Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od mart337 » 24.1.2017 13:32

No vážení, v prvé řadě bych v tram uvnitř na letácích provedl osvětu, co a jak a kdy mačkat. Když už tam máme letáčky o chování v tram a na přechodech, nějaký ten letáček na znamení by se taky mohl udělat.
No a co se týká tlačítek, tak by se mohla taky trochu u těch nových tram za "pakatel" trochu lépe využívat technika. Byl by takový problém něco lépe naprogramovat, aby se to více využilo? Už jsem to tu někde psal. Černé tlačítko při dvojím stlačení aktivuje obrázek kočárku u příslušných dveří. Málo kdo si všimne, že když se zmáčkne jednou, tak se u příslušných dveří rozsvítí malý zvoneček, ale bohužel hned také po uvolnění tlačítka zhasne. Bylo by od věci kdyby také zůstal svítit, aby řidiči signalizoval, že to tlačítko někdo zmáčkl, protože když se zmáčkne jen kratičce a je vůz trochu hlučnější, řidič vůbec nemusí zaregistrovat, že ho někdo zmáčkl.
A co se týká nouzového zastavení, měla by to technika taky umět rozlišit a kdyby byla nastavena třeba tak, že při pátém zmáčknutí jednoho tlačítka by se rozsvítil na displayi velký červený zvonec, hned by řidič veděl, že je nějaký velký problém a zastavil by.
A na starých vozech by se taky podle mne v rámci nějaké větší údržby mohla tlačítka upravit, aby se dalo rozlišit případné nouzové zastavení od ostatních.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.1.2017 12:31

