Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět

Kolikrát jste byli v Muzeu MHD ve vozovně Střešovice?

Nebyl
51
14%
Jednou
53
15%
2-3x
72
20%
3-5x
58
16%
Více než 5x/nespočetněkrát
112
31%
Klikací koutek
18
5%
 
Celkem hlasů: 364

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od 9001 » 13.12.2014 22:45

Bobik: Ono to tak za hoooono nestojí... Bys netušil kolik lidi třeba v moji práci nadává jak to stojí za dvě věci... Jeden čas dokonce nastal slušný exitus ke konkurenci, kde jim sice rok platili fakt dobře, ale ten drill se nedal více než ten rok vydržet a tak se zase s pokorou vrátili a zjistili, že to nakonec u nás je fajn a máme se dobře.
To samé s penězma... Když jsme započítali prémie, stravenky, příspěvky na životko, penzijko, flexipassy, tak to není tak hrozné resp. kde to dneska dostaneš?

A když budu hodně hnusnej, tak člověk co umí jenom "točit" volantem a nebo "házet" pákou tak se má u DPP hodně dobře.

Přijde mi, že si dneska lidé neváží toho co mají... Jak píše Blight, poslal bych Vás na měsíc do Arrivy a nebo soukromníkovi a budete ještě hrabat prstíkem...
A to je problém všeobecně... Viz stávky v DB, Lufthanse...

Filip

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Filip » 13.12.2014 22:26

Tak asi podnik má nejlepší léta za sebou, ale pořád lepší než u soukromníka. Jen nevím jestli přístup "pořád lepší než tam a tam" bude dlouhodobě udržitelný. Údajně se zvyšuje i fluktuace zaměstnanců DPP.

blight28
Uživatel
Příspěvky: 40
Registrován: 05.9.2013 11:53
Bydliště: Dejvice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od blight28 » 13.12.2014 21:46

Bobik píše:
blight28 píše: Ostatní co brečí jak mají do večera před volnem, nebo jak nastupují brzy a přitom to maj daleko... doporučuji zkusit si udělat přestávku u nějakýho toho soukromníka. Ten by vás brzo vyléčil. [-o<
A zase - nic ve zlym, ale co je tohle za argument? Jenom proto, protože to je někde úplně v prrrrr, máme bejt rádi, že u nás to stojí JENOM za hooooo?

Taky nic ve zlém, ale já zase netuším podle jakého měřítka je to pro tebe v podniku na hoooo.... A mimochodem je to ten spravnej argument. Chceš dělat v Praze za víc než mimo Prahu? OK ale smiř se s tím, co to obnáší... nelíbí - jdi jinam, tak to prostě je, sorry že se ti to nelíbí.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Petrpes » 13.12.2014 21:02

Já jako brigádník nemám problém. PS: Děkuji za krásné 11 hodinové směny :D

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Bobik » 13.12.2014 19:26

blight28 píše: Ostatní co brečí jak mají do večera před volnem, nebo jak nastupují brzy a přitom to maj daleko... doporučuji zkusit si udělat přestávku u nějakýho toho soukromníka. Ten by vás brzo vyléčil. [-o<
A zase - nic ve zlym, ale co je tohle za argument? Jenom proto, protože to je někde úplně v prrrrr, máme bejt rádi, že u nás to stojí JENOM za hooooo?

Willyjef Z:arrow: Dobře, přesvědčil jsi mě, plánovači za to teda nemůžou.

