Orientační a informační systémy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2234
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
MMM by byl slyšet dobře
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
ZXS: nikoliv - chápu, že pro správné a tedy účelné splnění toho úkolu další samozřejmou podmínkou musí být srozumitelnost = školenost hlasu!
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Hlásíš se?MM-Mikulovsky píše:... Obecně se dá říct, že "upozorňovací" hlášení by měla být hlášena nikoliv milým, ale naopak důrazným až přísným tónem/hlasem = preferoval bych mužský hlas (ve většině spojů PID namluvily hlášení zastávek ženy = jemný milý hlas).
Re: Orientační a informační systémy
Pokud někdo jede, tak podvědomě vnímá hlášení zastávek a ví, že je stále stejné. Jakmile je za běžným hlášením něco navíc - hlášení je tedy delší než je obvykle cestující zvyklý, tak zpozorní a poslouchá. Kdo neposlouchá ať si na kulaťáku přestoupí.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Vždyť na jednu stranu MHD (či cokoliv jiného pro "masy") má být "přívětivé k uživatelům" = co nejjednodušší až intuitivní používání není se tedy možno divit, že pravidelní cestující hlášení neposlouchají a jezdí tzv. popaměti či setrvačností!
Z UVEDENÉHO VYPLÝVÁ JEDINÝ ZÁVĚR - HLÁŠENÍ, JENŽ SE DAJÍ NAZVAT MIMOŘÁDNÝMI = NETÝKAJÍ SE BĚŽNÝCH (PRAVIDELNÝCH I VÝLUKOVÝCH) TRAS LINEK ČI MOŽNÁ ROVNOU JAKÁKOLIV UPOZORŇOVACÍ (např. i na běžné/pravidelné zkrácení linky), BY MĚLA BÝT HLÁŠENA JINÝM HLASEM/OSOBOU NEŽ HLÁŠENÍ "ZÁKLADNÍ"! Obecně se dá říct, že "upozorňovací" hlášení by měla být hlášena nikoliv milým, ale naopak důrazným až přísným tónem/hlasem = preferoval bych mužský hlas (ve většině spojů PID namluvily hlášení zastávek ženy = jemný milý hlas).
Z UVEDENÉHO VYPLÝVÁ JEDINÝ ZÁVĚR - HLÁŠENÍ, JENŽ SE DAJÍ NAZVAT MIMOŘÁDNÝMI = NETÝKAJÍ SE BĚŽNÝCH (PRAVIDELNÝCH I VÝLUKOVÝCH) TRAS LINEK ČI MOŽNÁ ROVNOU JAKÁKOLIV UPOZORŇOVACÍ (např. i na běžné/pravidelné zkrácení linky), BY MĚLA BÝT HLÁŠENA JINÝM HLASEM/OSOBOU NEŽ HLÁŠENÍ "ZÁKLADNÍ"! Obecně se dá říct, že "upozorňovací" hlášení by měla být hlášena nikoliv milým, ale naopak důrazným až přísným tónem/hlasem = preferoval bych mužský hlas (ve většině spojů PID namluvily hlášení zastávek ženy = jemný milý hlas).
-
- Uživatel
- Příspěvky: 125
- Registrován: 28.8.2013 10:29
Re: Orientační a informační systémy
Tak před zatáhem nějakou výraznou do uší bijící znělku. Nebo aby Hazdrová ještě řekla: Poslouchejte mě! Vlak jede do voVO.
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
S hlášením je problém v tom, že lidi prostě neposlouchaj. V pátek jsem s osmnáctkou zatahoval z Petřin do Vo. Minutku za pravidelnou, přesto jsem na Prašňáku měl me voze devět klientů. Na všech panelech VozVo, inverzně 18. Zastávku jsem pro sichr odhlásil dvakrát i s hlášením, že jedu do VozVo. Takže kolik lidí se na Vítězňáku zvedlo a šlo na tramvaj směr Hradčanská? Správně, všech devět...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
Upřímně ale oprávněně... Od čeho jsou informační panely... I "blbá" T6 ukazuje konečnou a linku...Martin Šubrt píše:pawel: Přišly by hned stížnosti, že proč se to hlásí pořád dokola. Už dnes se lidi občas diví, když slyší to hlášení pro nevidomé.
U nevidomých se nedivím... Taky se leknu když tramvaj "promluví"...
Re: Orientační a informační systémy
Takové neustálé hlášení je fakt voser. Když bys to měl poslouchat denně 15x, to by bylo k
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
pawel: Přišly by hned stížnosti, že proč se to hlásí pořád dokola. Už dnes se lidi občas diví, když slyší to hlášení pro nevidomé.
Re: Orientační a informační systémy
mně by se líbilo, kdyby se při stanicování nebo při opouštění zastávky hlásilo něco na způsob našeho hlášení pro nevidomé. cestující by tak byli informováni o čísle linky a konečné. mají to tak i v new yorku nebo některých provozech v německu
"This is a 2nd Avenue-bound E train."
