Chci se stát řidičem tramvaje...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2599
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Tedy trochu méně korektně - o tom, jaká práce je náročnější (min. po fyzické stránce) vypovídá i mnohem vyšší podíl žen u tramvají než busů...
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2599
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Ano, samozřejmě, že delší zábrzdná dráha. Na druhou stranu je tam "kompenzace" v nižší rychlosti vozidla. Nicméně to, že za tramvajáka směrovou orientaci vozidla obstarají koleje, zatímco autobusák jí musí volit volantem, to je myslím mnohem větší rozdíl v náročnosti než delší zábrzdná dráha.Teda nic ve zlým a bez urážky, ale pokud ti jsou jasný rozdíly mezi drážníma a silničníma vozidlama, je zbytečný ti cokoli vysvětlovat. A pokud ti to jasný není, pak je to marný...fricoolinek2 píše:Já vim. No a tedy v čem to má mít tramvaják těžší, dle těch posouzení?
No ale i v tý Korunní je to jen o brzdě a akceleraci. Serpentýny na 236 jsou o kombinaci brzdy, plynu + přesný práce s volantem.Když je nezahazujou v Korunní a na jinej místech při protahování kolem řady všelijak zaparkovanejch, tak je nějaký serpentýny na 236 nemůžou rozházet....9001 píše:Zase otázka co by udělala většina řidičů tram, kdyby vyfasovali 236. By pod ulici K Bohnicím zahodili klíčky
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
A to já na sebe klidně řeknu, že bych s busem, natož s kloubem asi zrovna krasojizdu nepředvedl. Právě proto, že se to může bůhvíjak nabíhat, mizernej přehled o "vleku"... Někdo bere nemožnost tramvaje manévrovat jako nevýhodu, já naopak jako jistotu Ale kdyby podnik řekl, že hledá obojživelníky co si chtějí udělat D, tak se hlásím!
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Tady to zase berete vážně...
Ono něco jinyho je se protahovat s tram kde to má vzdy pevnou jizdni dráhu a s busem,který navíc musíte hlidat jak jede. Autobusak si nemůže stoupnout a koukat ven .
Male rypnuti. Klíčky nezahodí,ale zavolají na dispečink.
MM Autem mam najezdeno pomerne hodne a to i slušnýma pr.. . kde jsem občas měl bobky i s osobakem a borci tam litali s busem...
Ono něco jinyho je se protahovat s tram kde to má vzdy pevnou jizdni dráhu a s busem,který navíc musíte hlidat jak jede. Autobusak si nemůže stoupnout a koukat ven .
Male rypnuti. Klíčky nezahodí,ale zavolají na dispečink.
MM Autem mam najezdeno pomerne hodne a to i slušnýma pr.. . kde jsem občas měl bobky i s osobakem a borci tam litali s busem...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Teda nic ve zlým a bez urážky, ale pokud ti jsou jasný rozdíly mezi drážníma a silničníma vozidlama, je zbytečný ti cokoli vysvětlovat. A pokud ti to jasný není, pak je to marný...fricoolinek2 píše:Já vim. No a tedy v čem to má mít tramvaják těžší, dle těch posouzení?
Když je nezahazujou v Korunní a na jinej místech při protahování kolem řady všelijak zaparkovanejch, tak je nějaký serpentýny na 236 nemůžou rozházet....9001 píše:Zase otázka co by udělala většina řidičů tram, kdyby vyfasovali 236. By pod ulici K Bohnicím zahodili klíčky
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Při porovnání "přestupu" řidičů nejen mezi TRAM a BUS (či opačně), ale mezi TRAM a tzv. velkými silničními vozidly (resp. alespoň tzv. profesionální řidiči silničních vozidel), tak se rozhodně získá mnohem větší počet řidičů TRAM s předchozí či následující zkušeností s řízením velkých silničních vozidel resp. s profesionálním řízením silničních vozidel!fricoolinek2 píše:...........
