Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 21.4.2015 14:36

von Š: 1.) jak tu již padlo - není rozhodnuto o budování Radlické radiály (tvrdí se, že ML.M.P nemá současně na ní a např. na =M=D)
2.) nějaké "kapacitní spojení" - radiály mezi velkým a malým okruhem potřeba jsou Z:arrow: ta Radlická radiála stáhne IAD nejen ze stejnojmenné ulice, ale i Plzeňské a K Barrandovu


Jinak jsem přesvědčen, že by měly být, mezi velkým/Pražským a vnitřním/Městským okruhem,tyto radiály:
již hotové - Strakonická, D1, Štěrboholská
dostavěny již cca z 1/2 - Radlická a Vysočanská (které jsou plánované), ale i v Holešovičkách (jenž by bylo asi přeci jen vhodné, podle nedávného návrhu, zahloubit - NEBUDOU TOTIŽ, na rozdíl např. od ul. 5.května, KOMUNIKACÍ UVNITŘ MĚSTSKÉHO/VNITŘNÍHO OKRUHU, ALE PROPOJOVAT JEJ S VNĚJŠÍM OKRUHEM + R/D8)
místo donedávna plánované Karlovarské radiály postavit tunel cca pod Petřinami = "Letištní" radiálu (společnou pro R6 i R7), která by využila část Evropské ulice - cca západně od Vlastiny / Libocké ul., v jejichž úrovni by byl tunel mimoúrovňově na Evropskou od severu napojen. Dále by tunel vedl jižně podél Evropské až skoro k Nádraží Veleslavín, kde by se stočil jihovýchodním směrem, přičemž by "podešel" i =M=A, a vyústil v Patočkově ul. - těsně před MÚK Malovanka, jíž by se napojil na Městský okruh a převzal většinu dopravy z Patočkovi.
(A protože mezi Prašným mostem a Dejvicemi("Kulaťákem") naštěstí původně plánovaný tunel nevznikne, tak by tento "Letištní tunel" přetáhl i většinu dopravy z Evropské ul.)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 21.4.2015 14:06

mart337: Sice by to bylo o prsa, ale podle mě styl D1 by se do Holešoviček vešel. Takže 2+2 pruhy a krajní zúžené na 2 m.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 21.4.2015 13:40

Martin Šubrt píše:Východní část Městského okruhu měl z Balabenky pokračovat v jednom směru Povltavskou a ve druhém tunelem kousek vedle pod Bílou skálou, tj. ne na Vychovatelnu, ale rovnou na Pelc-Tyrolku. V metropolitním plánu je už ale tato trasa minulostí a nemá se stavět, jen se má lehce zkapacitnit Spojovací ulice na povrchu, též Českobrodská od Spojovací směrem k Průmyslové a k tomu se má upravit i Průmyslová, postavit zakrytý tunel v Hloubětíně a to celé vyvést nahoru na Kbelskou a tam to zatočit na MÚK s Veselskou směrem do zatunelovaných Holešoviček. Obecně to nepovažuji za dobrý nápad, neboť Spojovací to odnese a Průmyslová je jako subtituce MO moc daleko od centra a nepomáhá třeba ulici Jana Želivského.
Podle mne je výše uváděné vedení MO dlouhodobým provizoriem, při němž jde o co největší ušetření nákladů na úpravy provedené na zkapacitnění stávajících vozovek.
Problém je hlavně ve financování, nová východní část MO bude stát spousty peněz, ať už bude vedena jakkoli. Po dobudování Blanky se za současné situace do toho zatím nikdo moc nepohrne.
Dle mého by bylo vhodné opravdu provést zahloubení Holešoviček pod zem, akorát si nedovedu představit, kam po dobu stavby převést stávající dopravu, kudy vést náhradní trasu. Jediné co mne napadá je dělat Holešovičky po polovině (nejdřív jeden směr a pak druhý) a náhradní trasu vést Povltavskou (zjednosměrněná, či předběžně upravená) a následně pak nějak na sever ???
Jinak bych kvůli tomuto vůbec nezavrhoval vedení MO mezi Trojou a Balabenkou právě Povltavskou, protože by mohlo dřívější vybudování tohoto propojení při následné úpravě Holešoviček.
Není třeba text natahovat použitím 4x enteru

