Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 18.12.2014 9:50

-KUBI- píše:Tak doufám, že se jenom zkoušelo, zda svítí všechny barvičky a světýlka a v ostrém provozu to bude šlapat jak hodinky 8-)
Doufejme že autobusáci budou nahlas řvát a něco se stane. Nicméně v okamžiku kdy rozchoděj světla pro chodce tak to bude masakr.

-KUBI-
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 05.2.2012 18:39

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od -KUBI- » 17.12.2014 21:43

Jakub píše:Tak jsem dnes odpoledne projížděl 2x přes Vypich. Ještě v 16:00 bylo SSZ vypnuté, ale v 16:45 už bylo zapnuté, zatím asi jen ve zkušebním provozu.
Okolo 17:15 už bylo opět vypnuté, ale stihl jsem jeden průjezd v tramvaji 22 směr Bílá Hora a bohatě mi to stačilo. Přijeli jsme do zastávky jako 3. za linkou 25 a 180, takže nešlo odstanicovat jelikož druhý vůz ještě nebyl v zastávce a takhle jsme tam viseli víc jak minutu, než se 25 dostala přes SSZ do smyčky a uvolnil se prostor zastávky. Tak doufám, že se jenom zkoušelo, zda svítí všechny barvičky a světýlka a v ostrém provozu to bude šlapat jak hodinky 8-)

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kruťák » 17.12.2014 21:04

johndj píše:Obě tyto SSZ by zasloužily vypnout nejpozději v 22 hodin.
85% všech pražských SSZ by si zasloužilo vypnout nejpozději ve 22 hodin :evil: jenže na to bohužel neni politická vůle.

johndj
Uživatel
Příspěvky: 185
Registrován: 05.4.2009 21:17
Bydliště: Zličín
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od johndj » 17.12.2014 18:55

Dotaz se netýká tramvají ale busů, doufám, že to nevadí.

Jaký je prosím cyklus na SSZ u vjezdu do terminálu Zličín? V noci mě to tam nechává pravidelně vykysnout především při výjezdu od metra i když v okolí (téměř od IKEA na Řepy) nejede nikde ani kolo. Občas když vyjedu z terminálu s minutou zpoždění, padne mi to, většinou ale stojím a koukám. To samé SSZ na křižovatce Řevnická x Na Radosti. Obě tyto SSZ by zasloužily vypnout nejpozději v 22 hodin. Zbytečně koukám do prázdných křižovatek a přicházím o minuty ze své pauzy. Křižovatky u Ikea, Globusu a křižovatce ulic Hrozenkovská X Na Radosti by vypnutí také snesly. Alespoň, že poslední jmenovaná padá okamžitě. Jinak ty ostatní jsou na výměšek z :zadnice.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 17.12.2014 18:47

Filip píše:Mně to bylo ráno divné, proč jsem tam se zatahující 55 nechal skoro dvě minuty =D>
Pro mne je ovsem podstatna otazka, jestli si fakt pdt mysli, ze to policajti zpravi?

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 480
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Jakub » 17.12.2014 17:17

Tak jsem dnes odpoledne projížděl 2x přes Vypich. Ještě v 16:00 bylo SSZ vypnuté, ale v 16:45 už bylo zapnuté, zatím asi jen ve zkušebním provozu.

Filip

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Filip » 17.12.2014 15:36

Mně to bylo ráno divné, proč jsem tam se zatahující 55 nechal skoro dvě minuty =D>

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 17.12.2014 15:03

SOS, HILFÉÉÉ - SSZ Otakarova v pevném cyklu, PDT to prý ví již od rána a předal policajtum #-o
Může nekdo urychlit nápravu?

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 15.12.2014 18:42

Petrpes píše:SSZ u zast. Želivského to je taky něco. Vlaky ZC to nechává v zast. vytuhnout k minutě... A vrcholnej kousek bylo, že to pro chodce padlo na stůj asi po 20 vteřinách, neb od spodu jela tramvaj, ale i ta musela téměř zastavit, tak čekám taky volno. Ale ono ne, ještě jednou zelenou pro chodce a pak mě to milostivě pustilo. Ještě že to takhle nefunguje na Hradčanské, tam by to místní množství linek nepobralo :(
Jak to je vlastně upraven právně tento přechod? Protože žádná značka tam není, zebra na asfaltu taky ne, co lidem brání jít prostě přes tu asfaltovou plochu o pár metrů vedle toho SSZ? Na HR je aspoň ta tráva, což je taková přírodní překážka (ale není to zeď, takže tam chodci můžou normálně chodit), takže proč semafor?

