Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Preference / antipreference MHD
Jen takový dotaz, proč světla které pouští tram z(do) Vltavský umějí podržet volno pro tramvaj směrem do centra ale když jedu z centra(tedy směr tržnice)tak to pustí jednu soupravu a okamžitě to padá na stůj? To prostě ta křižovatka nemůže počkat těch 20 vteřin na průjezd druhé soupravy? Dyť když to umí z opačného směru mělo by to jít i z druhého ne?
Re: Preference / antipreference MHD
Prosím o info, kdy (den, čas) byly sledovány chyby preference Na Groši a na Korytech. Pomůže i popis situace. Díky.
Re: Preference / antipreference MHD
Plnohodnotný odpočet je neslučitelný s dynamickým řízením. Pokud je pravda, že chodci nevadí, když čísla budou poskakovat, můžeme to nacpat všude. Trochu se opět zvětší a prodraží dopravní řešení a asi se bude muset vymyslet nějaké rozhraní pro komunikaci mezi řadičem a odpočítadly.
Pokud chodci nebudou vadit ani dvě různá čísla, můžeme to taky nacpat všude. Ještě o něco více se zvětší a prodraží dopravní řešení. A nakoupí se dvojnásobné množství ampulí. Vlastně super.
Pokud chodci nebudou vadit ani dvě různá čísla, můžeme to taky nacpat všude. Ještě o něco více se zvětší a prodraží dopravní řešení. A nakoupí se dvojnásobné množství ampulí. Vlastně super.
Re: Preference / antipreference MHD
Kdo pořád tvrdí, že odpočet je neslučitelný s dynamickým řízením? Číslo prostě občas poskočí. V každém okamžiku je k mání něco jako odhad. Chodec by mohl rozumět i dvěma číslům jako rozmezí max a min odhadu
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Encore: Pokud máme 75% SSZ s dynamickým řízením, tak vzor Pavlák rozšiřovat nelze. Tam to funguje jen proto, že tam je záměrně kvůli zatížení všech vjezdů a plošnému řízení pevný cyklus a tak jde odpočítávat i délka červené do zelené - celá. To jinde nejde, semafory si mění délky fází třeba podle preference tramvají, prodlužují a zkracují, tj. nemůže to počítat, za jak dlouho dostanete zelenou. Rozsvítí se jen poslední 4 sekundy červené, kdy už i řadič ví, že ta zelená fakt bude. A to je k ničemu. Možno vizuálně posoudit na obou stranách Čechova mostu a u Kladské a Sázavské na Korunní ulici.
Re: Preference / antipreference MHD
Mě je to tedy jasné, kdo. Ten, jehož jméno nesmíme vyslovit:-)Martin Šubrt píše:To bych bral . Ale není to odpočet a v Praze zase kdosi (a fakt nevím kdo) touží pořád něco nějak číselně nebo graficky odečítat
Re: Preference / antipreference MHD
Osobně bych radši viděl rozšíření odpočítávání ve stylu Legerova, Sokolská. Zvlášť u přechodů, kde je delší čas červené. Lidí pak ví, kdy přijde na ně řada a nepřemýšlejí tolik nad tím, jestli tu budou tvrdnout ještě dvě minuty a jestli to radši nepřeběhnu hned. Zároveň vím, jak moc mam pospíchat při přecházení. Ikdyž chápu, že jsou lidi, kteří prostě při tom přecházení to uspíšit nemohou, ikdyby chtěli.
Ukazatel vyklizovací doby mi nepřijde tolik přínosný, většinou je to seřízeno, že každý průměrný člověk stihne přejít. A řidiči, kteří na přechodu potkají ploužícího se člověka, už stejně ukazatel svítit neuvidí.
Ukazatel vyklizovací doby mi nepřijde tolik přínosný, většinou je to seřízeno, že každý průměrný člověk stihne přejít. A řidiči, kteří na přechodu potkají ploužícího se člověka, už stejně ukazatel svítit neuvidí.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
K tomu existuje názor, že bude problém po skončení toho vyklízecího signálu, kdy na přechodu pořád ještě nějaký pomalejší chodec může být. Argumentuje se tím, že pak dostanou řidiči samozřejmě jen psychologické "právo" ho přejet s dovětkem, že už tam nemá co dělat. Jinak samozřejmě musí dát přednost i v tomto případě.P_V píše:MMM: Předpisy jsou jedna věc, praxe druhá. V předchozím příspěvku jsem to smazal, ale tak to tedy napíšu znova: občas vídám poněkud agresivní přístup řidičů, kteří při odbočení na přechod, pokud tam svítí červený panáček, troubí, zprudka brzdí, pokřikují co tam lezeš na červenou. Vyklízecí signál by dotyčné omezence zklidnil. Toho panáčka by mohli vidět dokonce ještě o nějakou sekundu dřív, než chodce skoro za rohem.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
To bych bral . Ale není to odpočet a v Praze zase kdosi (a fakt nevím kdo) touží pořád něco nějak číselně nebo graficky odečítatP_V píše:A co třeba žlutého blikajícího panáčka pro chodce, blikajícího na vyklizení současně s rozsvícením červeného, umístěný ve společné sestavě? Tento signál má dokonce i oporu v zákoně, takto by mu přibyl ještě význam mnemotechnický pro chodce. Tohle by pak bylo jednoznačné i pro ty odbočující řidiče.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
P_V: S 1. částí skutečnosti souhlasím, ale opakuji, že je-li instalován "žlutý blikací panáček", tak musí blikat po celou dobu "naplánovaného kolizního výskytu chodců na přechodu s odbočujícími vozidly" = souběhu volna vozidel a VOLNA + vyklizovacího času CHODCŮ.
