Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod von Špilberk v 01.4.2017 6:14

Než se TF zhroutí, tak ještě jeden příspěvek:
Tento článek jsem "našel" v deníku Stará fronta Včera - Masivní výstavba dopravních staveb v Praze začne co nevidět
Neutěšená situace s dopravními stavbami v Praze, resp. s neschopností zahájit důležité dopravní stavby v Praze a okolí, došla tak daleko, že se k zásahu chystá vláda ČR. Premiér Bohuslav Nedělka vyhlásí v Praze a okolí nouzový stav na základě ústavního zákona č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti České republiky. Učiní tak na základě dosud tajného judikátu Nejvyššího správního soudu, který konstatuje, že i řádně zvolená samospráva obce (nebo její části) může být po určité době prohlášena za živelní katastrofu velkého rozsahu.

Nouzový stav umožní okamžité zahájení důležitých dopravních stav, s tím, že veškeré administrativní úkony a vypořádání pozemků se budou řešit dodatečně. Vzhledem k tomu, že nouzový stav umožňuje omezit některá práva osob, nebudou ke stavbám přijímány žádné námitky nebo připomínky.
Seznam prioritních staveb obsahuje celkem 10 položek:
1. Dálniční okruh – stavba 511+518+519+520 (pro urychlení sloučeny do jedné stavby)
2. Metro D v trase Hlavní nádraží - Jesenice + větev Modřany (pro urychlení bráno jako jedna stavba)
3. Železniční trať Masarykovo nádraží - Kladno + větev na Letiště Ruzyně
4. Městský okruh (chybějící část)
5. TT Želivského - Eden - Spořílov - Jižní Město - Průhonice - Čestlice + vozovna Záběhlice
6. TT Nádr. Hostivař - Petrovice - Jižní Město
7. TT Divoká Šárka - Dědina - staré letiště Ruzyně
8. TT Podbaba - Suchdol - Horoměřice
9. TT ÚD DP - Štěrboholy - Dubeč
10. Dvorecký most

Všechny uvedené stavby se začnou budovat během několika příštích měsíců a budou hotové nejpozději do 5 let (některé dříve).
Pokud by někdo očekával radostné nebo pochvalné ohlasy z Magistrátu a radnic MČ, tak by se hluboce mýlil. Naopak, mezi pražskými politiky a úředníky zavládlo naprosté zděšení. Primátorka Alžběta Prknářová (přezdívaná Prnda) to považuje za neodůvodněný zásah do dění v Praze. Navíc vyjádřila obavu, že zvýšený stavební ruch negativně ovlivní kvalitu medu stáčeného na střeše magistrátu. Radní pro dopravu Petr Horýnek je také nespokojen: „Víte, já rád projednávám, a teď o spoustu projednávání přijdu. Ještě, že mi zbyde projednávání dopravních opatření po otevření tunelu Blanka. Blanka byla otevřena v září 2015, ale žádné dopravní opatření jsme dosud nezavedli, protože je pořád projednáváme a ještě dlouho projednávat budeme. Také stále projednáváme preferenci tramvají ve Vršovicích, kde jsou nové semafory od podzimu 2015, ale preferenci jsme ještě nespustili. Kdybych preferenci spustil, neměl bych co projednávat , a já prostě rád projednávám.“ Nespokojena je i radní Petra Kouřimská: „ŘSD nám nechce dovolit instalovat na dálniční okruh židličky a stolečky, proto se stavbami zásadně nesouhlasím. U nových tramvajových tratí pak hrozí, že zastávky budou bez odpadkových košů, laviček a přístřešků, protože během 5 let (kdy budou TT dokončeny; poz. red.) nestihneme vybrat ani jejich vzhled, natož vysoutěžit dodavatele.“

Pražští úředníci se dokonce bojí o práci. Anonymní chudák z IPR (Institut pomalého rozvoje) nám řekl: „Podívejte, takhle to nejde. Nejdřív se musí vytvořit mapa problémů, pak se problém musí analyzovat, pak se navrhne návrh koncepce, poté z návrhu koncepce vznikne koncepce. Z koncepce vznikne návrh generelu a z něj se vytvoří generel. Teprve pak se připravuje realizace vybraného řešení. A když to dobře dopadne tak jsou volby, změní se politická reprezentace, požaduje jiné řešení, a my začínáme novým mapováním problémů, protože už uběhly 4 roky, a původní mapy a další podklady jsou už zastaralé. Takže máme pořád práce dost. A teď si někdo přijde a rovnou něco vyřeší. Kdyby se takhle řešily všechny problémy, tak jsme bez práce. Hrůza!“

Nespokojeny jsou i některé městské části. Přestože nejsou ke stavbám přijímány žádné připomínky, politici jsou politici a stejně to zkouší. Například Praha 1 má obavu, že nové tramvajové tratě poškodí vzhled Václavského náměstí, i když se tam stavba žádné tramvajové trati momentálně nechystá. Praha 5 doufá, že bude moci k novým dopravním stavbám přesunout část svých betonových květináčů, a tak se jich konečně zbavit. Praha 6 požaduje, aby byly realizovány jen stavby na území Prahy 6 a okolí s podmínkou, že se stavbami nevznikne žádné parkoviště P+R, protože Praha 6 nemá parkoviště P+R v oblibě. Praha 7 požaduje na všech nových mostech tramvajovou zastávku, i když tramvajová trať bude jen na Dvoreckém mostě.

