Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
http://www.dicr.cz/preventivni-kampan - celý se mi to dost líbí, ale ta "tečka" je samozřejmě nejlepší:
"K DÁMÁM BÝVÁTE GALANTNÍ ....
NA PŘECHODU PUSŤTE TRAMVAJ!
- Chodec nemá přednost před tramvají!"
EDIT: Pardón - sice či spíše právě, že je to z oblasti černého humoru, tak nejlepší je 5. slogan (levý sloupec 3. shora):
"Nechce se Vám pod zem?
Možná budete muset ....
- Používejte podchody a nadchody!"
"K DÁMÁM BÝVÁTE GALANTNÍ ....
NA PŘECHODU PUSŤTE TRAMVAJ!
- Chodec nemá přednost před tramvají!"
EDIT: Pardón - sice či spíše právě, že je to z oblasti černého humoru, tak nejlepší je 5. slogan (levý sloupec 3. shora):
"Nechce se Vám pod zem?
Možná budete muset ....
- Používejte podchody a nadchody!"
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
děkuji za poměrně dobré zprávy.MF píše:to si nemyslím. Ten zákaz od Vodičkové měšťáci v noci občas hlídají a za hříšníkem vyjedou. Ale je fakt, že je tam objízdná trasa a těch hříšníků není tolik. Uvidíme co z této strany. Půjde o zvyk. Z druhé strany už si zvykli.modroko píše:A teď to chce někoho kdo bude dohlížet zda se toto všechno dodržuje, jen o tom mám svoje mínění, zas to dopadne tak, že na to budou všichni dlabat...
Ovšem myslím, že oživují vhodnost zavedení tu (mnou již zde před pár lety navrhované) změny směru na Karlově nám. podél Městského soudu a Novoměstské radnice:
1.) zajistí se tím objízdná trasa zákazu vjezdu IAD do prostoru Centrálních přestupních zastávek Lazarská ze Spálené platného v době nočního provozu (OO:00 do 05:30)
2.) když se rozšíří cca o 0,5 až 1m jízdní pruh na TT od tzv. prodloužené Žitné k této nejsevernější uličce Karlova nám. (na úkor předimenzovaného chodníku), tak její dopravní obsluha přestane být v kolizi s TRAM - proti současnosti kdy cca její 1/2 chce z ní odbočit ke Karláku, tak TT mnohdy nepřejede pro TRAM stojící před SSZ od Spálené (ZC) a pak hrozí, že bude překážet na koleji TRAM jedoucí do Spálené (DC) na volno udělené SSZ za současnou zastávkou Odborů.
Zatímco vjezd IAD "prodloužená" Žitná "prodloužená" Spálená nejsevernější ulička Karlova nám. by projížděla v době kdy SSZ do daného úseku TT TRAM "nepouští"!
Re: Preference / antipreference MHD
to si nemyslím. Ten zákaz od Vodičkové měšťáci v noci občas hlídají a za hříšníkem vyjedou. Ale je fakt, že je tam objízdná trasa a těch hříšníků není tolik. Uvidíme co z této strany. Půjde o zvyk. Z druhé strany už si zvykli.modroko píše:A teď to chce někoho kdo bude dohlížet zda se toto všechno dodržuje, jen o tom mám svoje mínění, zas to dopadne tak, že na to budou všichni dlabat...
Re: Preference / antipreference MHD
A teď to chce někoho kdo bude dohlížet zda se toto všechno dodržuje, jen o tom mám svoje mínění, zas to dopadne tak, že na to budou všichni dlabat...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
A jak víme, že druhý směr není také žádaný? Od Skalky bych skoro rozumější viděl jet metrem, než busem...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
že by tam 163 jela druhým směrem, než je tomu teď na Limuzské...9001 píše:Grossák: A co je špatného na přestupu hrana x hrana Sídliště Malešice u Billy?
já třeba využívám přestup 177, 195 od Skalky na 163, 188 směr Želva
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Grossák: A co je špatného na přestupu hrana x hrana Sídliště Malešice u Billy?
Re: Preference / antipreference MHD
Pokud by tam autobus 163 neodbočoval, musel by jet Dřevčickou. Tím by se vyhnul přestupnímu bodu hrana-hrana na Limuzské. Dopady ať každý zhodnotí sám. Ten autobus se umí k SSZ přihlásit a vyvolat si vyklizovací šipku na Čk - Úvalská.