Fajn, to ale neznamená, že je to dobrý. Není to dobrý. A že jinde je to ještě horší, je akorát tak smutný, nikoli argument. A vůbec, proč mám poslední dobou pocit, že jakákoli změna je jenom k horšímu (než to bylo předtím)? Vlastně cokoli. Místo aby se nějaká věc zlepšila, tak se akorát zhorší. Šichtama počínaje, třeba rekonstrukcema SSZ pokračuje a přesunutou výpravnou v HL konče. Pak se nelze divit, že lidi držkujou, zvlášť když nemaj dostatek relevantních informací. A ke všemu se stavěj skepticky a s odporem.
Ach jo.

voniŠ Z:arrow: Řekl bych, že u některých oranžovorudých soudruhů je to kombinace bodu 1 i 2.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od von Špilberk » 13.12.2014 16:13

Tak já se taky přiznávám, že na plánovače občas nadávám, ale beru to jako takový folklór. Odjezdit se to musí a za ty směny plánovač nemůže. On je problém i v tom označení plánovač, zní to docela vznešeně, lepší by skutečně bylo (dle MMM) označení přidělovač. :D
Polonoc do volna jsem neměl, ani nepamatuju. Těsnou pauzu mezi koncem večer a začátkem ráno jsem taky dlouho neměl. Takže ano, občas si na šichty zanadávám, třeba když mám jeden týden šichty 11,5+10,5+10+9,5 a za týden 7,5+7+6+4(školení), ale většinou to tak vlastně nemyslím. :wink: A taky se to nestává každý týden a na něco se nadávat musí.

Víc než plánovač směn mě štve ten tvůrce směn. Co fakt nesnáším, zvlášť o víkendu, je, když je výkon 18 hodin rozdělen stylem 7+11 nebo 11+7, (případně 20=12+8 nebo 8+12) a já mám to dlouhýý. :evil: Ten druhý pak obvykle prská, že to má krátkýý. Přitom by stačilo posunout střídání o kolo, a bylo by to 9+9, a bylo by to v pohodě.

To, že řidiči dělají výpravčí, plánovače, zástupce vedoucí, to mi fakt nevadí. Skoro bych řekl, že si tím OO pěkně nakašlaly do vlastních bot, protože by OO měly být (podle mne) rády, že řidiči mají možnost čuchnout si v DP taky k jiné práci. Skoro bych to označil za "možnost karierního postupu", ale prosím, prosím nechytat za slovo a nechápat doslovně. [-o< Každopádně stav, kdy OO vadí, že řidič má možnost dostat se taky k jiné práci, je takový divný. :-k
Pokud tato praxe odporuje nějakému papíru, a dejme tomu, že ano, tak kromě možnosti změnit praxi, je tu ještě možnost změnit papír. Proč se volí první možnost :?:
Asi ze dvou důvodů:
1. někdo z OO se rozhodl aplikovat poučky o třídním boji a rozdělit lidi na ty, co jdou s námi a ty, co jdou proti nám. Řidič přebíhající k výpravčím, plánovačům a vedoucím se pohybuje na obou stranách barikády. A to by teda nešlo :!: (-X :lol:
2. závist, že na nějakého slimáčka nezbyla kapustička. 8-)

blight28
Uživatel
Příspěvky: 40
Registrován: 05.9.2013 11:53
Bydliště: Dejvice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od blight28 » 13.12.2014 14:53

Skvěle to podal Afterman a Karosák, s tím se nedá než souhlasit. Samozřejmě stejně rozumě (aspoň pro mě) to píše WJ. Ostatní co brečí jak mají do večera před volnem, nebo jak nastupují brzy a přitom to maj daleko... doporučuji zkusit si udělat přestávku u nějakýho toho soukromníka. Ten by vás brzo vyléčil. Doteď (tedy nějakých 22 let) jsem pracoval u soukromníků a po nástupu k DPP si připadám jako Alenka v říši divů. Tolik výhod a takovou výplatu (nemluvě o přístupu k člověku) jsem si mohl doteď nechat jen zdát. Jsem hrozně rád, že se mi povedlo se do téhle firmy dostat, že mě po asi 8 letech zase baví do práce chodit, a že se mi podaří zde zůstat až do důchodu. [-o<

Filip

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Filip » 13.12.2014 13:24

9001 - už 25, u podniku to letí až to není hezké. #-o

Jinak těm plánovačům, popravdě nevím jak plánují, co všechno musí u toho dělat, jak komu vyhovět a kdy nevyhovět. Ale myslím si, že kdyby byl na vozovně, tak na škodu to nebude ne ? Přijde mi takové divné komunikovat s plánovačem jenom po telefonu, tady by byla šance, že by lépe poznal lidi a věděl by co komu vyhovuje. I s ohledem třeba na dojíždění.

