modrý klín do poloviny délky vlajky; poměr šířky vlajky k její délce je 2:3 (§ 4 zákona České národní rady č. 3/1993 Sb., o státních symbolech České republiky).
Státní svátky České republiky stanovuje zákon č. 245/2000 Sb., o státních svátcích,
o ostatních svátcích, o významných dnech a o dnech pracovního klidu, ve znění pozdějších předpisů.
Státní svátky
- 1. leden Den obnovy samostatného českého státu
- 8. květen Den osvobození
- 5. červenec Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje
- 6. červenec Den upálení Mistra Jana Husa
- 28. září Den české státnosti
- 28. říjen Den vzniku samostatného československého státu
- 17. listopad Den boje za svobodu a demokracii
Vlajková výzdoba se umístí v uvedených dnech na vozidla denního provozu.
2.2 Vlajková výzdoba při jiných příležitostech
2.2.1 Při jiných příležitostech (významné akce nebo události celostátního nebo celopražského charakteru, sportovní nebo reklamní akce, popř. významné dny nebo výročí v rámci DP), pokud nepřipadnou na dny uvedené v bodě 2.1 této normy, se vlajková výzdoba provede pouze na příkaz nebo se souhlasem dopravního ředitele, který stanoví nebo odsouhlasí druh vlajek, které budou použity, popř. jejich vzájemnou kombinaci a rozsah vlajkové výzdoby.
Je-li součástí stanovené vlajkové výzdoby státní vlajka České republiky v kombinaci s jinou vlajkou, umístí se státní vlajka vždy na pravé straně ve směru jízdy (z čelního pohledu vlevo).
Při akcích nemajících celostátní význam není dovoleno umisťovat na vozidla státní vlajku České republiky.
2.2.2 Útvary DP, v jejichž kompetenci je příprava tramvají a vozů lanové dráhy k provozu, obdrží patřičné informace (popř. i stanovený druh vlajek, pokud nejde o vlajky uvedené v bodě 2.1 této normy) v takovém časovém předstihu, aby bylo možno zajistit vybavení vozidel vlajkami ve stanoveném termínu. Informaci podá útvar 100000 – ÚD, stanovený druh vlajek dodá útvar 900700 – odbor Marketing a komunikace nebo stanoví postup samostatná vnitřní norma.
3 Zajištění a kontrola vlajkové výzdoby
Za umístění vlajkové výzdoby na vozy odpovídají příslušní vedoucí zaměstnanci útvaru 220000 – JSVT, vedoucí útvaru 360000 – JHV a vedoucí útvaru 129000 – provozovna LD Petřín.
Řidiči tramvají i průvodci lanové dráhy zkontrolují před výjezdem na trať a vždy před odjezdem z výchozí zastávky úplnost a stav vlajkové výzdoby. V případě ztráty nebo poškození vlajek (vlajky) během provozu vozidla podají zprávu útvaru 120320 – oddělení Provozní dispečink, který neprodleně zajistí nápravu.
Datum schválení: 25. 3. 2009
Ing. Martin Dvořák, v. r.
generální ředitel

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 318
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od MKzB » 31.8.2014 19:46

Koukám na okno do dílen a vidím, že povrchová kolej se nám nějak rozmnožila.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Radek » 29.8.2014 6:33

Díky.

Uživatelský avatar
Bába Foutéř
Šťoura
Příspěvky: 65
Registrován: 23.1.2007 19:25

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Bába Foutéř » 28.8.2014 19:35

Radek píše:Díky za popis RT6N2 :) Ví se, jak to dopadlo v Polsku s výzbrojí? Nechali tam Cegelec, nebo jak to vyřešili?
Všechny modernizované vozy mají výzbroj Siemens.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Radek » 28.8.2014 17:41

Díky za popis RT6N2 :) Ví se, jak to dopadlo v Polsku s výzbrojí? Nechali tam Cegelec, nebo jak to vyřešili?

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od ZXS91 » 14.8.2014 15:31

Galerie z reko meziměsta moc pěkná. Místy to vypadá, jak kdyby tam tu tramvaj spíš rušili :D

Odpovědět