Město ČR, kterému by nejvíce slušel tramvajový provoz

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět

Město ČR, kterému by nejvíce slušel tramvajový provoz

České Budějovice
9
22%
Havířov
5
12%
Hradec Králové
15
37%
Jihlava
0
Žádná hlasování
Opava
0
Žádná hlasování
Pardubice
2
5%
Ústí nad Labem
10
24%
Zlín
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 41

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Město ČR, kterému by nejvíce slušel tramvajový provoz

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.1.2017 16:12

Dle mých znalostí ve zdejším hlasování uvedený Zlín a Ústí nad Labem nejsou, pro svůj kopcovitý terén, moc vhodná města pro provoz TRAMvají.

V dosud vedoucím (ve zdejším hlasování) Hradci Králové bych viděl potenciál pro následující postupný rozvoj sítě TT :
A) tzv. polocentrálním okruh, jehož severní část by prošla co nejblíže centru (např. za Magistrátem a Krajským soudem) a jižní byla vedena (bližším i vzdálenějším) okolím jižní půle tzv. velkého hradeckého okruhu, který by měl 2 obratiště Terminál HD (dvoukolejné/obousměrné kolem celého areálu) a Pospíšilova (jednokolejná manipulační bloková smyčka (s jednou předjízdnou kolejí na vjezdu) propojující polocentrální okruh s areálem vozovny DP - navrhuji jižní část obsluhovat linkou "C" mezi konečnými v uvedených dvou obratištích
B) propojující tři ramena TT vedoucí do konečných:
1.) na Moravské předměstí, které by (pro obsluhu velmi hustě osídlené oblasti okolo Benešovy třídy) mělo být zprovozněno zároveň s polocentrálním okruhem
-
navrhuji obsluhovat dvěma linkami na Terminál HD (směrově značně odvozenými od současných trolejbusů č. 1 a 2):
"A" - přímo např. přes Fakultní nemocnici, Univerzitní knihovnu (+ přes existující lávku dostupný "zimák"), OD Tesco, Hlavní nádraží, která by na Terminále HD nekončila, ale pokračovala severní/centrální půlí okruhu TT do konečné Pospíšilova
"B" - východoseverní(centrální) částí okruhu TT vedoucí např. přes Malšovice, OC Orlice, Malšovický most (+ plavečák a fotbalový stadión za ním), Magistrát, Muzeum na Terminál HD

2.) Slezské předměstí, cihelna na předposlední zastávce úseku "Slezské předměstí, nádraží" s návazností na vlaky tam zastavujícími
navrhuji obsluhovat prodloužením (všech spojů) obou linek "A" i "C", které původně končily v obratišti Pospíšilova
3.) do Plačic P+R (pro IAD z D11/od západu a severu) přes Kukleny (s pěší dostupností tamního náměstí a hřbitova u něj)
- navrhuji obsluhovat prodloužením všech spojů linky "B" z Termináli HD přes Hlavní nádraží (čímž bude jeho druhým přímým spojením s Moravským předměstím)
C) s výhledovým prodloužením prvních dvou (ze tří) ramen TT:
1.) z Moravského předměstí, kolem OC u Rašínovy třídy s prostorem pro P+R Hradubická (IAD od Pardubic/jihu + R/D35 od Moravy/východu), až do Březhradu (s přestupem na/z vlaků HK-Pardubice)
- navrhuji obsluhovat prodloužením cca 2/3 spojů linek "A" i "B" z uvedené původní konečné Moravské předměstí
2.) a) ze Slezského předměstí, cihelny do konečné zvané Parlament s P+R (pro IAD od I/11 - východu)
- navrhuji obsluhovat prodloužením cca 2/3 spojů linek "A" i "C" z uvedené původní konečné Slezské předměstí, cihelna
b) z Parlamentu přes Slatinu (s P+R u silnice 308 = IAD od severovýchodu), Piletice do konečné Pouchov/Letiště s P+R (pro IAD od severu)
- navrhuji obsluhovat prodloužením cca 1/2 spojů linky "A" z uvedené předchozí konečné Parlament (=cca 1/3 všech spojů této linky) + s možnosti (v případě tzv. hromadných akcí pořádaných na letišti) zavést mimořádnou linku "M" Březhrad (návaznost os. vlaky od/k Pardubicím) - P+R Hradubická - Moravské Předměstí - Malšovice - Slezské předměstí (návaznost os. vlaky od/k Týništi nad Orlicí) - Parlament (P+R) - Slatina (P+R) - Lětiště

Vráceno do správného tématu, omlouvám se, popravdě jsem všechny příspěvky (obzvláště ty extrémně dlouhé) nečetl. ModTJ
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 14.2.2016 17:49, celkem upraveno 1 x.


Naposledy oživil fricoolinek2 v 09.1.2017 16:12

uzivatel35

Re: Město ČR, kterému by nejvíce slušel tramvajový provoz

Příspěvek od uzivatel35 » 13.2.2016 16:18

Petrpes píše:Linku 4 až do Kokořínského dolu :D
Děkuji za námět, ještě to propracuji. :lol:
Jinak podobná pohlednice existuje i v Berouně, někdo by mohl zkusit vytvořit fiktivní tramvajovou síť v Berouně.
https://www.google.cz/search?q=tramvaje ... dnqRntM%3A

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2005
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Město ČR, kterému by nejvíce slušel tramvajový provoz

Příspěvek od Petrpes » 13.2.2016 13:46

Linku 4 až do Kokořínského dolu :D

uzivatel35

Re: Město ČR, kterému by nejvíce slušel tramvajový provoz

Příspěvek od uzivatel35 » 13.2.2016 12:03

Trochu z říše snů, ale nedávno jsem viděl staré pohlednice za začátku 20. století, které měli představovat budoucnost. Když budu mít čas, tak je zkusím vyhledat, pokud existují i v elektronické podobě. Byly tam různá města. Například tam byl Říp, jak na něja vede lanová dráha z Prahy, skrze kopec vede železiční tunel a vzduchem létakéí vzducholodě. Také na jednom obrázku bylo město Náchod s tramvají (tam to však neznám) a na jednom obrázku bylo náměstí na Mělníku, jak se zde křižují tramvaje. Protože Mělník trochu znám, tak si myslím, že by mu tramvaj (ovšem ta stará, která byla na obrázku) slušela. Tím nechci říct, že je tam potřeba, nebo že by bylo rozumné ji tam stavět, jen, že by tomuto městu tramvajový provoz slušel. Dokonce mne tyto obrázky natolik nadchly, že jsem vytvořil fiktivní tramvajovou síť na Mělníku (samozřejmě počítám,. že Mělník by byl větší město než je dnes, všude okolo by byla postavena nová sídliště.)

Mělník-tramvaje
1 BROZÁNKY, SÍDLIŠTĚ-K Bažantnici-Staré Brozánky-Rybáře-Podhradá-Náměstí Karla IV.-Fibichova-Nemocnice Mělník-Autobusové nádraží-U Včely-Staré Rousovice-Mladoboleslavská-Malý Borek-VELKÝ BOREK

2 VEHLOVICE-Kozí Rokle-Ovocná-Nádraží Mlazice-Závod Loděnice-Pšovka-Sídliště Podolí-Tyršova-Náměstí Míru-Náměstí Karla IV.-Fibichova-Nemocnice Mělník-Poliklinika Mělník-U hřiště-Obchodní centrum Rousovice-Cukrovar-Sídliště Slovany-Nové Rousovice-Skuhrov-Malý Újezd-Všetaty-Tišice-Neratovice, Mlékojedy-Neratovice, nádraží-LIBIŠ, SPOLANA

3 VILNĚVES-Baraba, východ-Nové Brozánky-Staré Brozánky-Rybáře-Sídliště Podolí-Zádušní-Nemocnice Na Podolí-Na Podhoří-Sídliště Pivovar-Autobusové nádraží-Blatecká-Na Blatech-Neuberk-Poliklinika Chloumek-Letiště-Chloumek, mateřská škola-CHLOUMEK

4 VEHLOVICE-Kozí Rokle-Ovocná-Nádraží Mlazice-Závod Loděnice-Pšovka-Sídliště Podolí- Zádušní-Nemocnice Na Podolí-Na Podhoří-Sídliště Pivovar-Autobusové nádraží- U Včely-Staré Rousovice-Mladoboleslavská-Malý Borek-Velký Borek-Mělnická Vrutice-Hleďsebe-Lhotka u Mělníka-Střemy-Nebužely-Kanina rozc. Velký Újezd-MŠENO


Parametry:
Interval: špička/sedlo a víkend/večer
1 10 /20 /30
2 10/20/30
3 10/20/30
4 30/60/90

Vypravení: PD/SONE
1 2xt/2xt
2 2xt/2xt
3 2XT/1xt
4 2xt/1XT


Pokud se vrátím do reality, tak bych navrhoval obnovu tramvajového systému na Ostravsku, a v Jablonci nad Nisou. Uvažoval bych o oživení projektu Regiotram Nisa a nakonec by se tramvaje mohly navrátit i do Ústí nad Labem. Také bych podpořil stavbu TT Praha-Brandýs nad Labem, Stará Boleslav.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1053
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Město ČR, kterému by nejvíce slušel tramvajový provoz

Příspěvek od thriller2 » 13.2.2016 10:50

Až se osamostatní to Jižní Město, tak si tam určitě postaví tramvajovou trať.