PETRPES: 100% souhlas
Bobik píše:.............Jinak nestalo se mi, že by mi to někdo zmáčnul tak nešťastně. Což nevylučuju, že se to stát může, nicméně pravděpodobnost je velmi nízká. Mimochodem to je to samé, jako když si s čudlem začnou hrát přivožralí mlaďasové (a to je situace mnohem častější, to už se mi stalo mnohokrát)........
1.) Kdyby všichni jednali podle chybných popisů tlačítek (a nikoliv, jako aktuální většina cestujících, podle skutečného pokynu/představy ROPIDu/DPP) tak pravděpodobnost Petrem uvedeného se zvyšuje na skoro každé zastavení v zastávce na znamení, protože zpravidla tam nechce vystupovat nikdo nebo naopak hned několik osob naráz!
2.) Jinak mne spíše než "tví" přiožralí mlaďasové (jež si osobně ani nevybavuji) si s tlačítkem signalizace "hrají" nejčastěji cizinci párkrát snad i nějaké dítě, jemuž rodič nevěnoval pozornost.
Bobik píše:........... To bylo proti DP obecně za to, že neumí informovat a proti některým kolegům, kteří jsou schopni seřvat lidi za to, že "mačkaj co nemaj" (a že takoví jsou, víme oba).
.....
samozřejmě jde i o způsob/formu "napomenutí" - resp. upozornění Z:arrow: nejjednodušší (pro řidiče) a (pro cestující) nejpřijatelnější by byl (po vzoru jiné tzv. trakce stejného podniku - BUS DPP) pomocí zpuštění nahraného hlášení cca (mnou již uvedeného) obsahu: "Upozornění pro někoho z cestujících pro příště, pro signalizování výstupu v zastávce na znamení stačí dostatečně včas před zastávkou stisknout pouze zelené tlačítko dveří, tramvaje jej nemající musí zastavit ve všech zastávkách dle jízdního řádu. (Prosím, k uvedené signalizaci nikdy, ale opravdu nikdy nepoužívejte černé tlačítko výstražné signalizace s popiskou končící textem zneužití se trestá.) děkujeme za pozornost a pochopení"
- podstatné je to barevné (zejména zelené, modré jen do vyřazení z běžného provozu posledního vlaku bez tlačítek dveří), to co zůstalo černě je pro předehrané hlášení nepodstatné (není třeba zdůrazňovat, že se to reálně týká jen někoho z osazenstva tramvaje, aby se ostatní většina necítila tzv. dotčená) + počítá s již/konečně nematoucím označením tlačítka "signalizace".
Ovšem co dělat, když někdo:
a) přes tzv. všeobecné výše uvedené upozornění- vlastně opakovaně na několika následujících zastávkách chybně signalizuje výstup v nich? Ano nemusí to být naschvál, ale přítomnost cizince/ů nerozumějícím(u) pokynům v češtině nebo ještě častěji osob se sluchátky v uších, díky nimž vůbec nevnímají své okolí.
b) přes opakované upozornění (také nejlépe ve formě zpuštěného předehraného hlášení) "Upozornění pro cestující, tramvaje mají při, projíždění zastávek na znamení, nařízenou výrazně sníženou rychlost - minutí zastávky poznáte opětovným znatelným zvýšením rychlosti tramvaje." nebo "Upozornění pro cestující, bezdůvodné užití tlačítek tramvaje je zakázané (a jím vyvolané zbytečné zastavení prodlužuje dobu Vaší přepravy a snižuje možnost případného přestupu na nejbližší navazující spoje). " ? - co když jedeš zpožděný (kvůli zdržení nehodou/silným provozem) a/nebo potřebuješ poměrně nutně na konečné na WC? Klidně dělám tzv. něco navíc (např. upozorním na odbočení do následující pouze výstupní zastávky, protože spoj jede na kratší trase linky, a obdobně postupuji při zátahu mimo trasu linky), ale (jak říkaj mnozí kolegové) proč se mám dobrovolně "drbat" o přestávku (jiný tzv. volný čas) na konečné?
Bobik píše:......Prostě je nějaká situace a je potřeba na ní nějak, pokud možno adekvátně, reagovat. Bude to B, uděláš A, nebo naopak a bude to špatně, s tím rizikem žijeme a jezdíme všichni. .....
Jsme placeni za přepravu cestujících z jednoho místa do jiného místa, a to pokud možno včas (k čemuž má zaměstnavatel zákonem nařízené vytváření podmínek)! Rozhodně nejsme placeni za to se nechat ponižovat - což je v rozporu s občanským zákoníkem + navíc s předpisy o drahách/linkové dopravě (dávající práva vydávat pokyny k bezpečnosti nejen provozu dráhy) a zvyšuje pravděpodobnost budoucích MU na dráze způsobenou chybným chováním osob jí se přepravujících/okolo ní se pohybujících, ale "popotahovat"/trestat budou řidiče (je příkaz/zákaz "zazní-li výstraha opusťte prostor dveří/nevstupujte do něj", ale pokud někoho dveře skřípnutím či následným vláčením zraní, tak "jdou" po řidiči; počítám že budou jednat stejně u zranění/škody následkem porušení příkazu/zákazu "nevyklánějte se z oken" v případech, kdy řidič má technické možnosti toto zpozorovat = např. v přímém úseku u KT na obou stranách).
Z:arrow: JE TOTÁLNÍ NESMYSL DOBROVOLNĚ ZVYŠOVAT TOTO RIZIKO, protože za to je ten plat almužnou :!: To je ten rozdíl mezi pracovníky v dopravě a těmi v ostatních službách resp. obchodu/finančnictví - MY NESEM ODPOVĚDNOST ZA ZDRAVÍ A ŽIVOTY JINÝCH, ALE ONI NE, proto máme proti nim nějaká zákonná práva (takřka pravomoce) navíc a tím, že se nebráníme jejich omezování vlastním zaměstnavatelem (a jinými institucemi), tak tzv. "si necháváme s.át na hlavu" :!:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Petrpes » 24.1.2017 11:40

Tady je spíše problém ve vozech 15T, kde lidem pípne bzučák nade dveřma, ale v kabině o tom pomalu nevíš...
Na displeji se řidiči nic nerozsvítí, čili opravdu hrozí že na znamení nezastaví ;)
Jinak mě je opravdu vuřt, co si lidi zmáčknou ;)

