Chci se stát řidičem tramvaje...

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od fricoolinek2 » 17.2.2017 1:01

Zajímalo by mne - pokud si člověk udělá papíry na tramvaj jako takovou nouzovku, vozí lidi rok, pak se objeví lukrativnější nabídka např. z oboru, jenž vystudoval, řady DPP opustí. Jak moc potom jsou vrátka do DPP otevřená, pokud by se např. ke kariéře tramvajáka chtěl po 5 letech vrátit, tak jen (ne)snado to půjde.

Zajímalo by mne to třeba i v souvislosti s těma studentskejma brigádama v DPMB, zda třeba pak ten student v případě neúspěchu na trhu práce se může k řadám DPMB (třeba o 2 roky později) připojit na HPP a jako bývalý brigádník to bude mít o dost lehčí než úplný novic.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od Karosák » 29.9.2016 11:53

Teď mě napadlo, to porovnat jako lyže vs snowboard. Když vidím, jak to ti prknaři mydlej, někdy radost pohledět. Tak jsem si říkal, že to taky zkusím. A jak mám do :zadnice ovládat směr, když mám obě nohy přišroubovaný k prknu?!! Nikdy víc, lyže jsou lyže :-D A tak podobně někdo, kdo slezl z náklaďáku bude cumet, jak má tu tramvaj řídit, když s tím nejde měnit směr dle potřeby. A naopak. Já s C/D nikdy nejezdil a mám z toho vítr, že bych asi nejdřív srovnal pár sloupků, než bych to trochu dostal do ruky .... to je asi o zvyku a subjektivní. Obecnou pravdu asi nenajdeme ;-)

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od mart337 » 29.9.2016 11:31

Podle mne má každý druh dopravy svý jednodušší i složitější stránky věci. A to jestli má mít nebo nemá mít ten určitý druh dopravy víc či míň, tady asi stejně nevyřešíme. Stejně se nejedná o žádné finančně závratné rozdíly. Zajímavé je, že tady nikdo neřeší, že řidič metra má nejvíc a přitom oproti ostatním jezdí taky jenom po kolejích, oddělen od ostatního provozu - nikomu se navyhybá, nikým není omezován. Samozřejmě je to o tom, že to má taky nějaká svá specifika. A vůbec jim to nezávidím.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od Bobik » 29.9.2016 11:13

Fricolinek Z:arrow: a třeba předpisy? Jak silniční tak i ty drážní, dále různý špecifika jako vexle a podobně.
Mimochodem "kroutění volantem" je naopak výhoda, v nejhorším se vždycky můžeš pokusit to někam strhnout. V tramvaji musíš víc přemejšlet dopředu.
Zkusil jsem si oboje, teda ne bus, ale náklaďák. A za mě, co se řízení týče - zlatej náklaďák. Když jsem nastupoval, něco jsem už s ním odježdíno měl, takže jsem se po ulici s "velkou krávou" docela pohybovat uměl, ale přesto jsem v kurzu nestačil kulit oči, když jsem si vyzkoušel tramvaj.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od 9001 » 29.9.2016 10:22

MM: Tak ale při té 60 km rychlosti si ze 100% oddělený od ostatní dopravy minimálně zvýšeným pásem. a pokud někdo lítá Karlínem 50 v PD jenom proto, že může asi taky není úplně známka profesionality...

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od fricoolinek2 » 29.9.2016 9:58

Tak průměrka TRAM ale výrazně nižší je. Navíc jí ještě vytahují nahoru jízdy po zcela samostatných tělesech - Barrandov, Modřany, Ohrada...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.9.2016 9:58

thriller2 píše:Tak na toto ještě pořád nejsem
MM-Mikulovsky píše:zviklý
.
tak asi také (jako jiní) přestanu reagovat cca v 1 v noci .............

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od thriller2 » 29.9.2016 9:55

Tak na toto ještě pořád nejsem
MM-Mikulovsky píše:zviklý
.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.9.2016 9:41

fricoolinek2 píše:
...........Teda nic ve zlým a bez urážky, ale pokud ti jsou jasný rozdíly mezi drážníma a silničníma vozidlama, je zbytečný ti cokoli vysvětlovat. A pokud ti to jasný není, pak je to marný... :D
Ano, samozřejmě, že delší zábrzdná dráha. Na druhou stranu je tam "kompenzace" v nižší rychlosti vozidla. Nicméně to, že za tramvajáka směrovou orientaci vozidla obstarají koleje, zatímco autobusák jí musí volit volantem, to je myslím mnohem větší rozdíl v náročnosti než delší zábrzdná dráha. ...........
#-o [-o< víš ty vůbec, že TRAM může ze zákona jezdit do 60km/h Z:arrow: na PK (pozemní komunikaci) dle v místě platného "omezení" případně méně = stejně jak IAD a BUS (kromě vyjímečných míst, kde má IAD a BUS povoleno na PK víc jak 60km/h - většinou 70 km/h jako např. za Dvorci ZC mezi benzinkou a SSZ před Přístavištěm) :?:

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od fricoolinek2 » 29.9.2016 9:02

Tedy trochu méně korektně - o tom, jaká práce je náročnější (min. po fyzické stránce) vypovídá i mnohem vyšší podíl žen u tramvají než busů...

