já ti teda nevím, ale CNG je přece na provoz výhodnější než nafťáky9001 píše:... Nikdo už neřeší náklady na provoz a údržbu
Drahé je přece právě pořízení těch vozidel na tzv. alternativní pohony
Moderátor: TRAM-FÓRUM
já ti teda nevím, ale CNG je přece na provoz výhodnější než nafťáky9001 píše:... Nikdo už neřeší náklady na provoz a údržbu
- Proč to nejde i u DPP?Dopravní podnik Ostrava se chystá utratit tři miliardy za ekologické vozy, plničky plynu a nabíjecí stanice. Výsledkem bude nízkoemisní doprava bez jediného dieselového autobusu už v roce 2020.
Naděje dopravců z Karvinska, že by měli šanci znovu zajíždět do centra Ostravy něčím jiným než ekologickými autobusy, se rozplývá jako pára nad hrncem. Krajské město chce totiž v hromadné dopravě razantně omezovat nejen cizí, ale i vlastní dieselové autobusy, které vypouštějí do ovzduší škodlivé oxidy uhlíku.
„Do čtyř let nebudeme mít v provozu ani jediný. Ponecháme si jich pouze asi 50 jako rezervu. Jezdit budou jen v případě výjimečných situací,“ vysvětlil ve čtvrtek šéf Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys, když představoval plány na zavedení nízkoemisní městské hromadné dopravy do konce roku 2020.
Většinu zaplatí Evropská unie
Dopravní podnik počítá s nasazením asi 170 nízkoemisních autobusů poháněných stlačeným zemním plynem (CNG) a několika desítek bezemisních elektrobusů i trolejbusů s baterií, které mohou jezdit i mimo trolejovou síť.
......
tu první variantu:Vedení Ostravy nechává vypracovat projektovou dokumentaci, na jejímž základě vybere variantu pro tramvajovou trať v Pustkovci a Porubě. Petiční výbor proti výstavbě trati ale požaduje diskusi, opírá se o více než čtyři tisíce podpisů.
Od Martinovské ulice přes ulice Bedřicha Nikodema a Průběžnou po 17. listopadu, nebo od „Slovanu“ k Duze a odtamtud k hypermarketu Globus.
Tyto dvě varianty přicházejí v úvahu pro výstavbu tramvajových tratí v ostravských obvodech Pustkovec a Poruba. Rada města Ostravy tento týden schválila veřejnou zakázku na projektovou dokumentaci pro územní řízení.
...........
Od 1. ledna už cestující v tramvajích, autobusech či trolejbusech Dopravního podniku Ostrava nebudou muset sledovat, ve které ze čtyř současných městských tarifních zón právě jsou.
.........
Staronové plány na výstavbu tramvajové trati, která má vést přes dva ostravské obvody, Porubu a Pustkovec, až ke Globusu, budí v krajském městě rozruch. Obyvatele rozdělují na dva tábory.
............
A šup ven z kolejí, ta OR tam asi nebude jen pro rozveselení hlodavců.trainzjohny píše:Pokud uvidím, jak se mě z boku blíží vlak, tak je mi nějaká OR 15 u zadele a dávám plný kotel, ne ?!P_V píše:Na tom přejezdu je OR 15, tam se na to nedá jen tak šlápnout.