Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.3.2015 23:22

http://www.dicr.cz/preventivni-kampan - celý se mi to dost líbí, ale ta "tečka" je samozřejmě nejlepší:
"K DÁMÁM BÝVÁTE GALANTNÍ ....
NA PŘECHODU PUSŤTE TRAMVAJ!
- Chodec nemá přednost před tramvají!"

EDIT: Pardón - sice či spíše právě, že je to z oblasti černého humoru, tak nejlepší je 5. slogan (levý sloupec 3. shora):
"Nechce se Vám pod zem?
Možná budete muset ....

- Používejte podchody a nadchody!"

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.3.2015 21:22

MF píše:
modroko píše:A teď to chce někoho kdo bude dohlížet zda se toto všechno dodržuje, jen o tom mám svoje mínění, zas to dopadne tak, že na to budou všichni dlabat...
to si nemyslím. Ten zákaz od Vodičkové měšťáci v noci občas hlídají a za hříšníkem vyjedou. Ale je fakt, že je tam objízdná trasa a těch hříšníků není tolik. Uvidíme co z této strany. Půjde o zvyk. Z druhé strany už si zvykli.
děkuji za poměrně dobré zprávy.
Ovšem myslím, že oživují vhodnost zavedení tu (mnou již zde před pár lety navrhované) změny směru na Karlově nám. podél Městského soudu a Novoměstské radnice:
1.) zajistí se tím objízdná trasa zákazu vjezdu IAD do prostoru Centrálních přestupních zastávek Lazarská ze Spálené platného v době nočního provozu (OO:00 do 05:30)
2.) když se rozšíří cca o 0,5 až 1m jízdní pruh na TT od tzv. prodloužené Žitné k této nejsevernější uličce Karlova nám. (na úkor předimenzovaného chodníku), tak její dopravní obsluha přestane být v kolizi s TRAM - proti současnosti kdy cca její 1/2 chce z ní odbočit ke Karláku, tak TT mnohdy nepřejede pro TRAM stojící před SSZ od Spálené (ZC) a pak hrozí, že bude překážet na koleji TRAM jedoucí do Spálené (DC) na volno udělené SSZ za současnou zastávkou Odborů.
Zatímco vjezd IAD "prodloužená" Žitná Z:arrow: "prodloužená" Spálená Z:arrow: nejsevernější ulička Karlova nám. by projížděla v době kdy SSZ do daného úseku TT TRAM "nepouští"!

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MF » 05.3.2015 17:55

modroko píše:A teď to chce někoho kdo bude dohlížet zda se toto všechno dodržuje, jen o tom mám svoje mínění, zas to dopadne tak, že na to budou všichni dlabat...
to si nemyslím. Ten zákaz od Vodičkové měšťáci v noci občas hlídají a za hříšníkem vyjedou. Ale je fakt, že je tam objízdná trasa a těch hříšníků není tolik. Uvidíme co z této strany. Půjde o zvyk. Z druhé strany už si zvykli.

modroko
Uživatel
Příspěvky: 259
Registrován: 02.4.2011 12:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od modroko » 05.3.2015 12:03

A teď to chce někoho kdo bude dohlížet zda se toto všechno dodržuje, jen o tom mám svoje mínění, zas to dopadne tak, že na to budou všichni dlabat...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.3.2015 11:37

Lazarska
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 03.3.2015 13:50

A jak víme, že druhý směr není také žádaný? Od Skalky bych skoro rozumější viděl jet metrem, než busem...

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kasme » 03.3.2015 13:24

9001 píše:Grossák: A co je špatného na přestupu hrana x hrana Sídliště Malešice u Billy?
že by tam 163 jela druhým směrem, než je tomu teď na Limuzské...

já třeba využívám přestup 177, 195 od Skalky na 163, 188 směr Želva

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 01.3.2015 16:57

Grossák: A co je špatného na přestupu hrana x hrana Sídliště Malešice u Billy?

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 01.3.2015 14:53

Pokud by tam autobus 163 neodbočoval, musel by jet Dřevčickou. Tím by se vyhnul přestupnímu bodu hrana-hrana na Limuzské. Dopady ať každý zhodnotí sám. Ten autobus se umí k SSZ přihlásit a vyvolat si vyklizovací šipku na Čk - Úvalská.

Nahradit levé odbočení v protisměru lze přes V Olšinách a Solidaritu. Moc aut navíc to podle mne není.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 28.2.2015 21:45

Grossák: Jenže právě ten bus tam udělá stejný zásek jako 2 auta... Ono je otázka jak moc je důležité aby tam bus vůbec odbočoval...

Z druhé strany by mě ta nahraditelnost zajímala. Když nebyla SSZ za zastávkou Černokostelecká, tak proč ne, ale ted?

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 28.2.2015 21:23

Místo tam není. Ale tohle odbočení je možné zrušit (mimo BUS), protože lze pohodlně realizovat přes Dřevčickou. Taky proto tady moc aut neodbočuje. Protisměr je nahraditelný hůře, ale nahraditelný.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 28.2.2015 17:53

Grossák: A nacpat odbočovací pruh minimálně od Limuzské je asi nereálné, že?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 28.2.2015 15:51

Děkuji kolego. Budu nadále sledovat ;-)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 28.2.2015 15:08

Grossák píše:Demínku prosím nahlašte.
Dnes 5 průjezdů přes Demínku. Směrem od Muzea na Pavlák nutná klička. Po 2. průjezdu nahlášeno PDT, po 4. průjezdu Eltodo na místě. Poslední průjezd OK. Tak snad to vydrží. :D

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 28.2.2015 13:51

Ano, na Spojovací už detekce a preference BUS funguje, i když ne zcela spolehlivě. Funguje to celkem dobře, akorát když se v určitém okamžiku rozhoduje mezi TRAM a BUS, jde BUS od Balkánu. Ten před sebou ale ještě vytlačuje auta, takže preference BUS není tak účinná a TRAM je zdržena více, než byl byl zdržen autobus od tramvaje. Nechápu, proč je to tak udělané. A o příliš brzkém výběru volna pro TRAM jsme mluvili. Ale jak říkám, celkově to funguje slušně.

Na Limuzské je preference BUS velmi silná, zvyšovaná asi ve dvou krocích, a to především na úkor TRAM, nikoli na úkor aut... Dokonce autobus s vyšším stupněm preference usekne tramvaji volno klidně těsně před nosem. A TRAM tam někdy čekají dost dlouho, protože aby BUS projel, musí před sebou vytlačit tu kolonu aut, což mnohdy ani nejde, protože tam chtějí odbočovat dvě auta vlevo a zaseknou celou křižovatku. Takže výsledkem občas je, že tramvaj čeká skoro minutu a autobus stejně neprojede. Prostě dokud nebudou mít BUSy samostatný pruh skrz křižovatku, nejde to tak snadno. Tady by hodně pomohl zákaz levých odbočení z boků.

Na Harfě je to přesně naopak. Tam tramvaj seká autobus. Snad se to změní.

Obecně kanibalismus mezi MHD vzájemně, a nemusí se jednat jen o TRAM x BUS, ale klidně BUS x BUS nebo TRAM x TRAM je špatný. Obvykle vede ke ztrátám.

Odpovědět