Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.4.2015 15:24

9001 píše:G: A jaký vliv bude mít natažení metra do "srdce" Modřan pro tamní TT? Aby to pak nedopadlo právě jako Motol, že nahoře pak skoro můžeme koleje vytrhat...
A) 1.) pozor - nevěřím, že se někdy realizuje větev =M=D k Poliklinice Modřany (pro níž je snad v ÚP územní rezerva) a to ani přes skutečnost, že jsem nedávno zaznamenal někde v médiích (TV) zprávu, že tato trasa se plánuje jako 1. pražská se stěnou oddělenými nástupišti od kolejí = automatickým provozem bez strojvedoucích = s nižšími provozními náklady než dosavadní trasy =M=!
2.) Sice zejména u Petřinské TT se pokles významu dal čekat, tak Motolsko-Řepská TT mohla (a stále může) posílit na významu - z logiky ukončení =M=A kousek před cca 40tisícovým sídlištěm = při propojení TT cca na Vypichu s TT u zastávek Motol a prohozením konečných l. 10 (na BH) a 22 (do Řep) kolem konečné =M=A (+ prodloužením trasy l.25 z Vypichu na BH) BY SE L.22 (= MOTOLSKO-ŘEPSKÁ TT) ROZHODNĚ STALA TRAMVAJOVOU LINKOU S NEJVYTÍŽENĚJŠÍM KONCOVÝM ÚSEKEM, jenže dnes spojení Řep s =M=A nesmyslně zajišťují autoBUSové linky z převážné části kopírující existující TT :!:

B) Z:arrow: 1.) stávající TT na Levského má (minimálně ze 75%) jinou(=západnější) spádovou oblast než reálně připravovaný jižní úsek =M=D.
2.) je logické, že jakékoliv prodloužení "Modřanské" TT k(za) =M=D by bylo jeho využívaným napaječem - jako účelnější (než plánované prodloužení TT z obratiště Levského) si dovedu představit cca toto propojení modřanské TT s =M=D částečně odvozené od mnou zavrhované větve =M=D (vzpomenuté výše v bodě A)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 23.4.2015 14:08

G: A jaký vliv bude mít natažení metra do "srdce" Modřan pro tamní TT? Aby to pak nedopadlo právě jako Motol, že nahoře pak skoro můžeme koleje vytrhat...

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od gabuliatko » 23.4.2015 13:08

slonik píše:takové Písnici a Libuši to ušetří dost času...
No pokud to berete takhle tak ano, ale vemte si, že frekvenci zmiňovaných oblastí odveze BUS po 5 minutách. To je stejná pitomost jako metro do Motola a Letňan.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 22.4.2015 23:46

von Špilberk píše:
MM-Mikulovsky píše:No jestli některým chybně nevadí, že =M=D bude 1. trasa pražského =M= stavěná nikoliv od "centrálního", ale od krajního/koncového úseku.
To není chybně/správně, to je otázka finančního realismu: stanice v centru budou nejdražší, tudíž kdyby se začalo od Republiky, tak konec bude Nádr. Krč a to je k ničemu. Kdežto když stavba přijde od jihu, tak to k něčemu je. Z Pankráce bude stavba pokračovat na Mírák a pak na Republiku. To jsou etapy, které mohou plynule navazovat. Takže když peníze nebudou hned, tak do centra doskáčeme na 2 etapy po 2 stanicích. Což se ufinancuje snáz a než to bude, tak se to vydrží.
Navíc už jsem psal, že ve hře je stavba rovnou až na Mírák, což kritizuje ods, že je to drahé. #-o :roll:
Asi jsem nebyl pochopen či se špatně vyjádřil - měla to být otázka = ukončeno otazníkem.
Z:arrow: některým lidem chybně vadí, že se =M=D začne stavět jako první trasa od koncového úseku = dle nich nemá smysl - což jsem rozporoval já (intenzita BUSů v oblasti) a pak i jiní (neposkakování v BUSech od Zálesí po Kačerov - ušetření jízdní doby zejména pro vzdálenější oblasti od =M=C jako Písnice a Libuš, ale přeprava de urychlí i těm bližším oblastem jako je Sídliště Krč, z nichž do nějaké stanice =M=D se dojde do 5-ti minut)

2.) věc je, že =M=C je na Pankráci DC dnes přeplněno díky tomu, že ze "zájmové" oblasti =M=D jsou dnes lidi sváženi k =M=C BUSy na Kačerov (případně jiné jižnější stanice) Z:arrow: dočasně =M=C bude schopné mezi PA a centrem pobrat i cestující z =M=D, ale (co nejdříve) do budoucna je potřeba zprovoznit "posilovací/rozmělňovací" alternativu (potažmo naopak dočasnou adekvátní náhradu) úseku =M=C Nuselákem.

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od slonik » 22.4.2015 22:36

Taky bych pochyboval, že by Žižkov vyměnil 9 za hluboké metro, navíc s přestupem do centra. To na tom jihu aspoň trochu smyslu přecejen má. Navíc je pravda, že pokud pro Zálesí a Krč to zas takový přínos nebude, takové Písnici a Libuši to ušetří dost času...