Co se týče směn, tak když jsem byl na šejdrech, tak 3x během jednoho týdne jsem dostal šejdr od 3:25 s odpoledním koncem po 19:30. A při mých 30 km do práce to nebylo dvakrát příjemné. Co se týče turnusu, tak mi vadil manipulační den, kdy po pěti ranních jsem dostal odpolední, potom den volna a poté krásnou ranní od 4 a další čtyři ranní. Nebo jsem měl kombinaci R, Š a místo Š opět odpolední a druhý den ranní, jen tak tak na těch 9 hodin, což sice splnilo zákonné požadavky, ale jinak jsem opravdu nebyl odpočinutý. Nebo jeden týden jsem měl ranní cca 7 hodin a druhý týden tu samou službu v rámci šejdru.

Když můj plánovač chybí a někdo ho zastupuje, vždycky to bylo poznat, ideálně zase ranní před volným víkendem a pěkných 10-11 hodin až do pozdního odpoledne. Z:|

Možná kdyby se více uvolnila možnost výměny služeb mezi řidiči, tak aby to splnilo určité požadavky - délka směn, doba odpočinku, tak bychom byli spokojenější. A co mě překvapilo, že když jsem si chtěl prohodit službu s kolegou ze Žižkova, tak mi bylo řečeno, že je to zakázané.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od willyjeff » 13.12.2014 13:19

Bobik píše:Jejda, díky za vyčerpávající info.
Dobře - takže jestli to chápu správně, mrví to Ropid. Protože dřív byly směny docela rozumný, tedy se do toho nevrtal. Teď se do toho vrtá a směny rozumný nejsou. Takže za to můžou oni. Chápu to správně?
(nemáš zač!) Podle mého názoru to tak je. Naše odd. JŘ má docela malý manévrovací prostor, co jak ošetřit. Samozřejmě může vytvořit šílené paskvily, ale co jsem tak slyšel je to většinou v důsledku nějakých požadavků někoho cizího: ROPID, JPT, OO, JSVT (asi v tomto pořadí co se týká četnosti).
Bobik píše:Druhá věc - proč se třeba tohle nepřednáší na školení? Spousta nedorozumění vzniká z nevědomosti, jak známo. Jak to tak čtu, tak vidím, že za spoustu věcí plánovač opravdu nemůže, bo k tomu přijde jak slepej k houslím. Jenže jak to mám vědět, když mi to nikdo nevysvětlí? Klidně bych na to plánování (a i jinam) na exkurzi šel, abych viděl, ale kdo mě tam vezme? Proč nepřijde na školení plánovač o tomhle udělat přednášku, jak se věci maj, aby to viděli všichni,že za ten bordel opravdu nemůžou? A lidem se "zavřela huba" (tedy chytřejší pochopí a u hlupáků beztak jakýkoli vysvětlování nemá smysl). Hlavně že se tam promítaj nicneříkající grafy pochybnejch statistik.
Souhlas, je to samozřejmě škoda :( K návštěvě: rád tě tam provedu! Teď ale s Viktorem nemáme nic naplánovanýho, asi už má dovolenou vyčerpanou, tak zase příští rok.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od willyjeff » 13.12.2014 13:14

MM-Mikulovsky píše: 1.) Ví dnes tzv. plánovač/ (dle mne) přidělovač směny kdo jej zastoupí v době plánované či neplánované nepřítomnosti - dle mne nikoliv, protože je hned několik lidí, kteří jej mohou zastoupit!
Zatímco v OO prosazovaném řešení každého "přidělovače" může zastoupit jedině konkrétní osoba - vedoucí, což (dle mne) je předpokladem k reálnému předání si informací.
2.) Několik tzv. plánovačů mi v minulosti řeklo, že:
a) lidem, kteří nejsou/nebyli ochotni udělat něco pro ně, zase (na oplátku) v požadavcích nevyhovují oni!
b) čím méně (častěji) požadavků má konkrétní řidič, tak tím spíše je předpoklad, že mu bude vyhověno.