Tuhle jsem jel 15T jako kaštan z Přístaviště na Nádraží Modřany a sledoval to.
Zmáčknou včas znamení k řidiči a dveře až to zastaví :P

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Bobik » 24.1.2017 7:02

Petr Z:arrow: Jo, Petře, to nebylo nic proti tobě, případně FB PrTek. To bylo proti DP obecně za to, že neumí informovat a proti některým kolegům, kteří jsou schopni seřvat lidi za to, že "mačkaj co nemaj" (a že takoví jsou, víme oba).
Jinak nestalo se mi, že by mi to někdo zmáčnul tak nešťastně. Což nevylučuju, že se to stát může, nicméně pravděpodobnost je velmi nízká. Mimochodem to je to samé, jako když si s čudlem začnou hrát přivožralí mlaďasové (a to je situace mnohem častější, to už se mi stalo mnohokrát). Nebo když vystupujou dva kočárky, taky se mi párkrát stalo. Co udělat? A, nebo B ?
Prostě je nějaká situace a je potřeba na ní nějak, pokud možno adekvátně, reagovat. Bude to B, uděláš A, nebo naopak a bude to špatně, s tím rizikem žijeme a jezdíme všichni. Nicméně pokud se mi před zastávkou na znamení "zblázní bzučák", asi nebudu předpokládat návěst "stůj, zastavte všemi prostředky". :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od 9001 » 23.1.2017 21:44

Petr: Nebral bych to osobně... Spíš to je reakce na dlouhý elaborát pana MM a jeho projev 8-) .

Fotka na FB je napsaná v pohodě, trochu nepřehledná, ale rozhodně ne urážlivá. :wink: . Ale prostě pro normálního průměrného kaštana svití na panelu, zastávka na znamení, tak zmáčkne znamení... Jinak i souhlas, že DP kašle na osvětu...

MM: Pracuješ s lidma...Zvykni si...Lepší už to nebude...

K porušování předpisů DP. Tak to řeš přes odbory ;-).Od toho jsou ne. Pokud ty s tím nehnou, tak to žen přes Úřad práce a nebo Ministerstvo dopravy.

Minimálně přes formulář na DPP musíš mailem potvrdit odeslání. Vyzkoušeno :wink: Co se stalo tomu kolegovi? Měl nějaký postih a nebo to bylo formou, hele tohle přišlo, aby si o tom věděl?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.1.2017 20:49

Petr píše:......
Takže pošlu míček na druhou stranu hřiště. To z toho bude mít cestující takový mindrák, že mu sdělíme, že nemusí udělat nic navíc? Je ta informace na fb Pražských tramvají jakkoliv urážlivá? .....
žel někteří cestující opravdu mají mindrák z co nejmilejšího oznámení/rady: "upozornění pro někoho z cestujících pro příště, pro signalizování výstupu v zastávce na znamení stačí dostatečně včas před zastávkou stisknout pouze zelené tlačítko dveří, tramvaje jej nemající musí zastavit ve všech zastávkách dle jízdního řádu. (prosím, k uvedené signalizaci nikdy, ale opravdu nikdy nepoužívejte černé tlačítko výstražné signalizace s popiskou končící textem zneužití se trestá.) děkuji za pozornost a pochopení"
že si z nich někdo jednou za čas (několikrát do roka) stěžuje "pan řidič byl drzý/sprostý" apod.

