Linkové vedení

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Linkové vedení

Příspěvek od pawel » 02.2.2015 10:11

K ropidimu navrhu prekopani LV tram dodavam navrh zmeny cislovani linek tak, aby bylo pro cestujici srozumitelnejsi a orientovalo se vice tim, jaka cisla se kde v poslednich 20 letech stabilne vyskytovala. nejvetsi obtize mi delala ropidi 8 a 14, zbytek mi pripada rozhodne srozumitelnejsi a eliminuje silenosti typu 15 na barr., 18 v holesovicich ci 10 na sporilove. co vy na to?

1 zustava, petriny-spojovaci
(2 neobsazena)
3 zustava, kobylisy-branik/modrany
4 zustava, kotlarka-kub.n.
5 (= ropidi 26) podbaba-letna-olsany – doplnkove lince z podbaby na zizkov a olsany zustava cislo 5
6 (= ropidi 15) barrandov-sm.nadr. – sestka jezdi spickove na barr. uz nyni, 15 nikoliv
7 zustava, radlicka-cernokost.
8 (= ropidi 8) hloubetin-malostranska – retezeni s linkou 20
9 zustava, repy-spojovaci
10 (= ropidi 16) repy/kotlarka-olsany/nadr.vysocany – dominantni linkou mezi smichovem a vinohrady/zizkovem zustava jako doposud 10
11 (= ropidi 13) sporilov-dablice – na sporilove i vinohradske zustava 11 hlavni linkou jako doposud
12 zustava, barr.-palmovka
13 (= ropidi 11), nbs-spojovaci – doplnkove lince vedene z nbs dal po jedenactce zustava cislo 13
14 (ropidi 18) vystaviste-voz.pankrac, zachovava se stabilita v link. vedeni v holesovicich, kde by 18 znamenala dalsi zemetreseni pote, co si cestujici zvykli na 14 v useku plynarni-tesnov-karlovo n.
(15 neobsazena)
16 (= ropidi 19) lehovec-palmovka – zachovava se soucasne cislovani na trase pres novy hloubetin
17 zustava, modrany-vyst./vozovna kobylisy
18 (= ropidi 6) sporilov-podbaba – relaci nusle-praha 6 nadale obstarava linka 18
19 (= ropidi 2) petriny-hostivar – navrat nedavne 19 a jeji prodlouzeni z palmovky na zapad a do hostivare
20 (= ropidi 8) barrandov-malostranska – retezeni s linkou 8, mezi barr. a malou stranou zustava zavedene cislo
22 zustava, bh-nadr.str./hostivar
23 (= ropidi 20) cechovo n.-divoka sarka – navrat nedavne linky 23 z vrsovic pres nar.div. na malou stranu a jeji odklon do sarky
24 zustava, kub.n.-vystaviste
25 zustava, vypich-lehovec
26 (= ropidi 5) divoka sarka-uddp – hlavni linkou v relaci ds-letna-zizkov-strasnice zustava linka 26
29 (= ropidi 14) barrandov-nadr.strasnice – svym cislovanim zduraznuje posilove-doplnkovy charakter vuci lince 9 v useku smichov-zizkov.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Linkové vedení

Příspěvek od von Špilberk » 25.1.2015 7:40

V případě MŠ by tu taky bylo neuvěřitelně nadměrné očekávání šotoušstva, že se něco změní hned druhý den.
Ale jinak bych novým ředitelem ROPIDu být reálně nechtěl (jen ve snu), protože když to bude někdo z venku, kdo není se stávajícím ROPIDem spojen, tak to bude mít těžké nejen u veřejnosti, kvůli pověsti ROPIdu, která je hluboko v mínusu, ale i uvnitř.
Jája a Pájou tam jsou dlouho a mají z toho vyloženě svůj pašalík, takže u části zaměstnanců hrozí, že budou novému řediteli házet klacky pod nohy a neplnit jeho příkazy, zvlášť když by nový ředitel chtěl opravdu něco změnit. Taky hádám, že se určitě omylem a náhodou ztratí nějaké ty dokumenty, smlouvy a další papíry zkrátka nebudou k nalezení. 8-)
Vždycky, když je někde jeden ředitel příliš dlouho, tak to nedělá dobrotu. Skoro bych řekl, že takové funkce by měly mít funkční období. Pak by se ředitel musel snažit v novém VŘ s novými protikandidáty.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.1.2015 20:41

Martin Šubrt píše:..............
Ano, přihlášku jsem podal.