Z:arrow: ZNAČNĚ TADY ODPORUJEŠ MNE DOSTUPNÝM INFORMACÍM!!!!
1) Ví. Sám si to ten stálý plánovač domlouvá, kdo ho v jeho nepřítomnosti zastoupí a samozřejmě mě, jako zástupce, seznámí s celkovou situací, co mě čeká, rozhodně mi ale nediktuje u všech cca. 250 řidičů, co má pod sebou, co si s kým domluvil. Zmíní jen ty úpravy směn, kde to plánovače nutí udělat LPP či jiné závazné podmínky.

2) Já ti to neřekl. Tak si s tebou o tomhle nemůžu povídat. Nebyl jsem při vašem rozhovoru ani jako svědek, takže ti na to vůbec nemůžu nic říct, jenže, mě to překvapuje. Když tam sedím, snažíme se vyhovět všem, bez rozdílu věku, pohlaví, ohanbí, počítačového čísla či oblíbenosti. Mluvím tu celou dobu za sebe a nebo obecně, jak to funguje. Nikdy bych si nedovolil mluvit za kolegy-plánovače, jaký na to mají názor a co se jim zdá lepší. Celou dobu tu vyjadřuji jen svůj subjektivní názor a dávám argumenty k diskuzi, to že se to neshoduje s tvým předsvěčením nebo tvými informacemi mě je celkem jedno :-)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.12.2014 13:05

Bobik píše:...... A ano, třeba skončit v jednu (třeba na Pavláku) a pak jít od pěti do půl sedmý na dvě svačiny na Hr je fakt na přesdržku. Poskakovat na Andělu a dělat svačináře v zimě (vlastně za jakýhokoli počasí) a nemoci se jít kam schovat bo bouda až na Knížecí a beztak máš tak málo času mezi, že ani nemá smysl tam chodit, muset tam stát bo nevíš, kdy ti to reálně přijede (podle papírku 10 min na přeběhnutí, reálně 15 bo Karmelitská, třeba), to je taky na přesdržku. A lze se potom divit, že lidi řvou? Když už musej bejt přestávky, tak si teda představuju, že (obrazně) udělám 3 kroky z tramvaje a upadnu na gauč. A stejně tak svačinář si v klidu sleduje, kde mezitím jsem, aby mohl vyjít na poslední chvíli. A ne někam chodit do :zadnice za 3 rohy (Bráník taky príma, žejo, pochoďák hadr). Pokud tohle podnik neumí zajistit, ať teda laskavě se svačinama táhne k čertu.
Tak tady s tebou ani v jednom souhlasit nemohu:
1.) na přesdržku není, že ranní část šejdra končí po poledni či pauza je mezi 2 a 4 hodinami. Nesmyslností jsou jen ty 2 svačiny (ať již odpol. či ráno) v délce mezi 1,5 a 2hodinami - tvrdím, že by minimum měly být 3 kusy = cca 2,5 až 3 hodiny.
2.) Až na ten Braník mi délka přestávek vychází, dle VJŘ, se započítanou docházkovou trasou na odpočinkovou místnost a tzv. svačinář tam chodit (mimo vlastní BP) nemusí:
a) odskočit si může v obratišti, kde mnohdy s TRAM zajede pomalu do "hajzlíku"
b) polohu očekávaného vlaku si dokáže zjistit SMS - pokud má své číslo zaneseno v systému na zjištění směn Z:arrow: podnik zajistil dostatečně, ale bojkotování možnosti nemalým počtem řidičů již není jeho problém, to je problém těch konkrétních lidí (zejména v době, kdy jsou dostupné výhodné paušály na mobily = za poslání jednotlivé SMS nic neplatí)!

