Cyklistická doprava
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cyklistická doprava
Mám dotaz - chápu správně, že s kolem můžu do tram z Holešovic na Hercovku, ale z Hercovky dolů nikoliv?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cyklistická doprava
MMM: Pokud jde o dilataci na Holešovické straně, tak "rychlocyklisty" lituju. Prý se to řešilo, ale jednoduchý návrh, cos tu napsal, asi nikoho nenapadl. Takže asi na ústa napadne cyklista. Ona i ta dilatace na druhé straně při pomalé jízdě a nepevně držených řídítkách může být poněkud problémová.
Značka na nájezdu na most skutečně zbytečně zmenšuje profil v tomto místě. Zajímavější je ovšem, jak se cyklisté na ten chodník dostanou. Původně měli po výjezdu z podjezdu mít nájezd na chodník, pak měli jet zadem přes tu obslužnou komunikaci do poměrně prudkého kopce a za ní mají zřízen nájezd na chodník. Nicméně nájezd na chodník hned za podjezdem nevznikl, takže přestože je v celém podjezdu cyklopruh, chodníkový cyklista je na chodník naveden nájezdem už před podjezdem, tj. je nucen jet po tom uzoučkém chodníku, kde bude asi největší podíl chodců. A pak ho čeká to stoupání na té obslužce, takže tudy pojede cyklista jen jednou. Podruhé pojede tím cyklopruhem v podjezdu, pak vjede do odbočováku na tu obslužku a na most najede průjezdem po obou přechodech před mostem.
Značka na nájezdu na most skutečně zbytečně zmenšuje profil v tomto místě. Zajímavější je ovšem, jak se cyklisté na ten chodník dostanou. Původně měli po výjezdu z podjezdu mít nájezd na chodník, pak měli jet zadem přes tu obslužnou komunikaci do poměrně prudkého kopce a za ní mají zřízen nájezd na chodník. Nicméně nájezd na chodník hned za podjezdem nevznikl, takže přestože je v celém podjezdu cyklopruh, chodníkový cyklista je na chodník naveden nájezdem už před podjezdem, tj. je nucen jet po tom uzoučkém chodníku, kde bude asi největší podíl chodců. A pak ho čeká to stoupání na té obslužce, takže tudy pojede cyklista jen jednou. Podruhé pojede tím cyklopruhem v podjezdu, pak vjede do odbočováku na tu obslužku a na most najede průjezdem po obou přechodech před mostem.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cyklistická doprava
jinak nejsem si zcela jist, že:
a) z osazených DZ je na první pohled jasné, že cyklisté mají jet přes Trojský most přednostně po chodníku a případně mohou po vozovce - viz přílohy 1 a 2.
b) je správné osadit DZ "konec zóny zákazu stání" těsně před vjezdem na most (na němž je navíc při pravém okraji vozovky vyznačen cyklopiktokoridot), místo osazení až někde za mostem (respektive i křižovatkou s vjezdy na MO)
a) z osazených DZ je na první pohled jasné, že cyklisté mají jet přes Trojský most přednostně po chodníku a případně mohou po vozovce - viz přílohy 1 a 2.
b) je správné osadit DZ "konec zóny zákazu stání" těsně před vjezdem na most (na němž je navíc při pravém okraji vozovky vyznačen cyklopiktokoridot), místo osazení až někde za mostem (respektive i křižovatkou s vjezdy na MO)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cyklistická doprava
TAK PO MÉ DNEŠNÍ (VLASTNĚ JIŽ VČEREJŠÍ) ÚČASTI NA DOD TROJSKÉHO MOSTU, JSEM NÁZORU, ŽE NĚKDO Z PROJEKTANTŮ A DALŠÍCH ODPOVĚDNÝCH OSOB NA NĚM PŘÍMO USILUJE O ŽIVOTY CYKLISTŮ.
Protože cyklopiktokoridory v pravých jízdních pruzích na mostě (jenž "pouze" legalizují jízdu "rychlocyklistů" po vozovce, protože nebýt toho vyznačení na té vozovce, tak cyklista musí povinně-dle zákona využít vyznačené cyklostezky na chodníku.) na Holešovické straně jsou vedeny přes tak "kravské" dilatace ve vozovce (alespoň částečně jedna z nich je zde zachycená), že si při jejich přejezdu cyklista musí nabít "kokos".
Tvar těch dilatací bych popsal jako dva protisobě zaklesnuté hřebeny s kolmými zuby s tím, že:
1.) zuby a mezery mezi nimi jsou na šířku cca dvou plášťů silničních kol (= širší i než je plášť horských kol)
2.) dilatační spára (nedoražení hrotů protilehlých hřebenů) je ve směru jízdy dost dlouhá = již přední kolo jízdního kola se musí do ní dost propadnout a nejsem si vůbec jist aj plynule vyjede dál ven = bojím se krásných "krásných" držkopádů přes řídítka!
