Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Jakub
- Uživatel
- Příspěvky: 480
- Registrován: 22.12.2007 23:43
- Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.
Re: Orientační a informační systémy
Ale no tak! Dvě různá čísla pro "jednu" linku jsou přece sprostým slovem už někdy od zavedení M22 . Přehlednější by to asi bylo pro ty, co vědí, co kam jezdí (mohli by koukat hlavně po čísle a viděli by ho už z dálky a rovněž i v JŘ by si rovnou hledali tu svou linku). Nicméně pro tu druhou skupinu, která neví, kam co jezdí, je to jeden JŘ navíc, který musí prostudovat.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 125
- Registrován: 28.8.2013 10:29
Re: Orientační a informační systémy
A nebo 17 a 17A
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Jestli ono by nebylo jednodušší to dělit nikoliv poznámkama v JŘ, ale číslem linky. Do Braníka jede trojka, ale dlouhý spoje do Modřan se budou jmenovat 23 (protože 21 v Modřanech by bylo sprostý slovo). Analogicky 17/27
Re: Orientační a informační systémy
Ať si najde třeba chlapce, to je jedno, hlavně ať už najdePetrpes píše:MMMilane! Zkoušel jsi si najít ženskou? (to je to co občas vozíš v tramvaji a má to dole míň a nahoře víc, tedy alespoň některé exempláře, pokud stále netušíš, řekni mamince ať ti ukáže nějaké fotky z mládí)
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
MMMilane! Zkoušel jsi si najít ženskou? (to je to co občas vozíš v tramvaji a má to dole míň a nahoře víc, tedy alespoň některé exempláře, pokud stále netušíš, řekni mamince ať ti ukáže nějaké fotky z mládí)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
mart: s Braníkem DC naprosto souhlasím
Ovšem řešení ZJŘ na zastávky před rozvětvením ZC je určitě lepší moje řešení:
1.) seznam zastávek:
"....
Pobřežní cesta
@ NÁDRAŽÍ BRANÍK
Nádraží Braník
Černý kůň
....."
2.) jedna z poznámek - jejich vysvětlivek:
"@ - jen takto označený/é spoj(e) jede do shodně označené pouze výstupní zastávky, v níž je ukončen"
ODŮVODNĚNÍ:
1.) ASI JEDINÁ CESTA JAK POPSAT/VYSVĚTLIT JEDINOU POZNÁMKOU, ŽE SPOJ KONČÍ V JEDNÉ ZE DVOU STEJNOJMENNÝCH ZASTÁVEK = bez nutnosti znepřehleňování ZJŘ psaním poznámky u každého (odjezdu) spoje
2.) I PŘI STEJNÉM NÁZVU PŘILEHLÝCH VÝSTUPNÍCH A NÁCESTNÝCH ZASTÁVEK ZE ZJŘ POZORNÝ ČTENÁŘ POZNÁ, ŽE:
A) FYZICKY EXISTUJÍ 2 ZASTÁVKY STEJNÉHO NÁZVU (=V JEDNÉ OBLASTI)
B) SPOJ V MÍSTĚ KONČÍCÍ NEPOUŽÍVÁ ZASTÁVKU SPOJE POKRAČUJÍCÍHO DÁL
C) SPOJ POKRAČUJÍCÍ DÁL NESTAVÍ V OBOU ZASTÁVKÁCH STEJNÉHO JMÉNA
3.) STEJNÝ NÁZEV PŘILEHLÝCH VÝSTUPNÍCH A NÁCESTNÝCH ZASTÁVEK ZABRÁNÍ, ŽE SI ČLOVĚK (ZEJMÉNA CIZINEC) NAJDE V ZJŘ NÁZEV VÝSTUPNÍ ZASTÁVKY "KRÁTKÉHO SPOJE" A VLEZE DO "DLOUHÉHO SPOJE", KTERÝ PŘES NÍ NEJEDE = NEBUDE JI HLÁSIT A ON CESTUJÍCÍ DOVEZE AŽ DO NAPROSTÉ KONEČNÉ!
Ovšem řešení ZJŘ na zastávky před rozvětvením ZC je určitě lepší moje řešení:
1.) seznam zastávek:
"....
Pobřežní cesta
@ NÁDRAŽÍ BRANÍK
Nádraží Braník
Černý kůň
....."