Z:arrow: žel DPP (dle mne) porušuje své povinnosti nejen jeko dopravce, ale i zaměstnavatele a provozovatele dráhy:
1.) umístěním do vozidel chybných/matoucích pokynů pro cestující (viz probírané téma fb prtek).
2.) nedelegováním vnitropodnikovými předpisy "své" (resp. svých zaměstnanců) zákonné pravomoci vydávání pokynů cestujícím a osobám v/okolo dráhy + neseznámení cestujících s ní
- resp. vnitropodnikovými předpisy naopak nařizuje zaměstnancům "za všech okolností vyjadřovat ochotu pomoci" = čímž jim vlastně omezuje/upírá jejich uvedené zákonné právo!
3.) nenahráním alesopoň do nových technicky/kapacitně zvládajících palubních počítačů TRAM výstražných/poučných hlášení s možností spuštění řidiči v aktuálně vhodném/potřebném momentu (přitom BUS to mají všechny)!
4.) způsobem přijímání/řešení stížností od cestujích, kdy až k řidičům mohou dojít (jako nedávno kolegovi) podněty podané osobami pod znatelným vlivem alkoholu v 1:00 či zjevně urážlivé - byť dle kolektivní smlouvy by se takové podněty vůbec řešit neměly (vyjma podezření na požití alkoholu/jiných návikových látek zaměstnanci) = na informační lince i před webovým formulářem na stížnosti by měla být nějaká ochrana proti takovýmto případům (např. nutnost tzv. se proklikat přes upozornění/seznámení s podstatnými skutečnostmi o používání MHD).
Petr píše:.......
Nemám z toho mindrák. Zřejmě se ti v životě nestalo, že před zastávkou na znamení nezávisle na sobě dali znamení čtyři cestující tak blbě za sebou, že to splynulo a opravdu znělo jako znamení nouze. Takže co? Narvat tam okamžitě nejvyšší stupeň brzdy a jít řešit, jestli někoho netáhneš pod vozem? Nebo se na to vykašlat a myslet si, že je to opravdu jen o zastávce na znamení? Co když uděláš b) a bude to a)? Co když uděláš a) a pomlátíš lidi, jen protože chtěli vystoupit v zastávce na znamení.
......
ovšem čtyři zmáčknutí může být také oznámení jen výstupu dvou kočárků (z jedné i dvou plošin), což se může stát před jakoukoliv zastávkou a tedy i bez existence těch "na znamení" - TO JE DALŠÍ ROZPOR PŘEDPISŮ DPP S TĚMI TZV. OBECNÝMI:
1.) v nějakém předpise se přece uvádí "zastav všemi prostředky - el. zvoncem opakovaně do zastavení" = nemohou stačit jen 3-4 zmáčknutí, ale DPP to tak nařizuje
2.) DPP také nařizuje nouzově zastavit i při tzv. "zmatečném signálu" = mohou to být např. 3 pípnutí (dva kočárky z jiných plošin a v jednom pípnutí splynulo 1x současné stalčení dvou tlačítek)

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Petr » 23.1.2017 19:49

Bobik píše:Ježíšikristešmarjápanobožezačmětrestáš a není to snad krucinál jedno, JAK dá kaštan znamení? Hlavně pokud ho dá včas. Proč by nemohl i bzučákem? Nikdysetotaknedělalo?
Mimoto žádná osvětová kampaň neproběhla, tak jak maj lidi vědět, že stačí jen zmáčnout čudl na dveře? Prostě se najednou zavedly zastávky na znamení i u tram a jelikož dřív byly pouze u busů, kde se znamení dávalo právě tím bzučákem, tak půlka lidí logicky zabzučí. No a co? To z toho má někdo tak nepřekonatelnej mindrák?
Nemám z toho mindrák. Zřejmě se ti v životě nestalo, že před zastávkou na znamení nezávisle na sobě dali znamení čtyři cestující tak blbě za sebou, že to splynulo a opravdu znělo jako znamení nouze. Takže co? Narvat tam okamžitě nejvyšší stupeň brzdy a jít řešit, jestli někoho netáhneš pod vozem? Nebo se na to vykašlat a myslet si, že je to opravdu jen o zastávce na znamení? Co když uděláš b) a bude to a)? Co když uděláš a) a pomlátíš lidi, jen protože chtěli vystoupit v zastávce na znamení.
Takže opravdu nevím, co je špatného na tom (když už to dopravce neudělá sám), sdělit slušnou formou cestujícím, že v zastávce na znamení nemusí udělat nic navíc, oproti běžní zastávce na znamení.
Takže pošlu míček na druhou stranu hřiště. To z toho bude mít cestující takový mindrák, že mu sdělíme, že nemusí udělat nic navíc? Je ta informace na fb Pražských tramvají jakkoliv urážlivá? Pokud ano, půjdu se zastřelit.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.1.2017 16:35

