Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Baresm
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 11.9.2014 9:11

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Baresm » 11.11.2014 18:25

Není v plánu také Horoměřická - Dejvická? Třeba taková Bořislavka ZC taky slušně houpe.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 11.11.2014 8:39

pawel píše:k obecne debate o plynulosti provozu tram: resenim pro mesta neni tvrda segregace, natoz umisteni TT pod zem ci prelozeni do jine ulice. nejjednodussim, nejlevnejsim a zaroven nejcistsim resenim je dlouhodobe snizovani objemu iad (spolu s postupnym ubytkem park. mist). vzpomenme si treba na vodickovu nebo spalenou drive a dnes.
Jenže taky jak centrum Prahy vypadá... Vylidněné, komerční a nic do toho...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.11.2014 3:43

pawel píše:k obecne debate o plynulosti provozu tram: resenim pro mesta neni tvrda segregace, natoz umisteni TT pod zem ci prelozeni do jine ulice. nejjednodussim, nejlevnejsim a zaroven nejcistsim resenim je dlouhodobe snizovani objemu iad (spolu s postupnym ubytkem park. mist). vzpomenme si treba na vodickovu nebo spalenou drive a dnes.
sice Vodičkovu průjezdnou na VN nepamatuji, ale myslím, že úbytek IAD je již znatelný i na druhé straně = Jindřišské.
Jó, pro centrální a obytné části části uvedené bude asi platné, ale na druhou stranu do Prahy vždycky bude dojíždět hromada IAD z okolí = pokud nebudou desetitisíce stání na P+R u =M= či TT v okrajových částech města, tak tato IAD bude dál velmi problematickou!

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od pawel » 10.11.2014 23:31

k obecne debate o plynulosti provozu tram: resenim pro mesta neni tvrda segregace, natoz umisteni TT pod zem ci prelozeni do jine ulice. nejjednodussim, nejlevnejsim a zaroven nejcistsim resenim je dlouhodobe snizovani objemu iad (spolu s postupnym ubytkem park. mist). vzpomenme si treba na vodickovu nebo spalenou drive a dnes.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 10.11.2014 22:24

MOp píše:Dle informace co jsem mel ve schrance termin reko Belehradske brezen 2015.
Záleží, jak se stihne připravit TSK. přece jen jde o komplexní výměnu nejen kolejí, ale i vozovek a chodníků, úpravu parkování, přechodů, zeleně, odvodnění atd. Pravda, může to opět dopadnout i tak, že DP udělá nejdřív jen koleje...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.11.2014 22:19

Martin Šubrt píše:Mohla by snad příští rok, nejpozději 2016.

MMM: Ono to teď má spoustu problémů. Zvednutí před ostrůvkem se nelíbí policii, bo snadný nájezd auta do prostoru ostrůvku a zhoršení jeho ochrany. Pak chtějí zábradlí, ale to zas nechce IPR. Ale píšu si to a zkusím ještě nějak uplatnit.
1.) chápu - i když osobně se spíš bojím (toho co jsem již napsal a hlavně odvozoval od situace na nedávno zrušené vídeňské zastávce Vodičkova DC) = jízdy IAD po TT, protože na zvednuté vozovce by se vyskytovali chodci.
2.) rozhodně při zvednuté vozovce do úrovně chodníku či ostrůvku mají být tyto od ní odděleny a tím chráněny kovovými sloupky (jako např. zastávka Albertov ZC)

= ZAVRHUJI PŮVODNĚ UVEDENOU "OSTRŮVKO-VÍDEŇSKOU" ZASTÁVKU, ALE PROSAZUJI (JIŽ UVEDENÉ) "RETARDÉROVÉ" ZVÝŠENÍ VOZOVKY V DÉLCE NĚKOLIKA METRŮ (= ROZHODNĚ MAX. 5-TI) MEZI CHODNÍKEM A KONCEM ZASTÁVKOVÉHO OSTRŮVKU, které by mělo zároveň sloužit jako bezbariérové místo pro přecházení
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 10.11.2014 22:25, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 10.11.2014 22:06

Dle informace co jsem mel ve schrance termin reko Belehradske brezen 2015.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 10.11.2014 21:42

Mohla by snad příští rok, nejpozději 2016.

