Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Souhlas s Von... Pankrác mi přijde jako celkem rozumné ukončení první etapy... Ono jsme už zmlsaní tím, že metro je postavené... Ale co byste řekl, na I.B Florenc - Smíchovské nádraží.... Taky k ničemu?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Nové tramvajové tratě
sloník: já proti prodloužení na Republiku nic nemám, ale musíte pochopit, že to nikdo nepostaví celé najednou
Liniové dopravní stavby se staví na etapy.
To je jako kdybyste napsal, že se nemá začít stavět D1 Praha - Mirošovice, protože dálnice je potřeba až do Brna a do Mirošovic nikdo nepotřebuje.
Nejdůležitější je začít konečně stavět 1. etapu, prosadit prodloužení je pak už vždy jednodušší.
Liniové dopravní stavby se staví na etapy.
To je jako kdybyste napsal, že se nemá začít stavět D1 Praha - Mirošovice, protože dálnice je potřeba až do Brna a do Mirošovic nikdo nepotřebuje.
Nejdůležitější je začít konečně stavět 1. etapu, prosadit prodloužení je pak už vždy jednodušší.
Re: Nové tramvajové tratě
Aby z něj byla plnohodnotná použitelná trasa, tak by mělo jezdit do centra. Takže na Náměstí Republiky. Na Mírák nikdo nepotřebuje. Sice uleví Muzeu, ale to je tak všechno. Tam by ke zklidnění stačila tramvaj přes Václavák. Klidně bych dal prioritu trase E z Pankráce na Anděl (popř. až na Hradčanskou).
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Nové tramvajové tratě
Pokud vím, tak ve hře je opět metro D až na Mírák, a to smysl určitě má.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Nové tramvajové tratě
Nezlob se, ale metro D v navrhované podobě (Pankrác - Písnice) nikomu nepomůže a jen sežere prostředky na vhodnější projekty.von Špilberk píše:Ovšem za prioritu považuji metro D.
V Blance nešlo o podcenění geologických podmínek.von Špilberk píše:Jak dopadlo podcenění geologických podmínek, víme z Blanky.
Re: Nové tramvajové tratě
jsem rád, že o ničem nerozhoduješ ani nemáš poradní hlas..tohle je totiž naprostá ptákovina už jen tou křižovatkou na Divoké ŠárceMM-Mikulovsky píše:místo donedávna plánované Karlovarské radiály postavit tunel cca pod Petřinami = [/u] "Letištní" radiálu (společnou pro R6 i R7), která by využila část Evropské ulice - cca západně od Vlastiny / Libocké ul., v jejichž úrovni by byl tunel mimoúrovňově na Evropskou od severu napojen. Dále by tunel vedl jižně podél Evropské až skoro k Nádraží Veleslavín, kde by se stočil jihovýchodním směrem, přičemž by "podešel" i =M=A, a vyústil v Patočkově ul. - těsně před MÚK Malovanka, jíž by se napojil na Městský okruh a převzal většinu dopravy z Patočkovi.
(A protože mezi Prašným mostem a Dejvicemi("Kulaťákem") naštěstí původně plánovaný tunel nevznikne, tak by tento "Letištní tunel" přetáhl i většinu dopravy z Evropské ul.)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Nové tramvajové tratě
Souhlasím, že potřeba je oboje. Ovšem za prioritu považuji metro D.
Výhodu V části MO bych viděl v tom, že se může stavět po částech, a ne na jeden zátah jako Blanka. Výstavba by se přizpůsobila fin. možnostem a každý úsek by nějaký význam měl (sice menší, ale přežilo by se).
Už jednou jsem varoval před Vysočanskou radiálou II.
Svahy nad vysočans. nádražím jsou nestabilní a jsou tam stará důlní díla. Tudy bude stavět jen šílenec nebo blb. Jak dopadlo podcenění geologických podmínek, víme z Blanky.
Výhodu V části MO bych viděl v tom, že se může stavět po částech, a ne na jeden zátah jako Blanka. Výstavba by se přizpůsobila fin. možnostem a každý úsek by nějaký význam měl (sice menší, ale přežilo by se).