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Bobik » 13.12.2014 12:36

Jejda, díky za vyčerpávající info.
Dobře - takže jestli to chápu správně, mrví to Ropid. Protože dřív byly směny docela rozumný, tedy se do toho nevrtal. Teď se do toho vrtá a směny rozumný nejsou. Takže za to můžou oni. Chápu to správně?
Druhá věc - proč se třeba tohle nepřednáší na školení? Spousta nedorozumění vzniká z nevědomosti, jak známo. Jak to tak čtu, tak vidím, že za spoustu věcí plánovač opravdu nemůže, bo k tomu přijde jak slepej k houslím. Jenže jak to mám vědět, když mi to nikdo nevysvětlí? Klidně bych na to plánování (a i jinam) na exkurzi šel, abych viděl, ale kdo mě tam vezme? Proč nepřijde na školení plánovač o tomhle udělat přednášku, jak se věci maj, aby to viděli všichni,že za ten bordel opravdu nemůžou? A lidem se "zavřela huba" (tedy chytřejší pochopí a u hlupáků beztak jakýkoli vysvětlování nemá smysl). Hlavně že se tam promítaj nicneříkající grafy pochybnejch statistik.
Je logický, že se nadává na plánovače (a potažmo podnik), když oni ty šichty plánujou. A ano, třeba skončit v jednu (třeba na Pavláku) a pak jít od pěti do půl sedmý na dvě svačiny na Hr je fakt na přesdržku. Poskakovat na Andělu a dělat svačináře v zimě (vlastně za jakýhokoli počasí) a nemoci se jít kam schovat bo bouda až na Knížecí a beztak máš tak málo času mezi, že ani nemá smysl tam chodit, muset tam stát bo nevíš, kdy ti to reálně přijede (podle papírku 10 min na přeběhnutí, reálně 15 bo Karmelitská, třeba), to je taky na přesdržku. A lze se potom divit, že lidi řvou? Když už musej bejt přestávky, tak si teda představuju, že (obrazně) udělám 3 kroky z tramvaje a upadnu na gauč. A stejně tak svačinář si v klidu sleduje, kde mezitím jsem, aby mohl vyjít na poslední chvíli. A ne někam chodit do :zadnice za 3 rohy (Bráník taky príma, žejo, pochoďák hadr). Pokud tohle podnik neumí zajistit, ať teda laskavě se svačinama táhne k čertu.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.12.2014 12:30

willyjeff píše: Na vozovně se také budou ti plánovači střídat, bude někdy mít dovolenou, nemoc... Přece v tom novém plánu je také zastupitelnost. Takže pokud si s jedním něco domluvíš, u jiného platit nemusí. Tak to mě doopravdy zajímá, v čem ti plánování nevyhovělo, protože víš co? Vyhovuje se 99.9% požadavkům v knize kvůli odborům, aby se jim zavřela huba, aby přesně tohle řidiči nemohli říkat, takže se kolikrát musí udělat hnusná směna pro jiného řidiče, aby druhému bylo vyhověno ....
1.) Ví dnes tzv. plánovač/ (dle mne) přidělovač směny kdo jej zastoupí v době plánované či neplánované nepřítomnosti - dle mne nikoliv, protože je hned několik lidí, kteří jej mohou zastoupit!
Zatímco v OO prosazovaném řešení každého "přidělovače" může zastoupit jedině konkrétní osoba - vedoucí, což (dle mne) je předpokladem k reálnému předání si informací.
2.) Několik tzv. plánovačů mi v minulosti řeklo, že:
a) lidem, kteří nejsou/nebyli ochotni udělat něco pro ně, zase (na oplátku) v požadavcích nevyhovují oni!
b) čím méně (častěji) požadavků má konkrétní řidič, tak tím spíše je předpoklad, že mu bude vyhověno.

Z:arrow: ZNAČNĚ TADY ODPORUJEŠ MNE DOSTUPNÝM INFORMACÍM!!!!

