Úřední korespondence a rady k ní

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Bobik » 01.6.2016 23:09

MF píše:Ještě se zeptám k Tvé sk C a T. Ty jsi dělal papíry T, nebo si je získal "schované" pod sk. C ?
Ježišmarjá už nevim, je to přecijen pře 22let. :D Takhle, s traktorem jsem přímo nejezdil, jen s náklaďákem (autoškola snad ani traktor neměla), ale už nevím jak to s tím automatickým T bylo. Sice jsem s ním nejezdil, ale "dělat T" jsem snad měl.
MF píše:Pokud si však sk. T nedělal a získal si ji za tehdy platných podmínek, to znamená, že tehdy sk. C znamenala zkrátka vozidla nad 3,5t a nebylo tam jako dnes "mino traktorů" tak sice traktorem jezdit můžeš a při výměně ŘP Ti tam skupinu T i zapsali, ale měl bys mít správně zezadu napsáno " sk. T vlek max. 750 kg". Pokud samosebou nejsi držitelem skupiny CE.
No, v řidičáku (už novým) mám jenom T. Bez ničeho (žádnej harmonizační kód či tak něco).
MF píše:Jenže v tom byl docela maglajz a znám lidi, kteří mají tehdejší C, traktor nedělali, vleky nemají a přesto sk. T omezenou nemají :-)
Fakt už si to nepamatuju, je docela možný, že budu taky ten případ.

Nicméně, podstatný je, co se píše v řidičáku, že? A tam T omezený nemám, takže za náklaďákem jen 750kg, ale za traktorem můžu víc?
Jinak podle novýho mám A1, A, B, C, T.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.6.2016 22:40

MF: Moc, díky za 100% potvrzení (+ vysvětlení "rozšířeného Béčka") mého přesvědčení ohledně platnosti řidičských oprávnění při tahání přívěsů. =D>

Prosím můžeš mi odkázat ještě, jaký předpis určuje, která hmotnost přívěsu je důležitá ve vztahu zatížení "koule"/tažného zařízení?
a) "papírová" maximální/celková přívěsu
b) součet momentální hmotnosti přívěsu a jeho nákladu (pokud je zároveň dodrženo, že "papírová" maximální/celková hmotnost přívěsu nepřesahuje "papírovou" maximální/celkovou hmotnost vozidla a součet tažného i taženého vozidla nepřesahuje 3,5t, příp. 4,25t)
Bobik píše:
Filip píše:Je to srozumitelné ?
Není. Alespoň pro mě ne. Nijak nezpochybňuju Milanovu inteligenci .......
:shock: tak to já zase musím zpochybnit inteligenci nejen tvou - pro viditelné nepochopení, že:
1.) cca 75% mého v tomto vlákně předchozího, mnohými kritizovaného, příspěvku JE CITACE PLNÉHO ZNĚNÍ § ZÁKONA (citace jen části by pro některé mohla být zkreslující),
JENŽ JE, DLE MNE, CHYBNÉ - minimálně ve dvou mnou (velikostí textu) zvýrazněných částech si částečně vzájemně odporujících
2.) "grafické členění" - nějaké zvýraznění části/í textu má "ukázat"/odlišit to podstatné od méně podstatného
jak např. zde - v údajném vyjádření MD k problematice používání přívěsů (, které jsem ovšem nedohledal na žádném finančně nezainteresovaném zdroji)

JSEM OVŠEM REALISTA A VÍM, ŽE PŘEVÁŽNĚ NENÍ PROBLÉM V INTELIGENCI JINÝCH, ALE V JEJICH:
- LENOSTI (SE NAD ČÍMKOLIV ZA)MYSLET
- V NEDOKÁZÁNÍ PŘEKONAT SVÉ (AŤ JIŽ ODŮVODNITELNÉ ČI SUBJEKTIVNÍ) PŘEDSUDKY (V TOMTO PŘÍPADĚ K MÉ OSOBĚ)
Z:arrow: ZDE MUSÍM POUŽÍT PŘÍSLOVÍ "JE HORŠÍ, KDYŽ SE NECHCE NEŽ, ŽE TO NEJDE" = spousta lidí raději hledá důvod, proč něco nedělat než naopak důvod cokoliv dělat/změnit
_______________________________________
PS: Tady jsem teď po týdnech hledání našel "oficiálně vypadající" dokument MD, který upřesňoval/opravoval předchozí chybu v zákoně 361/2000Sb. :!:
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 01.6.2016 23:18, celkem upraveno 1 x.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MF » 01.6.2016 22:02

Bobik píše:MF - takže, pokud mám "starej" řidičák (konkrétně A,B,C,T), tak nějaký podskupiny řešit nemusim a mám automaticky všechny, žejo?
(Nic osobního proti MM-M, ale jeho roztahaný, podtrhaně-tučně-zvýrazněný příspěvky nečtu, bo se v tom ztrácím)
Ještě se zeptám k Tvé sk C a T. Ty jsi dělal papíry T, nebo si je získal "schované" pod sk. C ?

Pokud si dělal T (výcvik na traktoru), tak můžeš tahat za traktorem vlek více než 750 kg.