A když se vrátím k tramvajím, jak je na tom trať Modřany - Libuš? Bude nějak navázaná nebo možná za sto let...?

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od XSC » 22.4.2015 22:07

Mělo vést přes Žižkov na Vysočanskou. Ale tohle trasování podle mě ztratilo smysl už v 90. letech, kdy padly plány na sídliště Žižkov a potřeba vozit masy dělníků do Vysočan.

Uživatelský avatar
zastavaman
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 07.2.2007 20:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od zastavaman » 22.4.2015 21:52

hlavně déčko snad mělo vest z míráku nahoru na želivskýho/basilejský nám, ne? (pak bych to měl za rohem :)) v ÚP je tam pro něj nějaká rezerva či co...

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od XSC » 22.4.2015 21:30

slonik píše:Tak třeba ze Sídliště Krč si dojedou 189/215 v minimálním intervalu použitelným bus pruhem na Kačerov, tam seběhnou krátké schody a jsou v C až do centra.
Kdyby to bylo tak skvělé, tak po metru nikdo netouží. Jenže ve špičce v tom busu poskakují od Zálesí až po Kačerov.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 22.4.2015 21:18

MM: Že u nemocnice je tolik busů celkem nic neznamená... Za pár zastávek se rozjedou do několika směrů a pak to není tak šílené...

Slonik: Pro dost lidí je Budějovická, Pankrác i cíl cesty... Minimálně pro kancelářské krysy a nákupuchtivé lidi určitě...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 22.4.2015 20:51

slonik: ta sabotáž nebyla na vás, to bylo mnohem výše, protože tyhle snahy jsou právě u modré strany. Ta metro D slibovala 20 let a nepostavila. Pokud se stavbu podaří zahájit komukoliv jinému, tak to pro ně bude velká prohra.
Odložení centra o desetiletí: toho se právě nebojím. 1. etapa, která není dokonalá (což dobře vím), vyvolá tlak na pokračování. 1. etapa je prostě nejhorší, protože musí mít 6(7) stanic, aby měla aspoň nějaký smysl. Je tudíž nejdražší, proto je snaha ušetřit drahé stanice v centru. Prodloužení ale může mít klidně 2 stanice a je smysluplné. Prodloužení je tedy levnější a proto i průchodnější.
Proto trvám na tom, že je potřeba začít a zlomit to.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 23.4.2015 6:17, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od slonik » 22.4.2015 19:02

Trochu bych se bál, že když se to centrum odloží, tak to pak bude na desetiletí... Navíc by to metro mělo obyvatelům něco přinést. Tak třeba ze Sídliště Krč si dojedou 189/215 v minimálním intervalu použitelným bus pruhem na Kačerov, tam seběhnou krátké schody a jsou v C až do centra. Teď budou muset pět minut pěšky na Nové Dvory, dost hluboko fárat, procházet kilometr tunelu na Pankráci mezi obrovským davem a rvát se do přeplněného C. Myslím, že by Praha konečně měla zavést nějaké hybridy metro linek, které jedou spojkami, jako třeba ve Frankfurtu. Kdyby bylo DC Písnice - Ládví, to by byla jiná...

Edit: Nesabotuji trasu, akorát by to metro mělo lidem nabídnout víc, než autobus. To znamená nedovézt je akorát k narvanému C, ale i někam dál.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 22.4.2015 18:56

Navíc je potřeba říct, že Mírák-Republika ještě není v ÚP. Mírák-Písnice v ÚP je, a je prostě potřeba začít a je mi už jedno odkud kam, ale začít :!: :!:
Zpochybňovat teď trasu nebo vymýšlet něco extra znamená jen jedno: další odložení stavby na x let, a to je už normálně "dopravní terorismus". Komu se trasa nelíbí, měl se hlásit při projednávání ÚP 1999 a ne teď. To je jen sabotér. :prase

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 22.4.2015 17:47

MM-Mikulovsky píše:No jestli některým chybně nevadí, že =M=D bude 1. trasa pražského =M= stavěná nikoliv od "centrálního", ale od krajního/koncového úseku.
To není chybně/správně, to je otázka finančního realismu: stanice v centru budou nejdražší, tudíž kdyby se začalo od Republiky, tak konec bude Nádr. Krč a to je k ničemu. Kdežto když stavba přijde od jihu, tak to k něčemu je. Z Pankráce bude stavba pokračovat na Mírák a pak na Republiku. To jsou etapy, které mohou plynule navazovat. Takže když peníze nebudou hned, tak do centra doskáčeme na 2 etapy po 2 stanicích. Což se ufinancuje snáz a než to bude, tak se to vydrží.
Navíc už jsem psal, že ve hře je stavba rovnou až na Mírák, což kritizuje ods, že je to drahé. #-o :roll:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 22.4.2015 17:13