Ještě mne napadá:
1.) čemu jako má napomoci či dokonce zabránit to její zvýraznění žlutým nátěrem?
2.) to ji např. v šířce cca 1m nebylo možno překrýt plátem plechu připevněným jen na jedné straně dilatace k vozovce = nebránícího ve vzájemném pohybu dvou částí konstrukce?
Protože cyklopiktokoridory v pravých jízdních pruzích na mostě (jenž "pouze" legalizují jízdu "rychlocyklistů" po vozovce, protože nebýt toho vyznačení na té vozovce, tak cyklista musí povinně-dle zákona využít vyznačené cyklostezky na chodníku.) na Holešovické straně jsou vedeny přes tak "kravské" dilatace ve vozovce (alespoň částečně jedna z nich je zde zachycená), že si při jejich přejezdu cyklista musí nabít "kokos".
Tvar těch dilatací bych popsal jako dva protisobě zaklesnuté hřebeny s kolmými zuby s tím, že:
1.) zuby a mezery mezi nimi jsou na šířku cca dvou plášťů silničních kol (= širší i než je plášť horských kol)
2.) dilatační spára (nedoražení hrotů protilehlých hřebenů) je ve směru jízdy dost dlouhá = již přední kolo jízdního kola se musí do ní dost propadnout a nejsem si vůbec jist aj plynule vyjede dál ven = bojím se krásných "krásných" držkopádů přes řídítka!
Ještě mne napadá:
1.) čemu jako má napomoci či dokonce zabránit to její zvýraznění žlutým nátěrem?
2.) to ji např. v šířce cca 1m nebylo možno překrýt plátem plechu připevněným jen na jedné straně dilatace k vozovce = nebránícího ve vzájemném pohybu dvou částí konstrukce?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cyklistická doprava
http://www.metro.cz/me-hlidac.aspx?idc=14061730981
A pak někdo má mít rád cyklisty. By mě zajímalo, kdyby dal záchranou brzdu co by kolo udělalo...
A pak někdo má mít rád cyklisty. By mě zajímalo, kdyby dal záchranou brzdu co by kolo udělalo...
Re: Cyklistická doprava
Špatně je ještě slabé slovo. Za takto promrhaných 7 mega by někdo měl jít na hranici (se Slovenskem a kopnout do perdele).
Re: Cyklistická doprava
celý úplně špatně...petr91 píše:Velice zvláštní cykloopatření v Klecanech. Když si vzpomenu, co se přes policii nepodařilo vystavět na Vršovickém náměstí, překvapuje mě, že toto prošlo.
http://prahounakole.cz/2014/06/klecany- ... za-prahou/
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cyklistická doprava
Tam přijet jako řidič IAD tak koukám jako pukpetr91 píše:Velice zvláštní cykloopatření v Klecanech. Když si vzpomenu, co se přes policii nepodařilo vystavět na Vršovickém náměstí, překvapuje mě, že toto prošlo.
http://prahounakole.cz/2014/06/klecany- ... za-prahou/
Re: Cyklistická doprava
Velice zvláštní cykloopatření v Klecanech. Když si vzpomenu, co se přes policii nepodařilo vystavět na Vršovickém náměstí, překvapuje mě, že toto prošlo.
http://prahounakole.cz/2014/06/klecany- ... za-prahou/
http://prahounakole.cz/2014/06/klecany- ... za-prahou/
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cyklistická doprava
A vyjma dalších případů, například nedovoleným vedením jízdního kola nebo jízdou na něm v rozporu s pravidly provozu na pozemních komunikacích.MM-Mikulovsky píše:vyjma porušení zákazu vjezdu
(§86, písm. d, odst. 1, Zákon o přestupcích, 200/1990 Sb.)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cyklistická doprava
teď jsem si vzpomenul - v poslední době na Rašínově nábřeží za výjezdem z Vyšehradského tunelu vyčkává PČR cyklistů, kteří v tunelu nedbali příkazu DZ "cyklisto se sedni z kola", místo donedávna běžné MP - asi si "někdo" uvědomil, že dle zákona je cyklista řidič vozidla a toto nesmí MP zastavit vyjma porušení zákazu vjezdu, což uvedené DZ není!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cyklistická doprava
jó toho jsem si také všiml, ale dosud neblejskl - snad zítra při cestě na či ze Synkáče, kde začínám a končím směnu.Karosák píše:Však je taky před viaduktem od Fidlovačky důkladný návod k použití
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cyklistická doprava
Však je taky před viaduktem od Fidlovačky důkladný návod k použití
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cyklistická doprava
No čištění a sklony se nedaří , ale zase to prokazuje, že je to už celkem využívaný.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Cyklistická doprava
Kde udělali soudruzi asi chybu
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.