Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Hhoonnzzaa
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 09.5.2009 18:15

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Hhoonnzzaa » 07.11.2014 22:39

No já se spíš asi už posté ptám, jak je možné, že může mít koženková sedadla K2RT? http://foto.bmhd.cz/foto.php?88820

Že to není běžné vozidlo na linky není důvod. Je to drážní vozidlo, přepravuje to cestující a přesto to má koženkou potažená sedadla. Kde je tedy skutečně problém? Proč tu ti, kdo tvrdí něco o prodyšnosti a hořlavosti, nedoloží příslušnou normu, která koženku zakazuje?

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od P_V » 07.11.2014 18:08

Bus není drážní vozidlo, dřevo není čalounění, předpis logiku mít nemusí a někdo by ten předpis měl zacitovat abychom se netočili v bludném kruhu dohadů.
:zadnice nedýcháme, ale na delší trase se nepěkně zpotí. Možná že se tím předpisem nějaký snaživec snažil vymýtit koženky z železničních vagonů a nedošlo mu, že i tramvaj nebo trolejbus je dráha.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 07.11.2014 17:29

A japato že v buse můžem být hygienicky neprodyšní? A dřevo / plast / laminát / prodyšný je? A jak to má bejt prodyšný? Dejcháme :zadnice :?:

BTW: Kůže by by prodyšná byla? Zas o tolik více by to nestálo...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od P_V » 07.11.2014 14:26

m@rtin píše:To se všeobecně tvrdí a pravda je to tak z poloviny. Proč mohou mít ostravská Varia sedačky potažené koženkou a v Praze ne?
Asi tam používají zdravý rozum a z předpisů se řídí jen tím podstatným.

Co si pamatuji z nějaké možná i zdejší diskuse, u koženek není problém s drážním předpisem na nehořlavost, ale s drážním předpisem na hygienickou prodyšnost v případě že jde o čalounění.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od m@rtin » 07.11.2014 13:48

trainzjohny píše:
fricoolinek2 píše:FAKT by nemohly bejt v 15T stejný sedačky jako jsou v SOR-kách? Včetně koženky. Není relevantní důvod, aby to, co je v buse, nemohlo bejt v tramvaji.
FAKT nemohli, problém v tom je. Drážní vozidlo není totéž co autobus.
To se všeobecně tvrdí a pravda je to tak z poloviny. Proč mohou mít ostravská Varia sedačky potažené koženkou a v Praze ne?

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od m@rtin » 07.11.2014 13:47

fricoolinek2 píše:
m@rtin píše: Tramvaj 30T má vnitřní podvozky pevné, tedy jako 14T. Dřevěný sedačky si vybrali cestující v anketě, i když uznávám, že by po letech praxe dnes zvolili pravděpodobně něco jiného.[/quote

FAKT by nemohly bejt v 15T stejný sedačky jako jsou v SOR-kách? Včetně koženky. Není relevantní důvod, aby to, co je v buse, nemohlo bejt v tramvaji.
Já si myslím, že by to byla ta nejlepší varianta. I když bylo několikrát tvrzeno, že to normy nedovolují, také bylo několikrát toto tvrzení již vyvráceno.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 07.11.2014 10:51

Vršovická je tragická... To jako by si jel v autě po krásné nové silnici vs. okrskce, která viděla opravu napsoled za Husáka...

trainzjohny: Jenže to je zase ujetost našich zákonů resp. EU... Až začnou hořet sedačky tak bude na 99,99% celé osazenstvo vozu pryč a pokud by tam nějaké zůstalo tak uhoří i když tam budou plastové, dřevené...

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od trainzjohny » 07.11.2014 10:12

fricoolinek2 píše:FAKT by nemohly bejt v 15T stejný sedačky jako jsou v SOR-kách? Včetně koženky. Není relevantní důvod, aby to, co je v buse, nemohlo bejt v tramvaji.
FAKT nemohli, problém v tom je. Drážní vozidlo není totéž co autobus.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 07.11.2014 10:00

m@rtin píše: Tramvaj 30T má vnitřní podvozky pevné, tedy jako 14T. Dřevěný sedačky si vybrali cestující v anketě, i když uznávám, že by po letech praxe dnes zvolili pravděpodobně něco jiného.
Anketa na netu byla shit ( a) plovoucí IP b) snad by to měli lidi nejdřív vyzkoušet, ne?). Když 9200 nemohla jezdit s lidma, měli trojsedačkovou variantou vybavit 9201...

