Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Sparta luxus. Byla to dřina, ale konečně to vypadá stabilně. Díky
A pro změnu o kus dál-nešlo by trochu poléčit Podbabu? Do smyčky si klidně počkám (i když 4 minuty ve výstupní, byť jako druhý mi přijdou už celkem hustý), ale ze smycky teda často nestíhám odjet na čas. Nechci se tam rvat moc brzo, bo busy, navíc jsem s 5 vždy za 8. Dřív to bylo po minutě, teď je to snad po 2 a ani tak se to někdy nedá. Na 2. vlak to nepočká a znova se volna dočkám kolikrát až za minutu, což je právě při tom následném výjezdu trochu problém!
A pro změnu o kus dál-nešlo by trochu poléčit Podbabu? Do smyčky si klidně počkám (i když 4 minuty ve výstupní, byť jako druhý mi přijdou už celkem hustý), ale ze smycky teda často nestíhám odjet na čas. Nechci se tam rvat moc brzo, bo busy, navíc jsem s 5 vždy za 8. Dřív to bylo po minutě, teď je to snad po 2 a ani tak se to někdy nedá. Na 2. vlak to nepočká a znova se volna dočkám kolikrát až za minutu, což je právě při tom následném výjezdu trochu problém!
Re: Preference / antipreference MHD
Závady na Špejcharech by měly být opraveny.
Re: Preference / antipreference MHD
Na SSZ Špejchar od smyčky a SSZ smyčka TRAM od SSZ Špejchar nefunguje podle všeho vzdálené přihlašování, proto např. SSZ Špejchar někdy pustí jen 1 TRAM od SPA za cyklus. Díky za upozornění. Předal jsem.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
tak já přidám jedno nestříhané video z auta
Průběžná - Švehlova 29.11.2014
https://www.youtube.com/watch?v=bffwJLJ7ZIE
V postatě nic zvláštního, tramvají tam moc není. Jen SSZ Hostivařská nepustilo jako druhou stanicující tram (čas 7:01).
Průběžná - Švehlova 29.11.2014
https://www.youtube.com/watch?v=bffwJLJ7ZIE
V postatě nic zvláštního, tramvají tam moc není. Jen SSZ Hostivařská nepustilo jako druhou stanicující tram (čas 7:01).
-
- Uživatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 07.1.2007 15:10
Re: Preference / antipreference MHD
Já tam byl v podobnou dobu a situace se mi zdála OK.V. Ložek píše:Jen jestli to nebyla náhoda. Jel jsem tam odpoledne okolo půl čtvrté a zdrželo nás to (linka 12) 7 minutMartin Šubrt píše:Splítka. Dnes jsem se tam konečně dostal ve špičce. Šlapalo to jako hodinky. ...
Můj závěr je ten, že křižovatka funguje, ale občas (těžko říct, jestli jednou za 5, 10 nebo 20 minut) se na volno čeká několik minut. Proto si pořád myslím, že problém nemusí být v detekci bus nebo něčem systémovém, ale spíš jde o závadu (logická chyba v řízení nebo technická závada HW nebo co já vím).
A pokud je provoz (IAD i tram) slabý nebo střední, tak se doprava po takovém záseku po určité době sama stabilizuje. Pokud je provoz vysoký, tak situace zůstává špatnou a než se zlepší, zásek přijde znovu.
Re: Preference / antipreference MHD
Jen jestli to nebyla náhoda. Jel jsem tam odpoledne okolo půl čtvrté a zdrželo nás to (linka 12) 7 minut, než projely 2 vlaky před námi. Každý tam čekal tak 3 minuty. Z toho asi 3 až 4 minuty jsme stáli ještě v Karmelitské a zazdili auta za sebou. Zajímavé bylo, že nám to pak padlo okamžitě. Celkem v úseku přes Malou stranu zpoždění 9 minut.Martin Šubrt píše:Splítka. Dnes jsem se tam konečně dostal ve špičce. Šlapalo to jako hodinky. ...
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Však já Váš také A beru ukončení tématu, tedy já si k tomu řeknu své poslední Howgh (budu se snažit jen krátce):Grossák píše:Nasazujete proti preferenci, která šetří čas i snižuje rozptyly jízdních dob. Méně jste zpožděný, méně předjetý. Jediné SSZ, které je v oblasti bez preference (a téměř napevno), taktně vynecháte. Co je průměr určitě víte. Kdyby všechna SSZ, která jsou na těch videích, fungovala napevno, tak by Vám nestačily ani nafouknuté jízdní doby. A až jednou budete mít kliku, nebudete vědět, co s časem.