Syrda píše:Chtělo by tyto věci začít řešit společně metro-tram-bus:
1) poptávkové otvírání (jednou to svítí, jindy bliká...),
2) zastávka na znamení (jednou na to jsou extra tlačítka, jindy si vystačíme s tlačítky dveří...),
3) kočárek+vozík (zde hlavně odlišit potřebu plošiny).
4) další dopravci
5) informování - (nějaká kampaň proběhla před x lety když se zavedlo poptávkové otvírání na C, pár informací proběhlo když se zavedlo poptávkové otvírání na A, když se přestalo mávat na autobusy a když se zavedly zastávky na znamení u tramvají - to málo je dávno zapomenuté)

Cestujícího nezajímá že u DP jsou metro, tramvaje a autobusy (skoro) tři různé firmy a x dalších, především autobusových, dopravců. Pro něj to má být jeden systém MHD. Stačí divočina s jízdenkami (pásmo B - jednotlivé jízdenky vs. předplatné; opencard/lítačka vs. papírové kupony)
1.) tlačítka poptávkového otvírání BUS (SOR) vně i uvnitř a TRAM vnitřní shodně svítí zeleně po zmáčknutí, ale TRAM vnější s vítí v momentě aktivování, ale =M= to má zcela jinak
2.) sice BUS (SOR) mají na kolmých tyčích madel tlačítka červená "stop", tak ved výsledku fungují totožně/společně se zelenými tlačítky dveří na jejich středu - na těch nejbližších se rozsvítí, jako bylo zmáčknuto na nich a ať se zmáčkne to či ono, tak se rozsvítí nad příslušnými dveřmi nápis "STOP" = zmáčkne-li se jedno z těchto tlačítek, tak se staví i v následující zastávce na znamení a během stanicování se otevřou příslušné dveře
3.) talčítko "vozík" = plošina a tlačítko "kočárek/2x signalizace" = výstup osoby s kočárkem nebo omezenou schopností pohybu (což je i invalida na lehkém vozíku s doprovodem nevyžadující plošinu) - tady je problém dosavadní neznalost 2. významu tlačítka "kočárek/2x signalizace"
4.) sice autobusy příměsta/jiných dopravců nejezdím, ale tam to bude obdobné jako u BUS DPP
5.) informování - nejůčinnější budou určitě nahraná hlášení, která může řidič pustit z palubního počítače v/po momentě konkrétní situace - u BUS DPP něco takového roky mají
Z:arrow: NEJVÍCE SE ODLIŠUJÍ FUNKCÍ TLAČÍTKA =M= A VNĚJŠÍ TLAČÍTKA DVEŘÍ TRAM, v ostatních případech stačí nějak sjednotit označení tlačítek STOP a DVEŘE buď vše na "DVEŘE" nebo "STOP/DVEŘE" (takto to mají snad označeno v Brně).
Bobik píše:Ježíšikristešmarjápanobožezačmětrestáš a není to snad krucinál jedno, JAK dá kaštan znamení? Hlavně pokud ho dá včas. Proč by nemohl i bzučákem? Nikdysetotaknedělalo?
Mimoto žádná osvětová kampaň neproběhla, tak jak maj lidi vědět, že stačí jen zmáčnout čudl na dveře? Prostě se najednou zavedly zastávky na znamení i u tram a jelikož dřív byly pouze u busů, kde se znamení dávalo právě tím bzučákem, tak půlka lidí logicky zabzučí. No a co? To z toho má někdo tak nepřekonatelnej mindrák?
jenže ten bzučák už několikrát při jediném (slabém/rychlém) stlačení byl lehce řidiči TRAM přeslechnut = dotyční nevystoupili na jimi požadované zastávce!
Z:arrow: viz
dpp.cz - kontakty - časté dotazy píše:Jak fungují zastávky „Na znamení“ v tramvajovém provozu?
...
Černé tlačítko „Znamení k řidiči“ se používá pro upozornění na výstup s kočárkem nebo pomalý výstup hůře pohyblivé osoby – zmáčknout 2x, nebo jako signalizace nebezpečí – mačkat vícekrát přerušovaně, aby bylo možno signalizaci vzájemně rozlišit. Jedno zmáčknutí nic neznamená a v hluku v kabině je snadno přeslechnutelné, naopak po zmáčknutí tlačítka „Žádost o otevření dveří“ se řidiči na řídícím panelu rozsvítí kontrolka, která mu tuto žádost signalizuje vizuálně.
.....