9001 píše:Souhlas s Von... Pankrác mi přijde jako celkem rozumné ukončení první etapy... Ono jsme už zmlsaní tím, že metro je postavené... Ale co byste řekl, na I.B Florenc - Smíchovské nádraží.... Taky k ničemu?
No jestli některým chybně nevadí, že =M=D bude 1. trasa pražského =M= stavěná nikoliv od "centrálního", ale od krajního/koncového úseku.
Jenže asi zapomínají, že ve špičce přes zastávky Nemocnice Krč jede jedním směrem skoro 120 autoBUSových spojů MHD jedním směrem = cca 3 spoje za 1minutu = a i při podhodnocení průměrné kapacitu spoje na 100 cestujících
na/z Kačerova ty spoje vezou za každé 3 minuty špičky PD 900 cestujících Z:arrow: uř jen tento počet je na vypravení soupravy =M=, ale ještě musíme připočítat, že ze spádové oblasti jiné BUS linky sváží cestující k jiným stanicím =M= (např. z Kunratic na Opatov či z Písnice až Novodvorskou na Budějovickou či Smíchovské nádr.).
von Špilberk píše:....................
Už jednou jsem varoval před Vysočanskou radiálou II.
Svahy nad vysočans. nádražím jsou nestabilní a jsou tam stará důlní díla. Tudy bude stavět jen šílenec nebo blb. Jak dopadlo podcenění geologických podmínek, víme z Blanky.
Osobně si myslím, že pokud jsou geologické podmínky jak uvádíš, tak Vysočanská radiála II je plánována jako mostní estakáda = na pilířích založených tak hluboko jak jen bude potřeba pro stabilitu a trvanlivost stavby!

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 22.4.2015 16:09

Looki píše:
MM-Mikulovsky píše:místo donedávna plánované Karlovarské radiály postavit tunel cca pod Petřinami = [/u] "Letištní" radiálu (společnou pro R6 i R7), která by využila část Evropské ulice - cca západně od Vlastiny / Libocké ul., v jejichž úrovni by byl tunel mimoúrovňově na Evropskou od severu napojen. Dále by tunel vedl jižně podél Evropské až skoro k Nádraží Veleslavín, kde by se stočil jihovýchodním směrem, přičemž by "podešel" i =M=A, a vyústil v Patočkově ul. - těsně před MÚK Malovanka, jíž by se napojil na Městský okruh a převzal většinu dopravy z Patočkovy.
(A protože mezi Prašným mostem a Dejvicemi("Kulaťákem") naštěstí původně plánovaný tunel nevznikne, tak by tento "Letištní tunel" přetáhl i většinu dopravy z Evropské ul.)
jsem rád, že o ničem nerozhoduješ ani nemáš poradní hlas..tohle je totiž naprostá ptákovina už jen tou křižovatkou na Divoké Šárce =;
Nejen ta křižovatka na DŠ má pouze naznačený směr/tvar a nikoliv skutečnou velikost!
VE SKUTEČNOSTI TO JE MYŠLENO JAKO TĚSNÉ "OBTOČENÍ" KOLEM AREÁLU ČERPACÍ STANICE "ZA" OBRATIŠTĚM TT- nebo snad pro blízkost přírodní rezervace požaduješ i zbourání toho obratiště TT a čerpací stanice?
DLE MNE TO NENÍ HORŠÍ ŘEŠENÍ NEŽ MÚK MALOVANKA, PRAŠNÝ MOST A LETNÁ, z nichž zejména ta prostřední jmenovaná je v naprosto těsné blízkosti Pražského hradu, který je na rozdíl od PŘ DŠ na mezinárodním seznamu UNESCO!
Jinak také by to napojení tunelu šlo udělat na DŠ (jako u Malovanky) "jednosměrné" = v tomto případě bez nájezdových ramp (myšlených o 1 jízdním pruhu pro vjezd a 1 pro výjezd) od/do centra/ul. Vlastiny (Libocké atd.) = ovšem bylo by dle mne škoda, že obyvatelé jejich blízkého okolí by pro cestu na/za východ Prahy museli k MO jet až na Prašňák po povrchu - Evropskou a Svatovítskou ul.!

JINAK CO JE PTÁKOVINA NA ZÁKLADNÍ MYŠLENCE STAVBOU JEDINÉ KOMUNIKACE/TUNELU - NAPOJENÉ NA MO JEHO HOTOVOU NEJKAPACITNĚJŠÍ MÚK MALOVANKA, A TÍM "OSVOBODIT" OD TRANZITNÍ IAD NARÁZ HNED DVĚ TRASY VEDENÉ PO POVRCHU OBYTNOU ZÁSTAVBOU?
1.)Mezi MÚK Malovanka a PO exit 26/ R6 - Patočkovou, Bělohorskou a Karlovarskou ul.
2.) Mezi Prašným mostem a PO exit 28/ přivaděčem k R7 - Svatovítskou ul., Vítězným nám. a Evropskou ul.

Jsem přesvědčen, že jedině takovéto řešení IAD výrazně preferuje MHD/TRAM na křižovatce Prašný most a Vítězném nám., protože zajistí v daných místech výrazný úbytek IAD jedoucí nejen v kolizních směrech s MHD/TRAM!

Odpovědět