2.) jedna z poznámek - jejich vysvětlivek:
"@ - jen takto označený/é spoj(e) jede do shodně označené pouze výstupní zastávky, v níž je ukončen"
ODŮVODNĚNÍ:
1.) ASI JEDINÁ CESTA JAK POPSAT/VYSVĚTLIT JEDINOU POZNÁMKOU, ŽE SPOJ KONČÍ V JEDNÉ ZE DVOU STEJNOJMENNÝCH ZASTÁVEK = bez nutnosti znepřehleňování ZJŘ psaním poznámky u každého (odjezdu) spoje
2.) I PŘI STEJNÉM NÁZVU PŘILEHLÝCH VÝSTUPNÍCH A NÁCESTNÝCH ZASTÁVEK ZE ZJŘ POZORNÝ ČTENÁŘ POZNÁ, ŽE:
A) FYZICKY EXISTUJÍ 2 ZASTÁVKY STEJNÉHO NÁZVU (=V JEDNÉ OBLASTI)
B) SPOJ V MÍSTĚ KONČÍCÍ NEPOUŽÍVÁ ZASTÁVKU SPOJE POKRAČUJÍCÍHO DÁL
C) SPOJ POKRAČUJÍCÍ DÁL NESTAVÍ V OBOU ZASTÁVKÁCH STEJNÉHO JMÉNA
3.) STEJNÝ NÁZEV PŘILEHLÝCH VÝSTUPNÍCH A NÁCESTNÝCH ZASTÁVEK ZABRÁNÍ, ŽE SI ČLOVĚK (ZEJMÉNA CIZINEC) NAJDE V ZJŘ NÁZEV VÝSTUPNÍ ZASTÁVKY "KRÁTKÉHO SPOJE" A VLEZE DO "DLOUHÉHO SPOJE", KTERÝ PŘES NÍ NEJEDE = NEBUDE JI HLÁSIT A ON CESTUJÍCÍ DOVEZE AŽ DO NAPROSTÉ KONEČNÉ!
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 11.4.2015 14:44, celkem upraveno 1 x.
Re: Orientační a informační systémy
ad.MM
V zásadě ano, snažil jsem se to popsat trochu jednodušeji, podle mne tak, jak by to přímo v JŘ mohlo být uvedeno (tvé vyjádření beru spíš jako § znění ).
Taky jsem se do toho svého snažil nějak zakomponovat problematiku l. 11 - tj. že ve všední dny neznačené spoje jezdí dlouhou trasu a v S, N a svátky krátkou.
Jo a ještě bych taky nějak jinak řešil JŘ linky 3 v zastávce Nádraží Braník dc.
Jinde to podle mne tolik nevadí (alespoň mne nenapadá místo, kde by to bylo dobré taky řešit), ale zde se vyskytuje poměrně hodně akcí se zahraniční klientelou (různé sportovní akce).
A poměrně často se stává, že čekají na spoj na Komoko-zastávce i v době, kdy všechny vlaky jedou ze smyčky.
Jelikož česky zrovna neumí, tak je jim nějaká ta vysvětlivka k ničemu.
Ideální by bylo, kdyby se našel nějaký způsob a nainstaloval se v Komoko-zastávce Nádraží Braník DC nějaký ten digi sloupek, aby tam byl zobrazován aktuální stav, co tam zrovna pojede.
A nebo bych JŘ rozdělil na dva (jeden vlaky jedoucí po Komoko a druhý vlaky jedoucí ze smyčky) a vyvedl je různě barevně. Ten platící pro konkrétní zastávku v pravidelné barvě a ten pro druhou třeba v červené s patřičnou poznámkou, že tento JŘ platí pro druhou zastávku a případně se směrovou šipkou.
V zásadě ano, snažil jsem se to popsat trochu jednodušeji, podle mne tak, jak by to přímo v JŘ mohlo být uvedeno (tvé vyjádření beru spíš jako § znění ).
Taky jsem se do toho svého snažil nějak zakomponovat problematiku l. 11 - tj. že ve všední dny neznačené spoje jezdí dlouhou trasu a v S, N a svátky krátkou.
Jo a ještě bych taky nějak jinak řešil JŘ linky 3 v zastávce Nádraží Braník dc.
Jinde to podle mne tolik nevadí (alespoň mne nenapadá místo, kde by to bylo dobré taky řešit), ale zde se vyskytuje poměrně hodně akcí se zahraniční klientelou (různé sportovní akce).