Už jednou jsem varoval před Vysočanskou radiálou II.
Svahy nad vysočans. nádražím jsou nestabilní a jsou tam stará důlní díla. Tudy bude stavět jen šílenec nebo blb. Jak dopadlo podcenění geologických podmínek, víme z Blanky.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Marek B.: Souhlasím s ostatními. Radikalizace je špatná... Ono to je špatně i na druhé straně... Viz nesmyslné bus pruhy, které zhoršují dopravu např. na Plzeňské nebo hurá akce typu zavřené Smetanovo nábřeží, cyklojízdy a prohlášení zablokujeme magistrálu...
Re: Nové tramvajové tratě
ElWapp: Do vrstevnicové mapy jsem se koukal, stejně tam v tomto směru nevidím takový problém (No, u Vysočanské radiály jsem se vždycky divil, jak ji tam nacpat). Tunel R8 by sice musel být ražený, ovšem na vzdálenost by byl stejně dlouhý, né-li kratší než v ulici V Holešovičkách. Navíc odpadá problém kam s dopravou při výstavbě. Po výstavbě MO by podle mě zde bylo slabé místo. Určitě by se našlo spoustu řidičů, kteří by si to zrkacovali Zenklovou ulicí...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Nové tramvajové tratě
Ano i ne. Jak psal P_V, potřeba je obojí. A pokud chci odněkud "vyhnat" auta, zejména z centra a zejména tranzit, musím mu dát nějakou náhradu, kudy by to měl objet. On mi totiž jen tak nezmizí.Marek B. píše: že jakákoliv investice do IAD jde na vrub investic do MHD a ještě jí vytváří přímou konkurenci?
A co se týče těch investic - taktéž ano i ne. Ano, rozpočet města je omezený, takže na všechno je jeden balík a zároveň ne, protože u promyšlených dopravních staveb se to vhodně doplňuje a nepřekáží si to.
Třeba mezi R6 a D8 je jedna spojnice most v Kralupech a další až most Barikádníků v Praze. Takže dostavba téhle části okruhu by výrazně pomohla i MHD, bo by ubylo spousta aut, která do Prahy vlastně vůbec nechtějí, ale musí.
Re: Nové tramvajové tratě
Marek B: Neradikalizoval bych to, potřebné je oboje.
Základní dopravní skelet byl v 60. letech navrhován v obludných parametrech a to v době, kdy se o dnešním automobilismu nikomu ani nesnilo. Poté se z plánů postupně slevovalo, a automobilizace naopak rostla. Dnes je už i čtyřpruhová komunikace nebo nad/podjezd sprosté slovo. Myslí si snad někdo (kromě cyklo@matů a jiných Stropnických) , že tímto směrem lze v rozvoji komunikačního systému postupovat donekonečna?
Vzato kolem a kolem, MHD jsou i autobusy. Ty jezdí kde? Po asfaltě... Chápu, jsme na tramfóru. Ale chce to také vidět, že dnešní autobusové systémy umí ekonomicky nahradit tramvaj i tam, kde to za Lacka nemělo smysl. Stačí jen vyhradit pruh. A jezdit na plyn nebo v budoucnosti na baterky.
Základní dopravní skelet byl v 60. letech navrhován v obludných parametrech a to v době, kdy se o dnešním automobilismu nikomu ani nesnilo. Poté se z plánů postupně slevovalo, a automobilizace naopak rostla. Dnes je už i čtyřpruhová komunikace nebo nad/podjezd sprosté slovo. Myslí si snad někdo (kromě cyklo@matů a jiných Stropnických) , že tímto směrem lze v rozvoji komunikačního systému postupovat donekonečna?
