Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět

Kolikrát jste byli v Muzeu MHD ve vozovně Střešovice?

Nebyl
51
14%
Jednou
53
15%
2-3x
72
20%
3-5x
58
16%
Více než 5x/nespočetněkrát
112
31%
Klikací koutek
18
5%
 
Celkem hlasů: 364

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od kruťák » 23.7.2015 8:08

Super, díky moc :) Bez toho bych nenarazil na:
například laminátové sedačky usazené na krytu topného tělesa, tudíž vyhřívané, patří k nejoblíbenějším. Vyvinulo je středisko plastických hmot v ČKD Praha a vyráběl Plastimat v Hradci Králové.
http://www.czech100.com/?lang=cz&page=icons&id=58

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Radek » 23.7.2015 8:06

Tuším Plastimat Hradec Králové.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od kruťák » 23.7.2015 6:31

Mám takový hloupý dotaz: Kdo je výrobcem klasických laminátových sedaček z tétrojek? Našel jsem k tomu jen to, že design vytvořil Miroslav Navrátil. Výrobce bude Tatra/ČKD? Nebo jim to dodával někdo "externě"?
Stejný dotaz bych potom měl na tétrojkové "lámací" dveře a pantograf.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od kruťák » 16.7.2015 17:12

Prave ted na CT2 dokumemt Pariz v pohybu - o parizske MHD.

Uživatelský avatar
George
Uživatel
Příspěvky: 87
Registrován: 14.3.2007 11:30
Bydliště: Praha

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od George » 05.7.2015 10:17

Jo jo tramvaj v ZOO. Původně byla na druhé straně uličky než je dnes. Byl to ovál s osmičkou. Vozy už se měnily nejmíň 2x, protože mám fotku ze 70.let kdy motorák má e.č. 829 fontem jaký se používal před rokem 89 (zaboha nemůžu najít jeho název) , vv.337 (nebo 357) a 822(asi) secesními, pak mám fotku z 80.let kdy má motorák 385, vv.607 a 833(asi) všechno secesními. Po povodních byla souprava zrenovována do současné podoby. Jinak asi se všeobecně ví že to je nástupce Pio železnice, která tam byla přenesena z výstaviště.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od P_V » 05.7.2015 10:13

Karosák píše: zbytek neměl šanci, nuda...
Ty děti jsou pořád stejné. Tučňáci (protože v TV viděli nějaký animák), prolézačka Bororo, tramvaj, nakrmit kozy, lanovka, a už se mi chce domů. Co jako nějaká další zvířata, jsme přeci v ZOO? Zvířata jsou trapný! (otrávený pohled) :)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Karosák » 05.7.2015 0:10

Ano, rozjezd skluzem. Taky byly dycky šíny (pasovina) opatlaný mazivem. Ta baba co dycky přišla, stiskla čudl a jelo se... :-D Myslím ale, že baba mackala i čudl vypnutí a dobržďovala. Do ZOO jsme chodili furt-na tramvaj a na lanovku. No, ještě tučňáky a hrocha jsem rád navštívil, zbytek neměl šanci, nuda... Ale dříve se jezdilo do 8 (jak je vidět na videu) pomocí systému zajišťovaček. Pak zřejmě přišla optimalizace LV a útlum financování infrastruktury a už se jezdilo jen do oválu. Což mě velmi zklamalo. Toto je ostatně vidět i na fotce v odkazu-za soupravou lze vidět prorůstajici nepouzivané kolejové spojky, to vnitřní X. Ve Stromovce o ničem nevím ( ale je to jen 25 let). Pamatuji jen Sputnika.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MF » 04.7.2015 21:42

Já si nejsem jistý, ale nebyla podobná tramvaj i v Juldě-Fuldě? Konkrétně na se 4 výhybkami a křížením? Možná se pletu, jel jsem v ní naposledy před 30ti lety :-)

CO se týká napájení motorového vozu, tak odhaduji, že to šlape na baterky, protože obsluha jen zmáčkne dálkový ovládač a vůz se rozjede ve skluzu, přičemž obsluha lehce zatlačí. Udělá to ty tři-čtyři kolečka a zase se to za těch pár minut stání dobije ve stanici, kde se motorák lyžinama přicucne k napájecím kolejničkám....

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od P_V » 04.7.2015 20:23

A hele, zrušená trať ještě v provozu! :)
https://www.youtube.com/watch?v=I-9u8i7NpS0

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od 9001 » 04.7.2015 20:11

Výměnu vozů bych přikládal povodni :wink:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

ZOO tramvaj

Příspěvek od P_V » 04.7.2015 20:03

Myslím, že tu na prtkách chybí článek o dětské tramvaji v ZOO :D
Například mě překvapilo, že sytém prochází vývojem. Absolut v roce 1998 nafotil soupravu 385 + 607 + 853. Nyní jsou nasazovány vozy 350 + 628 + 632. Na starší fotce jsou také patrné jakési pozůstatky zrušené trati, po níž dnes již není památky. A věděl by někdo, jaký je trakční systém? Napájecí třetí kolejnice je totiž položena pouze v zastávce.
Naposledy upravil(a) P_V dne 04.7.2015 20:19, celkem upraveno 2 x.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od gabuliatko » 26.6.2015 17:25

von Špilberk píše:A když vidím, na co peníze jsou a na co pak ne, tak bych :smt078
To je ale všude. U nás na vsi je přechod na dlažbě a nestačí namalovat, musí se nanést vrstva čehosi aby to chvíli vydrželo, což je drahé.
Nicméně se musí dělat výběrové řízení kde hlavní kritérium je cena. Nějaká trvanlivost přechodu nikoho nezajímá. Podle toho pak přechod vypadá.
Svět se prostě zbláznil a přijde mi že ta spirála se nějak zužuje a zrychluje. Čím to je netuším.
PS: Nauzea tomu nijak nepomůže.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od von Špilberk » 26.6.2015 15:40

Bobik píše:Teda pokud se bavíme o těch podélnejch čárách, který tam jsou zejména proto, aby právě do toho průřezu nic nevjíždělo. :D
Ale chápu, "peníze" jsou vždy dobrá výmluva, proč něco nedělat.
=D> Samozřejmě, že o tom přesně mluvím.
Jinak ta poznámka o obnovování čar mě napadla právě v souvislosti s tou vopičárnou v Dejvicích. Ano, peníze jsou otázka. A když vidím, na co peníze jsou a na co pak ne, tak bych :smt078

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od 9001 » 26.6.2015 15:03

Bobík: Minimálně šrafování kolejí je v průjezdním profilu. A určitě by se našly i další důvody...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Bobik » 26.6.2015 14:51

Martin Šubrt píše:Záleží, kde přesně to značení je, když už v průjezdním průřezu....
Když už je v průjezdním průřezu, tak je to značení špatně, ne? Teda pokud se bavíme o těch podélnejch čárách, který tam jsou zejména proto, aby právě do toho průřezu nic nevjíždělo. :D
Ale chápu, "peníze" jsou vždy dobrá výmluva, proč něco nedělat.

Odpovědět