Zrovna minulý týden jsem tamtudy šel a vrtalo mi to hlavou naprosto stejně. Na začátku a konci jsou sloupky na DZ, ale byly ještě prázdně. Tak jsem si říkal, že si počkám, co tam dají - no, a od té doby jsem tam nebyl.ElWapp píše:Je to trochu ot, ale dokáže mi někdo vysvětlit co to vzniklo ve Štěpánské před Lucernou? ...
Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Taky se mi z podobných šíleností zvedá žaludek, viděl jsem jich už plno. Řekl bych, že stání na chodníku je snadný způsob jak umožnit využití nějakého prostoru levně a rychle pouhou značkou, bez stavebních zásahů. Ale když už se někde dělá reko, tak ten režim držet a budovat tam nějaký polo-chodník s dalšími obrubníky navíc a pruhem další jiné dlažby, to mi přijde šílené. Pak to končí jako na Francouzské směrem dolů, kde vydlážděný chodníkový pruh budí dojem komfortního stání a přitom z něj trčí sloupy VO (ano, stydím se že jsem si tam jednou v parkovacím zmatku odřel zadek auta, když jsem parkoval za nějakého chytráka stojícího v druhé řadě; bez té extra dlažby bych si asi dal větší pozor co tam kde trčí). Když už se to někde předělává, měla se místo dvou obrubníků rozšířit o to stání vozovka (případně formou zálivu). V jednoduchosti je síla. Ale to je asi moc přímočaré na dnešní dobu.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Je to trochu ot, ale dokáže mi někdo vysvětlit co to vzniklo ve Štěpánské před Lucernou? Je tam něco jako místo pro šikmá/kolmá stání, ale takové divné.... logicky by měl být asfaltový jízdní pruh, pak obrubník a parkovací spot vydlážděn. Tady je ten asfalt ještě asi do půlky toho parkovacího místa a v něm je najednou šikmý nájezd do úrovně chodníku... a u chodníku je rozdíl výšek nula.
Komu tahle divnost prospěje?
Loni (?) vzniklo něco podobně polovičatého na Zlíchově při reko tram, foto nemám.
Komu tahle divnost prospěje?
Loni (?) vzniklo něco podobně polovičatého na Zlíchově při reko tram, foto nemám.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
http://praha.idnes.cz/praha-bude-jednat ... zpravy_rsr
Sice to nesouvisí přímo s dopravou, ale i tak. Na kraviny je peněz dost, ale aby se dalo někde kde je potřeba to ne...
Sice to nesouvisí přímo s dopravou, ale i tak. Na kraviny je peněz dost, ale aby se dalo někde kde je potřeba to ne...
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Stát se snaží aby lid myslel i na zadní kolečka. Teď to vybuduješ (protože jsi mladý a silný) a k stáru jako když to najdeš.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Nesouvisí to přímo s tramvajemi, ale je tu určitě dost projektantů, kteří řeší i silnice.... Jeden dotaz na uplatnění požadavků vyhlášky o bezbariérovosti.
Podle vyhlášky 398/2009 Sb. o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb se má dle §2 postupovat při řešení pozemních komunikací.
Podle zákona 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích se pozemní komunikace dělí na několik kategorií, mimo jiné i na účelové komunikace.
Podle §7 téhož zákona je účelová komunikace pozemní komunikace, která slouží ke spojení jednotlivých nemovitostí pro potřeby vlastníků těchto nemovitostí nebo ke spojení těchto nemovitostí s ostatními pozemními komunikacemi nebo k obhospodařování zemědělských a lesních pozemků.
Účelovou komunikací je i pozemní komunikace v uzavřeném prostoru nebo objektu, která
slouží potřebě vlastníka nebo provozovatele uzavřeného prostoru nebo objektu. Tato účelová
komunikace není přístupná veřejně, ale v rozsahu a způsobem, který stanoví vlastník nebo
provozovatel uzavřeného prostoru nebo objektu.
