Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 09.2.2016 20:04

1) U letecké linky mi naváznost na metro ztrácí trochu smysl... Než se dav s kufry vyvalí tak návazné metro je stejně fuč... Navíc u lidí co letí přes 2 hodiny letadlem ho fakt max 10 minut čekání na metro tolik nevytočí... Takže děkuji za potvrzení, že prostor pro posílení v době kapacitních problémů je.
2) Otázka je co na letiště táhnout... Reálně vychází nejlíp metro... Vlak bude omezený intervalem, tramvaj zase není úplně vhodná a je dost pomalá a oba dva by stejně skončily jako napaječ metra na Veleslavíně... Takže jediné rozumné se jeví tam dotáhnout metro...
3) Proč nezavést expresy co budou stavět T1+T2 a metro. Možná T3... Klidně je hnát po okruhu, aby se nenaráželo na kapacitu letištní okrsky...

Na mě to než jako řešení situace připadá, že si šotouši na ROPIDu chtějí koupit novou hračku za městské peníze... Dvoukloub na Suchdol jim nevyšel, tak to zkouší s letištěm...

Stojan Jakotyč
Uživatel
Příspěvky: 3
Registrován: 09.2.2016 18:27

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Stojan Jakotyč » 09.2.2016 19:28

9001 píše:Taková rýpavá. To opravdu v letní sezoně je interval na 119 2-3 minuty jako na metru a nebo nás pan Tomčík lakuje?
Ano je - konfigurace komunikací před terminály neumožňují rozdělený provoz z centra a do centra. Ve špičce je tedy u T1 a T2 interval na 119 2,5 minuty. Největší kapacitní problémy jsou především víkendy, pozdní večery a dopolední sedla. A v tomto období interval metra = interval 119.

Mimochodem, pořád se neuvažuje s tím, že ta situace dnes může být za rok nebo za 5 let daleko horší. Vlak je v naprostém nedohlednu a zcela reálně by se mělo začít uvažovat o tramvaji, jinak to za několik let neodveze ani Capacity. Ony letní letové špičky hodinu po příletu A380 Emirátů budou velmi zajímavé již letos.

Stojan Jakotyč
Uživatel
Příspěvky: 3
Registrován: 09.2.2016 18:27

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Stojan Jakotyč » 09.2.2016 19:23

thriller2 píše:fricoolinek2: To máš naprostou pravdu. Navíc, za cenu jedné Capacity by byla jedna KB Sorka + plat řidiče na čtyři roky.
1 SOR = 6,5 milionu + 1 mzda řidiče
1 Capacity = 10 milionů + 1 mzda řidiče
zdvojené spoje SOR = 13 milionů + 2 mzdy řidiče + dvojnásobná spotřeba PHM
Naposledy upravil(a) Stojan Jakotyč dne 09.2.2016 19:30, celkem upraveno 1 x.

Stojan Jakotyč
Uživatel
Příspěvky: 3
Registrován: 09.2.2016 18:27

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Stojan Jakotyč » 09.2.2016 19:21

fricoolinek2 píše:Taky vám přijde, že se z těch 220 cm délky navíc dělá komedie neskutečných rozměrů? Nemluvě o tom, že část prostoru vleku si vezme druhá náprava. Kolik to dělá lidí navíc. 15? 20?

Ono asi zkrátit interval z 5 na 4, ze 7,5 na 6 atp... by neudělalo takový dojem....
Délka vozidla není rozhodující pro jeho obsaditelnost, ale hmotnost na nápravu. Mercedes Capacity má nápravy 4 a může mít tedy podstatně větší plochu na stání než má obyčejná Sorka. Do vozidla Capacity se vejde přibližně o 30-40 cestujících více než do klasického kloubového autobusu. Záleží samozřejmě na konfiguraci interiéru. Capacity se dá objednat prakticky bez sedadel v nízkopodlažní části, aniž byste byl mimo normu.

Ono zkrátit interval u linky, která má interval metra nedává příliš logiku. Pokud v dopoledním sedle, od 20:00 do 0:30 a celý víkend navazujete na všechny vlaky metra, je Vám zkracování intervalu k ničemu. Pak vždy vložené spoje mezi příjezdy metra pojedou úplně prázdné a analogicky naopak. Zkracovat ve špičce intervaly také moc dobře nelze, jelikož se na letišti jezdí duplicitně (do centra a z centra) po jedné komunikaci. Tam je tedy již dnes interval 2,5 minuty.

Kapacitní vozidlo také lépe dokáže absorbovat nárazové návaly cestující, kterých je na letišti v letní sezóně více než dost.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 09.2.2016 10:16

trainzjohny píše:A opravdu je hlavní linka na letiště stále omílaná 119 ? Já tedy si pamatuji, že ještě před otevřením metra A už jí obsazeností dost šlapala na paty linka 100.
100 má interval 15 v PD a 30 SONE asi počtem 119 netrumfne :wink:

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Bobek » 09.2.2016 10:15

Akorát že ta 100 má jaksi i více než dvojnásobný interval :)

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od trainzjohny » 09.2.2016 9:40

A opravdu je hlavní linka na letiště stále omílaná 119 ? Já tedy si pamatuji, že ještě před otevřením metra A už jí obsazeností dost šlapala na paty linka 100.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 09.2.2016 8:26

Taková rýpavá. To opravdu v letní sezoně je interval na 119 2-3 minuty jako na metru a nebo nás pan Tomčík lakuje?

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od thriller2 » 09.2.2016 7:40

fricoolinek2: To máš naprostou pravdu. Navíc, za cenu jedné Capacity by byla jedna KB Sorka + plat řidiče na čtyři roky.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od fricoolinek2 » 08.2.2016 23:29

http://citybus.cz/2016/02/08/dopravni-p ... ava-havla/

Taky vám přijde, že se z těch 220 cm délky navíc dělá komedie neskutečných rozměrů? Nemluvě o tom, že část prostoru vleku si vezme druhá náprava. Kolik to dělá lidí navíc. 15? 20?

Ono asi zkrátit interval z 5 na 4, ze 7,5 na 6 atp... by neudělalo takový dojem....

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 01.2.2016 21:59

Tak se nám v Pražské ulici objevila značka Zákaz vjezdu aut s délkou nad 12m, což především klouby porušují.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Petrpes » 28.7.2015 20:42

Když jeden zbude... Jeho výkon je 168/11 :)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 28.7.2015 19:36

Petrpes píše:Od té toby co jsou Croswaye v garáži 7... Jeden od dubna, druhý od července, o víkendu nemají práci tak že AE :)
Já je ale právě potkávám v PD :wink:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Petrpes » 28.7.2015 16:23

Od té toby co jsou Croswaye v garáži 7... Jeden od dubna, druhý od července, o víkendu nemají práci tak že AE :)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 27.7.2015 19:34

Jak dlouho je bežný stav "invalidní" Crossway na AE?

Odpovědět