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 292
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Město ČR, kterému by nejvíce slušel tramvajový provoz

Příspěvek od MKzB » 12.2.2016 21:52

Jako Znojmák jsem se jednou dostal k pohlednici Znaim in Zukunft (Znojmo v budoucnu), namalovanou někdy v období vrcholu průmyslové revoluce, s tramvajemi, visutou dráhou kolem radniční věže, vzducholoděmi atd.
A napadla mě šotomyšlenka tramvají ve Znojmě. Kromě městských drah jsem si pohrál jsem si i s myšlenkou elektrické tramvaje ze Znojma přes národní park Podyjí až na Vranovskou přehradu. Hradiště by se díky tomu konečně dočkalo mostu, který byl ve všech budovatelských plánech.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2331
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Město ČR, kterému by nejvíce slušel tramvajový provoz

Příspěvek od fricoolinek2 » 11.2.2016 13:52

MM-Mikulovsky píše:
Jó, už někomu došlo, co je největší díra v ČR?
Středočeský kraj nemá krajské město, místo něhož v jeho středu ZEJE DÍRA ZVANÁ PRAHA :!: =D> :lol: :lol: :lol:
Taky občas o tom přemýšlim. Tak jestli by Středočeši byli rádi za do, kdyby sídlo StČ kraje bylo na Kladně... =P~

Ovšem hnát se tam třeba 103 km ze Sedlčan... =P~

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Město ČR, kterému by nejvíce slušel tramvajový provoz

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.2.2016 10:22

von Špilberk píše:
thriller2 píše:Kdysi jsem si představoval že jsem diktátor a nechávám stavět nové hlavní město okolo Kralup.
Teda, Herr Führer, stavět nové hlavní město kolem chemičky mi nepřijde jako dobrý nápad. 8-)
A právě nebýt jiné chemičky v Pardubicích (a elektrárny v Opatovicích), tak já bych byl pro výstavbu nového hlavního města více ke středu východozápadní osy ČR obsahující nejen Čechy, ale i Moravu = SLOUČENÍM HK A PARDUBIC NA HRADECKÉ PARDUBICE nebo HRADUBICE (jak se tam říká silnici mezi těmi městy) :lol:

Jó, už někomu došlo, co je největší díra v ČR?
Středočeský kraj nemá krajské město, místo něhož v jeho středu ZEJE DÍRA ZVANÁ PRAHA :!: =D> :lol: :lol: :lol:
- TO JEN TAKOVÉ MALÉ RÝPNUTÍ SNAD BUDOUCÍHO "SKORO PRAŽÁKA" DO PRAŽÁKŮ UVEDENÝM ZPŮSOBEM POSMĚŠNĚ NAZÝVAJÍCÍCH OBYVATELE STŘEDNÍCH ČECH.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Město ČR, kterému by nejvíce slušel tramvajový provoz

Příspěvek od von Špilberk » 11.2.2016 10:17

thriller2 píše:Kdysi jsem si představoval že jsem diktátor a nechávám stavět nové hlavní město okolo Kralup.
Teda, Herr Führer, stavět nové hlavní město kolem chemičky mi nepřijde jako dobrý nápad. 8-)

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1053
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Město ČR, kterému by nejvíce slušel tramvajový provoz

Příspěvek od thriller2 » 11.2.2016 7:57

Možná Otrokovice-Zlín-Vizovice, částečně v prostoru současné železniční trati..
Parduboce, Ústí a Jihlavu aspoň trochu znám a myslím si, že trolejbusy tam fungují dostatečně dobře na to, aby byly nahrazeny tramvajemi. Ostatní města nemůžu soudit.
Kdysi jsem si představoval že jsem diktátor a nechávám stavět nové hlavní město okolo Kralup. Moje tramvajová trať tehdy vedla od nádraží k novým velkým sídlištím okolo D8 a na druhé straně po železnici do Velvar, překvapivě taky kolem novejch velkejch sídlišť.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3574
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Město ČR, kterému by nejvíce slušel tramvajový provoz

Příspěvek od P_V » 11.2.2016 1:29

Tábor - Sezimovo Ústí - Planá.

A taky rozvíjet tramtrain systémy na Ostravsku.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2331
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Město ČR, kterému by nejvíce slušel tramvajový provoz

Příspěvek od fricoolinek2 » 10.2.2016 23:53

Pokud byste to mohli rozhodnout vy sami, v jakém českém městě byste nejraději vybudovali/obnovili tramvajový provoz?

Já osobně bych asi volil Hradec Králové. Pokládám ho za město, kde se člověk může cítit skutečně jako ve "velkoměstě", podobně jako třeba v Olomouci, co se týče měst okolo 100 000. Srovnejte si třeba trasu hlavní nádraží - hlavní náměstí nejdříve v Hradci a pak třeba v Liberci nebo sousedních Pardubicích.

Osobně se musím přiznat k lehkému "šotopředsudku" o tom, že město bez tramvají není pořádným městěm (ze středoevropského pohledu), resp., že takovému městu něco chybí. z toho důvodu je pro mne Olomouc asi "něco více" než třeba právě ten Hradec. Ovšem zase to nechci brát jako nějaké vyložené dogma. Rozhodně je pro mě Hradec výše než Most...

Složité je to u Liberce. Ten se svým malým centrem, maličkým náměstím a (bohužel) celkem četnými domy v nedobrém stavu v blízkosti srdce města nebo malým nádražím bez elektrifikace u mne vyvolává rozporuplné pocity.... =P~

Odpovědět