Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 08.12.2014 22:05

Na Podbabě už je ta úprava udělaná. Vím, že to není k popukání, ale volno ze smyčky se může vybrat ve 2 polohách v cyklu max. 2x, do smyčky ve 2 polohách max. 1x. Určitě by se tam dal udělat výběr i ve 3. poloze, snad i přiměřeně krátit auta na hlavní. Kdyby se to stavělo teď, asi bychom to chtěli, ale co jsem dnes koukal, je to snesitelné. Dost tramvají, možná polovina, tam čeká minimálně. Smůla je, když se přihlásíte v momentě, kdy začíná hlavní fáze. Pak je to na dlouho.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 08.12.2014 16:17

Otakarova. Jak píše Grossák. O tramvaji křižovatka dneska ví až v okamžiku zablokování výhybky. Tj. není to s dostatečným předstihem, přesto je schopná tramvaji dát volno i v poslední vteřině toho souběžného volna pro auta a křižovatkou jí protáhnout. Ale "nejde" to udělat tak, že by tam svítilo společné volno pro auta i tramvaj v každé fázi celou dobu. Auta mají vyklizovací mezičas o hodně kratší, takže když by tam tramvaj měla společné volno s těmi auty a nebyla tam, nebo teprve přijížděla k výhybce a neměla zablokováno, tak by stejně volno pro tu tramvaj zhaslo o 6-10 sekund dříve než těm autům. Křižovatka si pak myslí, že tramvaj není, tj. ukončuje volno tramvaje, aby jí vyšly mezičasy. Pak tramvaj ale ještě přijede v poslední vteřině volna pro auta a to volno znova ještě může dostat, takže by sice projela, ale obecně by to stejně fungovalo jako dnes, že na chvilku by musela zastavit a ta auta doleva by jí podjela. Tj. nastavit by to šlo pouze tak, že by tam padlo společné volno na začátku zelené bez ohledu na přítomnost tram., to by se pak zhaslo asi 6-10 sekund před koncem volna pro auta a pak by se ještě znovu vybralo v případě dodatečného nároku aktuálně dorazivší tramvaje. Což si myslím, že je poměrně velká úprava, která by byla jen na ten rok, kdy bude vzdálené rádio a křižovatka bude o tramvaji vědět dřív a volno jí bude držet normálně do jízdy nebo prodlužovat.

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Pepa » 08.12.2014 15:00

9001 píše:
Aspon včera rozhodně dodělaná nebyla a "nová" světla byla pod pytly a dopravu řidila pouze dočasná postavená bokem.
No jediné co chybí je zprovoznit ty nová světla, ale ty už mohli dávno běhat, dělnící tvořící okolí jsou už dávno fuč... Proto se zde pídím co a jak...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 08.12.2014 14:46

Pepa píše:Měl bych dotaz ke Spojovací, dělníci jsou už dávno fuč a křižovatka působí nedodělaně a hlavně je na pěst ten pevnej cyklus, z centra se tam dopoledne sešel vláček čtyř vlaků a SSZ to pouští po jedné... Odjezdy jsou taky bídné :-/
Aspon včera rozhodně dodělaná nebyla a "nová" světla byla pod pytly a dopravu řidila pouze dočasná postavená bokem.

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Pepa » 08.12.2014 14:44

Měl bych dotaz ke Spojovací, dělníci jsou už dávno fuč a křižovatka působí nedodělaně a hlavně je na pěst ten pevnej cyklus, z centra se tam dopoledne sešel vláček čtyř vlaků a SSZ to pouští po jedné... Odjezdy jsou taky bídné :-/

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 08.12.2014 12:34

Grossák píše:SSZ Otakarova - Bělehradská. Čočky přímo se nevybírají natvrdo, protože tam jsou dost velké vyklizováky. Problém s najíždějícími auty jsem neregistroval, ale nevylučuju ho. Software je připravený na vzdálené rádio, které tam bude příští rok.
Včera jsem měl 6 kol na 11 ( :smt078 ), z toho jsem tam 2x dojížděl k červené a 4x k zelené. Takže jsem si to 4x vyzkoušel. Vzhledem k tomu, že tramvaj staví na Nuselských schodech, vždycky veze nějaká auta za sebou a vždycky alespoň jedno musí jet na Otakarce doleva... #-o

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 08.12.2014 7:01

Grossák píše: Volno vlevo padá v obou polohách. Záleží, jak se přihlásíte.
To jsem si původně myslel taky. A ze začátku po reko to tak i fungovalo. Ale teď, poslední cca týden, mi přijde, že to nějak zlobí. Po 56 oba směry (vpravo i vlevo, ZC, DC). Pokud nestihnu volno v cyklu, ten se protočí, tak bych čekal, že mi to v tom následujícím udělí hned na začátku. Neděje se tak.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 07.12.2014 23:14

Podbaba je opravdu mizerná. Už snad rok se má dělat nějaká úprava, kde jsme požadovali zlepšení. Výběr ze smyčky vždy možný až 2x do cyklu. Zkusím se na to zeptat. Projekt už dávno je.