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 21.4.2015 9:16

Bobík: permoníků se zeptej, jestli už nabourali tu "tajnou" vojenskou základnu v Prokopáku. :lol:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 21.4.2015 8:59

Bobík: Nic proti permoníkům, ale stavit/nestavit spíš příjde z Mariánského náměstí neli z Palmovky :twisted:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobik » 21.4.2015 7:47

von Špilberk píše: tiše a nenápadně se razí průzkumná štola Radlické radiály. 8-)
Jo, to se sice razí, ale podnik značně nejistý. Co mám poslední informace (přímo zevnitř, od permoníků) tak to momentálně vypadá, že i jen u toho zatím zůstane.
(ale až se s nima uvidím, zkusím se permoníků poptat na nějaké další informace)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 21.4.2015 7:40

A zatímco se hlasitě diskutuje podoba východní části MO, tiše a nenápadně se razí průzkumná štola Radlické radiály. 8-)

MPL
Uživatel
Příspěvky: 228
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MPL » 20.4.2015 19:04

m@rtin píše:
Martin Šubrt píše:Východní část Městského okruhu měl z Balabenky pokračovat v jednom směru Povltavskou a ve druhém tunelem kousek vedle pod Bílou skálou, tj. ne na Vychovatelnu, ale rovnou na Pelc-Tyrolku. V metropolitním plánu je už ale tato trasa minulostí a nemá se stavět, jen se má lehce zkapacitnit Spojovací ulice na povrchu, též Českobrodská od Spojovací směrem k Průmyslové a k tomu se má upravit i Průmyslová, postavit zakrytý tunel v Hloubětíně a to celé vyvést nahoru na Kbelskou a tam to zatočit na MÚK s Veselskou směrem do zatunelovaných Holešoviček. Obecně to nepovažuji za dobrý nápad, neboť Spojovací to odnese a Průmyslová je jako subtituce MO moc daleko od centra a nepomáhá třeba ulici Jana Želivského.
Tak to raději nedělat nic.
Klid, stejně příštích 50 let nic nebude. :P

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.4.2015 14:49

9001 píše:...........
Blanka až takový průser dopravně není... Že technologicky je věc druhá... Metro stavíme v Praze přes 40 let i pod Vltavou a průsery nejsou...
s tím se dá souhlasit ZA PODMÍNKY ZPROVOZNĚNÍ BLANKY SE SOUČASNÝM VÝRAZNÝM OMEZENÍM PRŮJEZDU IAD MEZI SMÍCHOVEM A HOLEŠOVIČKAMI CENTREM + V CENTRU ZNATELNÝM OMEZENÍM I IAD MEZI JIŽNÍ A SEVERNÍ ČÁSTÍ MĚSTA LEŽÍCÍ MIMO MĚSTSKÝ/VNITŘNÍ OKRUH!
V opačném případě Blanka natáhne do centra další IAD, která v něm už teď nemá kde parkovat a často dlouhým hledáním parkovacího místa ještě více zahušťuje dopravu!

Ovšem Blanka bez jakékoliv přiměřené náhrady za "Blanku 2" bude průser pro severovýchodní část města, ve které stávající komunikace nepoberou IAD prodící z Blanky (severo)západu města na východ a opačně.
Osobně se mi na Blance 2 nelíbilo např.:

- (v několika variantách) žádné či jen částečné nevyužití Povltavské ulice
- nájezd z prodloužené ulice V Olšinách = předpoklad zvýšení IAD v okolí Strašnické