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od willyjeff » 13.12.2014 11:09

Bobik píše:Fajn, tak ale proč se tak neděje? A "dřív" to šlo. Dobře, já chápu výhody plánovačů v jedný cimře. Ale např. když po mě (párkrát) plánovač něco chtěl, tak mu řikám O.K. není problém, vezmu ti to, ale potřeboval bych v tom případě to a to (abych stíhal domů děti, třeba, nebo tak něco). Na což mi odpověděl fajn, pokud tu budu já, není problém, ale jestli tu místo mě bude někdo jinej, tak ti to nezaručím. Tak jsem mu slušně poděkoval a taktéž slušně mu odvětil, že v tom případě je mi líto, ale ať se teda jdou s tímhle systémem bodnout. Už mi nevolaj. Nevím proč. :D
Stejnětak když jsem jednou za uherák něco chtěl a napsal si to do knihy. Většinou jsem to nedostal. (Na rozdíl od těch, co se tam píšou furt. Tak jsem si z toho dělal legraci, že to je tím, protože se nepíšu, tak mě neznaj. :lol: Ale neřešil jsem to, mávnul nad tím rukou, že to prostě asi nešlo )

Dobrá, dobrá, tak mi ale zase ty vysvětli, proč dřív se ta metropole obsloužila úplně stejně a žádný hrůzy typu MD, šejdra od čtyř a podobně nebyly? Tohle totiž nechápu.
Tady obvykle uvádím můj "oblíbený" případ s linkou dvě, která byla jeden týden normálně ranní/odpolední, pak přišla změna a druhý týden to samé pořadí (ty samé časy, ten samý čas výjezd/zátah) najednou byli roztrhaný do šejdra na 3 lidi. Proč, proboha? (podotýkám že žádná střídaná přestávka tam nepřibyla, pauzy normálně na Červeňáku vnitřní)
Na vozovně se také budou ti plánovači střídat, bude někdy mít dovolenou, nemoc... Přece v tom novém plánu je také zastupitelnost. Takže pokud si s jedním něco domluvíš, u jiného platit nemusí. Tak to mě doopravdy zajímá, v čem ti plánování nevyhovělo, protože víš co? Vyhovuje se 99.9% požadavkům v knize kvůli odborům, aby se jim zavřela huba, aby přesně tohle řidiči nemohli říkat, takže se kolikrát musí udělat hnusná směna pro jiného řidiče, aby druhému bylo vyhověno (třeba si řidiči rádi žádaj při Š->V jen o ranní, takže šejdry místo nich dostávaj řidiči Š->R a pak maj hrozně malou pauzu mezi šichtama, ale musí se vyhovět požadavkům!). Já sám si pamatuju jen jednotlivé případy, když jsem musel něco škrtnout. "Protože nepíšu, tak mě neznaj", ach jo. I při přítomnosti plánovače na vozovně bude furt Kniha nářků a požadavků, takže furt se může stát, že plánovač si řekne: "proboha, co to tam ten vůl píše? To se nedá ani rozluštit, jaký je to škrabopis" přitom bude furt lepší si k němu zavolat. Dnes řikám, "zavolej si na Bojiště", po změně budu říkat "zavolej si do vozovny". Super změna :-)

S linkou 2 je ale hodně starý příklad, že? Napadá mě proč, ale nechci tu spekulovat. Myslím, že by ses tam měl taky nahoru podívat, jako Fořtík, aby ti někdo ukázal, jak se sestavují šejdry. Nebo chceš taky povyprávět, jak se to dělá? Tak jo, mám s tebou trpělivost, vim, že seš chytrej chlap, kterej to pochopí: Takže odd. JŘ udělá nějaký jízdní řády podle grafikonu, co mu ROPID navypráví, vlastně dnes už se nedělá na podniku ani odjezdy z konečných, ani intervaly a dokonce si i diktují kolik pořadí má jaká linka obsloužit. To se pak uloží do VJŘ a jeden přidělený plánovač, který to má na starost (je to Strašnický, protože on dělá jen strašnice, takže má přidělenou i jinou činnost. Ano, to je na plánování časté, že každý plánovač má i jiné věci. Třeba Motolský má sice jen motol, ale také i instruktory a výcviky.) ty jízdní řády převede/nauploaduje do toho plánovacího programu, který znáš i u výpravčího (my plánovači tam máme větší rozsah funkcí).

