Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 23.10.2015 8:18

von Špilberk píše:http://www.metro.cz/pruzkum-ukaze-zda-l ... -deje_lupo
Na plánované trati by se mělo začít pracovat zhruba za tři roky.
Termín se zase posunul směrem do pryč... :roll: #-o
A nakonec se zjistí, že počet lidí co chce na kulaták je minimální a byl by to čistý napaječ pro Veleslavín, který nyní odvozí busy s polovičními náklady a ještě jim zůstane tangenta na Anděl...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 23.10.2015 8:08

http://www.metro.cz/pruzkum-ukaze-zda-l ... -deje_lupo
Na plánované trati by se mělo začít pracovat zhruba za tři roky.
Termín se zase posunul směrem do pryč... :roll: #-o

jen pro osvěžení paměti: http://www.metro.cz/tramvaje-budou-nove ... e-deje_rab
Podle dokumentu by se mělo začít stavět v lednu 2015.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 23.10.2015 9:00, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 29.4.2015 1:30

ad MMM:
Máš pravdu v tom, že v Jeremenkově by lidé přišli o parkovací místa a jelikož by nemohli svá auta zaparkovat u bydliště, museli by je odstavit na tenisových kurtech ve Dvorcích či u plaveckého bazénu a pak dojet domu MHD. Parkovací domy nemáš kde postavit a kdo by je za co postavil kvůli tram.
Ne, hlavní je to, že ať chceš nebo ne, určitý zdroj hluku tramvaj je a kromě špičky je to zatím celkem klidná čtvrť. A to se týká i Kunratic.
Tvoje bloková smyčka má jednu velkou vadu. Je vedená velmi kopcovatým terénem (nejdřív z kopce dolů - 30 m a pak do prudkého kopce zase nahoru 30 m), takže by se musel stavět most a to tě místní, co tam bydlí pošlou někam. Z Horních Kunratic ti lidi nepojedou vyhlídkovou jízdu po Kunraticích a Krči, když to mají i pěšky daleko rychlejší na M "C". Pokud zavádět tramvaj do Kunratic, pak bych ji vedl hlavními ulicemi Kunratic, kudy jezdí 193 k Šeberáku a tam ji ukončit a nebo ji naopak dál vůbec vést dál okolo jižního okraje Kunratic k Depu Písnice (to by bylo určitě rychlejší spojení než přes Krč). Odtamtud by se určitě našlo napojení na trať k podél Písnice k Novým Dvorům. Vést tramvajovou trať úzkýma uličkama mezi rodinnými domky je holý nesmysl. Zase bych tě jako místní obyvatel poslal někam.
No a co se týká obsluhy Modřan, tak si stále myslím, že by bylo lepší a hlavně ekonomičtější stavět v místech kde je pro to více místa a tím to vyjde i levnější a kde to může nahradit i v maximální míře autobusovou dopravu, což můj návrh umožňoval daleko více, než ten tvůj návrh.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.4.2015 22:24

