Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 13.6.2015 11:03

Martin Šubrt píše:Nikdy nevíte, co udělá řidič, který zjistí, že se mu místo na manévrování proklatě zúžilo...
To nehrozí, protože je tam dokonalé svislé i vodorovné dopravní značení. :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Martin Šubrt » 13.6.2015 9:33

MMM: Máš pravdu, na zastávku Chodovská dc jsem zapomněl, ale tam se alespoň najíždí relativně přímo.

Bumlík u té fakulty neřeší ty busy mimo MHD, co pojedou v pruhu za ním, ještě by to spíš v těchto případech zhoršil.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.6.2015 8:47

MŠ: Nejak si pozapomenul na mnou prvne uvedenou zastavku chodovska dc, majici nastup z mysu bez vetsi osovky tt a pis si, ze tam potkavam pri jizde zc v mem profilu spis dodavky, nakladaky ci busy nekdejsi veolie jedouci manipulacne nez busy mhd v te tram zastavce stanicujici!
Pred tim mysem na pr.fakulte je dle fotky opticky zuzovano to uzke kriticke misto pred krizovatkou - kdyz by pred timto plynulym najezdem na tt byl vyznacen bus pruh od iad oddeleny bumliky, tak tam je mista dost.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Martin Šubrt » 13.6.2015 7:58

MMM: O tom buspruhu pochybuju, ono tam podél chodníku není moc místa a auta už dnes mají problém se porovnat s tramvají, ještě bus do toho... Na Chodovské je to ale boj busy/tram, stejně jako na Jana Masaryka, tady poprvé je to navíc i běžný silný provoz ostatní dopravy včetně, ne zrovna výjimečně, zájezdových busů. Včera jsem tam za pět minut viděl dva. A při jízdě byly skoro půl metru v protisměrném profilu tramvaje.

mart337: Chtělo by to bleskové RTT a odsun koleje dc o půl metru. Takový problém by to nebyl, osovka je rozšířena v obou navazujících obloucích už teď.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.6.2015 7:46

Nový problem potkavani na prav.fak. je obdoba chodovske - zastavky toho jmena i vyjezdu BUS od tram obratiste na ulici toho jmena. Netvrdim, ze je to spravne - jen upozornuji, ze takove situace tu jiz nejaky cas mame, a protoze jsme si nechali kalet na hlavu (nekriceli jsme proti tomu), tak za dalsi rozsirovani nebezpecnych mist muzeme zejmena sami (ridici dpp - tram i bus)!

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od mart337 » 12.6.2015 22:54

Martin Šubrt píše:Hele, já jsem asi natvrdlej, ale je tam osovka 3 metry a silný provoz aut i autobusů od Staroměstské. Tj. jízdní pruh je široký po dobudování mysu 2,85 m. To jako někdo povolil? Řeší se to u každé zastávky a tady ne? Navíc je to vyprojektováno naprosto tragicky, protože do toho místa širokého 2,85 metru se najíždí z boku přes hranu začátku toho mysu, tj. aby se tam větší bus srovnal, musí najet do protisměru, což bude pro protijedoucí tramvaj fakt bašta. Takže řidiče tramvají ve směru dc prosím, buďte tam teď zvláště opatrní. Nikdy nevíte, co udělá řidič, který zjistí, že se mu místo na manévrování proklatě zúžilo, případně najede zadním kolem na hranu začátku mysu. Začátek mysu neměl být až ke kolejím, když už teda někdo nařídil mys stavět, mělo tam být pozvolné přibližování té hrany, aby se tam větší vozidlo v pohodě srovnalo.
Musím souhlasit, teda kdo tohle vymyslel a schválil, je pěknej blb a měl by jít do želez a zaplatit předělání. :twisted: Když tam jedu a potkávám něco většího, tak zastavuju a čekám, až projede.
Buď se měly přesunout k chodníku koleje z centra, teď by se měly přesunout koleje do centra, protože tohle je opravdu velkej problém.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.6.2015 18:24