Chápu, že vzpomínáš opačnou situaci = vyklizovací čas IAD na přechodě před křižovatkou / čas pro potenciální (mnou již vzpomenutý/navržený) signál "POZOR - PŘIPRAV SE NA PŘECHÁZENÍ", ale:
1.) i kdyby ten signál existoval a byl na konkrétním místě nainstalován, tak by nepovoloval vstup na přechod!
2.) opravdu nikde jsem neviděl jediný důkaz, že ten vzpomenutý pardubický PČR v civilu, ALE VE SLUŽBĚ započal napomenutí chodců (za porušení obdoby předchozího bodu) hulvátskými výkřiky = naprosto "živě" si dokáži představit, že to je účelová lež dotyčných chodců, která má omluvit jejich následující "kašlání" na toho PČR!
Chápu, že vzpomínáš opačnou situaci = vyklizovací čas IAD na přechodě před křižovatkou / čas pro potenciální (mnou již vzpomenutý/navržený) signál "POZOR - PŘIPRAV SE NA PŘECHÁZENÍ", ale:
1.) i kdyby ten signál existoval a byl na konkrétním místě nainstalován, tak by nepovoloval vstup na přechod!
2.) opravdu nikde jsem neviděl jediný důkaz, že ten vzpomenutý pardubický PČR v civilu, ALE VE SLUŽBĚ započal napomenutí chodců (za porušení obdoby předchozího bodu) hulvátskými výkřiky = naprosto "živě" si dokáži představit, že to je účelová lež dotyčných chodců, která má omluvit jejich následující "kašlání" na toho PČR!
Re: Preference / antipreference MHD
MMM: Předpisy jsou jedna věc, praxe druhá. V předchozím příspěvku jsem to smazal, ale tak to tedy napíšu znova: občas vídám poněkud agresivní přístup řidičů, kteří při odbočení na přechod, pokud tam svítí červený panáček, troubí, zprudka brzdí, pokřikují co tam lezeš na červenou. Vyklízecí signál by dotyčné omezence zklidnil. Toho panáčka by mohli vidět dokonce ještě o nějakou sekundu dřív, než chodce skoro za rohem.
p.s. ta příhoda s policajtem, který ve vyklízecím čase řval a poté uplatnil hmaty chvaty na chodci, je docela nedávná... i když šlo o jiný vyklízecí čas než o kterém se bavíme, prostě to názorně ukazuje, že takoví jedinci existují.
p.s. ta příhoda s policajtem, který ve vyklízecím čase řval a poté uplatnil hmaty chvaty na chodci, je docela nedávná... i když šlo o jiný vyklízecí čas než o kterém se bavíme, prostě to názorně ukazuje, že takoví jedinci existují.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Došel jsem k návrhu:
Když se dají na přechody s dynamicky řízenými SSZ tyto grafické odpočty (raději v, již navržené, žluté barvě než dnes instalované bílé), tak by s jejich pomocí - rozblikáním celého symbolu (všech pruhů) šlo udělat signál "POZOR - PŘIPRAV SE NA PŘECHÁZENÍ", protože i MŠ uvádí, že i v té dynamice řadič SSZ minimálně poslední 4sekundy ví, že to volno přidělí!
P_V: fakt asi neznáte předpisy
Když se dají na přechody s dynamicky řízenými SSZ tyto grafické odpočty (raději v, již navržené, žluté barvě než dnes instalované bílé), tak by s jejich pomocí - rozblikáním celého symbolu (všech pruhů) šlo udělat signál "POZOR - PŘIPRAV SE NA PŘECHÁZENÍ", protože i MŠ uvádí, že i v té dynamice řadič SSZ minimálně poslední 4sekundy ví, že to volno přidělí!
P_V: fakt asi neznáte předpisy
Jak MŠ v diskuzi pod článkem na i- dnes (mimo jiné) píše:
No oni obecně musí chodci dát přednost vždy, i kdyby šel úplně na červenou. Tj. i potom, co tam něco svítí nebo nesvítí. (20.5.2015 22:08)
361/2000Sb., § 5 - Povinnosti řidiče, odst. 2 - Řidič nesmí,odrážka g) píše:ohrozit chodce přecházejícího pozemní komunikaci, na kterou řidič odbočuje, a dále nesmí ohrozit chodce při odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci, při vjíždění na pozemní komunikaci a při otáčení nebo couvání.
