Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 20.10.2015 6:28

MM jenže ne všichni to takhle umí plus potřebuješ vic energie tramvaj znovu dostat do požadované rychlosti.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.10.2015 2:00

martin8211 píše:Já bych zvýšil rychlost u projížděných zastávek na znamení. Proč musí tramvaj na Libušském potoku do kopce přibrzdit na 15 a pak opět vynakládat další sílu na rozjezd do dlouhého stoupání?
...........
jsem si dnes -vlastne jiz vcera vzpomel na citované a musim se ptat, proc by mela tramvaj pro zpomaleni do kopce brzdit, kdyz zpomaleni je mozne samovahou a vcasnym pustenim jizdy?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 19.10.2015 23:49

Nevím co je v manuálu, ale tmavě zelenou s v pam. zóně natira skoro všechno.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 540
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ElWapp » 19.10.2015 22:28

Proc jsou opravene semafory u Masarykova nadrazi v tmave zelene a ne v tmave sede barve podle manualu? Je ten dokument vubec k necemu dobry..?

Petr86
Uživatel
Příspěvky: 40
Registrován: 25.10.2013 13:33

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petr86 » 19.10.2015 22:02

Vršovická pokračuje - zprovozněna křižovatka u Vrš. nádraží, od ní položeno skoro k Petrohradské. Začalo budování obrubníků zastávky Bohemians, nově vytrhána mezivýhybková část trojúhelníku Minská. Většina nových sloupů zasazena na svých místech. Pár obrázků je na rajčeti: http://petr86.rajce.idnes.cz/RTT_Vrsovicka_19.10.2015

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Martin Šubrt » 18.10.2015 16:35

von Špilberk: Informace JPP se nezakládají na pravdě. Dál to bohužel nemohu komentovat. Omlouvám se.

Můj osobní názor je, že zastávka v navržené provizorní podobě na této komunikaci nyní vhodná není. Jako součást projektu rekonstrukce mostu, kde ta zastávka je též, s ní výhledově žádný problém nemám.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 18.10.2015 15:48

Proxy: O té tramvaji by mě to taky zajímalo... To je oficiální požadavek z DP ?

To už mi pak připadá jako vystoupení Atkinsona na zahájení her v Londýně... Předjel je autem, oni ho stejně doběhli, tak jim podrazil nohy...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 18.10.2015 13:59

9001 píše:Zrovna u Štvanice by měl být první krok u nějakého investora... Jak je vidět, není problém tam zastávku za týden udělat...
Naprostý souhlas. =D> Úplně vidím tu tiskovou zprávu: Současně s otevřením nového sportovního a volnočasového centra se zprovozňuje nová zastávka...
Jak jsem napsal, zatím tam není nic. A zimní stadión, co tam byl, se nechal shnít bez náhrady... :prase
Proxy píše:Nicméně by v této oblasti mohly vzniknout nové autobusové zastávky, protože Dopravní podnik má požadavek, aby tramvaj (kolejová doprava) byla rychlejší než autobus (naftobus).
Bravo :!: Takže protože nejsme schopni urychlit tramvaje (resp. už byly v posledních letech zpomaleny), tak musíme ještě více zpomalit autobusy, abychom pak v nějaké statistice vykázali, že tramvaje jsou pořád rychlejší doprava než autobus. Tomu říkám perpetuumdebile. #-o :roll: :smt021
Proxy píše:Zároveň se snažím Magistrát přesvědčit o tom, aby na Malém Smíchovském okruhu byly preferovány tramvaje a nikoliv autíčka.
Když to dokážete, rád Vám zatleskám a poděkuji. :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 18.10.2015 13:39

Proxy: Jenže právě tyhle pokusy jsou cesta do pekel... Jakmile něco nabídneš, najde se uřvaná skupina co to bude chtít nechat i když to bude mít minimální přínos...

Taková 26 je odstrašujícím příkladem... Za poslední roky se na ní nasekaly 4 nové zastávky... Jaký to asi bude mít vliv na jízdní dobu...
Tím neříkám, že je to vždy špatně, ale pak se měly zrušit původní zastávky, které potom ztratili svůj význam...

Zrovna u Štvanice by měl být první krok u nějakého investora... Jak je vidět, není problém tam zastávku za týden udělat...

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Proxy » 18.10.2015 13:21

von Špilberk píše:Já bych to napsal jinak: Až se tam začne něco rozvíjet a vznikne potřeba tam vozit lidi, tak ať tam zastávka je. Třeba zapínaná na víkend nebo po dobu konání nějaké akce. Proč ne. Ale zatím tam chcípl pes. @3643 @3643
Tohle mi začíná připomínat tu debatu, co bylo dřív, jestli slepice nebo vejce: V tomto případě, jestli Štvanice není využívaná, protože nemá dostatečnou dopravní obsluhu nebo jestli čekat až začne být Štvanice využívaná a pak zlepšit dopravní obsluhu. Tím pádem se kruh uzavřel.
Myslím, že zastávka na znamení je prostě ta zkouška, které to může rozetnout. Nejedná se o žádnou mega-stavbu, ale prosté vytvoření ostrůvku a nějaké provizorní signalizace, aby vystupující neskákali pod auta.
von Špilberk píše:Že někde zastávka byla v minulosti, není argument: někdy v minulosti byla nějaká zastávka skoro všude. Např. v roce 1948 bylo mezi Andělem a Kotlářkou o 3 zastávky víc než je dnes. S tím by na Praze 5 rozhodně měli něco dělat. :twisted:
Z toho vyplývá, že se dopravní obsluha stále vyvíjí. Některé zastávky zanikají, některé vznikají nové.
V Plzeňské byla nyní zrekonstruována tramvajová trať, takže o nových zastávkách nemůže být v dalších pěti lety řeč. Nicméně by v této oblasti mohly vzniknout nové autobusové zastávky, protože Dopravní podnik má požadavek, aby tramvaj (kolejová doprava) byla rychlejší než autobus (naftobus). Pokud bych někde na Praze 5 přesunoval zastávky, tak je to mezi Újezdem a Andělem, což je asi jediná věc, na kterou se shodneme s Prahou 1, která chce z křižovatky Újezd odstranit automobily. Bohužel je chce vymístit do vedlejších ulic na Praze 5 :oops:
von Špilberk píše:A pokud má fungovat argument, že někde něco bylo, tak by to mělo fungovat i obráceně: proč někde budovat semafor (zastávku), když tam nikdy nebyl(a)...
Já osobně jsem velký nepřítel budování nových semaforů a také jsem jeden při rekonstrukci Zlíchova nechal zrušit. Zároveň se snažím Magistrát přesvědčit o tom, aby na Malém Smíchovském okruhu byly preferovány tramvaje a nikoliv autíčka.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 18.10.2015 9:51

