Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Filip

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Filip » 21.10.2015 17:32

Zrovna v noci jsem nad tím uvažoval. Projížděl jsem některé zastávky na znamení na "ďáblické" větvi a opravdu mi přijde těch 15km/h akorát. Jeden cestující si zmáčkl tlačítko, když jsem byl téměř u sloupku, což bych při vyšší rychlosti nemohl provozně bezpečně zabrzdit.

Takže zde bych nic neměnil.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.10.2015 22:30

gabuliatko píše:Koukám že potřebujete předpis i na to jak jít na toaletu. Btw mohl by jej někdo pastnout, rád bych se poučit kde přesně se těch 15 km/h má jet (protože mi to přijde na hlavu, jiná situace je na zastávce kde široko daleko nic a jiná kde je přístřešek a leje, takže se očekává že když někdo bude stát, tak v boudě).............
Z:arrow: D1/2, §31, odst.5 "Rychlost jízdy nesmí být vyšší než 15km/h při:" odrážka e) "při průjezdu čela vlaku okolo označníku zastávky v případě, kdy vlak v zastávce stálé nebo na znamení nezastavil v prostoru zastávky"

Po čase platnosti právě uvedeného byla po jeho vzoru zavedena OR "místo s omezenou rychlostí" Z:arrow: D1/2, §55 nepřenosné návěsti, odst. 11 ""Návěst "Místo s omezenou rychlostí" označuje místo, přes které musí čelo vlaku projet nevýše rychlostí uvedenou černým písmem na návěstidle. Řidič smí zvyšovat rychlost vlaku teprve, až čelem vlaku mine toto návěst.""

Z:arrow: Z:arrow: v obou případech v případě spěchu plynule brzdím do momentu vjetí čela vlaku na úroveň označníku/návěsti OR s černou šipkou pod ní (v dodatkovém cedulce/odélníčku) a ihned na to (v případě volné TT) opětovně zrychluji

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobek » 20.10.2015 21:26

Díky za report. Osovka v oblouku za podjezdem na začátku Vršovické je tedy řádná! :shock:

Filip

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Filip » 20.10.2015 18:36

Když se navýší rychlost průjezdů zastávek na znamení, nebudu protestovat. Nicméně těch 15 km/h mi přijde přiměřených vzhledem k chování lidí jak mimo tramvaj, tak uvnitř (aby měli čas dát znamení k výstupu).
A asi těch 15 bych stejně dodržoval pořád, protože si myslím, že prostě situace kolem zastávek neumožní moc jet rychleji.

Naopak mám radost, že údajně od listopadu do odbočky 15 km/h (ne všude samozřejmě).

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od gabuliatko » 20.10.2015 18:34

Koukám že potřebujete předpis i na to jak jít na toaletu. Btw mohl by jej někdo pastnout, rád bych se poučit kde přesně se těch 15 km/h má jet (protože mi to přijde na hlavu, jiná situace je na zastávce kde široko daleko nic a jiná kde je přístřešek a leje, takže se očekává že když někdo bude stát, tak v boudě).

Ale co, připomíná mi to příhodu z Prýglu kde je napsáno že se má točit terčm a když dítě terčem točilo tak se z lodě ozval megafon "nehraj si s tím"

Pejsku, má velká dráha taky předpois jak projíždět zastávky na znamení?

petr91
Uživatel
Příspěvky: 324
Registrován: 31.10.2008 8:25
Bydliště: 7 a 22

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od petr91 » 20.10.2015 16:19

Dnešní návštěva rekonstrukce tramvajové trati ve Vršovické ulici a v ulici Bělehradské.

http://petr91fotky.rajce.idnes.cz/RTT_V ... _Karlovem/

Filip

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Filip » 20.10.2015 16:01

Třeba proto, že je jenom zdání, že ty zastávky jsou prázdné a nikdo nikde není. Kolem vozovny Hloubětín chodí lidé podél tratě i v noci a prosvištět to tam maximální rychlostí není dvakrát bezpečné. A hlavně kolik času se tím ušetří ? Zanedbatelně. Kolega MMM má pravdu prostě vzhledem k bezpečnosti bych tohle neměnil.

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od martin8211 » 20.10.2015 15:51

Ale to jsme u toho. Co je nebezpečné na prázdné zastávce Malešická továrna DC a podobných, když tam nikdo není? (kdyby byl, tak se stejně musí zastavit)
Trochu mi to přijde jako "nikdy se to tak nedělalo". Nehádám se, každý na to máme svůj názor. Jen mě zajímájí ty důvody nebezpečí v takovém případě.
Uznávám, že je to asi poněkud nebezpečný pocit, projet to normální rychlostí, ale třeba jde jen o zvyk.