Pražským politiků a úředníkům však svítá ještě jedna naděje, a tou je Brusel. Evropští úředníci a politici se totiž o plánu doslechli a zřejmě ho bude řešit přímo Evropská komise. „Je pravda, že by Česko i Praha měly zrychlit tempo budování dopravních staveb, ale zase ne o tolik. Takhle obcházet administrativní procedury nelze. Byl by to precedens, který by mohl narušit i bruselskou byrokracii,“ řekl předseda evropské komise Jean-Claude Heinkel.

Na výsledek jednání a zahájení oněch jmenovaných dopravních staveb si tak budeme muset přeci jen asi počkat…


Pozn.: Všechny postavy a děje v článku jsou smyšlené. Jakákoliv podobnost se skutečností je zcela neúmyslná a náhodná. 8-)
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod Bobek v 14.3.2017 9:17

Záměr „Smyčka Zahradní Město“ nebude posuzován podle zákona.
Bobek
Šťoura
 
Založen: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod von Špilberk v 13.3.2017 11:41

Tohle už je fakt trapárna. Ale uznávám, že letos to ještě takhle komplet nebylo. :lol:
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod P_V v 13.3.2017 9:29

Máme tu pravidelnou dávku žurnalistického optimismu.
Praha chystá dvacet nových tramvajových tratí, první zamíří do Slivence
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod Karosák v 23.1.2017 12:01

Akorát to kolejové schéma... :smt033 :smt119
Co brání ji tam vybudovat dneska? Nebo bude lepší na druhém břehu bo volné místo pro P+R?
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod 9001 v 23.1.2017 9:14

Přitom tahle smyčka by dokázala vyřešit průserové Holešovice na pohodu :-).
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Smyčka Nádraží Holešovice

Odeslatod vs-metrak v 23.1.2017 9:06

O výstavbě smyčky u severního vestibulu stanice metra Nádraží Holešovice se uvažovalo již při projekci a stavbě stanice. Né nadarmo vznikly u tohoto vestibulu mohutné pergoly sloužící jako přístřešky zastávky tram, které nejsou nyní vhodně využity.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
vs-metrak
Uživatel
 
Založen: 02.5.2010 7:25

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod von Špilberk v 20.1.2017 7:37

von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod Karosák v 19.1.2017 22:11

Zdroj byl dnešní MfD...takže připouštím :^o
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod P_V v 19.1.2017 22:02

https://drive.google.com/drive/folders/ ... 1hNejR2TzA
bod č.9 prezentace
píšou že problém ten strop na Muzeu je
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod Karosák v 19.1.2017 21:07

9001: Právě, Lomeckej horuje za Vrchlického, protože se ještě dušuje, jak dlouhodobě soustředí (čti ku_ví) snahy na humanizaci VN. Vskutku unikátní obr_okot, protože pro vrácení TT na alespoň část VN jsou snad všechny instituce a pražanům bych řekl, že je to (už) jedno, protože ti tam již pár let nepáchnnou. Na horní VN fakt jen turisti, co se tam doustanou díky bedekrům si vyfotit koně a muzeum. Našinec jen prolítne, když už tam tedy nutně musí. Z východu přetrhané vazby magistrálami, z jihu nejprve Ječnou a pak pořádně Žitnou. Pavlák žije, dolní VN žije i přesto, že není humanizované, ale prostě tam už má smysl jít, protože to "někam vede". Frant. zahrada, Můstek pěší zóny k Republice, obchody, totéž směr Národní.

TT přes Sherwood by tramvajově mohla odlehčit Seifertce, pomohla by při operativnostech, ale ten kousek Wilsonovou je krutá cena. Dokud to nepovede na Můstek, je to podle mě slabé, vzhledem k tomu, jak málo to přinese.

P_V: Není problém stop stanice Muzeum, ale strop nové odbavovací haly hlavního nádraží v případě, že by vedla TT Wilsonovou rovně a měla se napojit někde u Bulhara (divočina). Tuto variantu ale IPR ani neprověřoval, Stropnický však nechce dát sady lacino a tak "doporučuje" prověřit i tuto variantu.
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod trainzjohny v 19.1.2017 16:18

9001 napsal:MARV: Praha 1 už zase tramvaj chce? :lol: Nebyl náhodou řev, že tramvaj na VN ne?

Radek: Zavřenou Ječnou by řešila tramvaj přes VN napojenou ve Vodičkově... Opletalka toho moc neřeší ne?
No na taky václaváku ne, tahle jim nevadí.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod 9001 v 19.1.2017 16:09

MARV: Praha 1 už zase tramvaj chce? :lol: Nebyl náhodou řev, že tramvaj na VN ne?

Radek: Zavřenou Ječnou by řešila tramvaj přes VN napojenou ve Vodičkově... Opletalka toho moc neřeší ne?
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod kruťák v 19.1.2017 14:07

Aha, díky, zas jsem o něco chytřejší. No bude to určitě veselé. Asi jako uzavírka Barranďáku :-D
Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
 
Založen: 23.2.2010 0:24
Bydliště: tram.mobilnitabla.cz

Re: Nové tramvajové tratě

Odeslatod Radek v 19.1.2017 13:56

Pod Ječnou se má stavět kolektor. Viz nedávno prasklé potrubí z roku 188x, do kterého se právě s výhledem na kolektor neinvestovalo.
Není vyjasněno, kdy a jaká budou opatření - ale prý nadlouho.
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
 
Založen: 19.7.2004 9:00
Bydliště: Tento vlak tam končí

PředchozíDalší

Zpět na Budoucnost

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron