Chování zaměstnanců DP
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
MM: Mě to přijde, než to ze sebe vypustíš, tak má dávno policie pachatele naloženého a popíjí kávu na služebně
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Tak cca tímto obsahem jsem začínal svá hlášení při mimořádných odklonech - vždy to vyvolalo doplňující dotazy cestujících:Petrpes píše:Lepší je začít hlášení vážené obecentstvo a všichni jsou spokojení a ještě poděkujou.
Hlášení provozuji jasné a minimalistické: Vážené .... z důvodu nehody, uzavírky, dále pokračujeme přímo, přes I.P.Pavlova na Karlovo náměstí. Připadně pro směr Albertov použijte linku 7, nebo ve směru Albertov využijte NAD, resp. NAD není zavedena.
To poslední jsem přidával i ke hlášení o výlukách lanovky
- "odkud (a do kterých zastávek) jede NAD?"
- "už se na trasu linky nevrátíte?" = této otázce lze předejít doplněním uvedeného "..., na kterém se opět vrátíme na pravidelnou trasu linky směr (Petřiny)."
= trvám si na tom, že odklonovou trasu stačí opravdu popsat velmi zjednodušeně, ale neobsloužené/vynechané zastávky je potřeba vyjmenovat všechny, nejsou totiž ojedinělé případy cestujících, kteří si pamatují název své cílové zastávky, ale nemají představu mezi, kterými "uzlovými body" se nachází!
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Lepší je začít hlášení vážené obecentstvo a všichni jsou spokojení a ještě poděkujou.
Hlášení provozuji jasné a minimalistické: Vážené .... z důvodu nehody, uzavírky, dále pokračujeme přímo, přes I.P.Pavlova na Karlovo náměstí. Připadně pro směr Albertov použijte linku 7, nebo ve směru Albertov využijte NAD, resp. NAD není zavedena.
To poslední jsem přidával i ke hlášení o výlukách lanovky
Hlášení provozuji jasné a minimalistické: Vážené .... z důvodu nehody, uzavírky, dále pokračujeme přímo, přes I.P.Pavlova na Karlovo náměstí. Připadně pro směr Albertov použijte linku 7, nebo ve směru Albertov využijte NAD, resp. NAD není zavedena.
To poslední jsem přidával i ke hlášení o výlukách lanovky
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
100% souhlasvon Špilberk píše:........
Rozhodně nedoporučuji přát cestujícím pěkného dne a děkovat jim, že cestovali s DPP, když se je zrovna chystám vykopnout z tramvaje nebo se jim chystám hlásit nějaký problém a komplikaci. To musí na cestující nutně působit, jako že si z nich řidič dělá .
- takže ty (některé) cestující "vykopneš" a ještě jim nepodáš informaci o náhradním řešení přepravyFořtík píše:No, jo, jenže to neznáš Milana. Ten totiž z jednoduchíého sdělění typu "Spoj A, nejede přes B, ale jede přes C, protože D." dokáže udělat hlášení "Spoj A, vomáčka vomáčka nejede přes B, ale jede přes vomáčka vomáčka vomáčka C, protože kýbl vomáčky D."
no mne bys (na jejich místě) nasral 2x = velmi bych si rozmýšlel jestli tu službu MHD příště využiji = PŘIPRAVUJEŠ NÁS DO BUDOUCNA O PRÁCI V MHD
" Vážení cestující, důležité aktuální upozornění -prosím, upozorněte osoby se sluchátky na uších ve svém okolí- ---------(krátké odmlčení se)------------ omluvte prosím, že z důvodu:
- cizí nehody/technické závady (poškozené troleje)
- nemůžeme dočasně pokračovat dále
- v jízdě - za moment bude umožněn mimořádný výstup/
/po pravidelné trase linky - mezi touto zastávkou a zastávkou ...(Strosmayerovo náměstí)... pojedeme po trati přes ....(Ortenovo náměstí, Dělnickou, Vltavskou)...
- do vynechávaných/nejbližších zastávek ....(Výstaviště Holešovice a Veletržní Palác)...
- nebylo (ještě) možno zavést náhradní autobusovou dopravu a pro cestující do nich směřující je nejrychlejší si tam odsud dojít/
/(po)jede náhradní autobusová doprava z ...(této zastávky / naší následující zastávky stejného názvu jako je tato)...
- velmi děkuji za pozornost a pochopení."
vždy se snažím:
1.) podat informaci co nejstručněji, ale nejpřesněji = počítat s tím, že se dotyční v místě (jiné dopravě v něm) nevyznají
2.) jednoduše zdůraznit pravdivý důvod "komplikace" nezpůsobený DPP (může to být např. "zásah policie") = nepřímo vyvinit DPP (potažmo "neschopnost" jeho zaměstnanců)
"ukázat" DPP jako organizaci, maximálně zodpovědnou za své cestující/zákazníky i v "neočekávaných" situacích = jako přepravce na nějž je i v nich spolehnutí = není důvod se bát jej využít z důvodu opakování totožné/obdobné "neočekávané" situace!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Chování zaměstnanců DP
*Vážení cestující, z důvodu nehody v místě X je linka odkloněna. Ze zastávky A jedeme vlevo (vpravo) přes zastávku B a C do zastávky D, a dále po své trase. Opakuji, z důvodu nehody je linka odkloněna. Ze zastávky A jedeme vlevo (vpravo) přes zastávku B a C do zastávky D, a dále po své trase.Honza píše: * Vážení cestující, z technických důvodů souprava končí svou jízdu v této zastávce. Pro přepravu do cílové zastávky název konečné, prosím, využijte náhradního vlaku, který stojí za námi. Opakuji, souprava zde jízdu končí, přestupte, prosím, do náhradního vlaku stojícího za soupravou. Děkuji.
* Vážení cestující, vůz pokračuje mimo svou pravidelnou trasu ve směnu následující zastávka, důležitý dopravní uzel do vozovny název vozovny. Opakuji, vůz pokračuje ve směru následující zastávka,důležitý dopravní uzel do vozovny název. Děkuji.
*Vážení cestující, z důvodu nehody v místě X nemůžeme pokračovat v jízdě. Postupně bude zajištěn výstup z vozu.
Rozhodně nedoporučuji přát cestujícím pěkného dne a děkovat jim, že cestovali s DPP, když se je zrovna chystám vykopnout z tramvaje nebo se jim chystám hlásit nějaký problém a komplikaci. To musí na cestující nutně působit, jako že si z nich řidič dělá .
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
No, jo, jenže to neznáš Milana. Ten totiž z jednoduchíého sdělění typu "Spoj A, nejede přes B, ale jede přes C, protože D." dokáže udělat hlášení "Spoj A, vomáčka vomáčka nejede přes B, ale jede přes vomáčka vomáčka vomáčka C, protože kýbl vomáčky D."
Re: Chování zaměstnanců DP
* Vážení cestující, z technických důvodů souprava končí svou jízdu v této zastávce. Pro přepravu do cílové zastávky název konečné, prosím, využijte náhradního vlaku, který stojí za námi. Opakuji, souprava zde jízdu končí, přestupte, prosím, do náhradního vlaku stojícího za soupravou. Děkuji.MM-Mikulovsky píše:prostě mne to nikdo nenaučil; myšleno nějaké základní řečnické školení/cvičení
* Vážení cestující, vůz pokračuje mimo svou pravidelnou trasu ve směnu následující zastávka, důležitý dopravní uzel do vozovny název vozovny. Opakuji, vůz pokračuje ve směru následující zastávka,důležitý dopravní uzel do vozovny název. Děkuji.
Krizovou komunikaci jsem byl učen, pokud máš jiné situace, ve kterých potřebuješ hlásit do salónu, vypiš mi je, rád ti připravím požadované texty a budeš je moci, stejně jako pokladní v Tescu, dle připraveného papírku odříkávat. Co se týká mluvy, stačí jasné a zřetelné vyslovování, stejně jako při komunikaci vysílačkou, na kterou jsi jistě školen a zdůraznění tučného.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Karosák: Tak na debila narazíš vždy... Ještě za svých brigádnických dob u autopůjčovny na letišti jsem vyběhl za chlápkem co se cpal s kolama na autě do garáží. Skoro mě seřval, co si mu dovoluji mu něco říkat. Tak jsem jenom odvětil, jestli chcete auta mít v kufru tak jedte dál...
A že tam těch kol servaných málo nebylo...
A že tam těch kol servaných málo nebylo...
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
Ano, srozumitelně a volně se snažím odříkat stručnou informaci (prosím pozor: z důvodu x pojede náš spoj do y, změna je do odvolání, opakuji... děkuji za pochopení), načež domluvím a u kabiny se vytvoří fronta s dotazy: Takže fakt jedete doleva jo? A pane řidiči, takže sedmička nejede rovně jo? A za jak dlouho to pojede rovně?....omg Mimochodem struktura položených dotazů většinou nenaznačuje, že tomu nerozuměli, ale že nevěří tomu co slyšeli a chtějí to slyšet ještě jednou ode mě Ne v pohodě, z plné soupravy ji je třeba jen 10. To patří k věci a rozhodně si myslím, že by se něco kváknout mělo vždycky, o což se i snažím. Když to šumí, nebo lidi nerozumí, tak se přijdou zeptat, zbytek jde s davem. Pak jsou i tací, kteří nechtějí poradit ani za zlaté , protože oni si přeci poradí a nepotřebujou něčí rady. Třeba o námraze jsem asi 40 minut informoval na Andělu. Paní bloumala u sloupku, oslovil jsem jí a pomoc odmítla. Po 5 minutách jsem se zeptal, kam potřebuje. Hradčanská. Paní, ale 20 ani 12 nejezdí, takže metrem. Hmm, děkuju, já si počkám na tu 20...po dalších 15 minutách stepování odešla do metra
Re: Chování zaměstnanců DP
Pravda je taková, že častokrát, když jsem něco hlásil do vozu, tak cestující přišli, že slyšeli jenom šumění. Často ani nerozumím tomu, co říká dispečer (nebo není signál a vypadne to úplně).
A co se týče mluvení, tak spousta lidí s tím pochopitelně má problém (abychom nebyli i u tramvají). Já jak často používám Němčinu, tak mám třeba tendenci v češtině skládat věty podobným způsobem. A fakt je, že zrovna vystupování před hromadou lidí mi dělalo problém i ve škole.
Bohužel je problém, že lidé často neposlouchají.
A co se týče mluvení, tak spousta lidí s tím pochopitelně má problém (abychom nebyli i u tramvají). Já jak často používám Němčinu, tak mám třeba tendenci v češtině skládat věty podobným způsobem. A fakt je, že zrovna vystupování před hromadou lidí mi dělalo problém i ve škole.
Bohužel je problém, že lidé často neposlouchají.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
MM: Minimálně na žížkovských T3 vozech jsem s tím nikdy problém nezažil
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
9001: nemáš pravdu v "klasických" T3 a "Terkách" (což měl být uvedený případ z Palmovky) budou staré repráky - neojedinělý šum či jiné zvukové nečistoty mohou být způsobeny v nich.
Ovšem základní problém je, že nesčetněkrát jsem si na konečných v RP či 15T vyzkoušel, že někdy si sám sobě rozumím v tzv. UFONU (rozhlasu) a jindy (v tom samém voze, čase a místě) naprosto ne.
Ono totiž záleží asi i na centimetrech vzdálenosti mezi ústy a mikrofonem + "čistotě" (hlasové indispozice - chrapot či naopak pištění budou velký problém) i hlasitosti dotyčného = nejsem znalec na mikrofony, ale obávám se, že ten v kabinách TRAM není valné kvality.
Ovšem základní problém je, že nesčetněkrát jsem si na konečných v RP či 15T vyzkoušel, že někdy si sám sobě rozumím v tzv. UFONU (rozhlasu) a jindy (v tom samém voze, čase a místě) naprosto ne.
Ono totiž záleží asi i na centimetrech vzdálenosti mezi ústy a mikrofonem + "čistotě" (hlasové indispozice - chrapot či naopak pištění budou velký problém) i hlasitosti dotyčného = nejsem znalec na mikrofony, ale obávám se, že ten v kabinách TRAM není valné kvality.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
MM: Co to meleš??? Tohle platilo možná za Mypolu, když byly ještě stará sluchátka... S Motorolou je rozumět naprosto jasně po celém voze... (Mnohokrát vyzkoušeno). Než lidi vypustím, zahlasím a hotovo. Zabere to 10 sekund a pomůže to desítce lidí...
Celkově to moc prožíváš... To není projev prezidenta, ale informace, která pomůže... Tam asi nikdo nebude řešit přeřeky, špatnou intonaci a nevím co ještě...
Celkově to moc prožíváš... To není projev prezidenta, ale informace, která pomůže... Tam asi nikdo nebude řešit přeřeky, špatnou intonaci a nevím co ještě...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
RE na předchozí příspěvky: 1.) Neřekl jsem, že zrovna já umím informovat cestující - mám stejný problém jako většina ostatních kolegů = prostě mne to nikdo nenaučil:
a) myšleno nějaké základní řečnické školení/cvičení
b) nebyl jsem ani plně poučen jak správně ovládat při tom APEX (až praktickou zkušeností jsem sám přišel, že ten na 15T odhlášením zastávek vypne hlášení od řidiče, byť to se na příslušném ovládacím panelu "tváří" jako zapnuté)!
2.) předchozí bod je (mnou pochopitelným) vysvětlením, proč převážná většina řidičů neinformuje či informuje špatně:
a) bojí se dělat věc o níž vědí, že ji neumí
b) nebojí se dělat věc o níž vědí, že ji sice neumí, byť ví, že ji díky tomu neprovedou správně (zajímavé je porovnání s vnímáním učení se cizích řečí = člověka potěší snaha cizince mluvit pro něj nerodným jazykem a odpustí mu chyby - bez nichž se ten cizí jazyk nikdy nenaučí, ale jakmile se někdo s chybami pokusí o specifický rétorický úkol, jímž je proslov, tak sklidí od ostatních jen posměšky = proč jsou oblasti, kde se už jen snaha cení a v jiných toto nejen nestačí, ale ve výsledku naopak to dotyčné odrazuje snahu předvést?)
3.) "žblebnout, čeká na Vás náhradní souprava snad není takový problém a nemusíš na to mít řečické kurzy..." jenže, toto podle prvotního příspěvku kolega na Palmovce asi udělal a slyšelo to jen pár lidí v jeho nejbližším okolí¨ = bez nějakého toho řečnického školení prostě máš mizernou šanci, aby ti rozuměli lidi i 30m od tebe (ať již je informuješ pomocí rozhlasu či "perhuba") Takže vy výsledku je člověk spokojen, že všichni postřehnou, že se něco děje a nebylo-li jim přesně jasné co, tak je napadlo se zeptat svého okolí či dotyčného.
a) myšleno nějaké základní řečnické školení/cvičení
b) nebyl jsem ani plně poučen jak správně ovládat při tom APEX (až praktickou zkušeností jsem sám přišel, že ten na 15T odhlášením zastávek vypne hlášení od řidiče, byť to se na příslušném ovládacím panelu "tváří" jako zapnuté)!
2.) předchozí bod je (mnou pochopitelným) vysvětlením, proč převážná většina řidičů neinformuje či informuje špatně:
a) bojí se dělat věc o níž vědí, že ji neumí
b) nebojí se dělat věc o níž vědí, že ji sice neumí, byť ví, že ji díky tomu neprovedou správně (zajímavé je porovnání s vnímáním učení se cizích řečí = člověka potěší snaha cizince mluvit pro něj nerodným jazykem a odpustí mu chyby - bez nichž se ten cizí jazyk nikdy nenaučí, ale jakmile se někdo s chybami pokusí o specifický rétorický úkol, jímž je proslov, tak sklidí od ostatních jen posměšky = proč jsou oblasti, kde se už jen snaha cení a v jiných toto nejen nestačí, ale ve výsledku naopak to dotyčné odrazuje snahu předvést?)
3.) "žblebnout, čeká na Vás náhradní souprava snad není takový problém a nemusíš na to mít řečické kurzy..." jenže, toto podle prvotního příspěvku kolega na Palmovce asi udělal a slyšelo to jen pár lidí v jeho nejbližším okolí¨ = bez nějakého toho řečnického školení prostě máš mizernou šanci, aby ti rozuměli lidi i 30m od tebe (ať již je informuješ pomocí rozhlasu či "perhuba") Takže vy výsledku je člověk spokojen, že všichni postřehnou, že se něco děje a nebylo-li jim přesně jasné co, tak je napadlo se zeptat svého okolí či dotyčného.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chování zaměstnanců DP
MM: Tak žblebnout, čeká na Vás náhradní souprava snad není takový problém a nemusíš na to mít řečické kurzy...
K orientaci. První námitka byla, že DEPÁK to neuměl nastavit... Přijel tam se Spojovací...
K Florenci. O co ti jde? Cestující se tam může dostat jednou za uherský rok, koleje tam doprava jsou... A taky jsem zažil pár lidí co se mě ptalo jestli něco jede doprava... Zvlášt jestli si neměl odhlášenou zastávku, tak si byl ještě za blba, protože tam žádná šipka nebyla
K orientaci. První námitka byla, že DEPÁK to neuměl nastavit... Přijel tam se Spojovací...
K Florenci. O co ti jde? Cestující se tam může dostat jednou za uherský rok, koleje tam doprava jsou... A taky jsem zažil pár lidí co se mě ptalo jestli něco jede doprava... Zvlášt jestli si neměl odhlášenou zastávku, tak si byl ještě za blba, protože tam žádná šipka nebyla