Pro zajímavost: SSZ Vinohradská - Želivského je bez preference tramvají (dle TSK i Preference), i když v dynamice. Průměrné zdržení 45 sekund. Podíl zdržených vlaků 95 %. Přesto proti původnímu pevnému řízení je dle DORISu zdržení nyní nepatrně nižší, vyjma šíleného oblouku pro 26. Vzdálené rádio od Vinice je, ještě jsem neviděl, že by TRAM nemohla projet kvůli BUS. Ale asi se to někdy stalo. Z ostatních směrů nejsou protože do staré trati to není zrovna za malý peníz.
Dál se nechci na toto téma bavit. Chcete pevné programy, mám jiný názor a respektuji ten Váš. Ano, možná jsem to v pondělí byl já.
Zpožděný jsem! Protože se staví semafory, kde v životě nebyly a přitom se nijak nezměnila dopravní zátěž (Sídliště Hloubětín?), ale to s Vámi vůbec řešit nehodlám, to chápu, že nejste ten pravý člověk. Předjetý rozhodně nejsem, to tedy nehrozí Až budu mít tu kliku, tak možná doopravdy budu schopný dojet z Malovanky na Hradčanskou za 7 minut, což se mi snad ještě v životě nepovedlo a následně na Letnou za 4. Bohužel můj přístroj nezvládne delší video než 8 minut a ta karta není moc kapacitní, takže těch průjezdů nemůžu natočit tolik. SSZ Letenské náměstí jsem nevynechal taktně, ale přesně proto, co jsem napsal výše - jsem v rámci možností spokojen a běhá tam pevný cyklus, což se dá na takhle vytíženou (ze všech směrů) a důležitou křižovatku pochopit. Co kritizovat na pevném cyklu. Jedině uspořádání fází a jejich délku. Rozhodně ne to, že mi to padne před nosem, nebo že tam stojim jak truhlík a nikdo nikde nejede. Což si pamatuju dělo dávno U Elektry, nyní funguje perfektně. Opět děkuji!
Z průjezdu Letenského náměstí mám toto video: https://www.youtube.com/watch?v=NiWxdV2VOBw Datum 24.11. Při tomto průjezdu jsem mezi Malovankou a Vltavskou nabral 4 minuty zpoždění. Video jsem "taktně" nezveřejnil, protože tam na konci zbytečně vyzvonim tu dodávku a pak stojim za tim parkujícím autem. Budiž pro mě omluvou, že jsem o tom parkujícím nevěděl a proto mě vlastně ta dodávka zachránila od nějakého žďuchance, protože kdyby jela dál a nezastavila, tak jí jen minu a pokračuju dál vysokou rychlostí a nepředpokládal bych, že by se mi to povedlo nějak dobrzdit s tyristorem na tak krátké dráze. Mrzlo mě to pak, že jsem se tak zachoval a proto jsem to video chtěl "stopit".
Tímto vyhlašuji své Howgh a dál budu zveřejňovat pouze videa s krátkým popiskem.
Děkuji!! Proboha hlavně to neberte osobně, vlastně nevim, proč jsem se najednou tak rozvášnil, nejradši bych to teď vzal zpátky.
Re: Preference / antipreference MHD
Proti přesunu KB na Spartu asi nic. Už tam byl. I když možný problém nastává již v obou směrech. Nebojte, signalizace nečeká na žádnou tramvaj donekonečna, takže když už dojde na výjimku, že je hodně předjetá 12 a za ní konvoj, žádnou hrůzu to neudělá. Vzhledem k tomu, že MH i Veletržní jsou plné aut, jen využijí delší zelenou. Nakonec si myslím, že za křižovatku se vejdou dokonce 3 dlouhé vlaky a problém by dělal až poslední čtvrtý.
SSZ Táboritská - Ondříčkova ale fungovala s preferencí i dříve. Teď se jen obnovila a není tam vše OK. Čeká se na úpravu. Právě ty kolony jsou problém. ANO.
SSZ Táboritská - Ondříčkova ale fungovala s preferencí i dříve. Teď se jen obnovila a není tam vše OK. Čeká se na úpravu. Právě ty kolony jsou problém. ANO.
