Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Škoda 15T ForCity
Největší škoda je u faceliftů interiéru, první půlka se dřevem na stropě a sedačkama jsou jedny z nejelegantnějších tramvají. A úplně nejhůř vypadá teď ten mix dřevěnej strop/šedočervenej plast. Nechápu, že se nedaly objednat ty sedačky v černý, to by bylo úplně stejně elegantní.
Re: Škoda 15T ForCity
Co se týká posuvných oken, jsem já jednoznačně zase pro ně. Co se týká možnosti regulace si větrat oknem je tato verze ideální - můžu si nastavit intenzitu i zda od čela či zadní část. To mi u vyklápění zcela chybí. A navíc pokud se vyklopí, tak přes hranu okna stejně v zrcátku vidím kulový, protože ho značnou část zakrývá.
Co se týká displayů tak by byla potřeba vyřešit eliminace odlesků - odrazů světla na display, protože když se za sluníčka odráží světlo od košile, tak na displayi není vůbec nic vidět - je to jedna velká bílá plocha. Totéž platí i pro Apex.
A ještě jedna věc - škoda že se neudělala - nedotáhla úprava kvadr. dispozice kamer na všech vozech, jenom na některých starších na PA. Toto novější uspořádání je podle mne daleko lepší.
Co se týká displayů tak by byla potřeba vyřešit eliminace odlesků - odrazů světla na display, protože když se za sluníčka odráží světlo od košile, tak na displayi není vůbec nic vidět - je to jedna velká bílá plocha. Totéž platí i pro Apex.
A ještě jedna věc - škoda že se neudělala - nedotáhla úprava kvadr. dispozice kamer na všech vozech, jenom na některých starších na PA. Toto novější uspořádání je podle mne daleko lepší.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Ta bílá nebyla dobrý nápad, taková ukrajinská verze 15T...
Žluté čelo ano, ale stříbrné bočnice jako do 9325
A vůbec vyšší čísla nerad potkávám, žlutý huby oslňují a posuvná okna (to už je od 9265asi) profukují a šveholí
Matné displeje řízení od 9252 jsou neostré. Zkrátka 9201-9251 krom těch pár odlišnejch vozů mě vyhovují
Jo a 9219, boční okno s úchytem dole je lepší, než to ze série od 9265asi, s úchytem ve výhledu do zrcadla...
No a poslední porovnání, na žlutých se mě líbí denní osvětlení, ale noc je divná, na stříbrných jsou světla pěkně v jedné rovině, vypadá to lépe
Žluté čelo ano, ale stříbrné bočnice jako do 9325
A vůbec vyšší čísla nerad potkávám, žlutý huby oslňují a posuvná okna (to už je od 9265asi) profukují a šveholí
Matné displeje řízení od 9252 jsou neostré. Zkrátka 9201-9251 krom těch pár odlišnejch vozů mě vyhovují
Jo a 9219, boční okno s úchytem dole je lepší, než to ze série od 9265asi, s úchytem ve výhledu do zrcadla...
No a poslední porovnání, na žlutých se mě líbí denní osvětlení, ale noc je divná, na stříbrných jsou světla pěkně v jedné rovině, vypadá to lépe
Re: Škoda 15T ForCity
nerekl bych. naopak je to dobra pripominka toho, kde vlak konci a v jakem smeru jedes - a v pripade pasma te to hned trkne, ze vlak konci nekde jinde nez na uplnem konci.Petrpes píše:Třeba v těchto městech žije větší množství dementních, než je běžné
Re: Škoda 15T ForCity
Umělecký dojem: 10/10!Karosák píše:To je nádhera ty zaprasený motolský alfici jak jsou umytí jen metr vpředu a metr vzadu, co?
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
To je nádhera ty zaprasený motolský alfici jak jsou umytí jen metr vpředu a metr vzadu, co?