A poměrně často se stává, že čekají na spoj na Komoko-zastávce i v době, kdy všechny vlaky jedou ze smyčky.
Jelikož česky zrovna neumí, tak je jim nějaká ta vysvětlivka k ničemu.
Ideální by bylo, kdyby se našel nějaký způsob a nainstaloval se v Komoko-zastávce Nádraží Braník DC nějaký ten digi sloupek, aby tam byl zobrazován aktuální stav, co tam zrovna pojede.
A nebo bych JŘ rozdělil na dva (jeden vlaky jedoucí po Komoko a druhý vlaky jedoucí ze smyčky) a vyvedl je různě barevně. Ten platící pro konkrétní zastávku v pravidelné barvě a ten pro druhou třeba v červené s patřičnou poznámkou, že tento JŘ platí pro druhou zastávku a případně se směrovou šipkou.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
prosím tě, mnou tučně v citaci zvýrazněný obsah je vlastně jinými slovy napsaný můj zdejší návrh (zvýrazněný v citaci níže barevně) :mart337 píše:Měl bych jeden takový návrh označení toho zajíždění - ukončení na Špejchaře, či "Stromovce". A sice takto:
S - jede jen do zastávky Špejchar
vlaky takto neoznačené přes tuto zastávku nejedou
Tímto způsobem lze podle mne ušetřit ono označení A, které tak ubyde a JŘ ba měl být přehlednější.
Úplně stejně lze řešit Stromovku, pokud by se smyčka přejmenovala.
..............
jen ten tvůj návrh, na rozdíl od mého, není použitelný u stejnojmenných přilehlých výstupních a nácestných zastávek!MM-Mikulovsky píše:..........
.....nejvýstižnější ve všech případech pásmovaných linek volit stejný způsob značení v ZJŘ =
1.) nepoužívat "@ - jen takto označené spoje jedou do shodně označených zastávek" , protože:
a) toto zvýrazňuje spoje jedoucí celou trasu a neupozorňuje na zkrácené spoje - což jsem byl již na l.11 (v obratišti) na Olšanech cestujícími zprdnut
..............
2.) používat (poznámky)
......................
c) pro pásmování pomocí vloženého obratiště se samostatnou výstupní zastávkou "@ - jen takto označený spoj jede do shodně označené pouze výstupní zastávky, v níž je ukončen" = není třeba (ve vysvětlení poznámky)vypisovat (jakkoliv krátký/dlouhý) název té pouze výstupní zastávky na kratší trase linky, zvýrazní se ta zastávka (příslušnou značkou/poznámkou "@") i v seznamu zastávek a může mít i shodný název s (v seznamu zastávek za ní uvedenou přilehlou) nácestnou zastávkou delší trasy!
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Orientační a informační systémy
Ano, pravda, taky mě vždycky pobaví, když kouknou na např. inverzní 56 s inverzním nápisem vozovna na Štrossu, doběhnou sloupek, študují seznam zastávek a pak se rozčilují, že je odvezu na Vltavskou a ne na Republiku. A to i v klidu počkám, až si to naštudují, aby si náhodou nemohli stěžovat, že jsem jim ujel....
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Pěkné elaboráty a možná máte i pravdu, ale on ty neřády kromě šotoušů stejně nikdo nečte...
A když, tak čtou seznam zastávek a to jim stačí, klidně v 01:00 u Anděla se zátahem. Jak to že nejedete na Václavák? Já nemám jet na Václavák! Ona je nějaká výluka? Není žádná výluka! Ale v JŘ píšou že jedete na Václavák? Tak to jste si ho asi špatně přečetl/a/o...
Já to nechápu, vždyť tam píšou Václavské náměstí!? A jdou z Albertova pěšky zpátky na Výtoň, bo tam žádná noční nejede.
A když, tak čtou seznam zastávek a to jim stačí, klidně v 01:00 u Anděla se zátahem. Jak to že nejedete na Václavák? Já nemám jet na Václavák! Ona je nějaká výluka? Není žádná výluka! Ale v JŘ píšou že jedete na Václavák? Tak to jste si ho asi špatně přečetl/a/o...
Já to nechápu, vždyť tam píšou Václavské náměstí!? A jdou z Albertova pěšky zpátky na Výtoň, bo tam žádná noční nejede.