Já bych to napsal jinak: Až se tam začne něco rozvíjet a vznikne potřeba tam vozit lidi, tak ať tam zastávka je. Třeba zapínaná na víkend nebo po dobu konání nějaké akce. Proč ne. Ale zatím tam chcípl pes. @3643 @3643

A když se ozval politik (sice z jiné Prahy) tak je potřeba připomenout ještě jednu věc: politici pořád požadují šetření, ale zároveň vymýšlí nápady, které něco stojí. To je zastávka tuhle a támhle a semafor, a to všechno prodražuje provoz MHD. Ale to se tváří, že to nevidí nebo nechápou, resp. nechtějí vidět a chápat. Jestli se zrealizuje všechno, co si kde vymysleli, tak se ta MHD skoro zastaví a přitom bude mít ještě vyšší provozní náklady. (Praha 1 chce od Újezdu po Malost. nám. OR20, auto*mat chce na Vinohradské zastávku mezi Jiřího z Poděbrad a Tržnicí, protože se jim to zdá dlouhý mezizastávkový úsek, a to nemluvím o semaforech.)

Že někde zastávka byla v minulosti, není argument: někdy v minulosti byla nějaká zastávka skoro všude. Např. v roce 1948 bylo mezi Andělem a Kotlářkou o 3 zastávky víc než je dnes. S tím by na Praze 5 rozhodně měli něco dělat. :twisted:
A pokud má fungovat argument, že někde něco bylo, tak by to mělo fungovat i obráceně: proč někde budovat semafor (zastávku), když tam nikdy nebyl(a)...

Jen poznámka: pokud na ty všechny nápady budou odpovídající jízdní doby a dostatečné časy na konečných, tak pak budu klidně jezdit z jednoho konce Prahy na druhý 2 hodiny místo 1 hodiny, pojedu max. 20 a budu stavět na každém rohu, případně na mávnutí i mezi zastávkami. Klidně, ani neceknu. Ale musím na to dostat JŘ a čas na BP.
Zatím jsme ve stavu, že furt někdo vymýšlí zdržovačky, ale JŘ na to zareaguje tak za rok.
Ale pak nevím, kdo tu MHD zaplatí. (-X

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 18.10.2015 9:17

Proxy: Oprávněný není... 10 minut z Těšnova není žádná tragédie...

Tenisový kurt a skatepark fakt nepotřebují zastávku tram...

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Proxy » 18.10.2015 9:07

Martin Šubrt píše:Zastávka bude od okamžiku zřízení na znamení. Nešlo o podnět který vzešel z Ropidu. Kolegové jen sdělují informaci, kterou máme z jiných zdrojů, že by zastávka měla vniknout k 31.10.
Zastávka Štvanice je požadavek vedení Prahy 7: http://www.facebook.com/jenda.cizinsky/ ... 1861008713
A já si myslím, že je to oprávněný požadavek, protože ostrov Štvanice je skutečně špatně dostupný, ale přitom má velký potenciál rozvoje k rekreaci.

Navíc v minulosti již tramvajová zastávka Štvanice existovala: https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_tr ... ze#Linka_1

Zřízení zastávky Štvanici zmiňují snad všechny rozvojové projekty ostrova Štvanice:
http://www.demoplan.cz/stanice-stvanice
nebo
http://www.sportovniprojekty.cz/ostrov- ... rettyPhoto

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 18.10.2015 7:46

Filip píše:Těšnov na znamení vítám. Večer už tam převážně zastavuji zbytečně
Pozdě večer se už projeví většina zastávek na znamení, i ty v Modřanech nebo v Hloubětíně, ale přes den je to na nic - pořád tam někdo je.

Na znamení by mohla být i Škola Radlice, tam je málo lidí i přes den (samozřejmě kromě doby, kdy začíná/končí škola). Navíc směrem ZC je semafor s volnem pro tramvaje, takže by ten průjezd nezabil. Laurová a Braunova by se večer na znamení taky projevila.
Martin Šubrt píše: Nešlo o podnět který vzešel z Ropidu.
To já vím. Já jen že agentura JPP vydala zprávu, že ROPID k zastávce vydal kladné stanovisko a tedy, že se ani po "odborné" stránce neodvážil pípnout proti. Pokud se agentura JPP plete, tak se hluboce omlouvám. (jak jsem koupil, tak jsem prodal.)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 17.10.2015 21:53

Minimálně Krematorium a Vozovna S se daly krásně sloučit a nic by se nestalo...

Vinohradské hřbitovy jsou jasné... Ale ta SSZ to zazdí... Už jenom čekám, kdy vyroste SSZ u křižovatky Vinohradská x Počernická...

Odpovědět