Ono lidí, co by třeba v DPP (nebo jakékoliv jiné MHD ve velkém městě) jezdili s BUSem i tramvají bude jak šafránu, co? Nemyslím tedy nějak v "jeden čas", ale "přestup" po několika letech, např.
a) souhlas + nemožnost reagovat na náhlou překážku (včetně osoby) v trase/dráze tzv. strhnutím řízení jinam9001 píše:Jenom tipuji. Delší zábrzdná dráha, musí koukat do vekslí.
Zase otázka co by udělala většina řidičů tram, kdyby vyfasovali 236.By pod ulici K Bohnicím zahodili klíčky
b) opravdu si myslíš, že TRAMvajáci nejezdí mimo práci silničními vozidly (auty či na motorkách) + nejsou zviklí i s TRAM "se protahovat" ve velmi hustém silničním provozu
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Jenom tipuji. Delší zábrzdná dráha, musí koukat do vekslí.
Zase otázka co by udělala většina řidičů tram, kdyby vafasovali 236.By pod ulici K Bohnicím zahodili klíčky
Zase otázka co by udělala většina řidičů tram, kdyby vafasovali 236.By pod ulici K Bohnicím zahodili klíčky
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2599
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Já vim. No a tedy v čem to má mít tramvaják těžší, dle těch posouzení?
Ono lidí, co by třeba v DPP (nebo jakékoliv jiné MHD ve velkém městě) jezdili s BUSem i tramvají bude jak šafránu, co? Nemyslím tedy nějak v "jeden čas", ale "přestup" po několika letech, např.
Ono lidí, co by třeba v DPP (nebo jakékoliv jiné MHD ve velkém městě) jezdili s BUSem i tramvají bude jak šafránu, co? Nemyslím tedy nějak v "jeden čas", ale "přestup" po několika letech, např.
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
A jsme o pár let zpátky Před x-lety řidič autobusu opravdu víc bral... Pak přišlo x nezávislých posouzení a zjistilo se, že v něčem to má horší řidič autobusu, v něčem řidič tramvaje. Takže se platy srovnaly. Howgh.fricoolinek2 píše:P.S.: Vím, že je to kontroverzní, ale myslim, že autobusák by měl mít ten plat o fous vyšší. Nějak mi to prostě přijde náročnější - kroutit se někde s rozdrncanym Citybusem nebo sedět jak direktor v klimatizovaný kanceláři 1.5T
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2599
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Nicméně v čem je souprava/kloubová tramavaj složitější na řízení než sólo? Napadá mne maximálně složitější dohled nad výměnou cestujících. Což zase padá v případě KTN/15T/14T s kamerami. Oproti tomu KB bus bude rozhodně složitější na jízdu do zatáček atp.a) BUS za kloubák / U TRAM ti za soupravu nebo kloubák dávno proti sóĺu nepřihodí ani halíř
Už je to sice 3,5 roku pasé, ale dokázal bych si představit příplatky za B732, nicméně, pokud vím, tak ten se nedával.
No ovšem to je tak specifická situace, že snad ani nemá cenu to uvádět.b) u TRAM zase dostaneš nějaký kačky za jízdu na lince s obratem směru na kolejovém přejezdu/spojce = pomocí výměny stanoviště na opačných koncíh vlaku
Tak do těchto postupů DPP už jako čistý laik skutečně nevidím. Jen tedy - on někdo může konkurovat platově DPP, pokud to není dálkový dopravce? Tedy, nějaký dopravce PID dává více než DPP? Vrakiva to asi nebude, co?2.) rozdíly v tom, že od BUS se snadněji odchází k jiným dopravcům = častěji tam mají nedostatek řidičů = si můžeš vyjezdit "prachy na víc" za přesčasy [/u]// u TRAM se snaží kmenové držet těsně na/nad základními hodinami a práci navíc dají bigádníkům (nic proti Petrpes)
BTW: Ve vedrech je třeba nějaký příplatek za řízení neklimatizovaného vozu nebo maximálně flaška minerálky gratis?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
doporučuji počítej raději 25t, ať ti někdy nechybí to "něco navíc", které ne každý měsíc dostaneš!
