Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 09.5.2009 18:15
Re: Škoda 15T ForCity
No já se spíš asi už posté ptám, jak je možné, že může mít koženková sedadla K2RT? http://foto.bmhd.cz/foto.php?88820
Že to není běžné vozidlo na linky není důvod. Je to drážní vozidlo, přepravuje to cestující a přesto to má koženkou potažená sedadla. Kde je tedy skutečně problém? Proč tu ti, kdo tvrdí něco o prodyšnosti a hořlavosti, nedoloží příslušnou normu, která koženku zakazuje?
Že to není běžné vozidlo na linky není důvod. Je to drážní vozidlo, přepravuje to cestující a přesto to má koženkou potažená sedadla. Kde je tedy skutečně problém? Proč tu ti, kdo tvrdí něco o prodyšnosti a hořlavosti, nedoloží příslušnou normu, která koženku zakazuje?
Re: Škoda 15T ForCity
Bus není drážní vozidlo, dřevo není čalounění, předpis logiku mít nemusí a někdo by ten předpis měl zacitovat abychom se netočili v bludném kruhu dohadů.
nedýcháme, ale na delší trase se nepěkně zpotí. Možná že se tím předpisem nějaký snaživec snažil vymýtit koženky z železničních vagonů a nedošlo mu, že i tramvaj nebo trolejbus je dráha.
nedýcháme, ale na delší trase se nepěkně zpotí. Možná že se tím předpisem nějaký snaživec snažil vymýtit koženky z železničních vagonů a nedošlo mu, že i tramvaj nebo trolejbus je dráha.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
A japato že v buse můžem být hygienicky neprodyšní? A dřevo / plast / laminát / prodyšný je? A jak to má bejt prodyšný? Dejcháme
BTW: Kůže by by prodyšná byla? Zas o tolik více by to nestálo...
BTW: Kůže by by prodyšná byla? Zas o tolik více by to nestálo...
Re: Škoda 15T ForCity
Asi tam používají zdravý rozum a z předpisů se řídí jen tím podstatným.m@rtin píše:To se všeobecně tvrdí a pravda je to tak z poloviny. Proč mohou mít ostravská Varia sedačky potažené koženkou a v Praze ne?
Co si pamatuji z nějaké možná i zdejší diskuse, u koženek není problém s drážním předpisem na nehořlavost, ale s drážním předpisem na hygienickou prodyšnost v případě že jde o čalounění.
Re: Škoda 15T ForCity
To se všeobecně tvrdí a pravda je to tak z poloviny. Proč mohou mít ostravská Varia sedačky potažené koženkou a v Praze ne?trainzjohny píše:FAKT nemohli, problém v tom je. Drážní vozidlo není totéž co autobus.fricoolinek2 píše:FAKT by nemohly bejt v 15T stejný sedačky jako jsou v SOR-kách? Včetně koženky. Není relevantní důvod, aby to, co je v buse, nemohlo bejt v tramvaji.
Re: Škoda 15T ForCity
Já si myslím, že by to byla ta nejlepší varianta. I když bylo několikrát tvrzeno, že to normy nedovolují, také bylo několikrát toto tvrzení již vyvráceno.fricoolinek2 píše:m@rtin píše: Tramvaj 30T má vnitřní podvozky pevné, tedy jako 14T. Dřevěný sedačky si vybrali cestující v anketě, i když uznávám, že by po letech praxe dnes zvolili pravděpodobně něco jiného.[/quote
FAKT by nemohly bejt v 15T stejný sedačky jako jsou v SOR-kách? Včetně koženky. Není relevantní důvod, aby to, co je v buse, nemohlo bejt v tramvaji.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Vršovická je tragická... To jako by si jel v autě po krásné nové silnici vs. okrskce, která viděla opravu napsoled za Husáka...
trainzjohny: Jenže to je zase ujetost našich zákonů resp. EU... Až začnou hořet sedačky tak bude na 99,99% celé osazenstvo vozu pryč a pokud by tam nějaké zůstalo tak uhoří i když tam budou plastové, dřevené...
trainzjohny: Jenže to je zase ujetost našich zákonů resp. EU... Až začnou hořet sedačky tak bude na 99,99% celé osazenstvo vozu pryč a pokud by tam nějaké zůstalo tak uhoří i když tam budou plastové, dřevené...
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
FAKT nemohli, problém v tom je. Drážní vozidlo není totéž co autobus.fricoolinek2 píše:FAKT by nemohly bejt v 15T stejný sedačky jako jsou v SOR-kách? Včetně koženky. Není relevantní důvod, aby to, co je v buse, nemohlo bejt v tramvaji.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Anketa na netu byla shit ( a) plovoucí IP b) snad by to měli lidi nejdřív vyzkoušet, ne?). Když 9200 nemohla jezdit s lidma, měli trojsedačkovou variantou vybavit 9201...m@rtin píše: Tramvaj 30T má vnitřní podvozky pevné, tedy jako 14T. Dřevěný sedačky si vybrali cestující v anketě, i když uznávám, že by po letech praxe dnes zvolili pravděpodobně něco jiného.