MMM:
1a) Prohození konců 4 a 10 je možné, je to věcí diskuse, ale je to další dvojzměna navíc, kterých jsem se chtěl při té korekci brutálního měnění vyvarovat.
Prohození konců 16 a 11 není úplně vhodné, protože pak by z Vinohradské obě linky jely na Palmovku a na takový svazek tam opravdu lidi nejsou. Ale teoreticky je možné z Vinohradské vést 11 na Sídliště Ďáblice a 10(4) na Černokosteleckou vést z Korunní. Ale opět je to další vršení změn a takovou míru by museli chtít MČ a cestující...
1b) Pokud by MČ měla zájem o prohození 17 a 24, lze o tom diskutovat. Ale tomu zbytku cestujících v 17 zvyklých jezdit na Staroměstskou a do okolí by se to asi moc nelíbilo.
2a) Delší úsek ta linka posiluje devítku, už od Lazarské, proto 19, ale je to obecně jedno, co by to bylo za číslo.
2b) Zbytečná změna čísla, dnes tam jezdí 13, tak mám snahu to lidem zase neměnit.
2c) Výhledově, když chceš moc, nemáš nic. Musí tam být trochu taktiky. ........
A) Nejsem si jist, jestli je správné Vám přát úspěch v uvedeném výběrovém řízení, protože jsem přesvědčen, že pro Vás to bude jen řehole - uvedený Váš úspěch bude dárek jedině pro nás v provozu a snad jednou výhledově následně i pro cestující.
Takže spíše Vám skutečně velmi děkuji za Vaší odvahu a ochotu věnovat úsilí práci, za kterou Vám asi (minimálně ze začátku) dlouho nebude moc lidí vděčných.
B) musím reagovat na Vaše reakce:
1a) - změna východních úseků l. 4 a 10 umožní případné zavedení výběru BP přes den PD pomocí tzv. svačinaření na obou linkách (4 Anděl - Barrandov a 10 IPP - Kubánské nám.)
- #-o moje návrhy vycházeli z Vašeho návrhu LV = l.11 navrhuji (zachovat v její současné prodloužené trase) a tedy místo "Vaší" l.16 na Spojovací = z dolního úseku Vinohradské (Radhošťská - Muzeum) na Palmovku navrhuji zachovat jen Vámi navržené přímé spojení l.13 - to naopak Vy sám tady odkloněním l. 11 na Sídliště Ďáblice zdvojujete přímé spojení Muzeum - Palmovka!
1b) díky zachování Vaší obnovy přímého nejrychlejšího možného spojení Nádr.Holu a Veletržního paláce s Čechovým mostem a Malostranskou l.12 by měly být minimální časové ztráty při přestupu mezi zkrácenou l.17 a prodlouženou l.24
2a,b) potřeboval jsem nějak co nejlogičtěji uvolnit čísla 19 a 13 pro nahrazení dosavadních páteřních linek 9 a 3 páteřními svazky 9+19 a 3+13
2c) nemohu souhlasit - má dosavadní zkušenost naopak je, že chce-li člověk něco prosadit, tak se musí snažit prosadit víc než minimum, "pod nějž nechce jít" = toto se může při následných jednáních stát pro něj přijatelným kompromisem podpořeným protistranou!
2d) rozdělení páteřní l.22 na páteřní svazek neustále se překrývajících l.22 a 23 umožní BP:
- svačinářem na l.23 IPP - Nádr. Strašnice
- na l.22 v obratišti Nádr.Hostivař (vnější a střední koleji)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Linkové vedení

Příspěvek od von Špilberk » 24.1.2015 16:39

Martin Šubrt píše:Vzhledem k pověsti Ropidu by byl můj návrh představený Ropidem terčem úplně stejných útoků veřejnosti. Proto také není myšlen jako návrh pro zavedení, ale pro diskusi...
No ale doufám, že jste ten návrh rozeslal na MČ, aby viděli, že to jde i jinak. A ne, že jste to napsal do šuplíku a pro K-report, to by snad byla zbytečná práce. [-o<

Při kandidatuře přeji mnoho štěstí a držím palce. :D :smt023

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Linkové vedení

Příspěvek od gabuliatko » 24.1.2015 11:31

MF píše:Já se necham překvapit novým ředitelem. Jestli se tam dostane ten co myslím, tak tam tu g bandu vymete jak pavouky a třeba pak změny budou normální.
Nevidím do toho ale oblíbená hra je s humbukem vypsat výběrko to pak potichu zrušit a jet dál ve starých kolejích.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Linkové vedení

Příspěvek od petr03 » 24.1.2015 11:23

MŠ: nezbyva, nez dodat, ze drzim palce, nebot takoveho cloveka by tato organizace potrebovala.