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od fricoolinek2 » 29.9.2016 8:57

fricoolinek2 píše:Já vim. No a tedy v čem to má mít tramvaják těžší, dle těch posouzení?
Teda nic ve zlým a bez urážky, ale pokud ti jsou jasný rozdíly mezi drážníma a silničníma vozidlama, je zbytečný ti cokoli vysvětlovat. A pokud ti to jasný není, pak je to marný... :D
Ano, samozřejmě, že delší zábrzdná dráha. Na druhou stranu je tam "kompenzace" v nižší rychlosti vozidla. Nicméně to, že za tramvajáka směrovou orientaci vozidla obstarají koleje, zatímco autobusák jí musí volit volantem, to je myslím mnohem větší rozdíl v náročnosti než delší zábrzdná dráha.
9001 píše:Zase otázka co by udělala většina řidičů tram, kdyby vyfasovali 236. By pod ulici K Bohnicím zahodili klíčky :lol:
Když je nezahazujou v Korunní a na jinej místech při protahování kolem řady všelijak zaparkovanejch, tak je nějaký serpentýny na 236 nemůžou rozházet.... 8-)
No ale i v tý Korunní je to jen o brzdě a akceleraci. Serpentýny na 236 jsou o kombinaci brzdy, plynu + přesný práce s volantem.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od Karosák » 29.9.2016 7:52

A to já na sebe klidně řeknu, že bych s busem, natož s kloubem asi zrovna krasojizdu nepředvedl. Právě proto, že se to může bůhvíjak nabíhat, mizernej přehled o "vleku"... Někdo bere nemožnost tramvaje manévrovat jako nevýhodu, já naopak jako jistotu :-D Ale kdyby podnik řekl, že hledá obojživelníky co si chtějí udělat D, tak se hlásím!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od 9001 » 29.9.2016 7:18

Tady to zase berete vážně...

Ono něco jinyho je se protahovat s tram kde to má vzdy pevnou jizdni dráhu a s busem,který navíc musíte hlidat jak jede. Autobusak si nemůže stoupnout a koukat ven ;-).
Male rypnuti. Klíčky nezahodí,ale zavolají na dispečink. :-)

MM Autem mam najezdeno pomerne hodne a to i slušnýma pr.. . kde jsem občas měl bobky i s osobakem a borci tam litali s busem...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od Bobik » 29.9.2016 6:50

fricoolinek2 píše:Já vim. No a tedy v čem to má mít tramvaják těžší, dle těch posouzení?
Teda nic ve zlým a bez urážky, ale pokud ti jsou jasný rozdíly mezi drážníma a silničníma vozidlama, je zbytečný ti cokoli vysvětlovat. A pokud ti to jasný není, pak je to marný... :D
9001 píše:Zase otázka co by udělala většina řidičů tram, kdyby vyfasovali 236. By pod ulici K Bohnicím zahodili klíčky :lol:
Když je nezahazujou v Korunní a na jinej místech při protahování kolem řady všelijak zaparkovanejch, tak je nějaký serpentýny na 236 nemůžou rozházet.... 8-) :lol:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.9.2016 0:41

fricoolinek2 píše:...........
Ono lidí, co by třeba v DPP (nebo jakékoliv jiné MHD ve velkém městě) jezdili s BUSem i tramvají bude jak šafránu, co? Nemyslím tedy nějak v "jeden čas", ale "přestup" po několika letech, např.
Při porovnání "přestupu" řidičů nejen mezi TRAM a BUS (či opačně), ale mezi TRAM a tzv. velkými silničními vozidly (resp. alespoň tzv. profesionální řidiči silničních vozidel), tak se rozhodně získá mnohem větší počet řidičů TRAM s předchozí či následující zkušeností s řízením velkých silničních vozidel resp. s profesionálním řízením silničních vozidel!
9001 píše:Jenom tipuji. Delší zábrzdná dráha, musí koukat do vekslí.

Zase otázka co by udělala většina řidičů tram, kdyby vyfasovali 236.By pod ulici K Bohnicím zahodili klíčky :lol:
a) souhlas + nemožnost reagovat na náhlou překážku (včetně osoby) v trase/dráze tzv. strhnutím řízení jinam
b) #-o opravdu si myslíš, že TRAMvajáci nejezdí mimo práci silničními vozidly (auty či na motorkách) + nejsou zviklí i s TRAM "se protahovat" ve velmi hustém silničním provozu :?:

Odpovědět