a já se k výši platu tram kontra bus klidně vyjádřím - co vím základ je stejný, ale jsou tam
1.) nějaké rozdílné (spíše korunové) příplatky na hodinu:
a) BUS za kloubák / U TRAM ti za soupravu nebo kloubák dávno proti sóĺu nepřihodí ani halíř
b) u TRAM zase dostaneš nějaký kačky za jízdu na lince s obratem směru na kolejovém přejezdu/spojce = pomocí výměny stanoviště na opačných koncíh vlaku
2.) rozdíly v tom, že od BUS se snadněji odchází k jiným dopravcům = častěji tam mají nedostatek řidičů = si můžeš vyjezdit "prachy na víc" za přesčasy // u TRAM se snaží kmenové držet těsně na/nad základními hodinami a práci navíc dají bigádníkům (nic proti Petrpes)
a já se k výši platu tram kontra bus klidně vyjádřím - co vím základ je stejný, ale jsou tam
1.) nějaké rozdílné (spíše korunové) příplatky na hodinu:
a) BUS za kloubák / U TRAM ti za soupravu nebo kloubák dávno proti sóĺu nepřihodí ani halíř
b) u TRAM zase dostaneš nějaký kačky za jízdu na lince s obratem směru na kolejovém přejezdu/spojce = pomocí výměny stanoviště na opačných koncíh vlaku
2.) rozdíly v tom, že od BUS se snadněji odchází k jiným dopravcům = častěji tam mají nedostatek řidičů = si můžeš vyjezdit "prachy na víc" za přesčasy // u TRAM se snaží kmenové držet těsně na/nad základními hodinami a práci navíc dají bigádníkům (nic proti Petrpes)
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Počítej rozmezí 25-30 čistýho.fricoolinek2 píše:No a na kolik se tedy lze reálně dostat?
K výši platu tram kontra bus se nevyjadřuju, abych nebyl osočen z podjatosti , jen si dovolím podotknout, že tramvaj je drážní vozidlo.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2599
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
No a na kolik se tedy lze reálně dostat? Dle těch náborových inzerátů je to 149 Kč/hod., co by mělo dělat při 168h/měs. celkem 25 000... kolik se ještě dá k tomu vydělat za nočky, víkendy, premie, přesčasy?
http://dpp.jobs.cz/detail/?id=G2-100034 ... d0&rps=186
P.S.: Vím, že je to kontroverzní, ale myslim, že autobusák by měl mít ten plat o fous vyšší. Nějak mi to prostě přijde náročnější - kroutit se někde s rozdrncanym Citybusem nebo sedět jak direktor v klimatizovaný kanceláři 1.5T
http://dpp.jobs.cz/detail/?id=G2-100034 ... d0&rps=186
P.S.: Vím, že je to kontroverzní, ale myslim, že autobusák by měl mít ten plat o fous vyšší. Nějak mi to prostě přijde náročnější - kroutit se někde s rozdrncanym Citybusem nebo sedět jak direktor v klimatizovaný kanceláři 1.5T
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2234
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Ty holt musíš na brigádu jinam, třeba do Tesca na pokladnu, nebo zadarmo na Čierny Balog
Ale odmítat to ne, beru i krátký směny, ale radši bych delší...
No a pro podnik je nejlepší nemít přesčasovou práci
Ale odmítat to ne, beru i krátký směny, ale radši bych delší...
No a pro podnik je nejlepší nemít přesčasovou práci
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Každému brigádníkovi, který krátkou směnu odmítá říkám: Pro tebe je to 6:53 a 7:15 PLUS k tvému hlavnímu zaměstnání. Pro kmenového řidiče MÍNUS z hodin jeho hlavního zaměstnání. Takže v tomto ohledu opravdu kratší směny pro brigádníky bez jakéhokoliv výsměchu a urážek chápu.Petrpes píše:Chcete délku šichet brigádníka, stačili by poslední měsíc...
Ve ČT mám 6:53 a v NE 7:15, kdo má problém s délkou šichet, neváhejte mě kontaktovat
Ještě že mám v práci vždy poctivejch 12:10!
PS: To je tam, kde je dráha ještě v pořádku, viz. Železniční diskuse