Linkové vedení
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 07.1.2007 15:10
Re: Linkové vedení
Po prostudování nových JŘ (od 25.3.) mě zaujaly dvě věci. Změny jízdních dob (téměř výhradně jejich prodloužení) a změna na lince 22, kdy téměř vymizí varianty spojů Vypich-Hostivař a BH-Strašnice. Systém dlouhých a krátkých spojů tak bude nově fungovat i během večerů a víkendů. Akorát netuším, zda se jedná o trvalou změnu, nebo jde o ovlivnění výlukou na Balabence.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
Z pětek se stanou devítky, Ropid přečísluje noční linky pražské MHD
http://praha.idnes.cz/ropid-precislovan ... zpravy_rsr
http://praha.idnes.cz/ropid-precislovan ... zpravy_rsr
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
Též jsem potěšen. Onehdy kolem 10. dopoledne jsme uvízli s 22 za MU na Narodce DC. Bajvoko 15 minut a Vršovice byly namydlený. Rozhodně tam má větší potenciál, než v Bělehradské. A vzhledem k tomu, že se za poslední léta nepovedlo prodloužit 101 na JzP, je zde i směrový potenciál
Re: Linkové vedení
z té 13 mám radost - nejen proto, že jsem to navrhoval už dávno, ale hlavně kvůli francouzské a vršovicím v mimošpičkovém období.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
Ad Bobik: Ano, těch "deset" let uteklo rychle , ale když se podíváme do historie, a jako ilustrace krásně posloužil aktuální článek na páteři o lince 7, máme ještě docela klidné období
Jinak k 25.3. mne překvapilo několik věcí:
-oproti fámám se bude jezdit obousměrně přes Pohořelec a začínat na Královce, čili se nekoná ani Dlabačov, ani jednokolejka
-trasa po l. 22 přes Újezd, měl jsem za to, že přes Staroměstskou, ale jako posila 22 to dává smysl, ikdyž splítka dostane další zátěž
-rozsah provozu není avízován int. 30 PD, 15 SN, nýbrž 30 min. X.-IV. a 15-20 min. V.-X.
-ve schématu je nástupní l. 23 na Zvonařce vyznačena v ul. U Zvonařky, nikoliv jako doposud v ul. Šafaříkově. Tam bude asi ten retrooznačník
Jinak k 25.3. mne překvapilo několik věcí:
-oproti fámám se bude jezdit obousměrně přes Pohořelec a začínat na Královce, čili se nekoná ani Dlabačov, ani jednokolejka
-trasa po l. 22 přes Újezd, měl jsem za to, že přes Staroměstskou, ale jako posila 22 to dává smysl, ikdyž splítka dostane další zátěž
-rozsah provozu není avízován int. 30 PD, 15 SN, nýbrž 30 min. X.-IV. a 15-20 min. V.-X.
-ve schématu je nástupní l. 23 na Zvonařce vyznačena v ul. U Zvonařky, nikoliv jako doposud v ul. Šafaříkově. Tam bude asi ten retrooznačník
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
Jinak vidím podstatné promlémy ve směrování IAD a BUS v oblasti Na Knížecí:
1.) její vedení ul. Za Ženskými domovy ZC po TT mimo osu PK je protiprávní (TT na PK s obousměrným provozem IAD je nařízeno stavět v ose těch PK)
2.) existenci pravého odbočení IAD DC z ul. Ostrovského do ul. Nádražní, místo něhož by měl být jen vyhrazený BUS pruh a IAD v daném směru vedena s minimální kolizí HD přes kousek Radlické a ul. ZŽD
3.)v nájezdu "dálkových" BUS do terminálu přes TT před TRAM zast. Na Knížecí DC, který by mělo být řešen jízdou všech BUS vyhrazeným pruhem v ul. ZŽD DC na TT od Radlické, který by (mimo křižovatku s "prodlouženou" ul. Stroupežnického) měl být od IAD "vpravo"/jižně oddělen bumlíky, čímž by nemělo vadit nestandartní míjení/křižování s protisměrnou IAD mezi Nádražní a Stroupežnického zbousměrněný úsek ul. Ostrovského, u níž mi potom nebude vadit zrušení (stále neojediněle porušovaného) nedávno znovu obnoveného zákazu levého odbočení IAD z ul. Nádražní DC do ul. ZŽD.