mart337 píše:.....................
Co se týká vedení dalšího pokračování směr Zelené domky a Kunratice by to šlo, ale v těch Kunraticích narážíš na problém, že by šlo použít pouze tu severní větev, co Kunratice pouze říznou. Tam je dost prostoru na vybudování tratě. Ale stejně pak budeš muset přes Kunratický potok postavit most, protože protější svah je 3x strmější, než Trojská. Jižní větev uličkami mezi vilkami, kde je šířka vozovky 6 m neprovedeš a pochybuju, že by šlo je "v obecném zájmu" vyvlastnit. Navíc břehy kolem Kunratického potoka jsou zase poměrně strmé krpály.
...................
Tady jsem zapomněl reagovat:
1.) asi si nepochopil, že se jedná o tzv.blokovou smyčku (2 samostatné jednosměrné jednokolejné TT), které v případě napojení na více jak 1 TT může být průjezdná (minimálně některá z TRAM linek v ní nemusí končit) a přitom má výhodu:
a) rozptýlení zátěže do dvou "stop" = každou projede jen 1/2 spojů než kdyby byla TT obousměrná
b) "přiblížení" k obyvatelům většího území - dá se říct, že v krajním případě klidně může docházkovou vzdálenost až ztyřnásobit, a to aniž by to pocítili nohy cestujících (2 běžné docházkové vzdálenosti mohou být mezi protisměrnými "stopami" TT a 1 další kolem "blokové smyčky" dá v součtu zase 2 vzdálenosti)
Z:arrow: :!: OVŠEM TAKOVÁTO TT NENÍ MŮJ VÝMYSL - je odvozena od okolí plzeňského nám. Republiky (= v 1. směru v ul. Prešovská, Zbrojnická a U Zvonu / v 2. směru Pražská a Solní)
2.) jedné koleji TT v přímé stačí zábor pásu šíře 2,8m = do 6m široké vozovky by se vešly 2 koleje a ještě zůstala skoro 0,5m rezerva!
Petrpes píše:Když vono se dneska staví tak nějak draze, rozsáhle, zbytečně moc...
Já bych ve Vlastině vyndal dlažbu na šířku TT, položil koleje a vrátil dlažbu a bylo by :)
Smyčku pak někde na trávníku..........
Takovéto "neinvazivní" TT by snad i podle dnešních norem mělo jít postavit (v opačném případě by nešly již hotové REKO TT např. ve Spálené ul., mezi Spálenou ul. a Senovážným nám. či Karlínem), ALE JSEM PŘESVĚDČEN, ŽE TÍMTO STYLEM POSTAVENÉ TT MAJ BÝT JEN V URČITÝCH "CÍLOVÝCH" ÚSECÍCH (např. ty Kunratice či i ta Vlastina), ALE NIKOLIV V MÍSTECH, KDE KAPACITOU A RYCHLOSTÍ PŘEPRAVY JSOU TT (i přes zahloubení či naopak estakádu) LEVNĚJŠÍ A DOSTAČUJÍCÍ ALTERNATIVOU METRA (což je Barrandov i ty Modřany - v obou lokalitách se uvažovalo/plánovalo vybudování 2. větví linek metra - B či D)!

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 26.4.2015 17:08

Petrpes píše:Já bych ve Vlastině vyndal dlažbu
To už nevyndáš, protože ji nedávno nahradili asfaltem. Což je jeden z argumentů proti tramvaji - proč rozkopávat nedávno pěkně rekonstruovanou ulici.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Petrpes » 26.4.2015 17:02

Když vono se dneska staví tak nějak draze, rozsáhle, zbytečně moc...
Já bych ve Vlastině vyndal dlažbu na šířku TT, položil koleje a vrátil dlažbu a bylo by :)
Smyčku pak někde na trávníku za X s Drnovskou a na-rat... Postavit takový retro, co by ovšem fungovalo.
Úbytek parkovacích míst, nula... Zbytečné zásahy do okolí, či kácení, nula. Max. v zastávkách buď Vídeň a nebo uhnout koleje ke stávajícím zastávkám busu na délku jedné soupravy. Ale takové levné a nenásilné řešení by asi dnešní normy či předpisy nesnesly, co?
Jediná stavba by byl hajzlík pro tramvajáky. Dopozice bych asi musel změnit pouze na odbočení z Evropské do Vlastiny, aby se tam nějak pěkně vytočila tramBaj :D

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 26.4.2015 15:51

MM: Tramvaj reálně nechce nikdo, protože v současné Praze to přináší spíš negativa... Parkovací místa se dají okecat nějakým parkovacím domem, který by v rámci nákladů na TT nebyl tak velký...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.4.2015 13:38

mart337 píše:............
Proč myslíš, že se lidi bouřili proti tramvaji Dvorce - Budějovická? Taky kvůli kraválu, ať si kdo chce co chce říká, hluk to dělá pořád. I když to zakopeš. Nějaký čas jsem přebýval ve Spálené a i když jsem měl okna do dvora, měl jsem problém usnout. A známej na Jižním Městě bydlí nad metrem a taky může počítat projíždějící soupravy. ..........
(-X (-X (-X
1.) vypadá to, že si byl (spolu)autorem vzpomenuté petice, protože používáš stejné nesmyslné porovnání hlučnosti
a) existujících TT v době jejich nejhlučnější konstrukce = BKV
, petice totiž argumentovala Podolským nábřežím před REKO TT a ty si ve Spálené jistě také přebýval před REKO TT (+ dnes tam je nejhlučnější přejezd TRAM přes křížení, která by v "inkriminovaném" úseku v Modřanech nebyla)
b) TT s novými konstrukcemi plnými různých tlumících prvků nejen proti šíření hluku, ale i otřesu
2.) ještě větší nesmyl je porovnání =M= a podpovrchové TT
a) =M= převážně (až na výhybky a křížení) používá specifické pevné uchycení kolejnic (které právě po něm převzalo označení) do dna/podlahy tunelu, která tvoří celek s jeho stěnami a stropem
b) TT, která má kolejové konstrukce i v úsecích pod povrchem (v tunelu/podjezdu) uloženy ve štěrkovém loži na "původním"/měkkém podloží = bez pevného propojení se stěnami - natož stropem tunelu!