Re: Preference / antipreference MHD
Nasazujete proti preferenci, která šetří čas i snižuje rozptyly jízdních dob. Méně jste zpožděný, méně předjetý. Jediné SSZ, které je v oblasti bez preference (a téměř napevno), taktně vynecháte. Co je průměr určitě víte. Kdyby všechna SSZ, která jsou na těch videích, fungovala napevno, tak by Vám nestačily ani nafouknuté jízdní doby. A až jednou budete mít kliku, nebudete vědět, co s časem.
Pro zajímavost: SSZ Vinohradská - Želivského je bez preference tramvají (dle TSK i Preference), i když v dynamice. Průměrné zdržení 45 sekund. Podíl zdržených vlaků 95 %. Přesto proti původnímu pevnému řízení je dle DORISu zdržení nyní nepatrně nižší, vyjma šíleného oblouku pro 26. Vzdálené rádio od Vinice je, ještě jsem neviděl, že by TRAM nemohla projet kvůli BUS. Ale asi se to někdy stalo. Z ostatních směrů nejsou protože do staré trati to není zrovna za malý peníz.
Dál se nechci na toto téma bavit. Chcete pevné programy, mám jiný názor a respektuji ten Váš. Ano, možná jsem to v pondělí byl já.
Pro zajímavost: SSZ Vinohradská - Želivského je bez preference tramvají (dle TSK i Preference), i když v dynamice. Průměrné zdržení 45 sekund. Podíl zdržených vlaků 95 %. Přesto proti původnímu pevnému řízení je dle DORISu zdržení nyní nepatrně nižší, vyjma šíleného oblouku pro 26. Vzdálené rádio od Vinice je, ještě jsem neviděl, že by TRAM nemohla projet kvůli BUS. Ale asi se to někdy stalo. Z ostatních směrů nejsou protože do staré trati to není zrovna za malý peníz.
Dál se nechci na toto téma bavit. Chcete pevné programy, mám jiný názor a respektuji ten Váš. Ano, možná jsem to v pondělí byl já.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Jo a ještě k té Letné. Další důvod, proč přesunout kontrolní bod z Letenského nám. na Spartu. O což jsem už zainteresované strany požádal. Protože pokud tam pustíte preferenci, už nebude možné počkat za křižovatkou z důvodu kumulace tramvají čekající na odjezd (ano s linkou 12 je tam občas možnost přijet i o 2 minuty napřed z centra). Celá křižovatka bude čekat na mě a budou se zdržovat všichni ostatní. Stejná situace sice může nastat i na Spartě, ale důležitost křižovatek je doopravdy rozdílná, takže zdržení provozu U Sparty snad nebude povážováno za kritickou chybu. Tohle je ostatně důvod mé nevraživosti, co se týče preference na Strossu (např.).
Dám příklad: jedu s linkou 25 od Vltavské na Stross. Přijíždím k pěší zóně a vidím, že svítí volno rovně. Kdybych pokračoval dál a přihlásil se do křižovatky, SSZ by na mě celou dobu stanicování čekalo (občas se stane, že je cestujících tolik, že ani volno stejně nestihnu) a blokoval bych ostatní provoz. Tedy když vidím, že by se toto stalo, snížím podstatně svojí rychlost a doploužím se do zastávky, aby svítilo na SSZ stůj.
Dám příklad: jedu s linkou 25 od Vltavské na Stross. Přijíždím k pěší zóně a vidím, že svítí volno rovně. Kdybych pokračoval dál a přihlásil se do křižovatky, SSZ by na mě celou dobu stanicování čekalo (občas se stane, že je cestujících tolik, že ani volno stejně nestihnu) a blokoval bych ostatní provoz. Tedy když vidím, že by se toto stalo, snížím podstatně svojí rychlost a doploužím se do zastávky, aby svítilo na SSZ stůj.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Ano, po zkušenostech "zlepšení" na Želvě jsem pro pevný cyklus. Ano, je možné, že nemusíte občas s linkou 10 či 16 čekat tak dlouho na odbočení, protože umí SSZ vložit speciální Volno, ale to proběhne až po přihlášení do SSZ. To přihlášení probíhá v těsné blízkosti SSZ, takže např. neexistuje, aby se linky 10,11,16 vešly do signalizace ihned po linkách 5 a 13, které jedou rovně, což dřív šlo. Dnes se běžně stává i to, že pokud jedu za 5 a zleva přijede 26, tak mi to samozřejmě žádné speciální volno nepřiklepne a vyčkám úplně celý cyklus. To