Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Vašek
Uživatel
Příspěvky: 175
Registrován: 15.11.2006 19:11

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Vašek » 20.11.2014 19:44

Něco zvenku. Doporučuju shlédnout.

https://www.facebook.com/video.php?v=835581683130529

Uživatelský avatar
chlapecx
problémový jedinec
Příspěvky: 113
Registrován: 16.8.2012 22:14

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od chlapecx » 16.11.2014 22:24

OKN81 píše:Dnes odpoledne 15T obracela zpožděná 22 přes smyčku vypich to už se může? Nebo jen na příkaz?
už tam dali čočky tak už asi jo :-)) :wink:

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od willyjeff » 13.11.2014 20:58

OKN81 píše:Dnes odpoledne 15T obracela zpožděná 22 přes smyčku vypich to už se může? Nebo jen na příkaz?
Pokud jsem dobře někde četl, tak na to žádný oficiální příkaz neexistuje. Jen se vyhovělo požadavku odborů. Rozhodně nečekejte návěst na troleji zakazující jízdu 15T a KT8.

OKN81
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: 28.10.2010 20:25
Bydliště: Praha - Čakovice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od OKN81 » 13.11.2014 20:39

Dnes odpoledne 15T obracela zpožděná 22 přes smyčku vypich to už se může? Nebo jen na příkaz?

-KUBI-
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 05.2.2012 18:39

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od -KUBI- » 11.11.2014 16:39

Dnes dopoledne na Hradčanské spatřena 9321. Tipuji, že na cestě do svého Vokovického domova. A nefungoval boční info panel v prvním článku :wink:

blight28
Uživatel
Příspěvky: 40
Registrován: 05.9.2013 11:53
Bydliště: Dejvice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od blight28 » 11.11.2014 13:06

Před deseti dny nové přírůstky, taky Vokovice, trochu mi trvalo než jsem se dokopal to nahrát :)
http://blight28.rajce.idnes.cz/Tramvaje#IMG_0532.jpg
http://blight28.rajce.idnes.cz/Tramvaje#IMG_0529.jpg

blight28
Uživatel
Příspěvky: 40
Registrován: 05.9.2013 11:53
Bydliště: Dejvice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od blight28 » 11.11.2014 13:03

Foceno včera večer ve Vokovicích, kdopak jí ublížil?
http://blight28.rajce.idnes.cz/Tramvaje#IMG_0319.jpg

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od m@rtin » 11.11.2014 8:36

pawel píše:
9001 píše:Jenže to je zase ujetost našich zákonů resp. EU...
kozenky jsou i v berlinskem metru vc. nejnovejsi rady H/Hk, takze EU za tim nehledejte. stejne tak jsou v polsku bezna velka posuvna okna (ktera ovsem stejne zustavaji zavrena, protoze nove vozy jsou standardne vybaveny klimatizaci).
Nové vozy vybavené klimatizací jsou dnes, až na Českou republiku, prakticky všude.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od pawel » 10.11.2014 23:53

9001 píše:Jenže to je zase ujetost našich zákonů resp. EU...
kozenky jsou i v berlinskem metru vc. nejnovejsi rady H/Hk, takze EU za tim nehledejte. stejne tak jsou v polsku bezna velka posuvna okna (ktera ovsem stejne zustavaji zavrena, protoze nove vozy jsou standardne vybaveny klimatizaci).

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od m@rtin » 08.11.2014 9:54

koci píše: Tento problém už kdysi vysvětloval na káčku Jenki. Podle jeho slov jde o kolizi požadavků na prodyšnost a na "požární" vlastnosti. Kdy dostatečně prodyšná koženka nesplňuje tu "požární" normu.

Jinak požadavky na sedadla a jejich potahové látky a čalounění řeší ČSN 28 1300. Zde je uvedena minimální prodyšnost potahových látek a čalounění vodní párou 120g/m2*h.
Jenomže právě jenkiho vysvětlení je v rozporu s koženkovými sedadly v ostravských váriích a brněnské pivní tramvaji. Ony i podhlavníky ve vozech ČD by této podmínce nevyhověly.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.11.2014 7:13

Mihaj píše:....
A dřevěný sedačky v hořící tramvaji hořet nebudou?
Budou, ale problém je zřejmě v tom, že dřevo pouze hoří, zatímco mnohé plasty se v žáru navíc škvaří na tekoucí přilnavou hmotu ...
.....
dle vlastní zkušenosti (s propálenou zadní lavicí 14T při mém jednom nedělním "kopání" za MO l.24 Kubáň - Březiněveská, při jedné z několika víkendových výluk PA ) 100% potvrzuji a ještě dodávám NEBÝVALE PÁCHNE = SLABŠÍM JEDINCŮM MŮŽE ASI ZPŮSOBIT SLZENÍ ČI VYVOLAT ZVRACENÍ!