1.) její vedení ul. Za Ženskými domovy ZC po TT mimo osu PK je protiprávní (TT na PK s obousměrným provozem IAD je nařízeno stavět v ose těch PK)
2.) existenci pravého odbočení IAD DC z ul. Ostrovského do ul. Nádražní, místo něhož by měl být jen vyhrazený BUS pruh a IAD v daném směru vedena s minimální kolizí HD přes kousek Radlické a ul. ZŽD
3.)v nájezdu "dálkových" BUS do terminálu přes TT před TRAM zast. Na Knížecí DC, který by mělo být řešen jízdou všech BUS vyhrazeným pruhem v ul. ZŽD DC na TT od Radlické, který by (mimo křižovatku s "prodlouženou" ul. Stroupežnického) měl být od IAD "vpravo"/jižně oddělen bumlíky, čímž by nemělo vadit nestandartní míjení/křižování s protisměrnou IAD mezi Nádražní a Stroupežnického zbousměrněný úsek ul. Ostrovského, u níž mi potom nebude vadit zrušení (stále neojediněle porušovaného) nedávno znovu obnoveného zákazu levého odbočení IAD z ul. Nádražní DC do ul. ZŽD.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
BP na 7 by mohlo být nadále v Radlicích. Na každou kolej se vejde 5x T, a kde jen o špičkové časy s 21, takže by to poskládat asi šlo. Oddělení od vozu je dobrý nápad, mohlo by to ušetřit i nějaké vozy, s kterými je to teď na krev, ale já bych udělal radši střídací bod Voz. SA ZC Ale 21 dáváme rok, maximálně dva
Na Pankrác se to vešlo dřív, takže se to vejde i nyní. Najednou jde Pankrác, najednou jde Minská. Jo tam by byl brutus ukončit 4 a 13 na každé koleji zvlášť Ale nejde bo busy dolů. Ono to "až se zapomene že to nejde" je poměrně všemocné, jen to chvíli trvá. I 14T na Barrandov se určitě zase vrátí
Na Pankrác se to vešlo dřív, takže se to vejde i nyní. Najednou jde Pankrác, najednou jde Minská. Jo tam by byl brutus ukončit 4 a 13 na každé koleji zvlášť Ale nejde bo busy dolů. Ono to "až se zapomene že to nejde" je poměrně všemocné, jen to chvíli trvá. I 14T na Barrandov se určitě zase vrátí
Naposledy upravil(a) Karosák dne 26.2.2017 13:07, celkem upraveno 1 x.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
Takže k uvedeným úpravám LV: Sledoval jsem poslední dobou ve špičkách PD výrazný nárůst cestujících zejména DC od zast. Braunova - ovšem nejsem si jist, že není způsoben přestupem lidí z BUS 231 od zast. Ke Koulce, protože má od tama DC ještě větší nepravidelnost než TRAM
= spíše to vidím na potřebnou:
1.)instalaci (z větší části obnovení) bumlíků mezi těmito dvěma body - mimo vyústění ul. Pod Brentovou a Ke Koulce
2.) zavedení vyhrazeného BUS pruhu DC od ul. Ke Koulce přes TRAM zast. Křížovou až po ul Za Ženskými domovy, do nějž by další BUS spoje DC najížděly zde už v bodě 1 nebo až za SSZ u portálů Mrázovky v bodě 2
3.) od toho bodu 2 za SSZ u portálů Mrázovky až po ul. za Ženskými domovy oddělení pruhu IAD vpravo od TT oddělen bumlíky a nějak upraven cyklus SSZ za jejich koncem.
= myslím, že je vhodný i:
tento BUS pruh od ul. Z Ženskými domovy po SSZ u zast. Křížová ZC, z důvodu neojedinělé zácpy IAD ZC před tou SSZ u zast. Křížová až blokuje křížení s TT.
9001: Žel zákonná BP je splněna nejen při délce 30min. tzv. vkuse po max.4h jízdy, ale je ji (za stejnou dobu) možno rozdělit i na menší části, které nesmí být kratší než 12min. = popojede-li řidič v půli alespoň 30min BP 1x nebo ve třetinách 36(spíš 38) min BP 2x, tak to splní a je vše OK.
Jak myslíš, že se většinou čerpají přestávky na konečných přes den mimo PD
Bez jediného nepopojetí žádné TRAM během BP to skutečně celý den nejde, ale ohromný problém nastane, až někdo z řidičů po velmi častém nedodržení uvedených minimálních rozestupů mezi pohyby s TRAM bude účasten BP, aniž by ji zavinil, protože stáhnou-li mu tacho se záznamem nedodržení uvedeného, tak "se po něm povezou", že nebyl dle zákona dostatečně odpočinutý a proto nedokázal MU zabránit a proto je jejím (spolu)viníkem
= spíše to vidím na potřebnou:
1.)instalaci (z větší části obnovení) bumlíků mezi těmito dvěma body - mimo vyústění ul. Pod Brentovou a Ke Koulce
2.) zavedení vyhrazeného BUS pruhu DC od ul. Ke Koulce přes TRAM zast. Křížovou až po ul Za Ženskými domovy, do nějž by další BUS spoje DC najížděly zde už v bodě 1 nebo až za SSZ u portálů Mrázovky v bodě 2
3.) od toho bodu 2 za SSZ u portálů Mrázovky až po ul. za Ženskými domovy oddělení pruhu IAD vpravo od TT oddělen bumlíky a nějak upraven cyklus SSZ za jejich koncem.
= myslím, že je vhodný i:
tento BUS pruh od ul. Z Ženskými domovy po SSZ u zast. Křížová ZC, z důvodu neojedinělé zácpy IAD ZC před tou SSZ u zast. Křížová až blokuje křížení s TT.
