Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
MMM:
Tak jasně že máš v něčem pravdu. Ale znám i případy, kdy to frajer poslal v plné traťové rychlosti do tramvaje A zrovna úsek Štěpánská - IPP je docela rizikový. Nikde se neploužím, naopak do Modřan využívám možnost jet těch 50-60 podle vozu (některé vozy tam pěkně hází). Ale jakmile vjedu do města, kde se pohybují chodci a kde jsou auta (třeba Vodičkova, Jindřišská, Republika), tak jsem opatrný. Stejně jako zastávky na znamení. Anděl je taky prekérní místo někdy, tam ani těch 20 často nejde a musím zvonit jak zvoník, protože lidi koukají do mobilů a vůbec nevědí kam jdou.
Taky se mi stalo, že mě auto pouštělo a na poslední chvíli si to borec rozmyslel a div mi neurazil přední spřáhlo. Jediný případ, kdy se ploužím (ale zároveň se dívám,abych nikoho nebrzdil) je případ, kdy jedu na kontrolní bod a vím, že mám trochu více času.
A než mít byť nezaviněnou nehodu, tak raději se vzdám přednosti apod. Prostě to chce používat hlavu a vyhodnotit každou situaci. Bohužel lépe nebude, lidi už spíš žijí mobilem než realitou, nevidí a neslyší. Cyklisté taky nerespektují provoz, 2/3 řidičů aut má papíry omylem a podle toho to taky vypadá. Šance na zlepšení v podobě preferencí tramvají je de facto nulová. Takže tramvaje to v Praze fakt nemají lehké.
Tak jasně že máš v něčem pravdu. Ale znám i případy, kdy to frajer poslal v plné traťové rychlosti do tramvaje A zrovna úsek Štěpánská - IPP je docela rizikový. Nikde se neploužím, naopak do Modřan využívám možnost jet těch 50-60 podle vozu (některé vozy tam pěkně hází). Ale jakmile vjedu do města, kde se pohybují chodci a kde jsou auta (třeba Vodičkova, Jindřišská, Republika), tak jsem opatrný. Stejně jako zastávky na znamení. Anděl je taky prekérní místo někdy, tam ani těch 20 často nejde a musím zvonit jak zvoník, protože lidi koukají do mobilů a vůbec nevědí kam jdou.
Taky se mi stalo, že mě auto pouštělo a na poslední chvíli si to borec rozmyslel a div mi neurazil přední spřáhlo. Jediný případ, kdy se ploužím (ale zároveň se dívám,abych nikoho nebrzdil) je případ, kdy jedu na kontrolní bod a vím, že mám trochu více času.
A než mít byť nezaviněnou nehodu, tak raději se vzdám přednosti apod. Prostě to chce používat hlavu a vyhodnotit každou situaci. Bohužel lépe nebude, lidi už spíš žijí mobilem než realitou, nevidí a neslyší. Cyklisté taky nerespektují provoz, 2/3 řidičů aut má papíry omylem a podle toho to taky vypadá. Šance na zlepšení v podobě preferencí tramvají je de facto nulová. Takže tramvaje to v Praze fakt nemají lehké.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Vždy je to kompromis mezi rychlostí, brzdou provozu a bezpečností.Filip píše:1 minuta je problém pro někoho ?
Mezi Štěpánskou a IPP také mohu jet 50 km/h a nikdy tak nejedu, protože bezpečnost.
Mohu se ráno v 7:45 s gumokolem ploužit okolo školy 20 ale zas riskuju že mě budou Ti za mnou předjíždět a pro přebíhající školáky to bude ještě horší.
Švec jedoucí 20 a balící se na střídání je pro mne horší než jedoucí 40 a sledující provoz. Jo kdyby jste viděli co někteří od Švandova divadla dělaj ... a před IPP zc to není jiné. (taky sem byl mladej a svlíkal svetr v jednom za jízdy)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Pomalu ale jistě se ukazuje, co vlastně na mostě vznikne:
http://www.novinky.cz/domaci/384054-stv ... tavka.html
Jinak nepropustnost ostrova z jedné strany na druhou je bohapustá lež, protože přes ostrov vede právě Hlávkův most, takže se dá na ostrově podejít. (http://mapy.cz/turisticka?x=14.4370564& ... ase=ophoto, http://www.fototuristika.cz/tips/detail/760) Samozřejmě pokud pan radní stojí na mostě a dole nikdy nebyl (asi jako že nebyl), tak to nevidí a neví.
Přechod na čudlík bude fajn pro auta, protože vzhledem k minimu chodců bude zmáčknut asi tak v úterý, v pátek, v dubnu a na sv. Jeronýma, takže IAD se moc nezdrží.
http://www.novinky.cz/domaci/384054-stv ... tavka.html
O semaforu přes koleje zatím nic....Štvanice je neprostupná, nedá se dostat z jedné strany na druhou, zastávka je tu potřeba. Bude tady fungovat semafor na tlačítko. Dva jízdní pruhy se kolem zastávky pouze stočí. Nedojde k žádnému zúžení,“ upřesňuje Čižinský.