Re: Orientační a informační systémy
Měl bych jeden takový návrh označení toho zajíždění - ukončení na Špejchaře, či "Stromovce". A sice takto:
S - jede jen do zastávky Špejchar
vlaky takto neoznačené přes tuto zastávku nejedou
Tímto způsobem lze podle mne ušetřit ono označení A, které tak ubyde a JŘ ba měl být přehlednější.
Úplně stejně lze řešit Stromovku, pokud by se smyčka přejmenovala.
Pokud se týká označení nepřejmenovaného Výstaviště, či Olšanských hřbitovů, řešil bych to takto:
linka 11
V pracovní dny jedou všechny písmeny ("eliminace označení NP pořadí") neoznačené spoje až do zastávky Spojovací.
V S,N a svátky jedou všechny písmeny neoznačené spoje pouze do zastávky Olšanské hřbitovy smč.
O - v pracovní dny jede jen do zastávky Olšanské hřbitovy smč.
A pak zbytek označený písmeny V, A, B.
U JŘ směr Olšany Spojovací je totiž problém neoznačení ukončení ve smyčce, jak píše Milan, ale je tam i špatné tvrzení, že do zastávek označených @ (Želivského až Spojovací) jedou pouze takto označené vozy a při tom na Želivského jedou i vozy označené V a B a do zastávek Mezi hřbitovy až Vozovna Žižkov jedou vozy označené V.
U linky 17 Výstaviště Holešovice se dá postupovat podobně s tím, že tam odpadá poznámka o pracovních dnech a S, N, a svátcích a stačí jen poznámka:
H - jede jen do zastávky Výstaviště Holešovice smč.
Zrovna tak by se mohlo do JŘ linky 3 napsat, že do zastávek označených @ jedou takto označené vlaky a všechny neoznačené vlaky jsou ukončeny v zastávce Nádraží Braník smč.
Akorát by se znakem @ měly označit i zastávky bez označení smč. (platí i pro l. 11 - Olšany)
A zastávky VH, OH a NB by se měly objevit dvakrát, jednou z toho se smč.
S - jede jen do zastávky Špejchar
vlaky takto neoznačené přes tuto zastávku nejedou
Tímto způsobem lze podle mne ušetřit ono označení A, které tak ubyde a JŘ ba měl být přehlednější.
Úplně stejně lze řešit Stromovku, pokud by se smyčka přejmenovala.
Pokud se týká označení nepřejmenovaného Výstaviště, či Olšanských hřbitovů, řešil bych to takto:
linka 11
V pracovní dny jedou všechny písmeny ("eliminace označení NP pořadí") neoznačené spoje až do zastávky Spojovací.
V S,N a svátky jedou všechny písmeny neoznačené spoje pouze do zastávky Olšanské hřbitovy smč.
O - v pracovní dny jede jen do zastávky Olšanské hřbitovy smč.
A pak zbytek označený písmeny V, A, B.
U JŘ směr Olšany Spojovací je totiž problém neoznačení ukončení ve smyčce, jak píše Milan, ale je tam i špatné tvrzení, že do zastávek označených @ (Želivského až Spojovací) jedou pouze takto označené vozy a při tom na Želivského jedou i vozy označené V a B a do zastávek Mezi hřbitovy až Vozovna Žižkov jedou vozy označené V.
U linky 17 Výstaviště Holešovice se dá postupovat podobně s tím, že tam odpadá poznámka o pracovních dnech a S, N, a svátcích a stačí jen poznámka:
H - jede jen do zastávky Výstaviště Holešovice smč.
Zrovna tak by se mohlo do JŘ linky 3 napsat, že do zastávek označených @ jedou takto označené vlaky a všechny neoznačené vlaky jsou ukončeny v zastávce Nádraží Braník smč.
Akorát by se znakem @ měly označit i zastávky bez označení smč. (platí i pro l. 11 - Olšany)
A zastávky VH, OH a NB by se měly objevit dvakrát, jednou z toho se smč.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
právě tomuto přehlcení ZJŘ poznámkami u každého spoje má předejít můj návrh!slonik píše:Akorát se tam teda cpe poznámka nejede přes zastávku Špejchar, takže jsou všechny spoje s poznámkami.
stejnou otázku si polož u (mnou již vzpomenuté) l.11 - Jak DNES kaštan jedoucí jejím "krátkým" spojem pozná ze ZJŘ, že NEJEDE DO ZASTÁVEK ŽELIVSKÉHO(STROJIMPORT) - SPOJOVACÍ, když u (časů odjezdů) těchto spojů není žádná poznámka?gabuliatko píše:Omlouvám se všem ale musímMM-Mikulovsky píše:není třeba -jak jsem již psal řešení existuje jiné:
Jak kaštan z Tvého návrhu pozná že douhý spoj nejede přes zastávku Stromovka?
