Vozovny - všeobecná diskuze

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Filip

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Filip » 02.3.2015 16:35

S tramvají prostě v zastávkách neblikám (nemá to žádný smysl, řidiči IAD tohle absolutně neakceptují). V křižovatkách prostě blikám všude a třeba i na tom Malostranském náměstí nebo v esíčku u Masaryčky. Pokud jede záchranka nebo policajti, tak zastavím a dám varovná světla. Nic víc a nic míň. Zase to takový problém myslím není.

MPL
Uživatel
Příspěvky: 228
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od MPL » 02.3.2015 11:08

MM-Mikulovsky píše:Naopak znám i kolegy "TRAMvajáky" schopné tvrdit a provozovat takový nesmysl jako je "v křižovatce neblikám pokud jí projíždím po hlavní silnici" = jak se pak já či i ti samí lidé #-o #-o #-o #-o #-o mohou divit nepředvídatelnosti řidičů IAD?
Např. tato křižovatka u tzv. podjezdu Fidlovačka projížděná ZC:
1.) je to jedna z mnoha křižovatek jimiž hlavní komunikace nevede přímo, ale zatáčí/odbočuje (v tomto případě/směru jízdy vpravo = vozidla jedoucí v křižovatce rovně či vlevo musí dát přednost vozidlům zprava = včetně TRAM DC)
2.) díky osobám řídících se výše uvedeným heslem i některých mých kolegů nemusí být jasné kam jede auto:
a) dávající levou směrovku - může jet skutečně vlevo, ale také i přímo, protože dotyčný tou směrovkou nedává znamení skutečného směru jízdy, ale nesmyslně opouštění hlavní silnice!
b) nedávající žádnou směrovku - může jet přímo (a dávat přednost vozidlům zprava), ale také chybně vpravo, protože jeho řidič odmítá dávat směrovku při jízdě po hlavní silnici!
Ano, je to nesmysl, ano řidiči (zejména profesionální ) by se této chyby dopouštět neměli.
Vezměte ale v úvahu, že kdysi (v minulém tisícíletí) to tak bylo podle předpisů. Nevím už z hlavy, která vyhláška to byla, ale myslím, že změna přišla s vyhláškou č. 100/??? Sb. Takže starším řidičům se může stát, že se tak chovají i teď (to víte, starého psa novým kouskům nenaučíš).

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od von Špilberk » 02.3.2015 10:52

parrot, mart337: rozhodně souhlas.

Kromě odbočování, zastavování v zastávkách bez ostrůvku a zdravení kolegů mě napadá už jen jeden důvod k blikání: informace pro houkající IZS, že je beru na vědomí.
Přičemž i v této situaci postupují různí řidiči různě. Někdo používá blikání výstražkami, já používám obvykle pravý blinkr. Někdy ovšem používám levý, když chci dát najevo, že očekávám předjetí zleva (nebo si myslím, že by předjetí zleva bylo lepší).
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 02.3.2015 11:10, celkem upraveno 1 x.

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od parrot » 02.3.2015 10:32

mart337 píše:Nějak si neuvědomuju, jestli je v Praze ještě někde jinde podobné místo, jako je zastávka Výtoň občasná.
Jedno místo, které mě teď z hlavy napadlo, v Praze je.

Nevím jaké máte vy zkušenosti, ale za mě jednoznačně @3643 Čechův most na nábřeží ve směru Právnická fakulta/Malostranská. Zastávka je v oblouku, v zrcadle na sloupu vidíš maximálně konec 2. vozu a dál jestli se nějakej pitomec řítí po nábřeží od Letenského tunelu k zastávce, nebo ne, to už nevidíš. Tam by brnkačka pomohla, kdyby na ssz za zastávkou v době stanicující tramvaje hodila červenou, neb ti "řidiči" IAD jsou schopni v honbě za vidinou zelené to klidně promést okolo odbavující tramvaje rychlostí 30 km/h. Nebo tam ještě před zastávkou dát další ssz, která by podobně jako u Pražské tržnice zastavila dopravu. Tuhle zastávku společně s Výtoní považuju za nejnebezpečnější v Praze.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Petrpes » 02.3.2015 2:11

Nejlevnější řešení je defakto bezcennou zastávku Výtoň / občasná zrušit... Ale ono se asi čeká až se něco moc ošklivýho stane, jako vždycky :prase

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od mart337 » 02.3.2015 2:00

No, já taky v zastávkách bez ostrůvků blikám, ať už to k něčemu je nebo ne. Na těch pravidelně provozovaných, jako jsou Ostrčilák, Nuselská radnice, Stejskalova ZC, Zborovská atd. většinou IAD zastavuje, i když se vždycky najde nějaká "světlá vyjímka potvrzující pravidlo", která pospíchá a proplétá se mezi vystupujícími a nastupujícími cestujícími.
Nějak si neuvědomuju, jestli je v Praze ještě někde jinde podobné místo, jako je zastávka Výtoň občasná.
Tahle zastávka je problematická z toho důvodu, že kromě vyjímek, kdy probíhá nějaká výluka a tato je uvedena do stálého provozu (a v tomto případě bývá zastávka doplněna o dopravní značení s textem o uvedení zastávky do pravidelného provozu), stanicují v této zastávce jen vozy vyjíždějící z vozoven směrem do Braníka a Modřan a na druhé straně zase vozy z tohoto směru zatahující.
Zastávka od Albertova je v zásadě ještě celkem OK, IAD tam většinou zastavuje bez problémů. V opačném směru je to už horší, kolikrát se tam vyřítí auta jedoucí od Palačáku hurá hlava nehlava a já jen trnu, jestli někoho neseberou. A vůbec není jednoduché se rozhodnout, zda mám otevřít dveře nebo ne, protože i když za mnou není žádné auto a začnu otevírat, tak něž se dveře otevřou a lidi začnou vystupovat, tak se ti pospíchající přiřítí a je na problém zaděláno.
Měl bych pro tento problém dvě možná řešení.
Buď bych nainstaloval na trolej do oblouku od Braníka kontakt - brnkačku, nebo do vozovky krabičku s přijímačem radia-výhybky (signál šipka vpravo), které by spustily nějaký světelný panel před zastávkou, který by hlásil, že zastávka je v současné době využívána (Pozor - stanicující TRAM). Po odstanicování a rozjezdu by další kontakt toto zařízení vypnul.
Druhou možností, asi jednodušší, by bylo seřízení křižovatky Výtoň jinak, tak aby nebyla po odbočení tram od Braníka nějakou dobu puštěna IAD od Palačáku, aby nějakou dobu byla zelená jen v přímém směru po nábřeží. Tím by se tento problém mohl značně omezit.
Jinak co se týká blikání na KOMOKU v zastávkách na znamení si myslím, že to je blbost. Blikám celkem poměrně dost, ale tohle by mne nikdy nenapadlo.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.2.2015 22:26

9001: jenže já nikdy neřekl (ani si to nemyslel), že jsem neomylný - ba naopak si rád vždy vyslechnu/přečtu jiný pohled na problém a pak teprve činím nějaké konečné závěry a myslím, že tímto způsobem jsem za 6,5roku mé praxe u DPP (bez kurzu) přispěl (ve spolupráci s dalšími kolegy a OO) k slušné řádce do provozu zavedených zlepšení - přes instalaci tzv. předzvěstních štítů OR, naprogramování ROV zejména do tzv. vložených/nekoncových obratišť (netřeba tzv. mezičidla, protože 1. ROV z tratě do odbočky přestaví na oba odbočné signály, které rozlišuje až následná ROV na předjízdné koleje), připomínky k vnitropodnikovým předpisům (např. řidiči nejsou již trestáni za nepoužití výstražné vesty, když bezpečný výstup cestujících mimo zastávku je zajištěn postavením TRAM - zejména u chodníku) atd.

9001: s tím pravidelným blikáním TRAM přes občasnou zastávku Výtoň kvůli odbočování také máte pravdu, ale nejpodstatnější problém bude, že je to jediná zastávka s nástupní plochou ve dvou souběžných pruzích IAD = řidiči aut jedoucích v pravém pruhu nemusí při svém nepozornosti ani registrovat tu TRAM - natož její blikání = toto není "všespásné", ale může pomoci Z:arrow: když zomu tak není, tak použití zvonku zajistí mnohdy "probrání" řidiče IAD.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od 9001 » 28.2.2015 21:58

MM: Ono dokud si myslíš, že tě někdo poslouchá, tak to je ok. Sranda bude až Tě přestanou poslouchat. :twisted:

Filip: U Výtoně je problém v tom, že v provozu jednou za čas... Navíc je to ještě zhoršené tím, že tramvaj tam bliká pravidelně, protože odbočuje doprava. V ostatních pravidelných zastávkách typu Zborovská, Ostrčilovo náměstí, Nad Primaskou vidím blikání jako podstatné zvýšení bezpečnosti.

