Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od pawel » 28.11.2015 20:36

krutak: moje domnenky:
- projekty vznikaly castecne jeste pred dobou zavaznosti manualu a lezely v suplicich dlouho, a tak se barevne reseni ci otazka "zazabradleni" zastavek ridi puvodni projektem --> vysledkem je nekonzistence. take me zaujalo, ze na vrsovicke jsou lampy/sloupy TV v elegantni zelene, ale SSZ nadale stribrne.
- na petrinach nejsou zastavky (nebo aspon cast, nevidel jsem vsechny) vybaveny ohyzdnym"dvojschodem" (dvoji obrubnik smerem k vozovce - napr. na belohorske je vsude). treba nepotrebuji zabradli proto?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 28.11.2015 8:15

kruťák píše:Budu rád, když mi tuhle absolutní nejednotnost někdo vysvětlí. Jednou pro vždy. 8-)
To si asi budete muset napsat na IPR, a pak nám sem pověsit odpověď, abychom se taky pokochali. :wink:

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 27.11.2015 22:25

A pak bych měl ještě dotaz na smyčku Petřiny. Jaký rozumný důvod má tento deseticentimetrový sokl??? Když už má projektant nutkání oddělit zastávku od vyasfaltovaného parčíku, proč to nemůže být odděleno jen opticky? Nebo proč nemůže mít postupný náběh? Chápu, stejný případ jako ostrůvky na Náměstí Repu. Protože prostě proto.
Mimochodem polohu kanálu shledávám přímo geniální :D Možná je tam ten sokl právě proto, aby ta voda netekla - nedej bůh - do kanálu.

Obrázek

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 27.11.2015 22:10

Ocitl jsem se dnes shodou okolností na dvou nově zrekonstruovaných tratích: Vršovicích a Petřinách. A mám rozporuplné dojmy a byl bych rád, kdyby mi tu někdo fundovaný odpověděl, jak to tedy ORPAVDU je s těmi normami a manuálem IPR.
Nuž postupně. To si včera člověk na iDneši přečte, že na Plzeňské ubrali autům pruh, protože
Šířka původních nástupních ostrůvků byla podle dnešních požadavků nedostatečná, nedovolovala ani umístění normou požadovaného zábradlí.“ vysvětluje projektantka Jitka Brzoňová ze společnosti Metroprojekt.
Takže ještě jednou zdůrazním, že projektantka říká, že norma požaduje zábradlí. Budiž, mějme zábradlí, oploťme si zastávky, je to strašně bezpečné. Jaktože ale na Petřinách být zábradlí nemusí? Copak tam tytéž NORMY neplatí? Tedy ať nežeru, ono tam sice je, ale jen symbolicky asi 2 metry u přechodu, nikoliv po celé délce zastávek. Zastávky jsou takové vzdušné a volně přístupné.
A proč ve Vršovicích máme červenobílou klauniádu a na Petřinách jde mít zábradlí tmavé?

Jak to tedy je? Existujou nějaké normy a manuály IPR, anebo se to ohýbá podle toho, kdo zrovna projektuje a jakému dodavateli to potřebuje přihrát? A lidem se pak tvrdí, že to my za to nemůžeme, to všechno ty normy.
Budu rád, když mi tuhle absolutní nejednotnost někdo vysvětlí. Jednou pro vždy. 8-)

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 27.11.2015 21:05

Tak se nám o trochu zkracuje výluka vozovna Srřešovice

http://www.dpp.cz/omezeni-dopravy/vozov ... -zastavce/

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kasme » 26.11.2015 15:20

Dopravní hřiště Vršovická: Koh-i-noor - Bělehradská

foto http://kasme.rajce.net/vrsovicka-151126


a zpátky tramvají

zadní video https://www.youtube.com/watch?v=i2OoL1IcBlc

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 23.11.2015 23:12

Podle fotek na FB dolní Bělehradská dostala dobře na pr...