Mihaj
Uživatel
Příspěvky: 10
Registrován: 15.9.2013 1:22

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Mihaj » 08.11.2014 3:52

Anketa na netu byla shit ( a) plovoucí IP b) snad by to měli lidi nejdřív vyzkoušet, ne?).
Oni to vyzkoušet částečně mohli, v Muzeu MHD ve Vozovně Střešovice byly všechny sedačky v době ankety vystavené. Pokud vím, tak se o tom ale moc neinfomovalo a i kdyby, stejně by zřejmě nebyl zájem :(

Dřevo má mnoho úžasných vlastností, jedna z nich je přirozeně desinfekční schopnost - i proto se používá třeba na kuchyňská prkénka a řeznické štočky. Tedy pokud dřevěné sedačky, tak zcela přírodní, nelakované. Samozřejmě, tmavnou, tedy by se čas od času přebrousily a po nějaké době vyměnily.
A dřevěný sedačky v hořící tramvaji hořet nebudou?
Budou, ale problém je zřejmě v tom, že dřevo pouze hoří, zatímco mnohé plasty se v žáru navíc škvaří na tekoucí přilnavou hmotu ...
Snad tuším i nějaká hygienička říkala něco v tom smyslu, že je to s démonizovánim textílií přehnané.
Pokud by se textilní sedačky čistily pravidelně párou, nebyl by s bacily problém - veškeré chirurgické nástroje, pokud nejsou na jedno použití, se sterilizují tlakovou párou v autoklávech.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2600
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 08.11.2014 1:04

A dřevěný sedačky v hořící tramvaji hořet nebudou? =P~ #-o [-o<

Tak to otočme - je textilní čalounění takovej problém? Jako nezdůvodňujte mi to tím, že když si to bezďák splete s toaletou, tak na dřevě je loužička / záhněda hned vidět.

Snad tuším i nějaká hygienička říkala něco v tom smyslu, že je to s démonizovánim textílií přehnané.

Jako větší problém bych třeba viděl to, když se bezďák drží svou špinavou haksnou tyče po něm vy a pak vzápětí si koupíte u MCD hranolky. Třeba. Já tedy ne. Vy když jedete MHD, tak si umyjete ruce, pokud v terénu jíte "holýma rukama"?

koci
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 21.4.2010 22:12
Bydliště: Brno

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od koci » 08.11.2014 0:01

Hhoonnzzaa píše:No já se spíš asi už posté ptám, jak je možné, že může mít koženková sedadla K2RT? http://foto.bmhd.cz/foto.php?88820

Že to není běžné vozidlo na linky není důvod. Je to drážní vozidlo, přepravuje to cestující a přesto to má koženkou potažená sedadla. Kde je tedy skutečně problém? Proč tu ti, kdo tvrdí něco o prodyšnosti a hořlavosti, nedoloží příslušnou normu, která koženku zakazuje?
Tento problém už kdysi vysvětloval na káčku Jenki. Podle jeho slov jde o kolizi požadavků na prodyšnost a na "požární" vlastnosti. Kdy dostatečně prodyšná koženka nesplňuje tu "požární" normu.

Jinak požadavky na sedadla a jejich potahové látky a čalounění řeší ČSN 28 1300. Zde je uvedena minimální prodyšnost potahových látek a čalounění vodní párou 120g/m2*h.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 07.11.2014 23:00

Hhoonnzzaa píše:No já se spíš asi už posté ptám, jak je možné, že může mít koženková sedadla K2RT? http://foto.bmhd.cz/foto.php?88820

Že to není běžné vozidlo na linky není důvod. Je to drážní vozidlo, přepravuje to cestující a přesto to má koženkou potažená sedadla. Kde je tedy skutečně problém? Proč tu ti, kdo tvrdí něco o prodyšnosti a hořlavosti, nedoloží příslušnou normu, která koženku zakazuje?
V tomhle případě není rozdíl mezi reko a novým vozem?

Odpovědět