FAKT by nemohly bejt v 15T stejný sedačky jako jsou v SOR-kách? Včetně koženky. Není relevantní důvod, aby to, co je v buse, nemohlo bejt v tramvaji.
Re: Škoda 15T ForCity
S jedním dost podstatným problém pro Prahu - Bratislava má na stejnou délku o jedny dvoukřídlé dveře méně. Zadánína 15T zenělo jasně - na délku 32 m 6 velkých dvoukřídlých dveří rovnoměrně rozmístěných po celé délce vozidla pro rychlou výměnu cestujících.fricoolinek2 píše:Abych to upřesnil - tramvaj se šíleně otřásla. Zvuky vem čert.
No ale koukám, že papírově bude mít tramvaj pro Blavu o 40 míst více (v jednosměrnym uspořádání při 8 os./m2). Ano, je o metr delší, ale i tak...
Tramvaj 30T má vnitřní podvozky pevné, tedy jako 14T. Dřevěný sedačky si vybrali cestující v anketě, i když uznávám, že by po letech praxe dnes zvolili pravděpodobně něco jiného.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Abych to upřesnil - tramvaj se šíleně otřásla. Zvuky vem čert.
No ale koukám, že papírově bude mít tramvaj pro Blavu o 40 míst více (v jednosměrnym uspořádání při 8 os./m2). Ano, je o metr delší, ale i tak...
No ale koukám, že papírově bude mít tramvaj pro Blavu o 40 míst více (v jednosměrnym uspořádání při 8 os./m2). Ano, je o metr delší, ale i tak...
Re: Škoda 15T ForCity
Vám ta tramvaj přejela babičku nebo co? Světe div se, na obludným tankodromu (ausgerechnet Otakarova - NádrVrš, tam to kopne v čemkoliv, závisí spíš na rychlosti) to dělá zvuky.
Re: Škoda 15T ForCity
Ale uvědomuješ si, že 30T není o nic lepší. Z podvozků by se ozývaly stejné rány, měchy by se ve Vršovický na BKV taky mlátily, dřevěný sedačky by tam byly taky, místo tunelů mezi články by byly zúžené průchody a hlavně, uprostřed by byly jen jedny dveře. To by bylo zase nadávek na malý počet dveří.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
V pondělí jsem měl tu čest jet ForShity na 7 mezi Otakarovou a Nádraží Vršovice a vedle toho otravného třískání kovových plíšků na přechodovém měchu otřásla v jedni chvíli tramvají i poměrně citelná rána.
K tomu sedačky na úrovni 3. tř. první republiky (v jakože "hi-tech" tramvaji? Pokud jde o hygienu, existuje dobře tvarovaný plast), v interiéru dva 3m tunely o šířce 70 cm. Radši bych skutečně bral v Praze to, co jde do Blavy....
(Samozřejmě, oni mají jednu takovou, my máme nových tramek mraky, ale oni mohou být s naději, že budou přibývat, kdežto my budem mít ty dřevěné pojízné prvorepublikové chudobince, bo nějaká firma potřebovala zakázku - dost možná)
K tomu sedačky na úrovni 3. tř. první republiky (v jakože "hi-tech" tramvaji? Pokud jde o hygienu, existuje dobře tvarovaný plast), v interiéru dva 3m tunely o šířce 70 cm. Radši bych skutečně bral v Praze to, co jde do Blavy....
Docela závist.Škoda ForCity 30T. Vzhľadovo veľmi podarená tramvaj, z produkcie Škody asi zatiaľ najkrajšia. Previezol som sa v rámci predvádzacej jazdy pre médiá. Sadol som si nad podvozok bez trakčákov. Nič nerachotilo, nedrnčalo, nevibroval. Úplne odlišný zážitok ako v 14T. Kinematika kĺbov odlišná než som čakal, pozdĺžne nerovnosti boli podľa očakávania oproti 15T takmer nepovšimnuteľné. Akurát na vlnkovitých koľajniciach trochu rachotila, ale to nie je chyba vozidla ale trate. Prejazd oblúkmi bez šklabania, provnateľný s Bombardierom Flexity Outlook ktorý sa v BA testoval. Interiér je priesranný a nemám obavy že by neobrala toľko vlkov ako súprava 2xT3 s usporiadaním 1+1. Miesta na státie naozaj dosť, rovnako dosť madiel na držanie. Vynikajúci informačný systém. Sedadlá STER 6MS sú rovnaké ako v novch Trolisoroch a pohodlné, určite lepšie než "dreváky" v 15T v Prahe. Teší ma že tramvaj je aj plne klimatizovaná. Fotky budú nasledovať.
(Samozřejmě, oni mají jednu takovou, my máme nových tramek mraky, ale oni mohou být s naději, že budou přibývat, kdežto my budem mít ty dřevěné pojízné prvorepublikové chudobince, bo nějaká firma potřebovala zakázku - dost možná)
Re: Škoda 15T ForCity
...cywe 9245...s tou byl pěknej voser v dílnách na Pankráci...