Všechny směny pod 6 hodin se musí spojit do šejdrů. Takže si je nechá vygenerovat do dvou sloupců. Vlevo jsou ranní směny pod 6 hodin a vpravo jsou odpolední směny pod 6 hodiny. Pokud ty dva sloupce jsou stejně obsáhlé (na obou stranách je stejný počet směn), je to jednoduchý, prostě to jen prohází, aby celková délka směny (ranní+odpo) byla nějak rozumná a pauza mezi jednotlivýma směnama byla taky nějak pravidelná, ať tam nemá šejdr s pauzou půl hodiny a pak třeba šest hodin, někdy by se mohli překrývat atd. prostě to prohází a vygeneruje. To byl ideální případ. Jenže většinou to tak není. Většinou je buď ranních nebo odpoledních částí šejdrů víc. A proto se pak musej dělat ty prasárny, o kterých si vyprávíme na Palmovce, to máš pak 7 hodin normální ranní a odpoledne k tomu 2 svačiny. Nebo ráno 2 svačiny a odpoledne ve 12 hodin jdeš na normální osmihodinovku. To si pak říkaj lidi: "kterej ***** tohle dělá" nebo "to dělaj naschvál". Doopravdy si myslíte, že někdo vytváří šejdry naschvál? To bych věřil, kdyby byly spojené směny nad 6 hodin a šejdr dělal přes 12 hodin, jenže se tak neděje, v každém šejdru najdeš něco po 6 hodin délky a proto to prostě MUSÍ být v šejdru.

Pokročíme. Když jsem se učil plánovat, tak jsem tam oběhl kolečko u všech kolegů a zkusil si práci všech! Jé to by bylo super i u jiných povolání. Trambajáci by si mohli zkusit práci dispečerů, nebo řidičů bus, či naopak, to by lidi hned zmkli, ale nic, popojedem. U Vokovic jsem si všiml neuvěřitelné specifičnosti skladby vašich směn. Buď tam máte strašně moc krátkých (do šejdrů) nebo dlouhých. Takže je tam u vás běžné při odpolední do volna dát směnu do půlnoci nebo při 50 šejdrech ho dostane doopravdy skoro každý, komu vychází v řádku Š, nehledě ta armáda šejdristů, to je hustý, v HL jich nám stačí 14. Ve VO? Přes 30 lidí! Tedy při skládání směn do šejdrů je docela fuška najít nějaké směny, které se dají přidat k té krátké. Někdy tam doopravdy tolik směn nenajdeš a proto je potřeba to upravit úplně od píky. Už v jízdních řádech. Je potřeba rozsekat nějakou linku, aby se mohli přidat ty zkurvený svačiny k něčemu.

Tedy to je pravda - všechno kurvěj svačiny. Kdo je vymyslel? To musel bejt *****.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od 9001 » 13.12.2014 10:33

Pan Karosák moji optiku trefil... Na střední jsme taky měli stejné křiklavé případy... Spolužák bydlel na Řepých a měl to do Motola 5 minut tramvají a druhý dojížděl každý den z Českého Brodu vlakem a pak ještě přes Prahu...
V současné práci mám to samé... Lidi bydlí v Milovicích, Úvalech, ale pracuji v centru Prahy...

Možná další otázka. Kolik bylo řidičů např. před 10 lety a nyní? Střídanými přestávkami počty řidičů raketově narostli a tam už prostě bohužel není místo pro "lidskost".

Filip: Tobě je 23, taky jsem měl ideály :lol: To tě přejde. :devilsmokin

Bobik: Ta 2 je slabý odvar. Při začátku 14T na lince 3, tam na celodenním pořadí vystřídali myslím 4 lidí (průměr cca 5 hodin na směnu)... A proč se to dělá? Přece je levnější platit člověka bez přesčasů. Platová úspora 30%... Navíc pro odborové řvouny jsou to přece super směna na 6 hodin do práce. Máte pohodu klidek...

Odpovědět