Odpovím ti rovnou - pozná to až (výjimečným) bedlivým studiem ZJŘ (včetně trasy linky), a proto mne tam opakovaně v obratišti "zprdli/seřvali", že to u spoje poznačené není, což je pravda! Jenže děje se mi to i přes to, že před zavřením dveří na předešlé zastávce Flora ZC používám mikrofon (v soupravě či 15T) či se vykloním z kabiny a na následné odbočení do obratiště upozorňuji - jenže nejeden cestující má v uších sluchátka.
MŮJ ZÁVĚR JE, ŽE LEPŠÍ JE, ABY CESTUJÍCÍ OMYLEM DOJELY NA NÁCESTNOU ZASTÁVKU NEŽ DO POUZE VÝSTUPNÍ, protože i kdyby z nácestné jel jen "dlouhý" spoj stejné linky, tak se dá většinou předpokládat, že do jeho dalších zastávek chce více cestujících než do té jedné výstupní (navíc nalézající se v docházkové vzdálenosti od té nácestné)!
Ovšem, protože většina cestujících na mé (výše uvedené) slovní upozornění vystupuje, jsem hlavně názoru, že má být "upozorňovací hlášení" před rozvětvením tras linky rozšířeno/doplněno, tak aby bylo doslovně návodné:
"Spoj pokračuje (vlevo/vpravo) do obratiště Stromovka(či Výstaviště Holešovice)/Olšanské hřbitovy/Nádraží Braník, kde je ukončen. Příští zastávka Stromovka(či Výstaviště Holešovice)/Olšanské hřbitovy/Nádraží Braník je pouze výstupní - cestující do jiných zastávek prosíme, aby okamžitě vystoupili a vyčkali příjezdu jiných spojů."
Navíc (jak jsem již také uvedl) můj návrh může fungovat i při zachování totožných názvů nácestné a její přilehlé (v ZJŘ před ní uvedené) pouze výstupní zastávky, což vždy automaticky znamená realizaci jiné změny uvedené v návrhu:
EDIT: Dodávám, že výhodnější by bylo realizovat variantu s ponecháním totožných názvů - nejjednodušeji by se tím zamezilo situacím, že cestující jedoucí dlouhými spoji přejedou jimi zamýšlenou cílovou zastávku, jenž je konečnou krátkého spoje.slonik píše:...... Stejně jsou v jř dva sloupečky s časem, tak pod Veletržní by byla STROMOVKA a pod ní Výstaviště Holešovice atd. U dlouhého sloupce by byla u Stromovky vlnovka. ............
Re: Orientační a informační systémy
Nevypadá to hezky. Ale myslím, že by to stálo za větší přehlednost na tramvajích a konec zmatených lidí, co jedou na nádraží...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Orientační a informační systémy
A vo vo vo tom to je.slonik píše:Akorát se tam teda cpe poznámka nejede přes zastávku Špejchar, takže jsou všechny spoje s poznámkami.
Re: Orientační a informační systémy
Klidně by to mohllo být jednodušší.
Zastávky ve smyčce by se jmenovaly Stromovka, orientace krátkých 17 by byla 17 Stromovka.
Zastávky nácestné by se jmenovaly Výstaviště Holešovice (když už to tak ROPID chce) a v jízdním řádu by bylo pod sebou klasicky
...
Veletržní palác
Stromovka
Výstaviště Holešovice
Nádraží Holešovice
...
A na dlouhé 17 by se hlásilo Výstaviště Holešovice, Stromovka. Totéž by se hlásilo na 12 a 14.
Jednoduché.
Zastávky ve smyčce by se jmenovaly Stromovka, orientace krátkých 17 by byla 17 Stromovka.
Zastávky nácestné by se jmenovaly Výstaviště Holešovice (když už to tak ROPID chce) a v jízdním řádu by bylo pod sebou klasicky
...
Veletržní palác
Stromovka
Výstaviště Holešovice
Nádraží Holešovice
...
A na dlouhé 17 by se hlásilo Výstaviště Holešovice, Stromovka. Totéž by se hlásilo na 12 a 14.
Jednoduché.