Letenské náměstí je také mizerné. Je třeba to vyřešit. TSK už bylo osloveno na jaře. Ale výsledek zatím není.

SSZ Otakarova - Bělehradská. Čočky přímo se nevybírají natvrdo, protože tam jsou dost velké vyklizováky. Problém s najíždějícími auty jsem neregistroval, ale nevylučuju ho. Software je připravený na vzdálené rádio, které tam bude příští rok. Dočasně se počítalo i s kontaktem, podobně jako od Fidlovačky, ale ten byl za strašný peníze a do RTT by se nevyplatil. (I když tedy těchto kontaktů k ničemu máme po městě desítky.) Volno vlevo padá v obou polohách. Záleží, jak se přihlásíte.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 07.12.2014 20:01

Jo a v noci to tam je taky príma. Za starýho cyklu to hodilo volno vlevo podle toho, kdy se tram navolila - buď na začátku zelené, nebo na konci. Teď tam poslední dobou pozoruju, že to volno vlevo hodí vždy až na konci zelené. Plus dřív tam k navolení vlevo došlo i když byla vexle zablokovaná. Teď, pokud je bloklá, se musí pěšky s kličkou.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 07.12.2014 19:44

:auto
Naposledy upravil(a) Petrpes dne 08.12.2014 16:21, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 07.12.2014 19:33

Prosim prosim, neslo by, aby na Otakarce od Nuselskych schodu svitily cocony primo vzdy, kdyz je zelena pro auta? Takhle dochazi k tomu, ze se k semaforu na kterem sviti zelena priblizuje tramvaj (11) a soubezne jedouci auta. Jenze tramvaj ma na stuj, takze zastavi. Toho vyuzijou auta odbocujici doleva a postavi se na koleje. Tramvaj v zapeti dostava volno, ale nema kam jet, protoze na kolejich ma ta auta, co tam najela, kdyz tramvaj uplne zbytecne zastavila. To neni moc user friendly. :roll:

Filip

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Filip » 07.12.2014 18:16

MM-Mikulovsky píše:
Filip píše:Nešlo by udělat preferenci na Letenském náměstí ? Strašně zdržuje a navíc je tam KB, ze kterého DC nejde jet na čas.
Pocitam, ze myslis zastavku pred ssz a tedy dc pro l.12 = ke Sparte, ale l. 8 a 26 maji dc presne v protismeru a cert vi, kde maji centrum l.1 a 25, ale asi to bude Strossmayerovo namesti.
Z:arrow: pro mne jsou i jen 2 (natoz 4) linky vic jak 1 = ja mam na Letenskem nam dc od Sparty!
Tak já jsem noční řidič, takže jsem to myslel z pohledu linky 56 DC > směr Republika, Lazarská. Tedy zastávku za SSZ (ve směru od Hradčanské) :wink:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.12.2014 18:08

Filip píše:Nešlo by udělat preferenci na Letenském náměstí ? Strašně zdržuje a navíc je tam KB, ze kterého DC nejde jet na čas.
Pocitam, ze myslis zastavku pred ssz a tedy dc pro l.12 = ke Sparte, ale l. 8 a 26 maji dc presne v protismeru a cert vi, kde maji centrum l.1 a 25, ale asi to bude Strossmayerovo namesti.
Z:arrow: pro mne jsou i jen 2 (natoz 4) linky vic jak 1 = ja mam na Letenskem nam dc od Sparty!

Filip

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Filip » 07.12.2014 15:29

Nešlo by udělat preferenci na Letenském náměstí ? Strašně zdržuje a navíc je tam KB, ze kterého DC nejde jet na čas.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 07.12.2014 10:04

Sparta luxus. Byla to dřina, ale konečně to vypadá stabilně. Díky
A pro změnu o kus dál-nešlo by trochu poléčit Podbabu? Do smyčky si klidně počkám (i když 4 minuty ve výstupní, byť jako druhý mi přijdou už celkem hustý), ale ze smycky teda často nestíhám odjet na čas. Nechci se tam rvat moc brzo, bo busy, navíc jsem s 5 vždy za 8. Dřív to bylo po minutě, teď je to snad po 2 a ani tak se to někdy nedá. Na 2. vlak to nepočká a znova se volna dočkám kolikrát až za minutu, což je právě při tom následném výjezdu trochu problém!

Odpovědět