Filip

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Filip » 20.10.2015 15:34

Proletět zastávku plnou rychlostí považuji za nebezpečné. Budiž zvolit třeba řešení, že od 22 do 6 hodin možno projíždět zastávky na znamení rychlostí do 30 km/h. Ale víc bych nešel. Já sám často projíždím zastávky na znamení i rychlostí 10 km/h zejména když je plnější vůz, tak aby cestující měl čas dát znamení k výstupu (tlačítkem na znamení nebo čudlem). A zmíněná zastávka U Libušského potoka není problém, do kopce do zbrzdím samovahou na těch cca 15km/h a po průjezdu zastávkou našlápnu, směrem dolů to přibrzdím a nechám samovahou dokutálet až na Polikliniku Modřany.

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od martin8211 » 20.10.2015 15:30

Pozdní požadavek cestujícího - smůla, je informován akusticky i opticky. To, že má sluchátka a kouká do mobilu, je jeho problém.
Důvod, že to je kvůli bezpečnosti beru. A proto jsem psal, že by bylo nějakou značkou specifikováno, které zastávky lze projíždět plnou rychlostí. Je plno zastávek na znamení, kde se brzdí zcela zbytečně a není u nich ani přechod, či SSZ.
Například:
Na Homoli DC, Malešická továrna DC, velká část KOMOKa, Krematorium Motol DC, Nový Hloubětín (k vozovně), Starý Hloubětín (k vozovně), budoucí Vinohradské hřbitovy ZC, ČSAD Smíchov, Ďáblická větev a podobně.
Ono by to šlo, kdyby se chtělo. Stejně tak by při větší inteligenci řidičů šlo zavést přímo do předpisů to, že pokud za sloupkem není přechod, či přejezd, nebo SSZ, zastávka se dá projet vyšší rychlostí.

Proč se v Brně a Liberci prolétavají zastávky na znamení naplno? Máte pocit, že Brno, či Proseč nad Nisou vymírá kvůli tomu, že tam tramvaje nepřibržďují?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.10.2015 14:54

Filip píše:..... A těch 15 km/h na průjezd zastávkou na znamení mi vůbec nevadí. Beztak jsou většinou všude u takových zastávek SSZ nebo přechody apod.
martin8211: konec citace je jeden (z již opakovaných) důvodů omezení rychlosti průjezdu zastávkou (míjení jejího označníku) - lidé (ať chodci či řidiči IAD) v okolí prostě jsou přesvědčeni, že ta TRAM v zastávce zastaví a těsně za ní ji klidně vjedou/vejdou do cesty a bez toho bezpečnostního zpomalení TRAM je těžko zabránitelné nehodě :!:

A 1. důvod toho zpomalení je možnost reakce na pozdnější požadavek zastavení k výstupu, který jsem již také uváděl.

Filip

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Filip » 20.10.2015 14:23

Do kopce často brzdím samovahou. Je to podle mého názoru lepší. A těch 15 km/h na průjezd zastávkou na znamení mi vůbec nevadí. Beztak jsou většinou všude u takových zastávek SSZ nebo přechody apod.

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od martin8211 » 20.10.2015 14:17

Ale hlavní pointa otázky je v tom, proč se tam musí držet rychlost 15km/h. Nějaké brždění do svahu vlastní vahou mě jako cestujícího nezajímá. To už je na každém řidiči a jeho stylu jízdy.
Je snad logické, na Libušském potoku držet rychlost 15? Je to asi jakoby na Trojské v největším stoupání byla zastávka na znamení. Nejsem odborník, ale laickým pohledem si myslím, že mnohem více proudu se spotřebuje rozjezdem do kopce, než pouhým udržením co možná nejvyšší rychlosti.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.10.2015 11:09

9001 píše:MM jenže ne všichni to takhle umí ......
Kdo to takhle neumí, tak asi nemá za řízením TRAM co dělat, protože to je vlastně využití principu jízdy setrvačnosti (jenž se má přednostně používat) a působení samováhy při jízdě do kopce.
Jinak to, že ta TRAM na 15km/h zpomalí případně ještě kus před označníkem (i klidně 20m) není na závadu - podržením jízdy lze udržet konstatní rychlost do jeho minutí a pak teprve zrychlit.

Ovšem netvrdím, že když se spěchá (pro zdržení či fyziologickou potřebu), tak se nikdy nesmí při průjezdu zastávky do kopce na přikázanou rychlost přibrzdit = využít maxmálku co nejblíže k označníku.

MPL
Uživatel
Příspěvky: 228
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MPL » 20.10.2015 9:38

9001 píše:MM jenže ne všichni to takhle umí plus potřebuješ vic energie tramvaj znovu dostat do požadované rychlosti.
Víc než kdy? Než když jedeš rovnoměrně? No, o nějaké jednotky procent možná, ale signifikantní rozdíl bych tam nehledal.

Odpovědět