Pokud si však sk. T nedělal a získal si ji za tehdy platných podmínek, to znamená, že tehdy sk. C znamenala zkrátka vozidla nad 3,5t a nebylo tam jako dnes "mino traktorů" tak sice traktorem jezdit můžeš a při výměně ŘP Ti tam skupinu T i zapsali, ale měl bys mít správně zezadu napsáno " sk. T vlek max. 750 kg". Pokud samosebou nejsi držitelem skupiny CE.

Takto jsem to měl já - získal jsem C, pak D a mohl jsem i traktor i když nebyl v ŘP vyznačen - prostě to bylo v céčku, ale logicky bez vleku nad 750 kg.. Pak jsem si dělal CE no a tak po následné výměně ŘP mi traktor vyznačily, ale samosebou neomezily vlek, páč mám CE. Jenže v tom byl docela maglajz a znám lidi, kteří mají tehdejší C, traktor nedělali, vleky nemají a přesto sk. T omezenou nemají :-)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MF » 01.6.2016 21:53

Bobik píše:MF - takže, pokud mám "starej" řidičák (konkrétně A,B,C,T), tak nějaký podskupiny řešit nemusim a mám automaticky všechny, žejo?
(Nic osobního proti MM-M, ale jeho roztahaný, podtrhaně-tučně-zvýrazněný příspěvky nečtu, bo se v tom ztrácím)
A, C, T je jasný. B znamená maximální hmotnost auta do 3.5 t. Pokud chceš vozit soupravu auto 3.5t + vlek max. 750 kg tak to můžeš - max. hmotnost soupravy je tedy 4250 kg. Pokud chceš tahat vlek více než 750 kg, tak celá souprava nesmí mít více než 3.5t! Tedy příklad: auto max. 2000 kg a vlek max. 1500 kg.
Pokud chceš toto překročit, si uděláš to tzv. "rozšířené oprávnění k Béčku" a můžeš vyrazit. Tak jako tak nesmíš překročit max. hmotnost soupravy 4250 kg.
Všechno více než 4250 už je "řádné" E. :wink:

Viz citace zákona:

B jsou zařazena motorová vozidla...(osobák)...jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti
1. nepřevyšující 750 kg,
2. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3500 kg, nebo
3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3500 kg, ale nepřevyšuje 4250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu,

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Bobik » 01.6.2016 20:01

Filip píše:Je to srozumitelné ?
Není. Alespoň pro mě ne. Nijak nezpochybňuju Milanovu inteligenci a zápal pro věci, jenže bohužel neumí jasně vyjádřit jednu myšlenku a šíleně u toho větví a odbočuje. Takže jednak není úplně jasný, co přesně tím chtěl básník říct a jednak než se prokoušeš na konec, už dávno zapomeneš, o co šlo na začátku. Krom toho, je to díky kurzívám, barvičkám a velikosti písma značně nepřehledné.
MM-M (a už jsem mu to mockrát říkal), má prostě problém s komunikací, nikoli s inteligencí.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od trainzjohny » 01.6.2016 14:46

9001 píše:
Filip píše:..Já si od MMM rád přečtu komentáře, protože je to člověk velmi inteligentní a na rozdíl od masy chce něco řešit a zajímají ho problémy kolem
Ale o to se nikdo nepře. Přeme se o styl. 10 velikostí písma, tučnost, kurzívy atd.
Určitě nikdo ? 8-[

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od 9001 » 01.6.2016 12:41

Filip píše:Je to srozumitelné ? Je. Já si od MMM rád přečtu komentáře, protože je to člověk velmi inteligentní a na rozdíl od masy chce něco řešit a zajímají ho problémy kolem
Ale o to se nikdo nepře. Přeme se o styl. 10 velikostí písma, tučnost, kurzívy atd.

Filip

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Filip » 01.6.2016 12:30

Je to srozumitelné ? Je. Já si od MMM rád přečtu komentáře, protože je to člověk velmi inteligentní a na rozdíl od masy chce něco řešit a zajímají ho problémy kolem

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Petrpes » 01.6.2016 7:45

cwapa píše:
Bobik píše: (Nic osobního proti MM-M, ale jeho roztahaný, podtrhaně-tučně-zvýrazněný příspěvky nečtu, bo se v tom ztrácím)
Nejsi v tom sám. :D
Přesně tak, moc dlouhé a nesrozumitelné masám :D

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od cwapa » 31.5.2016 23:22

Bobik píše: (Nic osobního proti MM-M, ale jeho roztahaný, podtrhaně-tučně-zvýrazněný příspěvky nečtu, bo se v tom ztrácím)
Nejsi v tom sám. :D

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od petr03 » 31.5.2016 22:42

Jj, pokud vlastnis vse zminene skupiny, tak jako ja, tedy krome D, tak podskupiny nemusis resit. Jeden z duvodu, proc jsem si narychlo delal k B-cku velke A,C ( a k C jsem dostal T-cko, aniz bych si za ten traktor sedl ) a na vojne uz jen E-cko.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od Bobik » 31.5.2016 20:03

