Pár postřehů z
nočního provozu, oblast P7.
Křiž Dělnická - vzdálený přihlašování od Libeňáku perfektní, od Orteňáku je to trošku pomalejší, ale to asi bude dočasnou zastávkou - dřív než se odstanicovalo, díky zastávce v obvodu vexle to krásně padlo do jízdy. Jenom mám trošku obavu, aby to fungovalo i s tou novou vídní, bo mi přijde, že je trošku posunutá. Ovšem myslím, že klidně by se mohlo na noc vypnout. Hlavně od Manin tam IAD dost často "závodí" s tramvají a pak blbě koukaj že to tram pustí a je ne. A překážej v profilu.
Ortenovo nám - zaznamenal jsem zhoršení oproti dřívějšku. Zřejmě došlo ke změně, přijde mi, že dřív víc svítila zelená (systém volno po hlavní, z boku se volí, ale na tramvaj čeká, neupřednostní ten bok). Hlavně směr k Nádrholu, poslední dobou tam nějak moc svítí červená. Klidně by se mohlo na noc vypnout.
Křiž Argentinská - mezifáze vkládá krásně, akorát mi přijde, že přihlašováky jsou moc blízko a tram se nestačí včas přihlásit. Stejnětak mi přijde, že tam je vzhledem k hustotě provozu v nočních hodinách zbytečně dlouhá zelená po Argentinský.
Výstaviště - jedním slovem hrůza. Ten záhadný cyklus jsem nepochopil, ovšem červená hlavně DC zbytečně často (ZC kupodivu ne). Až mi přijde, jestli na přihlašováku nejsou prohozený dráty a není tam antipreference. Zdržení sice není nijak velký, ovšem 54 docela spěchá na Štross bo tam má rande s 51 a díky KB Nádrhol není možnost nadjetí, takže tady je skutečně každá vteřina dobrá. Vyjet se dá blbě i když se z Nádrholu odpálí včas a nejsou lidi. Což se moc nestává. Teoreticky dle JŘ jsou na Štrossu 2min na přestup (příjezd 54 xx:27, resp. xx:57, odjezd 51 xx:29, resp. xx:59, ovšem prakticky ta 54 většinou přijíždí v čase odjezdu 51, ne-li později a zpoždění se bohužel přenáší na tu 51, která to pak nemá moc kde dohnat. Určitě vypnout, vykopat, odvezt. K ničemu i přes den (a o akcích na Výstavišti a davech lidí se stejně vypíná). Na tom SSZ vidím akorát jedno plus - a to na přívodu elektriky (dobrá, ještě jedno malý přes den, že se kolikrát až díky červené dostane 17 ze smyčky, na týhle křižovatce IAD bůhvíproč tram prostě nepouští).
Veletžní - pevný cyklus, preference žádná. Je to dost o náhodě, jak se zrovna člověk "trefí". Zbytečně dlouhé volno po Veletržní. Taktéž se na pravidelnosti 54 dost podepisuje (viz výše).
Štrossmayerovo nám - rozhodně prodloužit dobu blikačky. 23-06 je sakra málo. Jinak zaplaťpánbu za ní.
n kpt Jaroše - funguje dobře, dalo by se říct i perfektně, krásně padá do jízdy, ovšem pokud je tam jediná tramvaj, max. pokud se ty proti sobě akorát potkaj. Ovšem mívá nepěknou vlastnost, že to 2. v pořadí, případně poněkud "opožděnýmu" v protisměru zamázne akorát před nosem. Jenže to nedělá vždy, občas počká, takže je to o to nečekanější a nebezpečnější. Taktéž borci od Vltavský nechtěj často moc ošoupávat brzdy a snažej se to ještě projet. Což se jim obyvkle povede, ovšem už na poněkud červenější oranžovou. Ač preferuje perfektně, díky výše uvedenejm důvodům mi přijde, že by to snad bylo bezpečnější vypnutý.
Letenský tunel/nábřeží - preferuje bezvadně, jen bych vytknul, že to neumí počkat na 2. tram od Jaroše. Než jí odblokuje vexle a navolí se, stihne jí to utéct.
Letenské nám - pevný cyklus, přijde mi, že od Sparty umí prodloužit a počkat (ale možná se mi to jen zdá), ovšem od Let. nám. bych rozhodně posunul kontakt blíž k zastávce. Navolení (rozsvícení stroměčku) až po přejetí pruhu do Veletržní je moc pozdě.
Sparta (Milada x U Sparty) - Momentálně (naštěstí) funguje dobře. Chápu, že přes den tam nejspíš smysl má (zmizelo najíždění na koleje odbočujících), ovšem v noci bych ho klidně vypnul.
Jsou to jenom moje postřehy a názory, jak by se podle mě dala zlepšit průjezdnost pro obě strany (IAD i MHD), tak doufám, že mě moc nesežerete (hlavně Grossák
) že si to představuju jak Hurvínek válku.
Možná i někomu přijde, že řeším malichernosti a vteřiny, nicméně v noci díky všemožnejm přestupům se dost počítaj právě i ty vteřiny. A stát na SSZ a čučet na prázdnou křižovatku, případně čekat, až se nás tam díky SSZ nashromáždí víc, asi abychom se nebáli, se nikomu taky moc nechce.