A co se tyka nadavani. Nadavat se bude vzdy a na vsechny a na vsechno. Ale s timto pristupem musi kazdy pocitat. Ale verim tomu, ze zmena by to byla velika. A jak popisuje MS, byla by to zmena k lepsimu pristupu k verejnosti, a organizaci. Ted je jen otazka, jak je politicky pruchodny MS, aby to nedopadlo, ze bude zas dosazen kamarad kamarada. Jsem zvedav, a drzim palce, a v pripade uspechu doufam, ze nam zde zachovate prizen a svou malickost.

PS: Byla by to stejne prca, kdyby se tam dostal clovek odsud. Kdy budou znamy nejake vysledky?

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Martin Šubrt » 24.1.2015 10:50

willyjeff: Vzhledem k pověsti Ropidu by byl můj návrh představený Ropidem terčem úplně stejných útoků veřejnosti. Proto také není myšlen jako návrh pro zavedení, ale pro diskusi, která musí začít před potenciální velkou změnou opačně. Nejdříve si Ropid půjde na MČ a na ulici pro podněty a pak bude postupně veřejně s lidmi ten návrh vytvářet, takže lidé budou měsíce dopředu vědět, proč v tom návrhu je něco tak, jak to tam je.

Ano, přihlášku jsem podal.

MMM:
1a) Prohození konců 4 a 10 je možné, je to věcí diskuse, ale je to další dvojzměna navíc, kterých jsem se chtěl při té korekci brutálního měnění vyvarovat.
Prohození konců 16 a 11 není úplně vhodné, protože pak by z Vinohradské obě linky jely na Palmovku a na takový svazek tam opravdu lidi nejsou. Ale teoreticky je možné z Vinohradské vést 11 na Sídliště Ďáblice a 10(4) na Černokosteleckou vést z Korunní. Ale opět je to další vršení změn a takovou míru by museli chtít MČ a cestující...
1b) Pokud by MČ měla zájem o prohození 17 a 24, lze o tom diskutovat. Ale tomu zbytku cestujících v 17 zvyklých jezdit na Staroměstskou a do okolí by se to asi moc nelíbilo.
2a) Delší úsek ta linka posiluje devítku, už od Lazarské, proto 19, ale je to obecně jedno, co by to bylo za číslo.
2b) Zbytečná změna čísla, dnes tam jezdí 13, tak mám snahu to lidem zase neměnit.
2c) Výhledově, když chceš moc, nemáš nic. Musí tam být trochu taktiky. Už zařezávám M17, svazek 5+26, 1+2+25 i 8+12 a změn je moc, takže bych nechal třeba 3, 9 a 22 zatím jak jsou.
2d) Totéž, při zapracování bychom měnili už všechny linky a to bez mandátu od cestujících a MČ prostě nejde.
2e) To mě hodně trápí, ale tam bych raději viděl úplný standard na lince 3, její vedení do Modřan trvale se 17 a ve špičkách 20 + napaječ 21 z Braníka jen na Karlák a Myslíkovou zpět. A pak linka 19 z Kubáně a Nuslí po 3 na Těšnov, Maniny, Bulovku a Kobylisy. Třetí linka v Karlíně jen napaječem Florenc - Palmovka, když už by byla tedy potřeba. Jenže opět platí předchozí body. Je třeba se zabrzdit, když to nemá podporu od lidí. Ropid má špatnou pověst a ani dobré nápady, když jich je moc, nepůsobí dobře a lidi zlobí. Nechci lidi zlobit, ať lidi zlobí mě ;-).
3) Sólo ráno do ÚDDP má prý velké problémy. Proto jsem tam dal 11, která večer a víkendy bude na rozdíl od Ropidí 5 v sóle a nebude tam tedy souprava mimo prac. dny. A zachovává spojení s Florou. Na Spojovací se obávám, že kvůli nutnosti dát 2 do dvojic půjde do sóla 1 (+ změna tras 1 a 2 v Holešovicích) a 16 na Spojovací bude užitečná celotýdenně.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od willyjeff » 24.1.2015 9:27

petr03 píše:S Martinem Š. naprosto souhlasim, a toto by melo i logiku. Proc hejbat s celym systemem, kdyz to jde i takto. Bohuzel, logika na Rotopedu nefunguje. Tento dokument by se mel rozsirit mezi MČ a mezi verejnost. Aby ziskal podporu.