Vzato kolem a kolem, MHD jsou i autobusy. Ty jezdí kde? Po asfaltě... Chápu, jsme na tramfóru. Ale chce to také vidět, že dnešní autobusové systémy umí ekonomicky nahradit tramvaj i tam, kde to za Lacka nemělo smysl. Stačí jen vyhradit pruh. A jezdit na plyn nebo v budoucnosti na baterky.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Marek B.: budeš se divit, ale mezi řidiči MHD:
1.) je i spousta "praktikujících" motorkářů
2.) jsou realističtí šotouši drážních vozidel chápající, že ne všechno a vždy lze přepravovat HD
- např. sami auty vozí na víkendy rodiny či hromady věcí (případně obojí) vždy při tom sami "na vlastní kůži" zažívají, že Praha má naprosto nedostatečnou infrastrukturu pro hromadnou evakuaci obyvatelstva pryč (nejhůře když i jen část z něho bude potřebovat-např k příbuzným- na/za opačnou stranu Prahy než se sami v ní nachází - bydlí či pracuj)
A pro spojení Balabenka - R8 by bylo možno použít Vysočanskou radiálu (2. etapu) a Kbelskou ul.
1.) je i spousta "praktikujících" motorkářů
2.) jsou realističtí šotouši drážních vozidel chápající, že ne všechno a vždy lze přepravovat HD
- např. sami auty vozí na víkendy rodiny či hromady věcí (případně obojí) vždy při tom sami "na vlastní kůži" zažívají, že Praha má naprosto nedostatečnou infrastrukturu pro hromadnou evakuaci obyvatelstva pryč (nejhůře když i jen část z něho bude potřebovat-např k příbuzným- na/za opačnou stranu Prahy než se sami v ní nachází - bydlí či pracuj)
nad tím jsem původně také přemýšlel, ale toto by musel být ražený tunel = na výstavbu dražší než hloubený v ul. V Holešovičkách.Adam108 píše:..... Proto si myslím, že by bylo vhodnější radiálu R8, sice také tunelově, vést a zaústit do MÚK Balabenka. Na Balabence by tak vznikla megakřižovatka mezi MO, Vysočanskou radiálou a R8. (Místa na ní by bylo snad relativně dost, je tam zahrádkářská kolonie, ale stejně by to asi bylo v dnešní době neprůchozí. Ovšem nemusely by se stavět rampy mezi R8 a Vys. radiálou, protože mezi těmito komunikacemi by se jezdilo po Kbelské ulici). Toto by fungovalo velmi dobře i bez zbytku východní části MO. Orientační obrázek: http://i.imgur.com/bFQHEIn.png
A pro spojení Balabenka - R8 by bylo možno použít Vysočanskou radiálu (2. etapu) a Kbelskou ul.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 22.4.2015 1:31, celkem upraveno 1 x.
Re: Nové tramvajové tratě
Adam108: Zkus se podívat na nějakou mapu s vrstevnicemi....
Re: Nové tramvajové tratě
Mě se líbí, jak tu je polovina z vás řidiči tramvají či jinak spojena zaměstnáním s MHD, přesto všichni uvažujete s projekty pro IAD za desítky mld. Kč. Dobře vám všem mantra o prospěšnosti městských dálnic pro město vymyla mozek.
Uvědomuje s někdo z vás, že jakákoliv investice do IAD jde na vrub investic do MHD a ještě jí vytváří přímou konkurenci?
Uvědomuje s někdo z vás, že jakákoliv investice do IAD jde na vrub investic do MHD a ještě jí vytváří přímou konkurenci?
Re: Nové tramvajové tratě
Problém zatunelování ulice V Holešovičkách v zhruba současné trase je ten, že vzhledem k jejímu trasování by sloužila pouze dopravě mezi záp. částí MO a R8. Proto si myslím, že by bylo vhodnější radiálu R8, sice také tunelově, vést a zaústit do MÚK Balabenka. Na Balabence by tak vznikla megakřižovatka mezi MO, Vysočanskou radiálou a R8. (Místa na ní by bylo snad relativně dost, je tam zahrádkářská kolonie, ale stejně by to asi bylo v dnešní době neprůchozí. Ovšem nemusely by se stavět rampy mezi R8 a Vys. radiálou, protože mezi těmito komunikacemi by se jezdilo po Kbelské ulici). Toto by fungovalo velmi dobře i bez zbytku východní části MO. Orientační obrázek: http://i.imgur.com/bFQHEIn.png