Tak tohle je čistá lež: převodovky se začaly sypat někdy 2012, tedy po 5 - 6 letech provozu. (Měly vydržet 2,5 mil. km a vydržely desetinu) Takže tehdy už začalo odstavování vozů a čekání na opravy převodovek.slonik píše: deset let normálně jezdily téměř všude
Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Re: Škoda 14T (Porschetra)
MM-Mikulovsky: Ty tramvaje můžou do zatáčky, nevybuchnou, deset let normálně jezdily téměř všude. Ještě minimálně rok ale sotva pokryjou tu 17, třeba nám mezitím v rámci změn vznikne nějaká další vhodná linka (třeba 19)...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
geby: já psal "takřka" = nějaká minimální (asi v gramech) tam je možná, ale i to je asi značný problém.
Myslím, že byla zmiňována hrozba vibrací a následné ničení motorů uchycených ke kolům.
Myslím, že byla zmiňována hrozba vibrací a následné ničení motorů uchycených ke kolům.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Čistě z laické zvědavosti, proč vlastně musí mít tu nulovou váhovou odchylku?MM-Mikulovsky píše:XSC píše: 1x15T cca 1,25milionu Kč (prý protože kvůli neexistující ose musí mít kola vedle sebe takřka nulovou váhovou odchylku)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
dál ten nesmysl číst nebudu, uvedené linky jedou (mimo jiné) Chotkovými sadyslonik píše:.......... Stejně tak bych ji dal na 20 a na 12........
Kde myslíš, že ty TRAM nejvíc ničí svou jízdou TT a naopak sami jsou jí ničeny = extrémně namáhány (prvně převodovky a teď samotné uchycení podvozků)
Ona ani ta zejména "dlouhá" l.17 není -pro "esíčko" okolo Čechova mostu, "esíčko" u Letenského tunelu, okolí Výstaviště Holešovice, "esíčko" dole v Tróji, křižovatku Stírka (dle mne výstižněji Vlachovka - dle přilehlé historické usedlosti, kde již dlouho sídlí PČR) a Klapkovu ul. od ní po zast. Březiněveská- 100%vhodná, ale nic lepšího fakt pro ni v Praze nemáme
PS: Příměstskou (např. do Brandýsa) TT ještě v/u Prahy pro ni nikdo ani nevyprojektoval, natož aby stála.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Už jsem psal, ta tramvaj je velmi komfortní, pro delší cesty obzvlášť. Konkrétně na 17, pokud se zrovna nesjede, sedí dokonale. Stejně tak bych ji dal na 20 a na 12, pokud zůstane ve stejné trase, přes nábřeží to málem nepobíralo. V tomhle problém vážně nevidím, je bězné, že nějaký typ jezdí jen na nějakých linkách. Stejně tak by se dala udělat 23 Kubáň - Malovanka jen v T3 pro turisty, jako je třeba linka 1 v Miláně.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
tak "jentak" = bez nějaké kompenzace 14T přeci nikdo -nebo tedy alespoň já a zejména jistě odpovědní, kteří by jinak opakovaně nerozhodli o opravě jejich (zá)vad- odepsat nechce, ale POKUD JE VŮZ ZNAČNĚ POŠKOZEN NEHODOU A ZA JEHO ZNIČENÍ/ODEPSÁNÍ SE OBDRŽÍ NĚJAKÁ FINANČNÍ NÁHRADA Z POJISTKY, TAK JE TO VÝHODNĚJŠÍ NEŽ JEJ OPRAVOVAT, protože ta výplata pojistky by sotva pokryla skutečné náklady na znovu opravení - uvedení do provozu.XSC píše:Úžasnýho na něm není nic. Ale je to příliš drahá sranda na to, aby se jen tak odepsaly.
PS: když jsme u drahé srandy,
tak na letošním 1.školení ŘT padlo, že jeden (cca 1,25 roku trvající) cyklus "životnosti" obručí kol TRAM u DPP, který obsahuje 2 (či 3) soustružení a výměnu stojí na cca 30m dlouhém vlaku:
2xT3 či T6 cca 130tisíc Kč
1x14T cca 180tisíc Kč (což je ještě poměrně srovnatelné, byť to je o 4 kola méně než předchozí vlaky)
1x15T cca 1,25milionu Kč (prý protože kvůli neexistující ose musí mít kola vedle sebe takřka nulovou váhovou odchylku)
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 07.3.2016 13:45, celkem upraveno 1 x.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Úžasnýho na něm není nic. Ale je to příliš drahá sranda na to, aby se jen tak odepsaly.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Já se přidávám k dotazu. Mě by taky zajímalo, co je na tom škopku tak úžasňáckýho.von Špilberk píše:Takže bych prosil nějakého obdivovatele 14T, aby mi vysvětlil, co je na té tramvaji tak skvělého
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Říká se, že potrefená husa se sama ozve, a jelikož tu tramvaj opravdu nemám rád, tak se klidně ozvu:fricoolinek2 píše:Přijde mi, že někteří by se už s tou svou záští vůči 14T měli začít léčit...
Provoz 14T je dobrý akorát pro šotouše s foťáčkem, které nic jiného než fotky nezajímá a jsou nadšení z pestrého vozového parku. Přitom pestrý vozový park přináší problémy s výcvikem řidičů, organizací provozu a údržbou. Dál: pevné podvozky se do Prahy prostě nehodí a musí se hledat vhodná linka extra pro jeden typ tramvaje, na ulici i ve vozovně zabírá místo jako 2xT, ale kapacitně to není 2xT. A všechno předchozí by se dalo nějak přehlédnout, kdyby to aspoň spolehlivě jezdilo, ale to taky ne. Nejdřív to stálo kvůli převodovkách, a když se převodovky opravily, tak pro jistotu popraskaly nějaké nosníky podvozků, takže se zase stojí a opravuje. A to všechno za pouhých 10 let provozu.
Takže bych prosil nějakého obdivovatele 14T, aby mi vysvětlil, co je na té tramvaji tak skvělého
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Vážně to neni nejlepší tram, ale pokud člověk jezdí delší cesty, oddílu pro dálkovou přepravu se nic nevyrovná. Ještě, že má 15T ten salón vzadu, ale přecejen se tam vejde daleko míň lidí.
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
S nekritickym obdivovanim by se to taky nemelo prehanet...
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Přijde mi, že někteří by se už s tou svou záští vůči 14T měli začít léčit...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 14T (Porschetra)
9127 je hlavně po železárně, čímž se stav "po opravě" zrušuje.
- Tommy82
- Uživatel
- Příspěvky: 174
- Registrován: 04.10.2008 19:56
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Po opravě jsou 9125, 9127, 9128, 9136, 9144, 9164 a 9168