Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2234
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
- takže by to bylo podobný jako ve
Vysočanech u Normy? Jsem laik tak se ptám.
Levné krámy má důchodce zmapované dobře
Vysočanech u Normy? Jsem laik tak se ptám.
Levné krámy má důchodce zmapované dobře
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
MMM - dík za vysvětlení. Můžeš mi tedy ještě napsat jaký to typ zastávky.Díky.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
cwapa: nikoliv - jediná současná pražská "ostrůvko-vídeňská" zastávka konstruovaná pro oddělení od TT veškeré IAD (nejen cyklistů) je Václavák ZC (z Vodičkovy), jenže tato má ve skutečnosti průjezd po zvýšeném jízdním pruhu pro IAD mezi "vlastním" ostrůvkem a chodníkem znemožněn:
a) neplynulým sjezdem/nájezdem = nikoliv rampy, ale několik "pidischůdků"
b) nájezdem zataraseným zajíždějícím patníkem + nalézajícím se těsně za řadou povoleného podélného stání!
PS: Nádraží Vysočany ZC je, jako Albertov ZC a Letetenské nám. od Sparty (kde se ovšem IAD vyskytuje v nástupní ploše minimálně, protože tato je takřka neustále okupována chodci - čekajícími cestujícími) klasická vídeňská zastávka.
a) neplynulým sjezdem/nájezdem = nikoliv rampy, ale několik "pidischůdků"
b) nájezdem zataraseným zajíždějícím patníkem + nalézajícím se těsně za řadou povoleného podélného stání!
PS: Nádraží Vysočany ZC je, jako Albertov ZC a Letetenské nám. od Sparty (kde se ovšem IAD vyskytuje v nástupní ploše minimálně, protože tato je takřka neustále okupována chodci - čekajícími cestujícími) klasická vídeňská zastávka.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 09.11.2014 23:15, celkem upraveno 2 x.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Martin Šubrt - takže by to bylo podobný jako ve Vysočanech u Normy? Jsem laik tak se ptám.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
jestli jsem to pochopil správně, tak nebude-li chtít IAD "letět bůhví kam" či nadměrně namáhat podvozek, tak proti dosavadní praxi před nájezdem na TT zpomalí, protože na začátku zastávky Pod Karlovem ZC bude najíždět na nově "retardérově" vyvýšený pruh do úrovně chodníku/ostrůvku mezi nimiž vede a povede + na úrovni konce zastávky z něj zase sjíždět = měla by jet spíše pod 30km/h (možná i jen 20km/h) než jako dosud překračovat DZ nařízených 30km/h = mělo by to dát dostatek času k bezpečnému rozjezdu TRAM ze zastávky.
PS: Jen z pohledu chodců, cestujících na zastávce doufám, že uvedený vyvýšený pruh bude od chodníku ostrůvku zastávky oddělený kovovými či betonovými sloupky/patníky.
PS: Jen z pohledu chodců, cestujících na zastávce doufám, že uvedený vyvýšený pruh bude od chodníku ostrůvku zastávky oddělený kovovými či betonovými sloupky/patníky.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
MMM: No bohužel Pod Karlovem zc to zatím dispozičně je cca stejně jako dnes, jen ta auta podél ostrůvku pojedou v úrovni toho ostrůvku. Ale na koleje budou najíždět ve stejném úhlu. Ale upozornění beru na vědomí, kdyžtak zkusím ještě prověřit a doporučit maličkou rozhledovou úpravu.
dejvk: Tam by to chtělo na koleje vodorovné značení doplněné směrem rovně příčnými prahy, aby si řidiči na to směrování zvykli. Jen se modlím, aby se zastávka povedla z hlediska povrchů a skutečně nahoře byl asfalt.
dejvk: Tam by to chtělo na koleje vodorovné značení doplněné směrem rovně příčnými prahy, aby si řidiči na to směrování zvykli. Jen se modlím, aby se zastávka povedla z hlediska povrchů a skutečně nahoře byl asfalt.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ono to platí i pro tu Dělnickou, po celé severní půlce Komunardů je pravý pruh k parkování a najednou tam bude pruh pro auta, který bude zvýšený na úroveň chodníku. Tj. drtivá většina aut pojede dál rovně po kolejích. Lidi se postupně naučí stát i na zvýšené silnici, a až tam jednou pojede nějaký úzkostlivý dodržovač předpisů, bude na tragédii zaděláno.MM-Mikulovsky píše:spíše jako "tvrdý" chodníkový mys = bez možnosti najetí IAD do prostoru nástupní plochy
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Děkuji velmi za vyčerpávající zprávy, myslím, že v základu budou odstraněna současná nejbolavější místa inkriminované TT (mezi něž určitě patří mnou dosud nezmíněné najíždění IAD na TT za zastávkou Pod Karlovem, kdy tato pro levý oblouk TT- potažmo zatáčku vozovky před tou zastávkou je ve zpětném zrcátku TRAM vidět poměrně pozdě - zejména když naprostá většina té IAD jede rychleji než v místě nařízenou rychlostí 30km/h).
Ještě raději však slyším, že nevznikne nové extrémně bolavé místo nesmyslným zhuštěním zastávek uvažovanou (prý nějakou MČ prosazovanou) výstavbou nové zastávky za výjezdem z křižovatky Otakarova.
Ještě raději však slyším, že nevznikne nové extrémně bolavé místo nesmyslným zhuštěním zastávek uvažovanou (prý nějakou MČ prosazovanou) výstavbou nové zastávky za výjezdem z křižovatky Otakarova.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
1) Rozumím, jde o to, že je to pak tolik vozidel, že už to skoro není výjimka.MM-Mikulovsky píše:MŠ: 1.) PČR bez majáků jsem pochopil proto ji uvádím na výjimce z DZ, kterou vozidla při "jízdě na maják" nemusí dodržovat = nepotřebují v ten moment výjimku platnosti z DZ!
2.) při tvorbě výjimky musí mít odpovědné "orgány" rozum a vědět, kdy říct "A DOST - toto není nutné = a tedy vůbec potřebné!"
3.) U zastávek Bruselská mi byla jasná právě uvedená problematika a , že se Vám ji podařilo (v rámci možností) vyřešit. Už se těším, že tam nastane jednou konec současného častého, nejen mého, nucení vypouštět lidi do "hradby" vozidel!
4.) Jak to vůbec vypadá ještě se zastávkami Pod Karlovem (DC měla vznikat nová) a Nuselské schody (ZC se dosud vystupuje do vozovky, byť to není kvůli malé šířce průjezdní pruh podél TRAM)?
5.) A jak "vyústění" Bělehradské u křižovatky Otakarova (něco se tu v minulosti naznačovalo o tlacích na výstavbu nových zastávek)?
2) Odpovědným orgánem je často radnice a tam člověk nikdy neví.
3) Neřešili jsme my, výsledek se mi moc nelíbí. Ale mysy tam budou určitě.
4) Zastávka Pod Karlovem dc vznikne nová ve stoupání až v tom krátkém úseku po průjezdu okolo Billy a zabočení mírně doprava. Bude v podobě mysu. Směrem dolů zůstane ostrůvek s tím, že je tam tuším zvednutá vozovka za ním, takže to je taková ostrůvko-vídeň. U nástupní hrany nepojížděná vozidly.
Nuselské schody se vystupuje do vozovky právě kvůli osovce 3,0 m, takže směrem z centra by při přitažení nástupní hrany byl jízdní pruh jen 2,85, což nelze. Že to naproti objíždí auta mimo koleje, není směroplatné , tady jde o míjení protijedoucí tramvaje s těmi vozidly zc. Je tam navrženo rozšíření osové vzdálenosti a zc přitažení nástupní hrany ke kolejím, dc pak zkrácení zastávky na 1 soupravu, zastávkový mys a posun zastávky východněji k tomu přechodu.
5) Nové zastávky na konci Bělehradské tam nejsou, nepočítá se s nimi.
5)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
MŠ: 1.) PČR bez majáků jsem pochopil proto ji uvádím na výjimce z DZ, kterou vozidla při "jízdě na maják" nemusí dodržovat = nepotřebují v ten moment výjimku platnosti z DZ!
2.) při tvorbě výjimky musí mít odpovědné "orgány" rozum a vědět, kdy říct "A DOST - toto není nutné = a tedy vůbec potřebné!"
3.) U zastávek Bruselská mi byla jasná právě uvedená problematika a , že se Vám ji podařilo (v rámci možností) vyřešit. Už se těším, že tam nastane jednou konec současného častého, nejen mého, nucení vypouštět lidi do "hradby" vozidel!
4.) Jak to vůbec vypadá ještě se zastávkami Pod Karlovem (DC měla vznikat nová) a Nuselské schody (ZC se dosud vystupuje do vozovky, byť to není kvůli malé šířce průjezdní pruh podél TRAM)?
5.) A jak "vyústění" Bělehradské u křižovatky Otakarova (něco se tu v minulosti naznačovalo o tlacích na výstavbu nových zastávek)?
2.) při tvorbě výjimky musí mít odpovědné "orgány" rozum a vědět, kdy říct "A DOST - toto není nutné = a tedy vůbec potřebné!"
3.) U zastávek Bruselská mi byla jasná právě uvedená problematika a , že se Vám ji podařilo (v rámci možností) vyřešit. Už se těším, že tam nastane jednou konec současného častého, nejen mého, nucení vypouštět lidi do "hradby" vozidel!
4.) Jak to vůbec vypadá ještě se zastávkami Pod Karlovem (DC měla vznikat nová) a Nuselské schody (ZC se dosud vystupuje do vozovky, byť to není kvůli malé šířce průjezdní pruh podél TRAM)?
5.) A jak "vyústění" Bělehradské u křižovatky Otakarova (něco se tu v minulosti naznačovalo o tlacích na výstavbu nových zastávek)?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
MMM: Policie tam chtěla vyjíždět i vozidly bez majáků, kromě busů i zásobování hotelu a už to bobtnalo, že by byla výjimka skoro pro všechny a pořád by tím ramenem někdo chtěl ven.
Cca podle zákresu posunu zastávek Bruselská se původně plánovaly jen ne s přechodem mezi nimi. Takový přechod odsunutý od křižovatky nemá smysl pro silnou pěší vazbu z Koubkovy k poště do Bruselské. Ostatně někde v tom místě byl ještě před 20 lety světelně řízený přechod, po němž nikdo nechodil. Poloha zastávek se zde ale ještě změnila, jde tam o různé vjezdy a zásobování obchodů, takže mysy tam skoro není kam umístit. Takže to vychází na zastávky 35 m v mírném překryvu a dokonce v zadní části zastávky z centra bude snížena obruba i chodník na vjezd, tj. nástupní hrana nebude celá.
Cca podle zákresu posunu zastávek Bruselská se původně plánovaly jen ne s přechodem mezi nimi. Takový přechod odsunutý od křižovatky nemá smysl pro silnou pěší vazbu z Koubkovy k poště do Bruselské. Ostatně někde v tom místě byl ještě před 20 lety světelně řízený přechod, po němž nikdo nechodil. Poloha zastávek se zde ale ještě změnila, jde tam o různé vjezdy a zásobování obchodů, takže mysy tam skoro není kam umístit. Takže to vychází na zastávky 35 m v mírném překryvu a dokonce v zadní části zastávky z centra bude snížena obruba i chodník na vjezd, tj. nástupní hrana nebude celá.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tak tato snad dává (pro své umístění mezi vyznačeným parkováním) smysl spíše jako "tvrdý" chodníkový mys = bez možnosti najetí IAD do prostoru nástupní plochy, ovšem v obou případechdejvk píše:... Podobný osud by snad měl pak potkat i zast. U Průhonu.
Ale (jistě nejen k mé plné spokojenosti) by měli v nejbližším okolí pokračovat s mysem i na Orteňáku od NádrHolu a na Maninách v obou směrech zase udělat ty tzv.Vídně!
Postoupíme-li trochu dál, tak je také vhodné realizovat mysy na obou Kamenických a přebudování tzv.Vídně na Letenském nám. od Sparty na mys. Jestli si dobře pamatuji, tak je to vše P7, která si s přehledem zvolila za starostu "nové koště", jenž dosud bylo občansky velmi aktivní, tak přejme občanům P7, aby mu ta aktivnost zůstala i v jeho nové funkci a zrealizoval pro ně co nejvíce užitečných věcí.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Nějakému sdružení ze sedmičky se to snad nakonec podařilo protlačit referendem tak, aby to bylo závazné. Dělnická od Orteňáku bude vídeň a současně se posune asi o 2-3 metry zpět na úkor těch dvou míst pro zásobování (a u křiž. Dělnická zřejmě budou dva krátké řadící pruhy). A včera tam dokonce montovali do země jakousi konstrukci o půdorysu přístřešku, tak snad už v Holešovicích nebude úkryt před deštěm sprosté slovo. Podobný osud by snad měl pak potkat i zast. U Průhonu.MM-Mikulovsky píše:Teď jsem si uvědomil, že včera (vlastně již předevčírem) - v pátek jsem jel přes Dělnickou - zastávka (pro l.14 DC) se tam přebudovává viditelně na tzv. vídeňskou, byť se snad říkalo (i oficiálně v médiích), že tyto v Praze již vznikat nebudou?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
9001: Samozřejmě osazením dodatkové tabulky + však také zrušením parkovacích stání na obratové kusé koleji TRAM je nejsnadněji řešitelná legalizace výjezdu autoBUSů od hotelu na Zvonařce.
No a to vede k tomu, že by mohly díky dodatkové tabulce (viz příloha), pod zde nově osazenou DZ zákaz vjezdu jednosměrný provoz, dále projíždět DC Šafaříkovou ulicí i autoBUSy od hotelu Na Zvonařce (jako TRAM a PČR) = pak tedy také vyjíždět z ní do té "hrozné" pěti křižovatky!
No a to vede k tomu, že by mohly díky dodatkové tabulce (viz příloha), pod zde nově osazenou DZ zákaz vjezdu jednosměrný provoz, dále projíždět DC Šafaříkovou ulicí i autoBUSy od hotelu Na Zvonařce (jako TRAM a PČR) = pak tedy také vyjíždět z ní do té "hrozné" pěti křižovatky!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 09.11.2014 10:56, celkem upraveno 1 x.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Řeší to úplně stejně jako tramvaje, které akorát na to mají dodatkovou tabulku... Když se podíváš na stránky hotelu, tak bych se moc nedivil, kdyby se tam dodatková tabulka objevila i pro hotelové autobusy a bude to vyřešeno
Hotel tam je od roku 2002, takže asi nikdo tenkrát busy neřešil.
Hotel tam je od roku 2002, takže asi nikdo tenkrát busy neřešil.