Apropo: Martine, nechtel by jsi kandidovat na reditele Ropidu. Podle me jsi na to uplne delanej, a podporu by jsi mel, aspon tady. Jediny, co ti kazi reputaci, je to, ze ty zvladnes udelat navrh sam, se vsim vsudy, i s mapou ( na ktere je krasne videt, jak nesmyslne se krouti metro ). Za pokus by to stalo, kdyby jsi jim tam prohnal faldy.
No, mě by vážně zajímal názor někoho, kdo Martina Šubrta nezná. Vážně by mě to mile překvapilo, kdyby byla také kladná reakce jako od nás, ale stejně bych očekával spíš : "No to je zase píkovina, proč tahá tu a tu linku tam a tam, to může napadnout jen chorý mozek".

Apropo: myslím, že pan Šubrt kandidaturu podal, oznamoval na to na fb.

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Linkové vedení

Příspěvek od petr03 » 24.1.2015 8:58

S Martinem Š. naprosto souhlasim, a toto by melo i logiku. Proc hejbat s celym systemem, kdyz to jde i takto. Bohuzel, logika na Rotopedu nefunguje. Tento dokument by se mel rozsirit mezi MČ a mezi verejnost. Aby ziskal podporu.

Apropo: Martine, nechtel by jsi kandidovat na reditele Ropidu. Podle me jsi na to uplne delanej, a podporu by jsi mel, aspon tady. Jediny, co ti kazi reputaci, je to, ze ty zvladnes udelat navrh sam, se vsim vsudy, i s mapou ( na ktere je krasne videt, jak nesmyslne se krouti metro ). Za pokus by to stalo, kdyby jsi jim tam prohnal faldy.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.1.2015 8:30

já si dovoluji vznést podněty k (provoznímu zlepšení) dost dobrého návrhu LV od pana MŠ :
1.) za účelem předejití výpadků všech/většiny linek na určité větvi TT zrušit jejich potkávání na opačném konci centra/města:
a) průjezd l. 10 + 16 úsekem NNŽ - Biskupcova, v němž se opětovně sjíždí/potkávají s l.9
= prohodit od Nám. Míru východní konce (dle návrhu MŠ asi provozně shodných - žel nejsou tam, mimo jiné, parametry l.10) linek 4 (na Sídl. Ďáblice) a 10 (na Kubánské nám.) čili ve výsledku docílit "přímý" směr obou linek (4 severojižní a 10 západovýchodní)
= prohodit od Želivského/strojimportu východní konec l. 16 (na ÚDDP / respektive Černokosteleckou - viz níže bod 3) a 11 (na Spojovací = proti stávající trase ji neměnit) - l.16 má totiž méně o 1 přestupní stanici s =M=A (Muzeum - místo Jiřího z Poděbrad má "Mírák") než. l. 11, ale přitom projíždí centrem Vinohrad v těsné blízkosti její trasy.
b) průjezd l.17 přes zastávky Ke Stírce a Kobylisy =M=C, kde se opětovně potkává/sjíždí s l.3 = zkrácení l.17 do obratiště Výstaviště Holešovice a prodloužení z něj l.24 do konečné Voz. Kobylisy
- výhledově jsem pro prosazení výstavby obratiště Trojský most (o němž jsme na TF v minulosti diskutovali) a následné prodloužení l.17 do něj = posílení TRAM spojení Nádr.Hol/elektr. = železniční stanice (nikoliv BUS terminálu u jižního vestibulu stejnojmenné stanice =M=C) s Výstavištěm Holešovice, nové obratiště by navíc bylo pravděpodobně nejlepší alternativou možného odklonu l.14 při nepoužitelnosti obratiště Výstaviště Holešovice (ať již kvůli stržené TV v podjezdech či pádům starých stromů v něm) či zkrácení l.24 při neprůjezdnosti Trojské (kvůli IAD v OKS).

2.)pro zpřehlednění "páteřních svazků" (potažmo pásmování části spojů páteřních linek) zvolit v některých případech jiné číslování
a) místo 5 + 19 v úseku Hlavák - Olš. hřbit 2. z uvedených - nově zaváděnou linku označit č.15
b) místo 11 + 13 v úseku (Spořilov)NBS - Želivského/strojimport druhou z uvedených přečíslovat na č. 21
c) z páteřní l.22 udělat svazek dvou překryvných linek = l.22 Nádr. Hostivař - Vypich (+ prodloužit l.25 na BH, která tak bude mít větší šanci, že alespoň nějaké TRAM pojedou) a l.23 Nádr. Strašnice - BH (jde o skutečnost, že minimum lidí jezdí z konečné TT na konečnou TT přes celé město, ale je již velmi pravděpodobný požadavek přepravy mezi koncovým úsekem TT a opačným koncem centra)
d) z páteřní l.9 udělat svazek dvou překryvných linek l.9 Sídl. Řepy - Voz. Ži (možná i "jen" mimo špičky PD oslabit zbývající úsek - viz bod 3, ale proti návrhu tam mu nechat směrovou variabilitu přímých spojení)/Spojovací a l.19 Kotlářka - Spojovací, protože pro spojení úseku Řepy - Motol s Václavákem bude rychlejší využití BUS a =M=A, tak kapacitu tohoto směru u TRAM potlačit a raději posílit/zpravidelnit nejkratší spojení Řep s Karlákem a IPP prodloužením l.16
e) z páteřní linky 3 udělat svazek dvou linek, aby se mohlo dospět k CD/CT směrové variabilitě spojení TRAM z/do Modřan = l.3 nechat v současném stálém úseku KO - Nádr.Braník, ale polovinu jeho spojů převést pod č. 13 jezdící CD/CT mezi KO a Sídl.Modřany/Levského (+ zkrátit mimo špičky PD naopak l.20 z Modřan na Nádr. Braník)

