Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 05.1.2015 20:03

Nedokážu říci termíny, ale obecně by mohly proběhnout RTT:
Bělehradská od Rumunské po Otakarovu
Vršovická od Zámecké po Minskou
Střešovická a Na Petřinách celá od křižovatky s Patočkovou po konečnou
Na Zlíchově od přemostění železnice po smyčku Hlubočepy
Plzeňská mezi Bertramkou a Klamovkou
Evropská mezi Thákurovou a Bořislavkou (Na Pískách)
Z hlediska nějaké formy repanelizace, ale to hádám, bych čekal nějaké krátkodobější úpravy v Nádražní, v Revoluční, na Hlávkově mostě a v oblouku u Bulhara.

edit: Ještě jsem zapomněl na poslední úsek Plynární mezi Nádr. Holešovice a Komunardů a na Sokolovskou od Urxovy po Palmovku a od Palmovky (U Balabenky) po Balabenku, ale tam si nejsem jistý, zda to hrozí letos.
Naposledy upravil(a) Martin Šubrt dne 06.1.2015 9:35, celkem upraveno 1 x.

chalupnyjirka
Uživatel
Příspěvky: 5
Registrován: 28.12.2014 22:10

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od chalupnyjirka » 05.1.2015 16:49

Jen jsem slyšel že se mají rekonstruovat Vršovice a asi Smíchov.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od gabuliatko » 05.1.2015 15:25

m@rtin píše:Ale nelegálně by se snad na tram fóru objevit mohla, ne? :)
Aby se pak kinderšotouši ptali proč ta a ta není od tehdy když se to v lednu psalo?

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 05.1.2015 15:07

Kdyz to nekdo sezene, nebudu se stazeni take branit.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od m@rtin » 05.1.2015 15:02

MOp píše:
chalupnyjirka píše:Zdravím všechny. Chtěl jsem se jen zeptat jestli je někde je nějaký přehled oprav tramvajových tratí či výstavby na rok 2015 nikde nemohu nic najít. Děkuji :D
K teto informaci se priblizne minimalne 4 roky neda externe legalne dostat.
Ale nelegálně by se snad na tram fóru objevit mohla, ne? :)

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 05.1.2015 13:58

chalupnyjirka píše:Zdravím všechny. Chtěl jsem se jen zeptat jestli je někde je nějaký přehled oprav tramvajových tratí či výstavby na rok 2015 nikde nemohu nic najít. Děkuji :D
K teto informaci se priblizne minimalne 4 roky neda externe legalne dostat.

chalupnyjirka
Uživatel
Příspěvky: 5
Registrován: 28.12.2014 22:10

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od chalupnyjirka » 05.1.2015 13:04

Zdravím všechny. Chtěl jsem se jen zeptat jestli je někde je nějaký přehled oprav tramvajových tratí či výstavby na rok 2015 nikde nemohu nic najít. Děkuji :D

Matěj 15T
Uživatel
Příspěvky: 5
Registrován: 16.12.2014 20:17
Bydliště: Poblíž jedné ulice (v Praze), kde již měla dlouho stát tramvajová trať. Bohužel nestojí kvůli vodovo

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Matěj 15T » 20.12.2014 16:52

gabuliatko píše:
Matěj 15T píše:Na propojení tramvajových tratí na západě Prahy existují takovéto plány:
Plány existují. Existuje taky prázdná pokladna a odpor k jakýmkoli dopravním stavbám.
Takový detail - jak se z BH dostat k ulici Slánská a pak u Žalanského to bude o prsa.
To je samozřejmě jasné - upřednostnit by se měli tramvajové tratě do Bohnic a Suchdola, protože tam jsou skutečně potřeba :wink:. . Takovéto propojky ( Vypich - Větrník, Bíla Hora - Slánská atd....) by měly jen systémový přínos. Bohužel, nejsou peníze, nejsou EU dotace (respektive jsou, ale nedokážeme je čerpat - a proto máme PRD) a tak je v dnešní době obtížné prosadit jakoukoliv dopravní stavbu :(

Matěj 15T
Uživatel
Příspěvky: 5
Registrován: 16.12.2014 20:17
Bydliště: Poblíž jedné ulice (v Praze), kde již měla dlouho stát tramvajová trať. Bohužel nestojí kvůli vodovo

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Matěj 15T » 20.12.2014 16:45

P_V píše:
Matěj 15T píše:Větrník - Vypich: Po celé délce ulicí Ankarskou.
Jednak by to nefungovalo jako přivaděč metra, druhak by vznikla linka která by se vyhnula všemu podstatnému po cestě.
Jako přivaděče k metru by sloužily autobusové linky z Jihozápadního města - Lidé by na metro přestoupili ve stanici Nemocnice Motol a autobusy by se obracely v nově vybudovaném obratišti na Vypichu (autobusové přivaděče ze severu by se obracely na Petřinách). :smt024 . Na obsloužení této spojky by (po dostavbě metra) postačila 1 tramvajová linka v desetiminutovém intervalu. [-o< Takto by mohla pokračovat například linka 25: Vypich, Nad Markétou, Koleje Větrník, Větrník, Petřiny, Sídliště Petřiny :wink:

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od gabuliatko » 19.12.2014 13:32

MM-Mikulovsky píše:Na Barrandově se na TRAM nevyplácí chodit? #-o
Jako dobrý, ale proč se to zazdilo starým Zlíchovem s mnoha OR? Úžasnou zastávkou ČSAD Smíchov? Proč tramvaj od Barrandova stojí v koloně před zastávkou na Knížecí a pak v koloně ve Zborovské a na Palackého mostě? Nahradila se kolona v ulici k Barrandovu (která tam již není) kolonami jinde a těžkou nepravidelností tramvají. V tomhle u mne provoz tramvají zaostává za provozem autobusů, pro 167 se BUS pruh našel i když vedle jezdí tramvaj.
Kolik lidí zranil autobus v zastávkách na mnoho let provozu a kolik tramvaj?
Barrandov je kočkopes nejvyššího kalibru. Rozpadající se monstrstavby na zastávkách s blikátkama na nástupištích ale bez chráněných přejezdů.
Pomíjím fakt že za peníze co stál ten zázrak s mostem a tunely mohli mít interval 1 minutu na mnoho let dopředu.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobek » 19.12.2014 12:50

O kilometr delší trasa dc, vedení Libockou (už jen se do ní bez nějakých výškových eskapád a/nebo demolic trefit)... no nic. Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od m@rtin » 19.12.2014 12:50

MM Mikulovsky plánuje koukám od stolu.

Byl jste v té lokalitě alespoň jednou za život, abyste nakreslil takovou hámotinu?

Samozřejmě trasování Vlastinou ulicí je jediné správné řešení pro celkovou obsluhu této lokality. Jen se trať měla vysunout o 50 m jižně tak, aby výstavba probíhala za stávající kasárenskou zdí. Po dokončení se mohla zeď strhnout a areál kasáren zpřístupnit pro parkování ze sídliště.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.12.2014 12:41

P_V: 1.) A je opravdu žádoucí vést nějaké/jakékoliv liniové dopravní stavby V CELÉ DÉLCE středem "zájmového území" - nepůsobí náhodou jako psychologická bariéra "to je ta stará/nová = jiná část za ....", místo skutečného stmelování těch dvou historicky různorodých částí?
2.) Není žádoucí spíše cca +/- ve skutečném středu (nejen v ose východ - západ, ale i v ose sever - jih) "zájmového území" vytvořit nějaké "centrum setkávání" místo dopravní tepny/jizvy? - U Vlastiny ul. cca v této oblasti jižně od ní?
3.) Není vhodnější než z prostorových/hlukových důvodů vytěsňovat jeden druh dopravy na úkor druhého (tady IAD - kvůli TT), oba druhy dopravy rozprostřít/rozdělit - oddělením jejich protisměrů do dvou koridorů/ulic? Což by také navíc mohlo mezi současnými zastávkami TRAM Divoká Šárka a BUS Vlastina smysluplné využití ve vybudování tzv. blokového obratiště TRAM, které by na rozdíl od toho stávajícího na DŠ umožnilo, že i tzv. zkrácené spoje obslouží skoro centrum "zájmového území".
4.) Je opravdu vhodné plánovat vytvoření "jakéhosi slepého ramene/střeva" pro obsluhu Nádraží Ruzyně, které by provozně ztěžovalo až znemožňovalo přímé TRAM spojení mezi ním (zejména spoji od/do Kladna) a OC Šestka + Starým letištěm?

Dle mne (zvýše uvedeného) jako provozně rozumné vychází cca toto trasování TT mezi DŠ a Starým letištěm! Páč proti TT JEN Vlastinou ul. obslouží i jih "zájmového území" = ulici U Prioru - okolí současných BUS zastávek v ní: Brodecká (v její východní části), Ruzyňský Velkoobchod (v jejím středu) a Nádraží Ruzyně (v její západní části), přes níž by (proti dosavadním plánům) jely všechny spoje TRAM do/z plánovaných konečných (Sídliště)Dědina a Staré letiště.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 19.12.2014 11:01

MM-Mikulovsky píše:- Prodloužení TT z Divoké Šárky ulicí Vlastinou (minimálně v obousměrném provedení) je totální blbost při znalosti výhledové totální proměny rozsáhlého území jižně od uvedené ulice = jasnosti budoucí potřeby dopravní obslužnosti toho území!
Naopak, Vlastina vede vhodně přibližně středem toho území, tvořeného novým a starým sídlištěm.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 19.12.2014 10:35

MM-Mikulovsky: Barrandov je světlá vyjímka... Navíc Barrandov byl stavěn v době, kdy nebyl pražský okruh a cesta z Barrandova znamenala smrdět v koloně na mostě a nebo jet horskou dráhou přes Hlubočepy.

Kdyby se měl stavět Barrandov dnes, bylo by daleko těžší to prosadit... Navíc v ulici K Barrandovu by byl bus pruh a hotovo...

Odpovědět