A teď otázka: Pokud si na soukromém pozemku chci vybudovat příjezdovou cestu se dvěma stáními pro osobní auta, budu podle výše uvedeného budovat účelovou komunikaci, a tedy se uplatní požadavky bezbariérové vyhlášky, a tedy jedno z těch dvou stání musí podle §4 být vyhrazeno pro vozidla přepravující osoby těžce pohybově postižené, s odpovídajícími rozměry a sklony. Není to nějaké podivné?
Podle vyhlášky 398/2009 Sb. o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb se má dle §2 postupovat při řešení pozemních komunikací.
Podle zákona 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích se pozemní komunikace dělí na několik kategorií, mimo jiné i na účelové komunikace.
Podle §7 téhož zákona je účelová komunikace pozemní komunikace, která slouží ke spojení jednotlivých nemovitostí pro potřeby vlastníků těchto nemovitostí nebo ke spojení těchto nemovitostí s ostatními pozemními komunikacemi nebo k obhospodařování zemědělských a lesních pozemků.
Účelovou komunikací je i pozemní komunikace v uzavřeném prostoru nebo objektu, která
slouží potřebě vlastníka nebo provozovatele uzavřeného prostoru nebo objektu. Tato účelová
komunikace není přístupná veřejně, ale v rozsahu a způsobem, který stanoví vlastník nebo
provozovatel uzavřeného prostoru nebo objektu.
A teď otázka: Pokud si na soukromém pozemku chci vybudovat příjezdovou cestu se dvěma stáními pro osobní auta, budu podle výše uvedeného budovat účelovou komunikaci, a tedy se uplatní požadavky bezbariérové vyhlášky, a tedy jedno z těch dvou stání musí podle §4 být vyhrazeno pro vozidla přepravující osoby těžce pohybově postižené, s odpovídajícími rozměry a sklony. Není to nějaké podivné?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Já rozhodně nikdy neřekl, že zákony a vyhlášky ČR jsou dokonalé a bez chybičky/mezeryElWapp píše:..........
MM-M: Pravidla o pěší či obytné zóně použít nelze, neboť to z definice taková zóna není - není tak označena. Že to tak v praxi může fungovat je věc jiná.
- já vidím v Zákoně 361/2000Sb např.:
nějak tam ovšem nikde nemohu najít žádnou výjimku vztahující se na auta = pokud není použito zde již uvedené řešení pomocí DZ, které je i dle mne "na přes držku", tak auta nesmí chodník přejet asi ani příčně§ 53, odst.2 píše:Jiní účastníci provozu na pozemních komunikacích než chodci nesmějí chodníku nebo stezky pro chodce užívat, pokud není v tomto zákoně stanoveno jinak.
- jedinou výjimku jsem totiž našel ohledně cyklistů, KTERÁ USTANOVUJE POVINNOSTI A PRÁVA ŘIDIČE (VOZIDLA) NA CHODNÍKU A STEZCE PRO CHODCE PŘESNĚ TAK, JAK JSEM TO TU POPSAL VE SVÉM PŘEDEŠLÉM PŘÍSPĚVKU:
§ 40, odst. 2 píše:Je-li povolen vjezd cyklistů na chodník nebo stezku pro chodce, použijí se pro jejich pohyb § 39 odst. 5 a 7 obdobně.
§ 39 píše:odst. 5) V obytné zóně a pěší zóně smí řidič jet rychlostí nejvýše 20 km.h-1. Přitom musí dbát zvýšené ohleduplnosti vůči chodcům, které nesmí ohrozit; v případě nutnosti musí zastavit vozidlo. Stání je dovoleno jen na místech označených jako parkoviště.
....
odst. 7) V obytné zóně a pěší zóně musí chodci umožnit vozidlům jízdu. To platí i pro děti hrající si v obytné zóně.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Ano, toto je moooc krásné řešení. Přímo na přesdržku. Kdo tohle vymejšlí.kruťák píše:Ideální řešení z Uherského Hradiště k Jarošovskému pivovaru
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Ideální řešení z Uherského Hradiště k Jarošovskému pivovaru
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
MF: Děkuji za reakci. Co to ale v důsledku znamená pro cyklistu? Měl bych tedy na kole na stezce u Dvorců před každým sjezdem, co vede přes stezku, zpomalit až zastavit a přesvědčit se, že se odnikud neblíží auto? To pak trochu popírá smysl chodníkových přejezdů, kde by měl mít přednost cyklista, protože takhle budu zastavovat na každých padesáti metrech. A obecně to tak nefunguje, pokud by měli cyklisté dávat přednost, to tam rovnou můžou být značky konec / začátek stezky.