Přechod navíc nebude veden rovně přes čtyři jízdní pruhy, ale pouze přes dva. Lidé budou muset následně projít celou zastávkou, aby se dostali na druhou stranu, čímž se zamezí neustálému zastavování dopravy na semaforech.
Jinak nepropustnost ostrova z jedné strany na druhou je bohapustá lež, protože přes ostrov vede právě Hlávkův most, takže se dá na ostrově podejít. (http://mapy.cz/turisticka?x=14.4370564& ... ase=ophoto, http://www.fototuristika.cz/tips/detail/760) Samozřejmě pokud pan radní stojí na mostě a dole nikdy nebyl (asi jako že nebyl), tak to nevidí a neví.
Přechod na čudlík bude fajn pro auta, protože vzhledem k minimu chodců bude zmáčknut asi tak v úterý, v pátek, v dubnu a na sv. Jeronýma, takže IAD se moc nezdrží.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 22.10.2015 12:28, celkem upraveno 2 x.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Filip: konečně další člověk který při řízení používá mozek.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
netvrdim, že vždy (a hlavně bez rozmyslu - bez ohledu na dění okolo TT a na stav TT a TRAM) jedu maximální traťovou = v místě povolenou rychlostí, ale ROZHODNĚ NEEXISTUJE JEDINÝ ÚSEK TT, KDE BY JSEM NIKDY MAXIMÁLNÍ TRAŤOVOU/POVOLENOU RYCHLOST NEVYUŽIL, protože v každém se někdy našla situace, že stav úseku dobrý a v jeho okolí nikde nikdocwapa píše:Klobouk dolu před tím co jsi napsal, jen kdyby bylo víc takových jako jsi ty, kteří dokáží racionálně uvažovat.Filip píše:1 minuta je problém pro někoho ?
Mezi Štěpánskou a IPP také mohu jet 50 km/h a nikdy tak nejedu, protože bezpečnost.
Navíc se mi opakovaně potvrdilo tvrzení mého instruktora - ČÍM MENŠÍ JE RYCHLOST TRAM (AŽ ČÍM VÍCE SE TA EXTRÉMNĚ "PLOUŽÍ"), TAK TÍM VĚTŠÍ JE PRAVDĚPODOBNOST, ŽE JI TO JINÝ ÚČASTNÍK PROVOZU "VEZME" TĚSNĚ PŘED ČUMÁKEM, PROTOŽE Z POMALÉ JÍZDY CÍTÍ, ŽE ŘIDIČ TRAM SE "BOJÍ" = VĚTŠÍ RYCHLOST NEMUSÍ ZNAMENAT VĚTŠÍ NEBEZPEČÍ NEHODY NEŽ JÍZDA RYCHLOSTÍ MENŠÍ
Tímto vyjadřuji scé doufání, že Filip nepatří mezi (mnou opakovaně viděné - např. mezi Přístavštěm DC a Dvorce DC) "umělce", kteří jedou s TRAM konstatní rychlostí 30km/h bez ohledu na křížření a výhybky
PS: Zrovna mám čerstvý "zážitek", kdy jsem byl při sunutí vadného vlaku brzdařem na 1. voze = dle zákona o provozu na PK řidičem (potažmo viníkem zaviněné nehody) a před zas. Michelská DC vznikla situace, že vprotisměru stojící (velmi pomalu se pohybující) kolona IAD neojediněle přesahovala do mé jízdní koleje DC! Řidič sunoucího vlaku se divil, že odmítám signalizovat "jedem", dokud nás nedojede a nepředjede doprovodné vozidlo, které nám cestu v místě uvolní, protože jsem nevěřil, že by nám ta IAD uhla sama nebo mi dokázali zavčas zastavit těsně před ní!
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Klobouk dolu před tím co jsi napsal, jen kdyby bylo víc takových jako jsi ty, kteří dokáží racionálně uvažovat.Filip píše:1 minuta je problém pro někoho ?
Mezi Štěpánskou a IPP také mohu jet 50 km/h a nikdy tak nejedu, protože bezpečnost.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Dost zbytečných SSZ máme, to je pravda.9001 píše:Přijde k tomu naprosto zbytečné nové zastávky, přidej k tomu zbytečná SSZ kde vykysneš a tramvaj opravdu pak působí jako šnek...Filip píše:1 minuta je problém pro někoho ?
Mezi Štěpánskou a IPP také mohu jet 50 km/h a nikdy tak nejedu, protože bezpečnost.
Tak zrovna zastávky v Modřanech jsou takové, že tam se lidi motají kolem kolejí i v noci. Tam to nejde projet maximálních 60 km/h
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Přijde k tomu naprosto zbytečné nové zastávky, přidej k tomu zbytečná SSZ kde vykysneš a tramvaj opravdu pak působí jako šnek...Filip píše:1 minuta je problém pro někoho ?