Z:arrow: pokud stavět okruh blíž centru než je Průmyslová, tak cca takto:
1.) ražený tunel Jižní spojka - MÚK v oblasti Habrové s přivaděčem mezi Olšanskou a Českobrodskou ulicí (ve stopě dráhy k NNŽ) - po Balabenku (před podjezd železnice s napojením Spojovací ul. od/k Vysočanskému nám. jen na sever - nikoliv do/z tunelu)
2.) Křižovatka Balabenka
a)dostavba jižního sjezdu a nájezdu z/do tunelu pod Žižkov
b) zrušení současného severního nájezdu směr Žižkov, který úrovňově kříží rovně jedoucí auta od Žižkova na Povltavskou
3.) rozšíření Povltavské o 2 pruhy 1 směru
a) cca od mostu nad křižovatkou Balabenka - cca za most nad Zenklovou ulicí - směr východní
b) stavbou 2.patra (podélné estakády) nad současnou vozovkou cca od mostu nad Zenklovou ulicí za výjezd z ul. Bulovka - směr západní
c) severně od současné vozovky vybudování oddělené přibližně stejně široké cca od výjezdu z ul. Bulovka po ul. V Holešovičkách - směr západní
4.) dostavba MÚK Povltavská
a) (západní směr) x V Holešovičkách (severní směr)
b) (východní směr) x V Holešovičkách (jižní směr) - 1/2 na most Barikádníků
f) (východní směr) x V Holešovičkách (jižní směr) - 1/2 ze severu na východ (rampou pod ul. V Holešovičkách)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 20.4.2015 10:00

Bobik píše:
9001 píše: V tomhle případě radši zkousnu dluh města než mít na 50 let paskvil...
Ehmm, ty jsi nepoučitelnej, co? Jako kdybys nevěděl, že nakonec bude stejně dluh i paskvil na minimálně 50 let..... :lol:
Blanka až takový průser dopravně není... Že technologicky je věc druhá... Metro stavíme v Praze přes 40 let i pod Vltavou a průsery nejsou...

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od m@rtin » 20.4.2015 9:09

Martin Šubrt píše:
mart337 píše:No, nevím jak to je, ale ono to zase tak moc od věci nevypadá.
Koukal jsem se na magistrátní stránky o městském okruhu a našel jsem tam plánovanou trasu východní části vnitřního městského okruhu - a to sice od lanového mostu přes Malešice a Spojovací na Balabenku a Zenklovou na Vychovatelnu.
Takže pokud se okruh následně stočí Holešovičkami na Troju, tak to zase není tak moc od věci.
Nevím jak to je aktuální stránka, ale je magistrátní.
Východní část Městského okruhu měl z Balabenky pokračovat v jednom směru Povltavskou a ve druhém tunelem kousek vedle pod Bílou skálou, tj. ne na Vychovatelnu, ale rovnou na Pelc-Tyrolku. V metropolitním plánu je už ale tato trasa minulostí a nemá se stavět, jen se má lehce zkapacitnit Spojovací ulice na povrchu, též Českobrodská od Spojovací směrem k Průmyslové a k tomu se má upravit i Průmyslová, postavit zakrytý tunel v Hloubětíně a to celé vyvést nahoru na Kbelskou a tam to zatočit na MÚK s Veselskou směrem do zatunelovaných Holešoviček. Obecně to nepovažuji za dobrý nápad, neboť Spojovací to odnese a Průmyslová je jako subtituce MO moc daleko od centra a nepomáhá třeba ulici Jana Želivského.
Tak to raději nedělat nic.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobik » 20.4.2015 8:28

9001 píše: V tomhle případě radši zkousnu dluh města než mít na 50 let paskvil...
Ehmm, ty jsi nepoučitelnej, co? Jako kdybys nevěděl, že nakonec bude stejně dluh i paskvil na minimálně 50 let..... :lol:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 20.4.2015 8:05

Marek: A v tom je problém? V tomhle případě radši zkousnu dluh města než mít na 50 let paskvil... Nebo snad někdo stojí o druhou Legerovu na Žižkově?

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Marek B. » 20.4.2015 1:44

9001 píše:MŠ: A jak moc je reálné, že to dojde realitě? Mě přijde, že současné vedení města bude rádo, že vyřeší Blanku, 15T, padající Hloubětín atd. a půjde od válu... Nikdo normální téhle sestavě hlas znovu hodit nemůže a pak se třeba najde Bém 2, který bude mít koule to zatunelovat komplet...
A kde ten Bém 2 nalezne peníze? Zase si půjčí?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 19.4.2015 22:41

MŠ: A jak moc je reálné, že to dojde realitě? Mě přijde, že současné vedení města bude rádo, že vyřeší Blanku, 15T, padající Hloubětín atd. a půjde od válu... Nikdo normální téhle sestavě hlas znovu hodit nemůže a pak se třeba najde Bém 2, který bude mít koule to zatunelovat komplet...

Odpovědět