3.) podpořit připomínky kolegy - ve smyslu jeho požadavku kapacitní úspory
von Špilberk píše:......

A pokud by se pan MŠ neurazil, tak 2 úsporné návrhy: l.2 do ÚDDP, l.11 na Černokosteleckou a l.16 večer a o víkendu jen k Vozovně Žižkov; .... :wink:
4.) Dále navrhuji naznačit možnost následujícího vývoje
- z důvodu přirozeného/samovolného přesměrování cesty nemalého procenta obyvatel Sídl.Řepy na konečnou =M=A Nem. Motol. prvotně pomocí posílení BUS linek a výhledově možnou reakcí ve formě výstavby TT mezi zast. Motol a cca Vypichem (= odklonem l. 23, případně i 22, z něj do konečné Sídl. Řepy a l. 10 ze zast. Motol do konečné BH)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Linkové vedení

Příspěvek od von Špilberk » 24.1.2015 7:03

Obávám se, že pánové na ROPIDu nejsou schopni vzít něco na vědomí. Ty neustálé a čím dál větší změny už nepovažuju za normální. Na to už musí být psychiatrická diagnóza.
Připomíná mi to diskuzi ve Švejkovi:
A: Tyhle šílenosti můžete klidně zahodit. Mezi námi, velitel brigády se zbláznil. Pa-ra-lý-za. Posílá tyhle šílenosti na všechny strany.
B: V tom případě ale nastává chaos.
A: To víte, než to na ministerstvu rozpoznají...

Ani v našem případě na to magistrát ještě nepřišel.... :?

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Linkové vedení

Příspěvek od cwapa » 23.1.2015 21:33

9001 píše:willyjeff: Jenže sola/soupravy na Kolbence jsou celkem kolorit změny... I já si pamatuji 19 soupravy/sola podle nálady...

Jenže základní věci se prostě neměnily... Pokud jsem sednul do 10 na Floře, tak od vzniku dojela na Anděl, 16 do Braníka... Tohle lidi sere...Změny pro změny...
Přesně tak, jen by to museli pánové na ROPIDu vzít na vědomí.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Linkové vedení

Příspěvek od willyjeff » 23.1.2015 18:47

No já s vámi chlapci samozřejmě souhlasím, ale docela obdivuji některé chytré, šikovné, že se do toho molochu mají chuť pustit. Držím jim palce.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Linkové vedení

Příspěvek od Bobik » 23.1.2015 18:45

Wilijef Z:arrow: Nesouhlasím. Pokud by novej ředitel diametrálně změnil komunikaci a přístup k veřejnosti (vstřícně samozřejmě), lidi by to brali a nadávat přestali. Lidi na Ropidu nemístně se.re ta jeho nekomunikace, přezíravost, tajnosti a přesvědčení, který navíc dává velmi arogantním způsobem najevo, že jenom on ví, jak maj lidi jezdit, zatímco ostatní jsou blbci, co tomu nerozumí.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Linkové vedení

Příspěvek od von Špilberk » 23.1.2015 18:41

A on si ROPID někdy kritiku připouštěl?
Jinak: pokud nový ředitel změní způsob chování ROPIDu a způsob přípravy a projednávání změn, zkrátka způsob komunikace s MČ a veřejností, tak je šance, že se obraz ROPIDu změní. Ale bude na tom muset ten nový ředitel systematicky pracovat, a ano: bude to těžké a bude to trvat dlouho. Ale pořád trvám na tom, co jsem napsal: ROPID si pověst zničil sám a to, kde teď je, je jen a jen jeho vina. Zkrátka: co zaseli, to sklízí.

Odpovědět