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Třeba v těchto městech žije větší množství dementních, než je běžné
Re: Škoda 15T ForCity
v německu na metru také běžné. třeba berlín: "zug nach rathaus spandau. einsteigen bitte. zurückbleiben bitte." a k tomu nejlépe krásné bzučnení výzbroje vozů řady H. top.kruťák píše:Manchester totéž. This is service to Cornbrook, the next stop will be... mi zní v uších doteďthriller2 píše:na každé zastávce (!) po otevření dveří se ozval z rozhlasu ženský hlas "Toto je tramvaj linky 1 jedoucí směrem na Nemocnici sever"
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Zkuste někdy, jak je slyšet, když v kabině krkám a prdim -haf-
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Pche, kdyby jezdila 14T, tak je uslyšíš ještě podruhý od Zvonu.kruťák píše:..Bydlel jsem pár měsíců kousek od Bertramky (přesněji 1 blok, přesněji 150 metrů) a večer když si člověk otevřel okno, tak zavírající T6 a 15T byly normálně slyšet. Možná by se hygiena měla zaměřit taky na tohle hlukové znečištění
Já bydlím kousek do Blatin a v létě, když bylo dost ticho nebyl problém slyšet zavírat poršáka jak z Hlušičkový tak pochopitelně i ze Slánské (což už pak byl slyšet i rozjezd).
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Manchester totéž. This is service to Cornbrook, the next stop will be... mi zní v uších doteďthriller2 píše:na každé zastávce (!) po otevření dveří se ozval z rozhlasu ženský hlas "Toto je tramvaj linky 1 jedoucí směrem na Nemocnici sever"
Ale abych nebyl mimo téma hlasitosti výstrahy, jako chápu, že různý invalidi že to "musí" bejt hlasitý, ale musí to fakt bejt tak hlasitý, že to je slyšet 150 metrů od zastávky? Já myslel, že to je výstraha určená těm cestujícím, co jsou v prostoru dveří, aby dali bacha. Nevidím jediný důvod, proč to má obtěžovat kohokoliv jiného. Bydlel jsem pár měsíců kousek od Bertramky (přesněji 1 blok, přesněji 150 metrů) a večer když si člověk otevřel okno, tak zavírající T6 a 15T byly normálně slyšet. Možná by se hygiena měla zaměřit taky na tohle hlukové znečištění
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Dobré jsou i provozy, kde je součástí hlášení i přestupní vazby, takže než se to vykecá co bude za zastávku, už jste v ní.
Jinak k té absenci zvukové výstrahy - většina německých tramvají má výraznější světelné upozornění na zavírající se dveře, pokud je aktivován automat. v 15T by to třeba chtělo doplnit o svítící hranu "schodu" jako to mají Varia, prostě aby to člověk viděl aniž by musel koukat někde vysoko po stropě. U Téček to problém tak není, člověk to má periferně v oku, ale u 15T opravdu není vidět že svítí, pokud se člověk záměrně nepodívá.
Jinak k té absenci zvukové výstrahy - většina německých tramvají má výraznější světelné upozornění na zavírající se dveře, pokud je aktivován automat. v 15T by to třeba chtělo doplnit o svítící hranu "schodu" jako to mají Varia, prostě aby to člověk viděl aniž by musel koukat někde vysoko po stropě. U Téček to problém tak není, člověk to má periferně v oku, ale u 15T opravdu není vidět že svítí, pokud se člověk záměrně nepodívá.
Re: Škoda 15T ForCity
Metro je obvykle celý o level výš, co se týče hlučnosti. Zato v tichý tramvaji..
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
- i když on je fakt rozdíl slyšet opakovaně 100% to samé a měnící se názvy stanic (byť pak je tam pokaždé "ukončete výstup a nástup - dveře se zavírají" + vystřídá-li u nás 3 linky =M= tak to nemá na nich stejným hlasem, je otázkou jakým to bylo v těch tramvajích).Bobek píše:Ehm, jak bych to jen... a metrem už jste někdy jel?
Re: Škoda 15T ForCity
Ehm, jak bych to jen... a metrem už jste někdy jel?