samé platí z ulice Jana Želivského a pro linku 26. Když jsme ještě jezdili 19, tak už v zast. Mezi Hřbitovy jsem viděl na dálku situaci a předem jsem dokázal úpravou rychlosti jízdy trefit signál VolnoVlevo pro odbočení. Dnes? Musíte se řítit co největší rychlostí a pak to zamáznout před SSZ, abych se přihlásil do signalizace a padlo mi to co nejdřív, to jest o celý cyklus později, pokud na ulici Vinohradské stojí tramvaj. Super je vzdálené přihlášení pouze od zastávky Želivského/metro, která jako jediná je společná s autobusy (tedy jediná, kde může nastat situace, že nemůžu vybrat nabízené volno vpravo) nebo jsem si za ty 3 kola na 26 špatně všiml a žádné vzdálené přihlášení tam nejni?Grossák píše:OK, k videům stačí. SSZ Letenské náměstí je bez preference TRAM. Neprodlužuje, nevkládá, nepředvybírá. Ve špičce funguje jako pevný program. Zdrží 76 % tramvají, průměrné zdržení 31 sekund. Tím se řadí mezi nejhorší SSZ bez větvení tratí v Praze. A je horší než každé SSZ z Vašeho videa, i se závadami. Rozumím dobře, že správným řešením by bylo, kdyby více SSZ fungovalo „napevno“ jako Letenské náměstí? Přestože to přinese prodloužení jízdních dob a zvýšení nákladů? S Vaším názorem nesouhlasím a budu se naopak snažit, aby Letenské náměstí fungovalo s preferencí.
U Letenského náměstí očekávám to samé. I dnes se přihlašovací "stromeček" rozsvítí při jízdě od Letenského nám. až těsně před semaforem, takže už nebudu moct přesně vystihnout ten přesný okamžik, když už končí zelená autům z tunelu a blíží se zelená pro Miladu Horákovou. Zůstaneme tam stát celý cyklus. Ale je možné, že to nebude, protože tam není naštěstí tramvajová křižovatka. Ovšem po zkušenostech hledání ztraceného pokladu (rozuměj "Hledání poškozeného přihlašovacího kablíku nebo kontaktu") na těch ostatních semaforech už jsem značně skeptický. Pardón.
Jo a k tomu procentuálnímu zdržení. Dobře, tak skoro pokaždý na Letný naberu 31 vteřin? Dobrý, já na Želvě skoro pokaždý naberu daleko víc, protože celý úsek Želivského - Krejcárek je tak časově podhodnocen, že stání na kterékoliv křižovatce je bráno jako zpoždění. A z doslechu vím, že pokud se někde vytvoří preference, existuje tlak na snížení jízdních dob, neb se potřebuje vykázat zrychlení tramvajové dopravy. To video, které jsem nahrál je toho důkazem. Nestál jsem na žádné křižovatce, přesto jsem stáhl pouze 30 vteřin zpoždění (tu dobu činilo 210 sekund).
V to pondělí, jsem Vás tam viděl, míjel jsem Vás, zrovna jste stál u nového zakrytovaného výjezdu z Blanky, říkal jsem si, že jste asi jediný, co se doopravy podívá do terénu a občas řídí tramvaj. Nebo je to jen můj osobní a špatný pocit? Chápu, že své "děti" (rozuměj "semafory a jejich řídící systémy") ochraňujete a chcete víc, každému vyhovuje něco jiného. Mě vyhovují pevné cykly na které se dá spolehnout, zapamatuji si je (ano, doopravdy si pamatuju přesně na vteřiny kde co padne) a podle toho se řídím.
Když jsem měl tedy ve středu tu 26, tak je to katastrofa, linka s absolutně nejvíc SSZ s antipreferencí. Po rekonstrukci SSZ Táboritská x Ondříčkova jsem stál v koloně, kterou jsem tam v životě neviděl. Nepamatuju si, který semafor by mi vyhovoval (snad mimo Nábř. Kpt. Jaroše, to funguje na jedničku, díky! Ale pamatuju si ty porodní bolesti jo a ještě Revoluční výjezd na most, krásně podrží volno do centra). 2 kola ze tří jsem jakžtakž dokázal udržet zpoždění v normě. Prostřední kolo jsem nabral 5 minut, jen kvůli semaforům. Když prostě máte na Letný 5 semaforů a jízdní doba je udělaná přesně na to, že projedete v pohodě všech pět, tak musíte pochopit, že když zůstanu stát jen na jedném jediném, je to pro mě špatně, protože je mám projet, ne stát. A to je možná důvod, proč nasazuju proti preferenci. V součinosti s tím se prostě často snižují jízdní doby a přitom k tomu není důvod.