Uživatelský avatar
Syrda
Uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: 25.6.2005 16:04
Bydliště: Hradec Králové - Praha

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Syrda » 23.1.2017 11:40

Chtělo by tyto věci začít řešit společně metro-tram-bus:
1) poptávkové otvírání (jednou to svítí, jindy bliká...),
2) zastávka na znamení (jednou na to jsou extra tlačítka, jindy si vystačíme s tlačítky dveří...),
3) kočárek+vozík (zde hlavně odlišit potřebu plošiny).
4) další dopravci
5) informování - (nějaká kampaň proběhla před x lety když se zavedlo poptávkové otvírání na C, pár informací proběhlo když se zavedlo poptávkové otvírání na A, když se přestalo mávat na autobusy a když se zavedly zastávky na znamení u tramvají - to málo je dávno zapomenuté)

Cestujícího nezajímá že u DP jsou metro, tramvaje a autobusy (skoro) tři různé firmy a x dalších, především autobusových, dopravců. Pro něj to má být jeden systém MHD. Stačí divočina s jízdenkami (pásmo B - jednotlivé jízdenky vs. předplatné; opencard/lítačka vs. papírové kupony)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od 9001 » 23.1.2017 9:13

Bobik píše:Ježíšikristešmarjápanobožezačmětrestáš a není to snad krucinál jedno, JAK dá kaštan znamení? Hlavně pokud ho dá včas. Proč by nemohl i bzučákem? Nikdysetotaknedělalo?
Mimoto žádná osvětová kampaň neproběhla, tak jak maj lidi vědět, že stačí jen zmáčnout čudl na dveře? Prostě se najednou zavedly zastávky na znamení i u tram a jelikož dřív byly pouze u busů, kde se znamení dávalo právě tím bzučákem, tak půlka lidí logicky zabzučí. No a co? To z toho má někdo tak nepřekonatelnej mindrák?
=D> =D> =D> =D> =D>

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od vs-metrak » 23.1.2017 8:56

Já bych úplně zrušil znamení nouze, od toho tam je záchranná brzda. Pro výstup s kočárkem by sloužilo tlačítko se symbolem kočárku, tak jako pro vozíčkáře slouží tlačítko se symbolem vozíčku. Jiná znamení nejsou potřeba.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Bobek » 23.1.2017 7:52

Bobiku, dík.

(Jinak pořád tu máme nenulové množství tramvají bez poptávky, což vzhledem k očekávatelně mizivému rozšíření informace, že archiválie staví vždy, vede cestující k jednoznačnému závěru.)

Tak mě napadá: takové to "zastavíme", co se hlásí různě po Evropě i u nás, by nešlo?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Bobik » 23.1.2017 6:07

Ježíšikristešmarjápanobožezačmětrestáš a není to snad krucinál jedno, JAK dá kaštan znamení? Hlavně pokud ho dá včas. Proč by nemohl i bzučákem? Nikdysetotaknedělalo?
Mimoto žádná osvětová kampaň neproběhla, tak jak maj lidi vědět, že stačí jen zmáčnout čudl na dveře? Prostě se najednou zavedly zastávky na znamení i u tram a jelikož dřív byly pouze u busů, kde se znamení dávalo právě tím bzučákem, tak půlka lidí logicky zabzučí. No a co? To z toho má někdo tak nepřekonatelnej mindrák?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od 9001 » 23.1.2017 1:11

MM: Sorry, ale částečně je blb i řidič... Pokud slyší "znamení" u zastávky na znamení, tak to asi něco znamená...