MM-M: Pravidla o pěší či obytné zóně použít nelze, neboť to z definice taková zóna není - není tak označena. Že to tak v praxi může fungovat je věc jiná.
MM-M: Pravidla o pěší či obytné zóně použít nelze, neboť to z definice taková zóna není - není tak označena. Že to tak v praxi může fungovat je věc jiná.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
musím souhlasit s MF - jen doplňuji, že na přejezdy IAD přes chodníky (nebo i na místně - DZ povolenou podélnou jízdu dopravní obsluhy k/od nemovitostí po chodníku bez souběhu s vozovkou) osobně používám pravidla o chování v pěší/obytné zóně =
PS: ŘIDIČ TRAMVAJE, ANI PŘI ODBOČOVÁNÍ NA JINOU KOMUNIKACI NEMUSÍ DÁVAT PŘEDNOST CHODCŮM, KTEŘÍ JI PŘECHÁZEJÍ (RESP. CHTĚJÍ PŘEJÍT) I PO PŘECHODU PRO CHODCE - TAKÉ NESMÍ JE "JEN" OHROZIT, ALE PRO CHODCE I V TÉTO SITUACI PLATÍ, ŽE TRAMVAJ MÁ PŘED NIMI PŘEDNOST§ 39, odst. píše:(5) V obytné zóně a pěší zóně smí řidič jet rychlostí nejvýše 20 km.h-1. Přitom musí dbát zvýšené ohleduplnosti vůči chodcům, které nesmí ohrozit; v případě nutnosti musí zastavit vozidlo. Stání je dovoleno jen na místech označených jako parkoviště.
..........
(7) V obytné zóně a pěší zóně musí chodci umožnit vozidlům jízdu. To platí i pro děti hrající si v obytné zóně.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
jedu z malého počítače tak jen krátce. jako řidič nesmíš ohrozit chodce na ulici, na kterou odbočuješ (přechod nepřechod). To samé je nyní na těchto přejezdech pro cyklisty a místech pro přecházení. Zde můžeš cyklistu či chodce omezit, to znamená pokud se blíží k přejezdu/místu pro přecházení můžeš jet. Pokud už je ve vozovce, nesmíš jej ohrozit. Rozdíl je v tom, že chodce na přechodu nesmíš ani omezit, tedy i t že se k němu blíží a hodlá jej použít znamená, že musíš zastavit a umožnit nerušené přejití,,,,
PS na odkazy jsem nekoukal, mrknu doma. případně doplním
PS na odkazy jsem nekoukal, mrknu doma. případně doplním
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Ptal jsem se i na jiném fóru, zkusím štěstí i tady.
Nemám jasno v chodníkových přejezdech.
Chodníkové přejezdy se zřizují v místě dopravně méně významného napojení sousedních nemovitostí. Například tedy zde https://www.google.cz/maps/@50.0765155, ... 312!8i6656 nebo zde https://www.google.cz/maps/@50.1298585, ... 312!8i6656.
Předpokládal bych, že v takovém případě má chodec přednost před vozidlem, protože na rozdíl od klasického místa pro přecházení, kdy by sjezd byl v úrovni vozovky a chodec tak vstupoval do vozovky, je to zde opačně - pro chodce se nic nemění a naopak vozidlo vjíždí na chodník. V tomto duchu je řešena i úprava pro nevidomé, kdy se varovný pás umisťuje k vozovce a tedy pouze označuje sníženou obrubu směrem do vozovky, ale jinak neinformuje o tom, že se na chodníku mohou nacházet auta https://www.google.cz/maps/@50.0526217, ... 312!8i6656 .