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 15.12.2014 18:40

SSZ u zast. Želivského to je taky něco. Vlaky ZC to nechává v zast. vytuhnout k minutě... A vrcholnej kousek bylo, že to pro chodce padlo na stůj asi po 20 vteřinách, neb od spodu jela tramvaj, ale i ta musela téměř zastavit, tak čekám taky volno. Ale ono ne, ještě jednou zelenou pro chodce a pak mě to milostivě pustilo. Ještě že to takhle nefunguje na Hradčanské, tam by to místní množství linek nepobralo :(

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 14.12.2014 17:31

Popisuji stav v 90. létech :)

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 14.12.2014 17:11

P_V píše:On ani moc důvod k přestupu v tomto místě nebyl, protože tam nic z busů nekončilo. Nejvíc se přestupovalo na Stírce, kde zastávka busů v ulici Nad Šutkou byla blíž než dnes.
Ulice pod Sídlištěm ani neexistovala. Terminál nebyl v ulici Nad Šutkou, ale v ulici ke Stírce (tedy v době kdy krtek končil ve stanici Sokolovská). 136 a 175 jezdily Okrohlickou přes Vychovatelnu a po rámusáku do centra.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 13.12.2014 20:40

On ani moc důvod k přestupu v tomto místě nebyl, protože tam nic z busů nekončilo. Nejvíc se přestupovalo na Stírce, kde zastávka busů v ulici Nad Šutkou byla blíž než dnes.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od XSC » 13.12.2014 17:29

MM-Mikulovsky píše:1.) nesouhlas - když (by) tam nebylo metro, tak přestup mezi BUS - TRAM probíhal jak?
Když tam nebylo metro, tak se tam nepřestupovalo, jak je vidět zde na mapě z roku 1996: http://mpp.praha.eu/OrtofotoArchiv/default.aspx

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.12.2014 13:59

P_V píše:Nejvíc zbytečná je zastávka Kobylisy, nebýt toho metra :)
Ve smyčce Březiněveská bych otočil směr průjezdu, aby to bylo shodné s autobusy. Výstupní zastávka by pak byla za vjezdem, nedaleko nácestné.
1.) nesouhlas - když (by) tam nebylo metro, tak přestup mezi BUS - TRAM probíhal jak?
2.) Velmi zajímavá a realizování hodná myšlenka!
Grossák píše:Zastávka Střelničná je zcela bezvýznamná. Nečiní dostupnou žádnou lokalitu, která by nebyla obsloužena jinými zastávkami. Obě sousední jsou nevhodně blízko a obraty jsou minimální. U zastávky Ke Stríce jsou obraty vyšší a kdysi jsem ověřil, že po jejím zrušení bude z určitých okrajových lokalit dostupnost nejbližší zastávky MHD lehce přes 5 minut. Ale s ohledem na blízkost zastávky Kobylisy, která je bezbariérová (což Ke Stírce nebude možné podle mého názoru ani v budoucnu), bych se i u ní přikláněl ke zrušení.

Naopak si nemyslím, že by se měla rušit Březiněveská. Přece jen oblast, kterou zasahuje, je poměrně velká. Dokonce bych zvážil zřízení výstupní zastávky v obratišti Březiněveská. Stejně tam jezdíme i zastavujeme, ale lidi tam nevozíme.

Ale celkově je třeba zde počet zastavení zredukovat. Rozhodně by to oživilo zájem o tramvaje.
Za mne provozně nejlepší řešení
1.) zrušit zastávky:
a) bez náhrady Střelničná v obou směrech
b) s náhradou Ke Stírce v obou směrech Z:arrow: za SSZ řízenou křižovatkou ul.Trojská x Klapkova x Zenklova x Nad Šutkou zřídit v ul. Trojské zastávku DC a v ul. Klapkově zastávku ZC (žel. v Zenklově DC není příhodné místo s TT u chodníku, ale pro obrat cestujících od =M=C by byla dostačující 1. z právě uvedených zastávek a k zastávce Okrouhlická je to z kopce cca 400) Jako nejvhodnější název uvedených dvou nově zřízených zastávek navrhuji Vlachovka (podle historického jména přiléhající budovy / někdejší usedlosti - dnes stanice PČR, o čemž nejen svědčí názvy jí blízkých ulic U Vlachovky a Pod Vlachovkou, ale i zmínka v této reportáži)
2.) Změnit u zastávek Hercovka:
a) status ze stálých "na znamení" (bezpečnostní zastavovací místo by bylo v nové zastávce Vlachovka DC)
b) polohu zastávky DC posunout cca o 200m po směru jízdy = za křižovatku s ul. Nad Hercovkou

Odpovědět