JINAK VĚTŠINA ARGUMENTŮ VZPOMENUTÉ PETICE BYLA ZÁSTUPNÝCH = MĚLA ZAMASKOVAT DŮRAZ NA NEJPODSTATNĚJŠÍ ARGUMENT, JÍMŽ JE ZÁBOR VEŘEJNÉHO PROSTORU, KTERÝ JE NYNÍ VYUŽÍVÁN K PARKOVÁNÍ AUT - o čemž svědčila v petici vyjádřená podpora výstavby kdysi do budoucna plánované (dnes reálně již zavrhované) okružní trasy =M=E, COŽ MNE VEDE K POCHYBÁM, ŽE NĚKDO BYDLÍCÍ NAD =M= "taky může počítat projíždějící soupravy"!
Samozřejmě:
1.) TT vedená pod povrchem nezabírá (mimo období výstavby na povrchu) prostranství pro parkování aut.
2.) i TT stavěná pod povrchem či na estakádě je méně dražší/megalomanská stavba než stavba =M= - zejména v úsecích, kde TRAM kapacitně bohatě dostačuje!
3.) i po zprovoznění mnou navrhované TT či naopak zavrhované obdobné 2. větve =M=D by musely zůstat BUS
a) v Tyršově čtvrti (souč.l.173), protože kdyby nebyla potřeba, tak si lidui z té oblasti dojdou z kopce na TRAM (zast. Modřanská škola či Belárie) a do ní z BUS zastávek v ul. Československého exilu
b) v ul. Československého exilu - ať již souč.l 253 mezi Smíchovským nádražím a Na Beránku (pokud by nevzniklo žádné propojení TT v Podolí/Braníku a na Smíchově) či i "jen" Komořany -ul. Československého exilu - Na Beránku

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 26.4.2015 3:10

Nezlob se, ale je to příliš megalomanská stavba a místní lidé radši dojdou 300 m na stávající tramvajovou zastávku a budou mít klidné bydlení, než aby jim pod okny drandily každé dvě minuty tramvaje. Proč myslíš, že se lidi bouřili proti tramvaji Dvorce - Budějovická? Taky kvůli kraválu, ať si kdo chce co chce říká, hluk to dělá pořád. I když to zakopeš. Nějaký čas jsem přebýval ve Spálené a i když jsem měl okna do dvora, měl jsem problém usnout. A známej na Jižním Městě bydlí nad metrem a taky může počítat projíždějící soupravy. Na Barrandově jsou nejbližší paneláky od tramvaje tak cca 30 m, ale tady na té trase nemáš někde tuto vzdálenost ani mezi paneláky, natož pak od trati.
Navíc pokud by měla tram nahradit busy, tak je dle mne lepší ten můj návrh, protože obslouží i oblast Tyršovy čtvrti, která je té tvé nahony vzdálená. A pokud busy zůstanou, tak potom to mají místní vesměs na busy blíž a na tramvaj ti půjdou lidi jen z těch nejbližších paneláků.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.4.2015 15:50