Místo toho, aby byla snaha pro IAD a tram udělat extra pruh, klidně i bez příčných prahů, tak ten pruh pro IAD ještě zúžíme... Samozřejmě nesmí chybět nová zastávka, která IAD trochu podrží, aby ta kolona byla jistotou :roll:

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kasme » 22.11.2015 22:54

asi sem...

Dopravní hřiště Vršovická - večerní autovideoprůjezd

Fidlovačka - Otakarova - Koh-i-noor a zpět + kousek Moskevské

https://www.youtube.com/watch?v=Hlv1zE2xszc

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 21.11.2015 2:24

U té vozovny SE mi to nepřijde jako příliš promyšlené. To že je nahoře křížení místo dvou zajišťovaček budiž, ale až bude zase průvod, už to nepůjde nasypat dovnitř hezky po čenichu (dobře, kvůli průvodu se to hrotit nebude). Předpokládal jsem ale, že nějaká "výtažná " kolej zůstane, aby se dalo šíbovat a neprekazet, nebo jen minimálně. Místa je hafo. Ta sjezdová výhybka DC by mohla být zajišťovací pro směr do/z vozovny, ale při manipulaci se bude jen místo směru ZC, zdržovat ten DC, to jsme si nijak nepomohli :-(

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kasme » 20.11.2015 7:24


Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MOp » 17.11.2015 21:48

Ano, je to tak.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 147
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od JirkaR » 17.11.2015 21:36

Mne teď při pohledu z okna zaujalo něco jiného - v úseku Koh-i-noor až spodek Minské se ještě teď potmě bagruje (a to je navíc státní svátek), opravdu tady se časem neplýtvá. A l.37 přesto pořád obrací v Minské (zdola odříznuté), vidím tam manipulovat KTN, takže patrně našly po letech využití tamní přejezdy...?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 17.11.2015 18:35

Já bych se přimlouval pro to, aby byla tato diskuze vypnuta, a už se dál nenapínala, nebo tu zas vznikne nějaká hrůza. [-o<

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 480
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Jakub » 17.11.2015 17:58

MM-Mikulovsky píše:
-KUBI- píše:.... byť si plete pojem vypínací a napínací ....
#-o jak si mohu plést význam slov, jenž slovník uvádí jako synonyma = mohu říc vypjatá i napjatá (např. situace či diskuze) :!:
Víš, MMM, když to dovedeš takto do absurdna, tak máš sice pravdu, nicméně například u té diskuze, když budeš pátrat dál a hlouběji, tak zjistíš, že vypjatá a napjatá diskuze sice může znamenat to samé, ale také nemusí, zejména lidé s velkým jazykovým citem by v tom tu shodu asi hledali dlouho.

S tím vypínacím sloupem tu narážíme na něco trochu jiného. Ano, máš sice pravdu, dalo by se tomu tak říkat, ale běžně se tomu tak neříká. Zkus si to například zadat do Googlu, co ti vyleze pod heslem "vypínací sloup" a co pod "napínací sloup." I když je to vlastně jedno a to samé, ten termín se pro to prostě nepoužívá. Je to něco jako "stezka pro cyklisty," také by se tomu dalo například říkat "stezka pro jízdní kola," ale nikdo tomu tak neříká.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 17.11.2015 17:23

KUBI: já tam byl cca před týdnem a tehdy jsem si fakt nevšiml jediného náznaku přípravy přesunu VO na nové sloupy TV, ale musím si však trvat, že osoba píšící:
-KUBI- píše:Mě spíš překvapily sloupy veřejného osvětlení ani ne půl metru od sloupů trakčního vedení v úseku od nádraží k Otakarově. ....
a přitom tedy (narozdíl od mne) vědící:
-KUBI- píše:..... netuší o přemístění osvětlení z chodníků do osy komunikace....
z mého pohledu vědomně informace zkresluje = LŽE :!:

Pak není divu, že se lidi nemohou domluvit, když jim jsou tzv. podsouvány chybné informace.

PS:
-KUBI- píše:.... byť si plete pojem vypínací a napínací ....
#-o jak si mohu plést význam slov, jenž slovník uvádí jako synonyma = mohu říc vypjatá i napjatá (např. situace či diskuze) :!:

Odpovědět