"Zug nach Hermannstraße.")
"Linka 17 směr Výstaviště Holešovice."
"This is a 2nd Avenue-bound E train."
"Zug nach Hermannstraße.")
"Linka 17 směr Výstaviště Holešovice."
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
BOBIK: ale je "uživatelky přívětivé" zrychlení ve směru do stejné konečné ve společných zastávkách použít souhrnné ZJŘ - v seznamu zastávek jen s výpisem společného úseku tras uvedených 2 či více linek a před ním pouze počátečními zastávkami linek:
"13 / 17 / 27"
"VOZOVNA KOBYLISY (l.17)/
BŘEZINĚVESKÁ (l.13)/
VÝSTAVIŠTĚ HOLEŠOVICE (l.27)
/
/
/
Palackého nám.
Výtoň
Podolská vodárna
Kublov
Dvorce
Přístaviště
Pobřežní cesta
Nádr. Braník
Černý kůň
Belárie
Modřanská škola
Nádr. Modřany
Čechova čtvrť
Poliklinika Modřany
U Libušského potoka
Modřanská rokle
SÍDLIŠTĚ MODŘANY"
i stejnou trasu uvedenou na více ZJŘ logicky člověk čte násobek času než na jednom ZJŘ!
(současnou l.13 bych přečísloval či zrušil - stejně obousměrně v úseku Flora - Černokostelecká se "sjíždí" s l.5 = zavedl bych l.11 Spořilov - Olšanské hřbitovy/CD a CT a l.21 NBS - Spojovací/PD do cca 20h)
"13 / 17 / 27"
"VOZOVNA KOBYLISY (l.17)/
BŘEZINĚVESKÁ (l.13)/
VÝSTAVIŠTĚ HOLEŠOVICE (l.27)
/
/
/
Palackého nám.
Výtoň
Podolská vodárna
Kublov
Dvorce
Přístaviště
Pobřežní cesta
Nádr. Braník
Černý kůň
Belárie
Modřanská škola
Nádr. Modřany
Čechova čtvrť
Poliklinika Modřany
U Libušského potoka
Modřanská rokle
SÍDLIŠTĚ MODŘANY"
i stejnou trasu uvedenou na více ZJŘ logicky člověk čte násobek času než na jednom ZJŘ!
(současnou l.13 bych přečísloval či zrušil - stejně obousměrně v úseku Flora - Černokostelecká se "sjíždí" s l.5 = zavedl bych l.11 Spořilov - Olšanské hřbitovy/CD a CT a l.21 NBS - Spojovací/PD do cca 20h)
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Orientační a informační systémy
MM-M: Jistě, poznámky jsou matoucí nejen pro cizince. Proto je potřeba aby byl stabilní systém LV a aby jedna linka měla pouze 2 konečné. Je jednodušší a rychlejší projet seznam zastávek u pěti linek (pěti JŘ) abych zjistil co všechno mi tam jede, než lovit poznámkové blechy u třech.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Orientační a informační systémy
ZX + martin: také možná cesta (i když ten 3. znak - písmeno za číslem je prý, dle starších diskuzí, technický "oříšek", byť ve Zlíně to, i na stejně velkých zadních vnějších, orientacích zatahujících/přejíždějících TROLEJbusů jde), ale proti dosavadnímu zvyku u TRAM by se mesely používat ve směru do společné konečné (např. 17 + 27 Veletržní palác - Modřanská rokle Sídl. Mořany) tzv. sloučené/společné/souhrnné ZJŘ = jedním pohledem na společný list i neznalý člověk zjistí, že dvě (či více a které) linky mají ve směru jízdy neustále stejnou trasu!
Bobik: POZOR, ale ono to není jen o blbcích - systém poznámek/výjimek je nepřehledný zejména cizincům = jakákoliv "uživatelská nepříjemnost/nepřívětivost" MHD je v lepším případě žene "do spárů" TAXIkářů v horším rovnou z Prahy/ČR odhání potenciální zdroj peněz!
Bobik: POZOR, ale ono to není jen o blbcích - systém poznámek/výjimek je nepřehledný zejména cizincům = jakákoliv "uživatelská nepříjemnost/nepřívětivost" MHD je v lepším případě žene "do spárů" TAXIkářů v horším rovnou z Prahy/ČR odhání potenciální zdroj peněz!
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Orientační a informační systémy
Ale no tak! Většina "normálních" cestujících samozřejmě ví, co kam jede, takže identifikaci na dálku dle čísla dávají přednost (např. to je 23, tak nic, chci na Hroudu, tam nejede, počkám na 22). A blbce nemá cenu vodit za ručičku, stejně je to k ničemu.