Nahradit levé odbočení v protisměru lze přes V Olšinách a Solidaritu. Moc aut navíc to podle mne není.
Nahradit levé odbočení v protisměru lze přes V Olšinách a Solidaritu. Moc aut navíc to podle mne není.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Grossák: Jenže právě ten bus tam udělá stejný zásek jako 2 auta... Ono je otázka jak moc je důležité aby tam bus vůbec odbočoval...
Z druhé strany by mě ta nahraditelnost zajímala. Když nebyla SSZ za zastávkou Černokostelecká, tak proč ne, ale ted?
Z druhé strany by mě ta nahraditelnost zajímala. Když nebyla SSZ za zastávkou Černokostelecká, tak proč ne, ale ted?
Re: Preference / antipreference MHD
Místo tam není. Ale tohle odbočení je možné zrušit (mimo BUS), protože lze pohodlně realizovat přes Dřevčickou. Taky proto tady moc aut neodbočuje. Protisměr je nahraditelný hůře, ale nahraditelný.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Grossák: A nacpat odbočovací pruh minimálně od Limuzské je asi nereálné, že?
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Děkuji kolego. Budu nadále sledovat
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Dnes 5 průjezdů přes Demínku. Směrem od Muzea na Pavlák nutná klička. Po 2. průjezdu nahlášeno PDT, po 4. průjezdu Eltodo na místě. Poslední průjezd OK. Tak snad to vydrží.Grossák píše:Demínku prosím nahlašte.
Re: Preference / antipreference MHD
Ano, na Spojovací už detekce a preference BUS funguje, i když ne zcela spolehlivě. Funguje to celkem dobře, akorát když se v určitém okamžiku rozhoduje mezi TRAM a BUS, jde BUS od Balkánu. Ten před sebou ale ještě vytlačuje auta, takže preference BUS není tak účinná a TRAM je zdržena více, než byl byl zdržen autobus od tramvaje. Nechápu, proč je to tak udělané. A o příliš brzkém výběru volna pro TRAM jsme mluvili. Ale jak říkám, celkově to funguje slušně.
Na Limuzské je preference BUS velmi silná, zvyšovaná asi ve dvou krocích, a to především na úkor TRAM, nikoli na úkor aut... Dokonce autobus s vyšším stupněm preference usekne tramvaji volno klidně těsně před nosem. A TRAM tam někdy čekají dost dlouho, protože aby BUS projel, musí před sebou vytlačit tu kolonu aut, což mnohdy ani nejde, protože tam chtějí odbočovat dvě auta vlevo a zaseknou celou křižovatku. Takže výsledkem občas je, že tramvaj čeká skoro minutu a autobus stejně neprojede. Prostě dokud nebudou mít BUSy samostatný pruh skrz křižovatku, nejde to tak snadno. Tady by hodně pomohl zákaz levých odbočení z boků.
Na Harfě je to přesně naopak. Tam tramvaj seká autobus. Snad se to změní.
Obecně kanibalismus mezi MHD vzájemně, a nemusí se jednat jen o TRAM x BUS, ale klidně BUS x BUS nebo TRAM x TRAM je špatný. Obvykle vede ke ztrátám.
Na Limuzské je preference BUS velmi silná, zvyšovaná asi ve dvou krocích, a to především na úkor TRAM, nikoli na úkor aut... Dokonce autobus s vyšším stupněm preference usekne tramvaji volno klidně těsně před nosem. A TRAM tam někdy čekají dost dlouho, protože aby BUS projel, musí před sebou vytlačit tu kolonu aut, což mnohdy ani nejde, protože tam chtějí odbočovat dvě auta vlevo a zaseknou celou křižovatku. Takže výsledkem občas je, že tramvaj čeká skoro minutu a autobus stejně neprojede. Prostě dokud nebudou mít BUSy samostatný pruh skrz křižovatku, nejde to tak snadno. Tady by hodně pomohl zákaz levých odbočení z boků.
Na Harfě je to přesně naopak. Tam tramvaj seká autobus. Snad se to změní.
Obecně kanibalismus mezi MHD vzájemně, a nemusí se jednat jen o TRAM x BUS, ale klidně BUS x BUS nebo TRAM x TRAM je špatný. Obvykle vede ke ztrátám.