Re: Preference / antipreference MHD
Ano, aktivní detekce. V principu by byla lepší, než kamery, ale její spolehlivost a přesnost také není srovnatelná s pasivní detekcí u TRAM. Navíc nevím, zda jsou tím vybaveny ty autobusy. Křižovatka určitě ne.
Koukal jste se neustále na čočky směr splítka a opravdu ani jednou tam nepadlo falešně volno??? Ani jednou tam TRAM nestála dlouho?
Koukal jste se neustále na čočky směr splítka a opravdu ani jednou tam nepadlo falešně volno??? Ani jednou tam TRAM nestála dlouho?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Preference / antipreference MHD
3x jsem čekal na 294 víc než 15 minut a když ještě autobus jezdil po kolejích a též jsem žádnou závadu nespatřil. To vypadá na nějaký error při vyjímečném stavu.Martin Šubrt píše:Splítka. Dnes jsem se tam konečně dostal ve špičce. V pracovní době nemůžu, tak jsem využil, že jsem měl tenhle měsíc dvě hoďky napracovaný. Šlapalo to jako hodinky. Takže asi pochvala, jen ať to vydrží. Bus směr Klárov jezdil podjezdem pro auta, bus směr nemocnice se v Letenské oddetekoval asi kamerou bez nutnosti jít na kličku a odjel téměř ihned...
Grossák: Proč nemůže BUS preferovat přes ty krabičky co jsou na sloupech VO?
Re: Preference / antipreference MHD
Martine, díky za dobrou zprávu. Ale možná jsi měl jen štěstí. Kamerou počítat autobusy, jako tramvaje kontaktem, prostě nejde...
Re: Preference / antipreference MHD
OK, k videům stačí. SSZ Letenské náměstí je bez preference TRAM. Neprodlužuje, nevkládá, nepředvybírá. Ve špičce funguje jako pevný program. Zdrží 76 % tramvají, průměrné zdržení 31 sekund. Tím se řadí mezi nejhorší SSZ bez větvení tratí v Praze. A je horší než každé SSZ z Vašeho videa, i se závadami. Rozumím dobře, že správným řešením by bylo, kdyby více SSZ fungovalo „napevno“ jako Letenské náměstí? Přestože to přinese prodloužení jízdních dob a zvýšení nákladů? S Vaším názorem nesouhlasím a budu se naopak snažit, aby Letenské náměstí fungovalo s preferencí.
Takže: Sparta byla opravena zřejmě 25. 11., což je z novějších videí a měla by fungovat dle DŘ, tedy podmíněná preference. Modlím se, aby to vydrželo. V rámci nějakého definitiva k Blance očekávám ještě drobné vylepšení předvýběrů TRAM.
SSZ Špejchar a SSZ MH – smyčka TRAM. Zřejmě nefunguje vzdálené přihlášení od smyčky ke Špejcharu. Zatím nemám reakci od servisu. Zkusím prověřit. Opačný směr pošlu projektantovi. Podobné blbosti to dělalo i dříve. Odbočující TRAM do smyčky čeká za předpokladu, že se TRAM na SSZ Špejchar přihlásila tak, že řadič spočetl, že ještě stihne projet. Takže zastavit tam může. SSZ nejsou v koo ani pro TRAM, ani pro auta. Ale jak říkám, SSZ se má upravit v rámci Blanky.
Takže: Sparta byla opravena zřejmě 25. 11., což je z novějších videí a měla by fungovat dle DŘ, tedy podmíněná preference. Modlím se, aby to vydrželo. V rámci nějakého definitiva k Blance očekávám ještě drobné vylepšení předvýběrů TRAM.
SSZ Špejchar a SSZ MH – smyčka TRAM. Zřejmě nefunguje vzdálené přihlášení od smyčky ke Špejcharu. Zatím nemám reakci od servisu. Zkusím prověřit. Opačný směr pošlu projektantovi. Podobné blbosti to dělalo i dříve. Odbočující TRAM do smyčky čeká za předpokladu, že se TRAM na SSZ Špejchar přihlásila tak, že řadič spočetl, že ještě stihne projet. Takže zastavit tam může. SSZ nejsou v koo ani pro TRAM, ani pro auta. Ale jak říkám, SSZ se má upravit v rámci Blanky.
Naposledy upravil(a) Grossák dne 28.11.2014 21:31, celkem upraveno 2 x.