Bratislava (SK)

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od Karosák » 20.2.2016 0:59


P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od P_V » 19.2.2016 23:50

Petrpes píše:Ostatně další prodloužení na Petržalke má být již jen 1000 mm... :)
To už si zaplatí Bratislava z vlastního rozpočtu?

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od Petrpes » 19.2.2016 16:12

Ostatně další prodloužení na Petržalke má být již jen 1000 mm... :)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od Karosák » 19.2.2016 13:02

Podle fotek a odkazů z K-r jsou nutné 4 kolejnice, 1000 je tram a 1435 "budoucí" train. Možná připomenu, že SK nečerpají (nemohou, nebyla vytyčena prioritní osa?...) dotace na tramvajové tratě, ale na "integrovanou kolejovou dopravu" IKD. V reálu jde ale o to první, takže se kolem toho dělá ta omáčka-vzletné názvy, v KE různá kusá napojení do nikam, zde 4 kolejnice. Projeďte si fotky na imhd.sk (BA i KE) a na detailu vexlí na Štúrovej je vidět, že vnější 1435kolejivo je jiných "železničních" rozměrů.

Bylo-li by to (pro)myšleno seriózně, pak bych tomu i věřil a tram-trainu až do Vídně rád fandil. Ale tohle bude bohužel spíš produkt chodu politicko-byrokratického soukolí :-(

Uživatelský avatar
Syrda
Uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: 25.6.2005 16:04
Bydliště: Hradec Králové - Praha

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od Syrda » 19.2.2016 12:37

Nebylo to, že na normálním rozchodu se plánovala (plánuje) vlakotramvaj? A kvůli odlišnému profilu kol a kolejnic jsou nutné čtyři kolejnice.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od P_V » 19.2.2016 12:24

Jistě že je to splítka. V Liberci mají tři kolejnice, ale zhoršuje to bezbariérovost, protože na normálním rozchodu je větší mezera mezi vozem a nástupištěm. V Blavě mají dlouhodobý záměr přejít na normální rozchod a tohle je příprava.

canonet
Uživatel
Příspěvky: 26
Registrován: 22.10.2009 12:21

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od canonet » 19.2.2016 10:44

Tak jsem koukal na fotky z Bratislavy - zaujala mě konstrukce kolejišť: splítky to nejsou, ale po každé straně dvě žlábkové kolejnice. Že by to byla příprava k přechodu z 1000 na rozchod 1435 mm?
Stejně mi to ale hlava nebere: v Liberci si přece vystačili s třemi kolejnicemi. Z případné řešení této hádanky předem děkuju.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od fricoolinek2 » 18.2.2016 23:40

Staro-Nový Federativný Most? =P~

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od XSC » 18.2.2016 19:17

Samozřejmě, že už je napadlo vymýšlet nové názvy, ale lidi to neberou. Mohli by mít kompromisní Staronový :-)
http://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/ ... art-383673

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od P_V » 18.2.2016 17:08

Ten most se pořád jmenuje Starý, i když je nový? :)

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od XSC » 18.2.2016 16:49

První tramvaj projela po opraveném Starém mostě do Petržalky.
http://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/ ... art-383874

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: 29T

Příspěvek od m@rtin » 15.9.2014 11:00

jendelin.i píše: Když si dám nad sebe interiér v referenčním listu 15T a jednosměrné 29T, vidím, že v 29T je víc místa u dveří, protože je tam méně sedaček. Naopak jsou navíc sedačky nad vnitřními podvozky, tam, kde má 15T místo (pro cestující) nevyužité. Pravda, mezi dvojsedačkami ve 29T je ulička užší, než v tunelu 15T, ale tou uličkou musí projít jen 8 sedících (na sedadlech proti sobě). Tj. to jsou vhodná sedadla pro ty, co jedou někam dál. Nevím, proč by zrovna tam měl být "největší pohyb cestujících".

EDIT: Když to řeknu ještě jinak, 15T má dobře využitelný prostor jen v článcích s dveřmi, mimo tunely nad podvozky. To vede k tomu, že místa k sezení jsou kumulována na dvojsedačkách u bočnice bez dveří. Ovšem dvojsedačky cestující ne vždy optimálně využívají, podle mého je optimální poměr počtu 1 a 2 sedaček max 1:1 (tj. v počtu sedadel max. 1:2 ve prospěch dvojsedaček). A ten poměr má, podle mého, 29T lepší - někde 2+2, kam si mohou zalézt ti, co jedou daleko, někde kompromisní 2+1 a někde skvěle přístupné 1+1.
Jenomže Vám tam pořád chybí ty jedny dveře, které výhodu "více prosotru u dveří" fakticky popírají. Navíc je to z některých míst 29T ke dveřím pěkně daleko, protože ani těch 5 dveří není symetricky rozmístěno po celé délce vozidla. Další věcí, která se mi u 29T nelíbí je 16 sedadel na podestách. Vystupovat ze čtvrtého článku u okna v zastávce Štěpánská by nebylo úplně user friendly. Pokud by bylo pár sedaček v 15T zredukováno, byl by pohyb ve vozidle mnohem lepší. S tím se něco dělat dá, ale přidat 6. dveře do 29T fakticky nejde.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od Petrpes » 15.9.2014 9:50

To je necelý rok 8-)

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: Bratislava (SK)

Příspěvek od jendelin.i » 14.9.2014 23:37

Petrpes:
Mlho,
vždyť o tom tady už skoro rok hovoříme #-o
Článek je z 26.09.2013

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: 29T

Příspěvek od Petrpes » 14.9.2014 19:25

jendelin.i píše:Co si myslíte o tramvajích 29T pro Bratislavu :?:
Je vidět, že bratia už se nových Škodovek nemůžou dočkat:
http://www.topky.sk/cl/100370/1363094/P ... -nemocnici

Odpovědět