Filip

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Filip » 28.2.2015 18:33

Jenom na občasné Výtoni jsem blikal. Žel to řidiči IAD nechápali a stejně tam kolem mě svištěli o sto šest. Takže já říkám, že blikání v takových zastávkách je úplně zbytečné. Pokud za mnou jede tramvaj, tak snad řidič pochopí a řidiči IAD by měli rovněž zastavit a počkat až tramvaj odstanicuje, což se děje tak v jedné třetině případů, v noci prakticky vůbec (Ostrčilovo náměstí, Zborovská,...)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.2.2015 17:56

MM-Mikulovsky píše:Fořtík -velmi :
.......................
2.) dekuji za tve opravdu velmi obsahle vysvetleni, s nimz naprosto souhlasim, ale nemel jsem cas jej psat sam. Jen doplňuji, ze OO chystajici podnet na zmenu zakona o provozu na pk jsem podal jednu z pripominek i prave v tomto bode - po praci to dohledam a zde odcituji.
................
plním uvedený slib a uvádím návrh na změnu (doplnění) zákona o provozu na PK:
"§ 26
(1) Otevírat dveře nebo boční stěny vozidla, jakož i nastupovat do vozidla nebo vystupovat z něho se smí jen tehdy, není-li tím ohrožena bezpečnost nastupujících nebo vystupujících osob ani jiných účastníků provozu na pozemních komunikacích; toto se netýká, tímto zákonem chráněného, odbavování cestujících vozidlem hromadné dopravy osob v zastávce s nástupní plochou ve vozovce."
ODŮVODNĚNÍ: Je důležité vyvinit řidiče TRAMvají (případně jiných vozidel hromadné dopravy osob), kteří konají svoji pracovní povinnost, z následků způsobených porušením jiných nařízení jinou osobou.
Fořtík píše:.............
Myslím, že se dosud nestal žádný větší masakr, na základě kterého by bylo třeba rozhodnout, do jaké míry za zavinění nehody kdo může. Do jisté míry, pokud k takové nehodě dojde, půjde o precedens v rozhodování. Řidič nemůže otevírat dveře, kdy se mu zlíbí a naopak řidič chodce nesmí ohrozit. Na čí straně je míč lze těžko určit.
............
Z:arrow: na rozdíl od tebe jsem zastáncem hesla "nejlepší obranou je útok" = rozhodně nečekat na precedens vzniklý při souzení viny "po masakru" cestujících nastupujících/vystupujících z TRAM v zastávce s nástupní plochou ve vozovce nějakým zfetovaným řidičem IAD, kterých se poslední dobou objevuje velmi mnoho.
9001 píše:..............
A pořád jsi stojím za selekcí bláznů... Nechápu jak může u DPP projít psychotesty člověk jako MMM... Aby po pár letech frustrace nevystřílel výpravnu :roll:
Pane doktore, vraťte Váš diplom z Psychiatrie/Psychologie :lol: - psychicky labilní člověk si právě "nechává s.át na hlavu" a všechna příkoří v sobě "dusí" až do doby, kdy "mu jednou bouchnou saze".
Naopak rozumně (případně ještě logicky) uvažující člověk chápající, že právo každého končí tam, kde začíná právo jiného, se snaží případné mu dějící se (či hrozící potenciální) příkoří vyřešit slovně (ústně/písemně) bez použití jakékoliv fyzické síly (včetně najíždění vozidlem do jiných účastníků provozu).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od 9001 » 28.2.2015 8:43

MM: Blikání na KOMOKU je prostě kravina... To radši zazvon při rojezdu a uděláš lidem daleko větší službu...