Mezi Štěpánskou a IPP také mohu jet 50 km/h a nikdy tak nejedu, protože bezpečnost.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
1 minuta je problém pro někoho ?
Mezi Štěpánskou a IPP také mohu jet 50 km/h a nikdy tak nejedu, protože bezpečnost.
Mezi Štěpánskou a IPP také mohu jet 50 km/h a nikdy tak nejedu, protože bezpečnost.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 125
- Registrován: 28.8.2013 10:29
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Teď to řeknu na plnou hubu z pohledu cestujícího. "Protože mě sere zbytečné zdržování kvůli ničemu, když to vůbec není potřeba." Vždyť lidem vadí i vykecávání během střídání. Každý někam spěchá a taková je doba prostě.
A myslím, že na liduprázdné Modřanské škole ZC nikoho tramvaj neohrozí.
A myslím, že na liduprázdné Modřanské škole ZC nikoho tramvaj neohrozí.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Chtělo by to položit základní otázku. Proč ? Proč navyšovat rychlost průjezdů zastávek na znamení ?
A i kdyby se to časem navýšilo, tak mě nikdo nemůže nutit, jakou rychlostí kde mám jezdit. Když budu považovat 15 za bezpečnou jízdu, tak prostě pojedu.
A i kdyby se to časem navýšilo, tak mě nikdo nemůže nutit, jakou rychlostí kde mám jezdit. Když budu považovat 15 za bezpečnou jízdu, tak prostě pojedu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 125
- Registrován: 28.8.2013 10:29
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Kdyby měl ale každý přístup, že se nechce zaobírat stížnostma, tak půlka MHD neexistuje a vlastně ani nic jiného.
Stejně tak je to s bezpečností. To se mám bát vyjít na ulici? Lidi nejsou hloupí, a ti co jsou, tak už jim stejně zastávka na znamení nepomůže
Stejně tak je to s bezpečností. To se mám bát vyjít na ulici? Lidi nejsou hloupí, a ti co jsou, tak už jim stejně zastávka na znamení nepomůže
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
V Německu třeba dost zpomalí, aby projeli zastávku. I když tam to obvykle jsou všechny zastávky na znamení.
Nevím, ale tady vidím pořád riziko. A potom řešit stížnost od lidí apod. to se mi fakt nechce. Nejdebože, kdybych tam někoho přejel (někdo, kdo vidí na poslední chvíli tramvaj a vrhá se hlava nehlava vpřed)
Nevím, ale tady vidím pořád riziko. A potom řešit stížnost od lidí apod. to se mi fakt nechce. Nejdebože, kdybych tam někoho přejel (někdo, kdo vidí na poslední chvíli tramvaj a vrhá se hlava nehlava vpřed)
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Protože ouřednickej alibismus? Jednak vlezdoprdelkovství zákazníkům, tzn. nechuť a neumění řešit případné stížnosti posláním do háje, s tím, že si měl čudla zmáčknout včas a jednak obava o "přejíždění" pitomců, pardon, zákazníků, co telefonují, krafou, kouří, šťouraj se v zadku a bůhvíco ještě kdesi v pekle na protějším chodníku, co si najednou vzpomenou že už jim to jede a vrhajících se na poslední chvíli do kolejí? Asi.MF píše: Funguje to jinde, tak proč ne u nás.
Pokud mi to někdo zmáčkne těsně před sloupkem, nezastavuju. Nepůjdu na magnety jenom proto, protože se zrovna teď někdo probudil. Nicméně valná většina se v zastávkách na na znamení naučila mačkat včas. Na rozdíl od těch stálejch, bohužel, kde se mi každou chvíli někdo proběhne po tramvaji, neboť obvykle v klidu vstává a hledá čudla až poté, co tramvaj zastaví. Což, pokud venku nikdo není, znamená, že se už zase rozjíždím. Jestli si myslí, že tam budu tábořit, čekat na jaro a na to, až se všichni proberou a rozmyslí si, jestli chtěj náhodou vystoupit, tak si to myslí špatně.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Pokud si cestující mačká tlačítko akorát, tak riskuje. Tlačítko má tisknout včas a ne 10m před sloupkem. Pokud na zastávce někdo je, tak má smysl stavět, pokud tam nikdo není, tak není důvod jet 15 km/h. Pokud by tam hrozilo nějaké ohrožení, tak zastávka nejspíš nebude na znamení. Funguje to jinde, tak pro ne u nás. Třeba Bratislava....15 km/h bych ponechal pro projíždění stálých zastávek služebními vlaky.Filip píše:Zrovna v noci jsem nad tím uvažoval. Projížděl jsem některé zastávky na znamení na "ďáblické" větvi a opravdu mi přijde těch 15km/h akorát. Jeden cestující si zmáčkl tlačítko, když jsem byl téměř u sloupku, což bych při vyšší rychlosti nemohl provozně bezpečně zabrzdit.
Takže zde bych nic neměnil.