MMM: Ono to teď má spoustu problémů. Zvednutí před ostrůvkem se nelíbí policii, bo snadný nájezd auta do prostoru ostrůvku a zhoršení jeho ochrany. Pak chtějí zábradlí, ale to zas nechce IPR. Ale píšu si to a zkusím ještě nějak uplatnit.

Uživatelský avatar
Deus
Uživatel
Příspěvky: 14
Registrován: 17.5.2014 18:27

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Deus » 10.11.2014 17:48

A kdy že se má ta Bělehradská začít opravovat?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.11.2014 17:13

Martin Šubrt píše:
cwapa píše:Martin Šubrt - takže by to bylo podobný jako ve Vysočanech u Normy? Jsem laik tak se ptám.
Koukám na poslední verzi dokumentace a bohužel už tam není zvýšené nic. Zastávka Pod Karlovem bude vypadat stejně jako dnes, jen s bezbariérovým navázáním na ten přechod k Bille a rozšířením na 2,5 metru bez zábradlí. Samozřejmě se to ale může ještě drobně změnit.
Néé - prosím, pokuste se to změnit - jak jsem již uvedl z mého pohledu "ratardérové" zvýšení části vozovky je dle mne jediná možnost jak donutit IAD dodržovat omezenou rychlost (30km/h) a tím usnadnit/zbezpečnit rozjezd TRAM ze zastávky, za níž IAD v levém oblouku najíždí na TT.
Dodávám, že není nutné zvýšit pruh IAD v celé délce podél ostrůvku, ale dostačovalo by kus (pár metrů) před koncem ostrůvku u označníku = co nejblíže před nájezdem IAD na TT. Dodávám, že jsem přesvědčen, že zvýšení vozovky až na konci ostrůvku omezí tendenci IAD ostrůvek objíždět po TT.
Dovedu si tedy představit:
1.) na začátku zastávky (jako dosud) přechod pro chodce přes celou komunikaci v úrovni vozovky i TT
2.) Na konci zastávky místo pro přecházení na zvednuté vozovce do úrovně chodníku a ostrůvku, jež by mělo propojovat.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 10.11.2014 16:07

9001, gab.: Už se dali i do pěší zóny: http://www.metro.cz/me-hlidac.aspx?idc=14111036120

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od cwapa » 10.11.2014 15:17

Petrpes píše: - takže by to bylo podobný jako ve
Vysočanech u Normy? Jsem laik tak se ptám.


Levné krámy má důchodce zmapované dobře :D
Budeš se možná divit, ale do Normy tam opravdu nejezdím. Jezdím tam za prvé na nádraží a za druhé na SSZ. Protože Praha3 to má ve Vysočanech.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 10.11.2014 10:43

cwapa píše:Martin Šubrt - takže by to bylo podobný jako ve Vysočanech u Normy? Jsem laik tak se ptám.
Koukám na poslední verzi dokumentace a bohužel už tam není zvýšené nic. Zastávka Pod Karlovem bude vypadat stejně jako dnes, jen s bezbariérovým navázáním na ten přechod k Bille a rozšířením na 2,5 metru bez zábradlí. Samozřejmě se to ale může ještě drobně změnit.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Fořtík » 10.11.2014 10:40

von Špilberk píše:Pár bumlíku by mohlo být i na Pražského povstání, aby měla tramvaj pojištěno odbočení vpravo směr Palouček. Občas se najde :prase , které zastaví tak, že se tramvaj neprotáhne. A místa na bumlíky je tam dost a dost.
Někde v diskusi by se našlo, proč dlouho nemohl být bumlík za Veletržní ZC - že jsou tam dva pruhy a že se vedle bumlíku nevejdou. No a podívejte se, jak to tam vypadá teď - je tam jeden pruh a když jsou řidiči schopní, dokážou se srovnat vedle sebe. =D> Proč by to nešlo i na Povstání, kde konec konců stejně tři pruhy nejsou...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 10.11.2014 6:08

Ostrůvko-vídeňská by se dala nazvat i Husinecká. Ta má taky zvýšeno! I když dost neznatelně

Odpovědět