mart337 píše:Ad MMM:
co se týká úseku mezi Modřanskou Roklí a Novými Dvory, musel bys celý úsek mezi paneláky v sídlišti Modřany i na Kamýku zakopat, jenom zahloubit by to nestačilo, rozdělil bys tím sídliště a přístup do školy a navíc hluk. I tak by ti lidi moc nepoděkovali. Navíc mezi těmito sídlišti ti protéká potok, který sice běžně moc vodnatý není, ale má celkem dost velké povodí a tak by to mohl být při povodni dost problém - přemostit to nepůjde, takže taky pod zem.
Takže mi připadá jednodušší obsloužit oblast Kamýku z druhé strany - od Nových Dvorů Durychovou a Ke Kamýku se smyčkou v oblasti poblíž Policejní akademie, či to táhnout dál Lhoteckou. Tyto ulice jsou prostorově dost kapacitní pro vybudování tramvajové trati a vedou oblastmi s velkou zástavbou. .........
1.) ve východní části daného úseku - Durnychově ul. se shoduješ se mnou
2.) Lhotecká nevede oblastí s velkou zástavbou, ale podél její severní hranice a já TT navrhl naopak podél jižní hranice té oblasti Z:arrow: DLE MNE JE DOCHÁZKA K TÉ TT OD VŠECH DOMŮ JIŽNĚ OD LHOTECKÉ UL. KRATŠÍ/RYCHLEJŠÍ NEŽ K SOUČASNÝM BUS ZASTÁVKÁM OD TĚSNÉHO OKOLÍ NAVRŽENÉ TT (ZEJMÉNA ŠPIRKOVY A SOUKUPOVY UL., ALE I ZE STŘEDU DAŠKOVY UL. TO JE NASTEJNO K NAVRŽENÉ TT ČI NYNĚJŠÍM BUS)
3.) TT JSEM ÚMYSLNĚ NAVRHL CO NEJKRATŠÍ TRASOU + SAMOSTATNÉ TĚLESO MIMO PK, PROTOŽE JEDINĚ TATO KOMBINACE ZAJISTÍ KRÁTKÉ PŘEPRAVNÍ ČASY = ATRAKTIVITU TRAM Z:arrow: JEJÍ VÝZNAM CO NEJBLIŽŠÍ K ZAVRHOVANÉ 2.VĚTVY =M=D, JENŽ BY MĚLA MÉNĚ ZASTÁVEK NEŽ TRAM = BUĎ BY BYLY NA MHD/=M= DELŠÍ DOCHÁZKOVÉ ČASY ČI NIC NEUBYLO Z BUS LINEK :!:
a) Durnychovou severně podél PK (u západního konce určitě pod úrovní terénu)
b) křížení s ul Ke Kamíku podjezde, za ním zastávka Kamýk (kombinace K Barrandovu - obě boční nástupiště pod terénem, Chaplinovo nám. - TT tunelem z obou směrů)
c) dále TT zahloubená a 4x zakrytá tunelem v blízkosti domů (nad ní vozovky a parkoviště)
d) cca v úrovni Špirkovy ul. výjezd na povrchovou stejnojmennou zastávku
e) hned za ní nízká estakáda (kvůli předejití kolizí TRAM a osob/zvířat pohybujících se v odpočinkové zóně/zeleni) s protihlukovými stěnami jižně od Imrychovy a Hassovy ul. a zastávkou Hassova (jižně od stejnojmenné ul.)
f)"za přejitím" potoka (nevím proč by neměl jít nějaký potůček přemostit #-o ) návrat TT na povrch/úroveň terénu - do zastávky Rakovského
g) "zajetí" TT do zářezu podél/pod ul. Polijanova, který by byl několikrát (dle potřeby odhlučnění a spojení vozovek či chodníků) zakryt tunelem/mostkem, mezi ul. Nikoly Vapcarova a Vitošská zastávka Modřanská rokle (uspořádáním obdobná jako výše uvedená zast. Kamýk)
h) obloukem podjetí ul. Gen. Šišky a výjezd na povrch do stávající zastávky U Libušského potoka (= opuštění současné TT mezi zastávkami Modřanská rokle, majícími stejnojmennou náhradu blíže zástavbě, a obratištěm Levského)