Jinak celkem souhlas.. Současné provedení je hodně neštastné a chtělo by to změnu,aby to bylo poznat na první pohled.

P.S. Jak si k tomu dostal k tomu přestupku? Neříkej, že si nějakého kaštana dotáhl až na přestupkové MČ 8-)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 22.1.2017 22:51

1.) tímto děkuji "páteři"/jejím autorům,
že konečně na jejím FB rozpoutali diskusi o chybném/matoucím označení tlačítek v TRAM DPP
2.) panu MŠ/ROPIDu navrhuji urychlené prosazení následujících změn uvedeného označení/popisu tlačítek:

SIGNALIZACE:
- NOUZOVÉ ZASTAVENÍ
stlačovat opakovaně do zastavení / .......(STOP)
- VÝSTUP OSOBY
S OMEZENÍM POHYBU/KOČÁRKEM

těsně před zastávkou stisknout 2x krátce / . .
!!!!! JINÉ/BEZDŮVODNÉ POUŽITÍ SE TRESTÁ !!!!!
(PRO pouhý VÝSTUP V ZASTÁVCE nejen
"NA ZNAMENÍ" VČASNÝM STISKNUTÍM rozsvítit
zelené TLAČÍTKO "předvolby DVEŘÍ".)


protože:
a) slovo "signalizace" je v souvisejících ustanoveních použito v PŘ - vyhlášce MD
b) dosavadní označení "k řidiči" je zcela nadbytečné a jeho vypuštěním lze získat místo pro jiné důležité informace
c) jen výše uvedený postup maximálně zajistí včasné/okamžité potřebné nouzové zastavení a nezastavení mimo zastávku při signalizaci výstupu více kočárků/osob se sníženou schopností pohybu
d) skoro nikdo nezná výše uvedený skutečný význam dvojího stisknutí, který je dán PŘ - vyhláškou MD, čímž dochází ke skřípnutí dveřmi osob o o berlích!
e) jedině uvedení času signalizace dvojího zmáčknutí omezí:
- dávání této signalizace těsně po zavření dveří v předešlé zastávce
- opomenutí řidičů na danou tuto signalizaci (kvůli řešení dopravní situace i přes několik křižovatek a její špatnou viditelnost na řídícím displeji pro malý piktogram a neojedinělý vlastní odraz na displeji
f) pouze uvedená formulace 100/obsahuje co je zakázané a tedy se trestá
g) bylo by vhodné uvedení odkazu na signalizaci jiným tlačítkem a to nejlépe včetně popisu jeho funkčnosti

PS: Díky kolegovi vím, že k 1:00 7.1.2017 DPP přijal 169 evidovaných podnětů/stížností od cestujících od 0:00 1.1.2017, což je cca 30 podnětů/stížností denně + ze školení a zkušenosti vlastní i kolegů vím, že na řidiče jsou nejčastější stížnosti právě plynoucí z chybného (ne)užití tlačítek cestujícími = výše uvedené je tedy opravdu velký problém a mělo by se to konečně urychleně řešit, a to nejlépe i s poučením, že cestující jsou povinni poslechnout pokyny zaměstnanců dopravce (zejména řidičů/dozorčích/dispečerů/kontrolorů) a jednání proti nim je přestupkem- dle zákonů 266/1994 o drahách-§37-odst.5 + 8, 111/1994 o silniční dopravě-§18a-odst.2 + 4 Z:arrow: dosud zákona 200/1990 o přestupcích-§48= s pokutou do 3000,-Kč, ale od 1.7.2017 podle zákona 250/2016 o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich-např.§74-odst.1-odr.i + §46-odst1= s pokutou jen do 1000,-Kč (což žel, jak jsem osobně zjistil, neví ani PČR a úředníci "přestupků" na MČ P10)!

Odpovědět