Řidič za tebou musí brát to, že tam stát budeš a bude muset za tebou zastavit... To je jedno z nejzákladnějších pravidel. Dodržení bezpečné vzdálenosti... Navíc na oznámení "nouzového" stání máš výstražné světla !!!

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.2.2015 8:37

Fořtík -velmi :
1.) Omlouvam se za neuvedeni predchozi me reakce na tebe slovy "s uvedenym souhlasim, ale mam par doplňujicich poznamek....." coz viditelne zpusobilo tvoje nepochopeni mne
2.) dekuji za tve opravdu velmi obsahle vysvetleni, s nimz naprosto souhlasim, ale nemel jsem cas jej psat sam. Jen doplňuji, ze OO chystajici podnet na zmenu zakona o provozu na pk jsem podal jednu z pripominek i prave v tomto bode - po praci to dohledam a zde odcituji.

9001: jenze jak tu jiz nekdo psal, tak jestli tram jeste bude stat ci nikoliv nemusi u dvc poznst jen ridic za ni, ale i chodci, co chteji prejit pred ni = tento pripsd se tyka i komoka!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od 9001 » 28.2.2015 8:31

MM: Jenže kolik je řidičů? Jestli tvoje sdělení pochopí 5%? Tak je to moc... Píšeš kraviny... Pokud řidič napálí tramvaj, která zastavuje v zastávce na znamení, tak to znaměná, že není schopen zastavit svoje vozidlo z 15 km/h... Víc snad netřeba psát...

Jinak naprostý souhlas s Fořtíkem. Blikání v zastávce bez ostrůvku ocenuji jako řidič IAD. Minimálně u DVC to jde poznat těžko, jestli tramvaj odbavuje a nebo už skončila a můžu kolem projet.

A pořád jsi stojím za selekcí bláznů... Nechápu jak může u DPP projít psychotesty člověk jako MMM... Aby po pár letech frustrace nevystřílel výpravnu :roll:

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Fořtík » 27.2.2015 23:59

Milane, zvýraznil jsi úplně jinou část, než o kterou mi šlo, takže v zastávkách bez násupního ostrůvku dávám znamení zejména z důvodu
Fořtík píše:jestliže to vyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích
. Tečka. Na to ti nemůže nikdo říct ani Ň. Jinak jsem zastáncem toho, že kdekoliv můžu udělat cokoliv pro bezpečnost cestujících (a nejen jich), udělám to. V zastávkách bez nástupního ostrůvku se ale pohybujeme na tenkém ledě a je jen otázkou případných právníků, jak v případě mimořádné události dokáží jednotlivé účastníky provozu obhájit, jelikož platí dvě zákonná ustanovení zároveň a to:
§ 26 (1) Otevírat dveře nebo boční stěny vozidla, jakož i nastupovat do vozidla nebo vystupovat z něho se smí jen tehdy, není-li tím ohrožena bezpečnost nastupujících nebo vystupujících osob ani jiných účastníků provozu na pozemních komunikacích.
a
§ 15 (1) Za vozidlem hromadné dopravy osob, které zastavilo v obci v zastávce bez nástupního ostrůvku nebo bez nástupiště na zvýšeném tramvajovém pásu, musí řidič jiného vozidla zastavit vozidlo; je-li v zastávce více vozidel hromadné dopravy osob, musí zastavit za druhým z nich. V jízdě smí pokračovat teprve tehdy, neohrozí-li již cestující, kteří nastupují nebo vystupují. To neplatí, zastaví-li autobus nebo trolejbus u okraje vozovky.

Myslím, že se dosud nestal žádný větší masakr, na základě kterého by bylo třeba rozhodnout, do jaké míry za zavinění nehody kdo může. Do jisté míry, pokud k takové nehodě dojde, půjde o precedens v rozhodování. Řidič nemůže otevírat dveře, kdy se mu zlíbí a naopak řidič chodce nesmí ohrozit. Na čí straně je míč lze těžko určit.

PS: Cituji sám sebe, to je Milanovo doména. :lol:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Petrpes » 27.2.2015 23:57

Tak to je maso... Tak že když před zastávkou na znamení někde na Komoku blikáš, lidi nedělají kotrmelce, neotáčí terčem a tak, protože ví že když MMM bliká tak zastavuje. Bravo :D

Odpovědět