Jo, začala. Ovšem "rozestavěno" maj dodnes....9001 píše:To v Bratislavě mysleli takyvon Špilberk píše:No, někde ta stavba začít musí. Nebo ne
Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Pražské metro
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
To v Bratislavě mysleli takyvon Špilberk píše:No, někde ta stavba začít musí. Nebo ne
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Pražské metro
No, někde ta stavba začít musí. Nebo ne
Re: Pražské metro
Pro zasmání (ale je to smích přes slzy):
Stavba metra D začne nejdřív v úseku Pankrác - Olbrachtova
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/stavba ... va/1475138
Stavba metra D začne nejdřív v úseku Pankrác - Olbrachtova
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/stavba ... va/1475138
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Váha na vagóny a svítící šipky. Nápad studentů jak zrychlit pražské metro
http://byznys.lidovky.cz/tym-studentu-c ... _domov_pkv[/Váha ukazující jak je vagon metra naplněný cestujícími a diodové šipky, které následně ukážou, do kterých dveří mají lidé nastoupit. Takový je ve stručnosti nápad studentů ČVÚT na zrychlení provozu v metru, který v neděli vyhráli v programátorském maratonu Hackathon.
Studenty napadlo využít váhu, která nyní podle zatížení vagónu nastavuje brzdy. Údaje z váhy se totiž dají použít i k určení obsazení vlaku. Méně zatížené vagóny mají logicky méně lidí a systém, vypracovaný studenty ČVÚT, tak vyhodnotí, které vagóny jsou plné a které ne. Tuto informaci pak pošle do další zastávky, kde už mohou být pasažéři nasměrováni k méně osazeným vagónům. K tomu poslouží svítící LED pásek na nástupišti.
Data, která budeme sbírat jsou velmi cenná i pro další aplikace, například plánování jízdních řádů nebo plánované odstávky,“ řekl serveru Lidovky.cz Vít Obrusník za vítězný tým RED. „Na Hackathonu v Berlíně jsme viděli podobný projekt. My jsme myšlenku dále rozvedli a implementovali jiným způsobem optimálním pro Prahu,“ dodává Obrusník. Návrh vítězného týmu vznikl po diskuzi s mentory na pražském Hackathonu.
Teoreticky by se tak kvůli zjednodušenému nástupu a výstupu daly ušetřit tři sekundy na každé stanici. Podle výpočtu Ministerstva práce a sociálních věcí by taková časová úspora mohla ekonomice ročně přinést kolem čtvrt miliardy korun. Metodika ministerstva vychází z toho, že každý pozdní příchod do práce způsobuje ekonomické škody.
I kdyby se návrh nakonec nerealizoval, může mít i další využití. „Vagóny metra neumí jenom vážit, umí i další věci,“ řekl serveru Lidovky.cz organizátor Hackathonu Tomáš Studeník. „Pokud by se vybavily dalšími senzory, tak by mohly například sami hlásit problém, hlásit se na servisní údržbu a tak dále,“ dodává.
...........
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2599
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Šándor radí s bezpečností pražského metra. Za dva a půl tisíce na hodinu
http://praha.idnes.cz/andor-sandor-bezp ... zpravy_nubBývalý šéf vojenské tajné služby Andor Šándor radí pražskému dopravnímu podniku s bezpečností. Bere za to podle zjištění Práva 2500 korun na hodinu, za rok tak inkasuje zhruba milion a půl. Smlouvu s ním v roce 2014 podepsal tehdejší ředitel DP Jaroslav Ďuriš, zjistil deník. .....
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Chceme i nechceme. Praha si stále neví rady s reklamou v metru
http://ekonomika.idnes.cz/rencar-doprav ... nomika_rts
http://ekonomika.idnes.cz/rencar-doprav ... nomika_rts
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Muže na Florenci srazil vlak metra, část trasy B stála
http://praha.idnes.cz/muze-na-florenci- ... zpravy_rsr
http://praha.idnes.cz/muze-na-florenci- ... zpravy_rsr
Re: Pražské metro
Prostě jen shledávám vyšší užitečnost pohyblivých schodů na tom Veleslavíně (dokonce i tam se vyskytujou občani!), než v Kobylisích. Nebo třeba u nás ve Strašnicích, když už jsme u toho. Ale prosím, vykládejte si to jak chcete.
Re: Pražské metro
V Kobylisích si laskavě obejdi roh křižovatky a máš to bez schodů. A na náměstí je výtah.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Vzhledem k tomu, že na Kobylisích není ani jedno schodiště kryté, tak zvlášt v zimě a nebo dešti spíš k úrazumart337 píše:Vážení pozor, chůze do schodů je zdravá!!!
Re: Pražské metro
Vážení pozor, chůze do schodů je zdravá!!!