Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 09.10.2014 17:49

Bobík: Tvůj přístup vede k tomu, že nejlepší tramvaj bude SOR NB18... Protože SOR bude levnější na km/přepravená osoba. Bude stát 1/10 ceny moderní tramvaje. Navíc většina dílů je stejně společná s ostatními výrobci...

Navíc NP vozy se vyrábí od 90 let ne? To opravdu není moc výmluva.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Bobik » 09.10.2014 17:42

P_V píše:Tramvaj 21. století je nízkopodlažní.
Opravdu? Nu proč ne. A umíme ji vyrobit? Aby skutečně fungovala a vydržela nejméně tak dlouho jako ty vysokopodlažní? A aby její provoz stál pokud možno stejně? Pokud je odpověď na všechny otázky ANO, pak prosím, pokud je ovšem odpověď byť na jednu jedinou NE, pak je další otázkou, zda se to "vyplatí".
Dýzlovej (benzinovej) motor byl v době svého vzniku taky krok vpřed, jen se "pár let" muselo počkat, než se vychytaj mouchy a "naučí se to vyrábět", aby se nerozpad po pár otáčkách. A pokud ho někde zkoušeli zavádět, bylo to na pár ověřovacích kusech, ne na stovkovejch sériích.
Po "zkušenostech" s "kvalitními bezúdržbovými" vozy 14T z produkce Schadewerke se upřímně děsím, jaký "překvapení" na nás za pár let "bafne" i u 15T.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 09.10.2014 13:53

Navíc bych přidal k tomu, jaký mají podíl na přepravených osobách.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od P_V » 09.10.2014 13:11

MOp píše:V Milane jezdi bezne v provozu vozidla z roku 1928. Nevidim problem, proc by nemohly jezdit i tatrovky jeste nejaky ten cas. Navic za nesrovnatelne nizsi naklady nez np vozidla.

Asi to bude tím, že tramvaje nejezdí pro šotouše ale pro klientstvo. Tramvaj 21. století je nízkopodlažní. Takže T3.bflmpsvz newana je krok zpět, zvláště vzhledem k tomu, že np byly už i krasiny.

Filip

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Filip » 09.10.2014 12:43

Prodat nebo trvale odstavit. Pan ředitel je rozumný člověk ve vedení podniku (stejně jako byl Dvořák).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 09.10.2014 12:07

MM-Mikulovsky: Zklidni hormon. Pouze jsem napsal, že novinář si dokáže vyhrabat, že R.P jsou pomalu u konce plánované životnosti a přitom město bude prodávat pár let staré 14T. Takže politicky je to docela rána. Navíc jak píše MF, prodej je z 99% jenom kec.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od demon » 09.10.2014 11:40

Tak si poskoč a pochopíš...
Sorry za OT, už zas mlčim. :lol:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.10.2014 11:36

MOp: Nechápu narážku neb jsem napsal "i nejstarší RP mají přes 15 let před sebou" = mělo to význam "ať 9001 jde do :zadnice , že nejstarší RP jsou na konci životnosti a je třeba je začít nahrazovat, když tato situace nenastane dříve než za 17 let!" (nejstarší mají 13 a 17 chybí do 30)

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MOp » 09.10.2014 11:26

V Milane jezdi bezne v provozu vozidla z roku 1928. Nevidim problem, proc by nemohly jezdit i tatrovky jeste nejaky ten cas. Navic za nesrovnatelne nizsi naklady nez np vozidla.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.10.2014 11:18

TJ: Naprostý souhlas - myslím, že von Š životnost modernizace sice přehnal - ovšem i kdyby byla "jen" 30let (proti plánované minimální 16let) - jak uvádíš a sám také tipuji, tak to mají i ty nejstarší RPéčka přes 15let před sebou!

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od trainzjohny » 09.10.2014 11:05

Tak ty čtyřstováky co měly jezdit 15, maximálně 20 let a co jsme je po 35 letech provozu opravili na dalších cca 15 let necháme jezdit 30 a z těch původních 15 bude rázem něco přes 60 .. no bóže, hlavně že jsme rádi a máme s čím jezdit.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od von Špilberk » 09.10.2014 10:54

9001 píše: Nezapomínejte, že i novinář si dokáže najít, že první R.P jsou na konci životnosti :wink:
Vzhledem k tomu, jaká pozornost se věnuje v Dílnách původním šumperákům, tak bych řekl, že to s tou odhadovanou životností dopadne úplně jinak. Sice se psalo, že modernizace na RP je na 10 - 15 let, ale hádám, že to skončí úplně jinak: T3 = 35 - 40 let provozu, modernizace na RP = dalších 35 - 40 let provozu. :D

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od 9001 » 09.10.2014 10:46

Radek píše:
9001 píše: Jsem zvědavý, kdo z radnice mu dovolí prodat 59 NP vozů, bez ohledu na to, jestli bude oranžová,modrá, zelená...
A on někdo z radnice křičel, když byly desítky vozů dlouhodobě odstaveny? Nebo teď, když jsou vozy odstaveny všechny se zcela nejasnou perspektivou? Nějaké 14T jsou mimo rozlišovací schopnost politiků, hlavně když z toho nebude právní průšvih.
Už vidim titulky. Praha prodává 59 NP tramvají a přitom nám jezdí staré škopky. :lol: . Nezapomínejte, že i novinář si dokáže najít, že první R.P jsou na konci životnosti :wink:

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Radek » 09.10.2014 10:41

9001 píše: Jsem zvědavý, kdo z radnice mu dovolí prodat 59 NP vozů, bez ohledu na to, jestli bude oranžová,modrá, zelená...
A on někdo z radnice křičel, když byly desítky vozů dlouhodobě odstaveny? Nebo teď, když jsou vozy odstaveny všechny se zcela nejasnou perspektivou? Nějaké 14T jsou mimo rozlišovací schopnost politiků, hlavně když z toho nebude právní průšvih.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MF » 09.10.2014 10:22

9001 píše:Pan ředitel si zase hraje na populistu jak se mu úšpěšně daří celý rok...

Jsem zvědavý, kdo z radnice mu dovolí prodat 59 NP vozů, bez ohledu na to, jestli bude oranžová,modrá, zelená...
Tak ať si je prodá, ale nikdo mu za ně nedá stejnou sumu jako je jejich účetní hodnota. Takže kecy v kleci.

Odpovědět