MF - takže, pokud mám "starej" řidičák (konkrétně A,B,C,T), tak nějaký podskupiny řešit nemusim a mám automaticky všechny, žejo?
(Nic osobního proti MM-M, ale jeho roztahaný, podtrhaně-tučně-zvýrazněný příspěvky nečtu, bo se v tom ztrácím)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MF » 31.5.2016 19:34

Už i minulé znění zákona umožňovalo řídit vozidlo, které mělo 3,5t + vlek 750 kg, tedy max. 4250 kg, nebo /i když to bylo v některých ohledech vzájemně si v paragrafech odporující/ vozidlo třeba 3t + vlek 1250 kg , tedy celkem opět 4250 kg. Na to stačil ŘP sk. B. Nyní, aby se to sjednotilo prý s EU a zároveň si zejména majitelé lodí a podvalů pod ně nemuseli dělat skupinu E a o možnost řízení takovéto soupravy nepřišli, tak se dělá rozšíření skupiny B na takzvané "malé E", nebo taky B+. V ŘP je pak toto oprávnění vyznačeno harmonizačním kódem (myslím 86) ale teď z hlavy nevím.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 31.5.2016 13:08

#-o kdo zase psal ten zákon - pak se nemůžu divit, že je mnoho výkladů, které řidičské oprávnění třeba pro "tahání" přívěsu za "osobákem" :!:
361/200Sb., §80a), odst.1 píše:(1) Do skupiny
a) AM jsou zařazena motorová vozidla s konstrukční rychlostí nepřevyšující 45 km.h-1
1. dvoukolová se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo s výkonem elektrického motoru do 4 kW,
2. tříkolová se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW,
3. čtyřkolová o hmotnosti v nenaloženém stavu nejvýše 350 kg se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW,
b) A1 jsou zařazeny
1. lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3,
2. tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW,
c) A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem,
d) A jsou zařazeny
1. motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj,
2. tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW,
e) B1 jsou zařazena čtyřkolová motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmeni a), jejichž výkon nepřevyšuje 15 kW a hmotnost v nenaloženém stavu nepřevyšuje 400 kg nebo 550 kg u vozidel určených k přepravě zboží,
f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti
1. nepřevyšující 750 kg,
2. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg, nebo
3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 4 250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu,

g) C1 jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou traktorů, jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 7 500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
h) C jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou traktorů a vozidel uvedených v písmeni g), jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3 500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
i) D1 jsou zařazena motorová vozidla, jejichž délka nepřesahuje 8 metrů, určená pro přepravu více než 8, ale nejvýše 16 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
j) D jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmeni i), určená pro přepravu více než 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
k) B+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg,
l) C1+E jsou zařazeny jízdní soupravy, jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 12 000 kg, složené
1. z vozidla uvedeného v písmeni g) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg, nebo
2. z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 3 500 kg,
m) C+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni h) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg,
n) D1+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni i) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg,
o) D+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni j) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg.
Z:arrow: autoškoly tvrdí (pro svůj zisk), že vždy pro všechny přívěsy nad 750kg je třeba k Béčku i E = opomíjí/zamlčují následující 2. bod
zejména často (ovšem ne všichni) prodejci/půjčovny přívěsů (i těch tzv. obytných) tvrdí, že k Béčku je E potřeba, jen pokud přesahuje-li součet maximálních hmotností tažného vozidla i přívěsu 3,5tuny.
Podle některých půjčoven/prodejců přívěsů 4,25t je hranice pro součet max. povolené hmotnosti přívěsu do 750kg + tažného vozidla do 3,5t řízeného řidičem jen s Béčkem, a o žádném jeho rozšíření nemluví :!:

Z:arrow: Z:arrow: VE VÝSLEDKU MÁM Z CITOVANÉHO - ZVÝRAZNĚNÉHO ROZPOR NA CO KATEGORIE "E" K BÉČKU PLATÍ:
1.) podle odrážky k):
a) auto do 3,5t + přívěs do 3,5t
b) auto i přívěs celkem do 3,5t ( #-o (-X )
2. podle odrážky f), bodu 3:
a) na vozidlo do 3,5t + přívěs do 3,5t, pokud součet max. povolené hmotnosti celé soupravy je do 4,25tuny (protože nějaký předpis říká, že přívěs (zde snad jen momentální, nikoliv povolená maximální, hmotnost) nesmí být těžší než tažné vozidlo, tak tažné vozidlo může mít max. povolenou 2,125t, při stejné maximální povolené váze přívěsu (resp do stejného součtu se lze dostat snížením maximální povolené váhy přívěsu o co je vyšší maximální povolená hmotnost tažného vozidla)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Úřední korespondence a rady k ní

Příspěvek od 9001 » 03.5.2016 13:10

P_V píše:Vypadá to že ti vyhovuje stav, kdy se dopustíš protiprávního jednání obrazně řečeno tím, že vystrčíš nos z domu.
To jsem neřekl, ale občas se pozastavuji nad tím co si lidé dovolí a čím se jsou schopni ohánět...

Zvlášt aktivisté všeho druhu jsou na to experti...

Odpovědět