Jenže podle zákona 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích, §5 čl. 2g nesmí řidič ohrozit chodce (...) při odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci nebo při vjíždění na pozemní komunikaci. O přednosti chodců se zde nepíše, zatímco v ustanovení §5 čl. 2f o přechodech pro chodce nesmí řidič ohrozit ani omezit chodce na přechodu pro chodce.
Zatímco na přechodu pro chodce nesmí být chodec omezen až do té míry, že řidič musí případně zastavit vozidlo, na chodníkovém přejezdu nesmí být jen ohrožen, ale o omezení se nepíše.
Přijde mi to nelogické, očekával bych, že pokud místo přechodu pro chodce, kdy chodec vstupuje do vozovky, zřídím chodníkový přejezd, kdy naopak vozidlo vjíždí na chodník, tak se tím komfort i bezpečí chodců zvýší. A ono to zatím je naopak, protože chodec má pocit přednosti, slepec dokonce ani neví, že je na chodníkovém přejezdu, ale přitom přednost nemá.
A to ani nemluvím o tom, že se zde nic nepíše o cyklistech - tady https://www.google.cz/maps/@50.0442607, ... 312!8i6656 je chodníkový přejezd přes cyklostezku. Podle zákona se dokonce ani nepíše o tom, že by řidič neměl ohrozit cyklistu - ten bod se zmiňuje jen o chodcích. Má tedy přednost vozidlo nebo cyklista? Podle mě vozidlo, a nedává mi to smysl.
Přehlédl jsem něco?
Nemám jasno v chodníkových přejezdech.
Chodníkové přejezdy se zřizují v místě dopravně méně významného napojení sousedních nemovitostí. Například tedy zde https://www.google.cz/maps/@50.0765155, ... 312!8i6656 nebo zde https://www.google.cz/maps/@50.1298585, ... 312!8i6656.
Předpokládal bych, že v takovém případě má chodec přednost před vozidlem, protože na rozdíl od klasického místa pro přecházení, kdy by sjezd byl v úrovni vozovky a chodec tak vstupoval do vozovky, je to zde opačně - pro chodce se nic nemění a naopak vozidlo vjíždí na chodník. V tomto duchu je řešena i úprava pro nevidomé, kdy se varovný pás umisťuje k vozovce a tedy pouze označuje sníženou obrubu směrem do vozovky, ale jinak neinformuje o tom, že se na chodníku mohou nacházet auta https://www.google.cz/maps/@50.0526217, ... 312!8i6656 .
Jenže podle zákona 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích, §5 čl. 2g nesmí řidič ohrozit chodce (...) při odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci nebo při vjíždění na pozemní komunikaci. O přednosti chodců se zde nepíše, zatímco v ustanovení §5 čl. 2f o přechodech pro chodce nesmí řidič ohrozit ani omezit chodce na přechodu pro chodce.
Zatímco na přechodu pro chodce nesmí být chodec omezen až do té míry, že řidič musí případně zastavit vozidlo, na chodníkovém přejezdu nesmí být jen ohrožen, ale o omezení se nepíše.
Přijde mi to nelogické, očekával bych, že pokud místo přechodu pro chodce, kdy chodec vstupuje do vozovky, zřídím chodníkový přejezd, kdy naopak vozidlo vjíždí na chodník, tak se tím komfort i bezpečí chodců zvýší. A ono to zatím je naopak, protože chodec má pocit přednosti, slepec dokonce ani neví, že je na chodníkovém přejezdu, ale přitom přednost nemá.
A to ani nemluvím o tom, že se zde nic nepíše o cyklistech - tady https://www.google.cz/maps/@50.0442607, ... 312!8i6656 je chodníkový přejezd přes cyklostezku. Podle zákona se dokonce ani nepíše o tom, že by řidič neměl ohrozit cyklistu - ten bod se zmiňuje jen o chodcích. Má tedy přednost vozidlo nebo cyklista? Podle mě vozidlo, a nedává mi to smysl.
Přehlédl jsem něco?
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Helejte, kdyz jsme u tech nevypoveditelnejch smluv-nevite kdo a odkud dodava ten zazracnej pisek do piskovacu?