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 24.4.2015 2:02

Ad MMM:
co se týká úseku mezi Modřanskou Roklí a Novými Dvory, musel bys celý úsek mezi paneláky v sídlišti Modřany i na Kamýku zakopat, jenom zahloubit by to nestačilo, rozdělil bys tím sídliště a přístup do školy a navíc hluk. I tak by ti lidi moc nepoděkovali. Navíc mezi těmito sídlišti ti protéká potok, který sice běžně moc vodnatý není, ale má celkem dost velké povodí a tak by to mohl být při povodni dost problém - přemostit to nepůjde, takže taky pod zem.
Takže mi připadá jednodušší obsloužit oblast Kamýku z druhé strany - od Nových Dvorů Durychovou a Ke Kamýku se smyčkou v oblasti poblíž Policejní akademie, či to táhnout dál Lhoteckou. Tyto ulice jsou prostorově dost kapacitní pro vybudování tramvajové trati a vedou oblastmi s velkou zástavbou.
Co se týká vedení dalšího pokračování směr Zelené domky a Kunratice by to šlo, ale v těch Kunraticích narážíš na problém, že by šlo použít pouze tu severní větev, co Kunratice pouze říznou. Tam je dost prostoru na vybudování tratě. Ale stejně pak budeš muset přes Kunratický potok postavit most, protože protější svah je 3x strmější, než Trojská. Jižní větev uličkami mezi vilkami, kde je šířka vozovky 6 m neprovedeš a pochybuju, že by šlo je "v obecném zájmu" vyvlastnit. Navíc břehy kolem Kunratického potoka jsou zase poměrně strmé krpály.
Co se týká tebou vedené tramvaje ze Spořilova - má to jeden háček. Tvůj návrh trasy vede z velké části pod vedením VVN a to by podle mne asi zrovna nešlo. Původní navrhovaná trasa je pokud se mi podařilo zjistit Na Chodovci, Senohrabská a Türkova na Litochlebské náměstí a Chilskou na Opatov. Případně by možná šlo to vést od Senohrabské Klapálkovou, Blažimskou, Klíčova a pak třeba i Mírového Hnutí a Ke Stáčírně na Litochlebské náměstí a na Opatov dle tvého návrhu.
Otazník je, jestli budovat tu spojku do Kunratic, která už prakticky vede jen kolem Kolejí Jižní město a přilehlého malého sídliště Horní Kunratice, které je kousek od Chodova (dvě autobusové zastávky).

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 23.4.2015 20:57

Na příměstskou dopravu jsou tramvaje (aspoň ty co nám tu jezdí) nevhodné, bo rychlost. Ploužit se mezi vesnicemi 60 není to pravé ořechové. Leda že by někdo povolil odblokovat omezovač i pro jízdy s cestujícími.

P.S. MMM prosím zapni si v mapě vrstevnice a trochu ty ozubnicové úseky předělej, ať se to dá brát vážně :)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.4.2015 19:26

Ano, TT:
1.) cca mezi Modřanskou roklí a Novými Dvory počítám "vzor Barrandov" = cca obě krajní třetiny tohoto úseku by byly zahloubené a dle potřeby i zcela zakryté.
2.) do Kunratic počítám dále prodloužit/napojit na východní TT - přes Opatov na Spořilov

Ovšem já znám jen toto trasování =M=D = u Vídeňské ulice bude nejjižnější (a jediná) stanice Nemocnice Krč, čili k některé z ještě jižnějších stanic =M=D nalézajících se u Libušské ulice by, dle mne, mělo být zajištěno spojení MHD od ní východnějších oblastí = Vídeňské ulice a Kunratic.

Jinak si také pamatuji, že se v médiích objevovaly i úvahy o budoucím prodloužením =M=D jižně od Prahy, což mi ovšem připadá nesmyslné = kapacitně předimenzované, ale po vzoru zahraničí i měst ČR (Most - Litvínov, Liberec - Jablonec a Ostrava) si dokáži představit meziměstskou(příměstskou) drážní dopravu zajištěnou TRAMvajemi - po Jesenici (s tzv. blokovou smyčkou TT), až do Jílového u Prahy!

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od slonik » 23.4.2015 18:14

Tohle by mohlo mít smysl tak na to Tempo, ale asi by to mezi ty paneláky muselo pod zem... Ale kdyby to pod tou zemí rovnou projelo Krčák a vyjelo až na Chodově, to by už stálo za to :D Jenže výškový rozdíl by potřeboval spíš most, než tunel...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 23.4.2015 17:19

Nezlob se, ale tento návrh prodloužení (úpravy) tram tratě přes Modřany, Kamýk do Kunratic je nesmysl. Nejen že by ses musel proplahočit mezi panelákama sídlištěm Modřany, ale hlavně je nesmysl tahat tramvaj přes Krč do Kunratic (o tom by se mohlo uvažovat leda tak s případným budováním tramvaje na Jižním Městě - i s vybudováním nové vozovny).
Kunratice za Kunratickým potokem jsou kousíček od Chodova, tak se ti nikdo nebude plahočit tramvají na Nové Dvory či do Modřan. Vlastní Kunratice jsou zase časově blízko na Kačerov, totéž platí o Sídlišti Krč, které by to lízlo na jihu.
Takže jediný smysl má opravdu to prodloužení stávající trasou na "D" a případně by se mohlo uvažovat o zatočení Novodvorskou na Nové Dvory a třeba na Sídliště Novodvorská, či Durychovou na Kamýk.

Odpovědět