FAKT by nemohly bejt v 15T stejný sedačky jako jsou v SOR-kách? Včetně koženky. Není relevantní důvod, aby to, co je v buse, nemohlo bejt v tramvaji.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od m@rtin » 07.11.2014 9:45

fricoolinek2 píše:Abych to upřesnil - tramvaj se šíleně otřásla. Zvuky vem čert.

No ale koukám, že papírově bude mít tramvaj pro Blavu o 40 míst více (v jednosměrnym uspořádání při 8 os./m2). Ano, je o metr delší, ale i tak...
S jedním dost podstatným problém pro Prahu - Bratislava má na stejnou délku o jedny dvoukřídlé dveře méně. Zadánína 15T zenělo jasně - na délku 32 m 6 velkých dvoukřídlých dveří rovnoměrně rozmístěných po celé délce vozidla pro rychlou výměnu cestujících.

Tramvaj 30T má vnitřní podvozky pevné, tedy jako 14T. Dřevěný sedačky si vybrali cestující v anketě, i když uznávám, že by po letech praxe dnes zvolili pravděpodobně něco jiného.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 07.11.2014 9:08

Abych to upřesnil - tramvaj se šíleně otřásla. Zvuky vem čert.

No ale koukám, že papírově bude mít tramvaj pro Blavu o 40 míst více (v jednosměrnym uspořádání při 8 os./m2). Ano, je o metr delší, ale i tak...

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobek » 07.11.2014 8:05

Vám ta tramvaj přejela babičku nebo co? Světe div se, na obludným tankodromu (ausgerechnet Otakarova - NádrVrš, tam to kopne v čemkoliv, závisí spíš na rychlosti) to dělá zvuky. :)

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od thriller2 » 07.11.2014 7:40

Ale uvědomuješ si, že 30T není o nic lepší. Z podvozků by se ozývaly stejné rány, měchy by se ve Vršovický na BKV taky mlátily, dřevěný sedačky by tam byly taky, místo tunelů mezi články by byly zúžené průchody a hlavně, uprostřed by byly jen jedny dveře. To by bylo zase nadávek na malý počet dveří.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 07.11.2014 4:56

V pondělí jsem měl tu čest jet ForShity na 7 mezi Otakarovou a Nádraží Vršovice a vedle toho otravného třískání kovových plíšků na přechodovém měchu otřásla v jedni chvíli tramvají i poměrně citelná rána.

K tomu sedačky na úrovni 3. tř. první republiky (v jakože "hi-tech" tramvaji? Pokud jde o hygienu, existuje dobře tvarovaný plast), v interiéru dva 3m tunely o šířce 70 cm. Radši bych skutečně bral v Praze to, co jde do Blavy....
Škoda ForCity 30T. Vzhľadovo veľmi podarená tramvaj, z produkcie Škody asi zatiaľ najkrajšia. Previezol som sa v rámci predvádzacej jazdy pre médiá. Sadol som si nad podvozok bez trakčákov. Nič nerachotilo, nedrnčalo, nevibroval. Úplne odlišný zážitok ako v 14T. Kinematika kĺbov odlišná než som čakal, pozdĺžne nerovnosti boli podľa očakávania oproti 15T takmer nepovšimnuteľné. Akurát na vlnkovitých koľajniciach trochu rachotila, ale to nie je chyba vozidla ale trate. Prejazd oblúkmi bez šklabania, provnateľný s Bombardierom Flexity Outlook ktorý sa v BA testoval. Interiér je priesranný a nemám obavy že by neobrala toľko vlkov ako súprava 2xT3 s usporiadaním 1+1. Miesta na státie naozaj dosť, rovnako dosť madiel na držanie. Vynikajúci informačný systém. Sedadlá STER 6MS sú rovnaké ako v novch Trolisoroch a pohodlné, určite lepšie než "dreváky" v 15T v Prahe. Teší ma že tramvaj je aj plne klimatizovaná. Fotky budú nasledovať.
Docela závist. #-o

(Samozřejmě, oni mají jednu takovou, my máme nových tramek mraky, ale oni mohou být s naději, že budou přibývat, kdežto my budem mít ty dřevěné pojízné prvorepublikové chudobince, bo nějaká firma potřebovala zakázku - dost možná)

Uživatelský avatar
Redbar
Uživatel
Příspěvky: 6
Registrován: 29.7.2014 13:11
Bydliště: Praha

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Redbar » 06.11.2014 17:50

...cywe 9245...s tou byl pěknej voser v dílnách na Pankráci...

Odpovědět