Martin Šubrt píše:............... do toho místa širokého 2,85 metru se najíždí z boku přes hranu začátku toho mysu, tj. aby se tam větší bus srovnal, musí najet do protisměru, což bude pro protijedoucí tramvaj fakt bašta. Takže řidiče tramvají ve směru dc prosím, buďte tam teď zvláště opatrní. Nikdy nevíte, co udělá řidič, který zjistí, že se mu místo na manévrování proklatě zúžilo, .............
hele nebude náhodou zaveden/vyznačen na TT od nástupní BUS zastávky Staroměstská BUS pruh, kterým BUS jako TRAM předjede kolonu IAD před tím mysem na Právnické fakultě ZC :?:

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Martin Šubrt » 12.6.2015 17:33

Hele, já jsem asi natvrdlej, ale je tam osovka 3 metry a silný provoz aut i autobusů od Staroměstské. Tj. jízdní pruh je široký po dobudování mysu 2,85 m. To jako někdo povolil? Řeší se to u každé zastávky a tady ne? Navíc je to vyprojektováno naprosto tragicky, protože do toho místa širokého 2,85 metru se najíždí z boku přes hranu začátku toho mysu, tj. aby se tam větší bus srovnal, musí najet do protisměru, což bude pro protijedoucí tramvaj fakt bašta. Takže řidiče tramvají ve směru dc prosím, buďte tam teď zvláště opatrní. Nikdy nevíte, co udělá řidič, který zjistí, že se mu místo na manévrování proklatě zúžilo, případně najede zadním kolem na hranu začátku mysu. Začátek mysu neměl být až ke kolejím, když už teda někdo nařídil mys stavět, mělo tam být pozvolné přibližování té hrany, aby se tam větší vozidlo v pohodě srovnalo.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Petrpes » 12.6.2015 14:15

von Špilberk píše:Už to budééé... 8-)
...zdržovat tramvaje daleko více než původní stav :(

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 12.6.2015 13:59

Už to budééé... 8-)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 07.6.2015 15:17

Ale to znamená i tak citelné zásahy do geometrie trati a to nebude jentak na ohlášku. To úsilí by nebylo o nic menší, než při řeložce celé smyčky s nepříliš oslnivým výsledkem. Něco v pruhu na hlavní je úlet. Bílá Hora-Ruzyňský hř. si žádá spíš 4pruh.

A EMA se nám pomalu chystá na linku 22-(nejen) ve východní části trasy lze zaznamenat množící se výskyt kalibračních bodů.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Petrpes » 07.6.2015 15:14

Mart: JJ buď otočit průjezd smyčkou a nebo nástupní až za sjezdovou výhybkou, auta ať si počkají ;) Nějakou pěknou Wien :D

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od mart337 » 06.6.2015 23:36

A nestačilo by předělat smyčku na provoz v opačném směru? Vždyť pak by se vlastně celý problém odboural. Pokud by něco v oblouku bylo, pak by byl nástup na vnitřní straně oblouku a bylo by vidět bez problémů.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 06.6.2015 18:54

MM: Což je zase špatně vůči plynulosti dopravy na "hlavní"....

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.6.2015 15:58

Karosák píše:Jo, to mi asi taky vyh0vnovalo víc. Dalo se najet do nastupní a nechat odbavovat zatímco si ještě člověk odskočil. Za deště vůbec user friendly a při té kapacitě smyčky i tram friendly.
Když to přihlášení TRAM kontaktem na TV je asi jako jinde a :zadnice na zdržování IAD, tak to udělat můžeš stále - 2x to "automaticky" zastaví IAD a TRAM pustí, aniž by to využila (zatím si v pohodě odskočíš a lidi posedí v TRAM) a ty pak přijdeš, odemkneš kabinu, přihlásíš se kličkou do SSZ, mkrkneš podél spoupravy, "skočíš" do kabiny a zavřeš dveře.

OVŠEM STEJNĚ NEMŮŽEŠ 100% ZABRÁNIT OBDOBNÉ MU Z:arrow: prostě vina za tu MU je zejména ve stavebním uspořádání obratiště = jako prevenci před tou MU co nejdřív obratiště přemístit či minimálně z něj vymístit nástupní zastávky/u až do "přímé" ve vozovce!

Odpovědět