Re: Preference / antipreference MHD
MMM: Řidič žlutého panáčka vnímá jako upozornění, že při odbočení má očekávat výskyt přecházejících chodců. Tak ho i pochopí, když ho uvidí. To zbylé je definice, kdy se žlutý panáček osadit musí, ale ne že by se jindy pro totéž upozornění také použít nemohl.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
MŠ: S tou barevností musím souhlasit = bílá je opravdu dost nevhodná a žlutá přesně vystihuje zamýšlené "POZOR - dokonči přecházení!"
Ovšem přemýšlím, jestli pak právě to grafické znázornění psychologicky není lepší než zobrazený určitý/přesný čas - jsem přesvědčen, že při znalosti určitého/přesného zbývajícího času spíše si člověk troufne tipnout, že ten přechod stihne přeběhnout celý (byť už na něj má zakázáno vstupovat) než je-li tam jen neurčitý grafický symbol, u kterého se těžko tipuje jeho skutečné trvání!
P_V: Ty nevíš, co dle předpisů znamená žlutý blikající panáček a hlavně kdy se používá?
2.) JE-LI PRO IAD JEDOUCÍ DO KŘIŽOVATKY PO KOMUNIKACI SOUBĚŽNÉ S PŘECHODEM SMĚROVÉ VOLNO, KTERÉ JE KOLIZNÍ S PŘECHODEM SE SIGNÁLEM "Signál pro chodce se znamením Volno", TAK VĚTŠINOU TYTO SIGNÁLY ZAČÍNAJÍ SOUČASNĚ ČI SE MINIMÁLNĚ PŘEKRÝVAJÍ = většinou ten žlutý blikající panáček musí být použit ještě při "zelené na přechodě"!
EDIT:
Ovšem přemýšlím, jestli pak právě to grafické znázornění psychologicky není lepší než zobrazený určitý/přesný čas - jsem přesvědčen, že při znalosti určitého/přesného zbývajícího času spíše si člověk troufne tipnout, že ten přechod stihne přeběhnout celý (byť už na něj má zakázáno vstupovat) než je-li tam jen neurčitý grafický symbol, u kterého se těžko tipuje jeho skutečné trvání!
P_V: Ty nevíš, co dle předpisů znamená žlutý blikající panáček a hlavně kdy se používá?
= 1.) NEPOUŽÍVÁ SE S PLNÝM ZELENÝM SVĚTLEM PRO IAD JEDOUCÍ DO KŘIŽOVATKY PO KOMUNIKACI SOUBĚŽNÉ S PŘECHODEM361/2000 Sb, §70, odst. 2 ,odrážka f) píše: signály „Signál žlutého světla ve tvaru chodce“, „Signál žlutého světla ve tvaru cyklisty“ nebo „Signál žlutého světla ve tvaru chodce a cyklisty“, jimiž je doplněn signál se zelenou šipkou směřující vpravo nebo vlevo, upozorňují řidiče, že při jízdě směrem, kterým tato šipka ukazuje, křižuje směr chůze přecházejících chodců, směr jízdy přejíždějících cyklistů nebo směr chůze přecházejících chodců a směr jízdy přejíždějících cyklistů,
2.) JE-LI PRO IAD JEDOUCÍ DO KŘIŽOVATKY PO KOMUNIKACI SOUBĚŽNÉ S PŘECHODEM SMĚROVÉ VOLNO, KTERÉ JE KOLIZNÍ S PŘECHODEM SE SIGNÁLEM "Signál pro chodce se znamením Volno", TAK VĚTŠINOU TYTO SIGNÁLY ZAČÍNAJÍ SOUČASNĚ ČI SE MINIMÁLNĚ PŘEKRÝVAJÍ = většinou ten žlutý blikající panáček musí být použit ještě při "zelené na přechodě"!
EDIT:
MŠ na diskuzi pod článkem i-dnes (mimo jiné) píše: V Torontu prokázali, že číselné odpočítávání vedlo k růstu nehodovosti. Řidiči koukali na odpočty souběžných přechodů a zkoušeli stíhat projet před koncem zeleného signálu, tj. přidávali a nebo už nerespektovali hlavní signály, které měly určitý posun. I v Praze už se stalo, že řidič vyrazil podle odpočtu chodeckého signálu vedle na přechodu, jenže tento odpočet není propojen do řadiče a jeli hasiči, takže odpočet se v tu chvíli zhasnul a řidič neměl nakonec volno, které čekal. Tj. z těchto důvodů se v celém světě přemýšlí o grafických zobrazovačích, kde to dá nějakou doplňkovou informaci, ale ne konkrétní časovou. (20.5.2015 21:06)