9001: Žel zákonná BP je splněna nejen při délce 30min. tzv. vkuse po max.4h jízdy, ale je ji (za stejnou dobu) možno rozdělit i na menší části, které nesmí být kratší než 12min. = popojede-li řidič v půli alespoň 30min BP 1x nebo ve třetinách 36(spíš 38) min BP 2x, tak to splní a je vše OK.
Jak myslíš, že se většinou čerpají přestávky na konečných přes den mimo PD
Bez jediného nepopojetí žádné TRAM během BP to skutečně celý den nejde, ale ohromný problém nastane, až někdo z řidičů po velmi častém nedodržení uvedených minimálních rozestupů mezi pohyby s TRAM bude účasten BP, aniž by ji zavinil, protože stáhnou-li mu tacho se záznamem nedodržení uvedeného, tak "se po něm povezou", že nebyl dle zákona dostatečně odpočinutý a proto nedokázal MU zabránit a proto je jejím (spolu)viníkem
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 26.2.2017 12:33, celkem upraveno 2 x.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
Tak kapacitně ano, ale není náhodou BP 30 minut nepřerušená? Tady by se muselo popojíždět.von Špilberk píše:https://mapy.cz/zakladni?x=14.4373533&y ... nkr%C3%A1c
A ještě jednu do výstupní zastávky a je to. (ale pořád to je jen JPP)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Linkové vedení
https://mapy.cz/zakladni?x=14.4373533&y ... nkr%C3%A1c
A ještě jednu do výstupní zastávky a je to. (ale pořád to je jen JPP)
A ještě jednu do výstupní zastávky a je to. (ale pořád to je jen JPP)
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
Von: A na Pankrác se to vejde? Nebo se bude podjíždět?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Linkové vedení
A taky JPP tamtéž, že BP l.18 na voze ve smyčce PA.parrot píše: třeba bude mít 7 BP na Andělu. Ať už klasické střídané a nebo lítání z vozu na vůz... JPP na Palmovce povídala že 20 budou mít BP na Hradčanské (asi taky z vozu na vůz), tak by pro motolské zbyla 7 na Andělu...
Jestli bude BP na l.7 na Andělu, tak se ta linka může jít definitivně zahrabat. Od Knížecí na Anděl má l.7 nahodilé zpoždění 0-8 minut a ještě se budou na Andělu střídat řidiči. To by se muselo opravdu skákat z vozu na vůz a střídat jen ZC, aby se to zpoždění nezvětšovalo. Ale nevím, co pro nás zase vymyslí.
Re: Linkové vedení
To jo, letí to ...(a teď čistá spekulace) třeba bude mít 7 BP na Andělu. Ať už klasické střídané a nebo lítání z vozu na vůz... JPP na Palmovce povídala že 20 budou mít BP na Hradčanské (asi taky z vozu na vůz), tak by pro motolské zbyla 7 na Andělu...von Špilberk píše:Ono je taky zajímavé, že se jeden čas tvrdilo, že l.4 nemůže končit na Čecháči, protože si "někdo" v Minské tramvaje nepřeje, a na jednou tam můžou končit linky 2.9001 píše:Jinak je zajímavé, že se najednou našly vozy pro soupravy na 15. Nebyl jeden z důvodů proč 15 byla v sole, že to není s čím odjezdit?
Dále bude veselo v Radlicích, kde l.7 používala obě koleje kvůli čerpání BP a teď se tam na*ere l.21. Asi jezdila z Kotlářky k Andělu moc včas, tak ať si taky užije totální nepravidelnost díky IAD na křižovatce u Ženských domovů. Leda, že by se změnou LV byl na křižovatce (konečně ) změněn režim, což ale ROPID určitě (zase ) zapomněl zařídit.
P.S.: těch 10 let beze změn LV Tram uteklo jako voda. Hrůza jak ten čas letí a jak rychle člověk stárne...
PS: škoda že tu 21 nepošlou ne Na Knížecí, ale rovně po manipulační trati až na Anděl na Plzeňskou to by bylo pro některé teprve šoto
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Linkové vedení
Ono je taky zajímavé, že se jeden čas tvrdilo, že l.4 nemůže končit na Čecháči, protože si "někdo" v Minské tramvaje nepřeje, a na jednou tam můžou končit linky 2.9001 píše:Jinak je zajímavé, že se najednou našly vozy pro soupravy na 15. Nebyl jeden z důvodů proč 15 byla v sole, že to není s čím odjezdit?
Dále bude veselo v Radlicích, kde l.7 používala obě koleje kvůli čerpání BP a teď se tam na*ere l.21. Asi jezdila z Kotlářky k Andělu moc včas, tak ať si taky užije totální nepravidelnost díky IAD na křižovatce u Ženských domovů. Leda, že by se změnou LV byl na křižovatce (konečně ) změněn režim, což ale ROPID určitě (zase ) zapomněl zařídit.
P.S.: těch 10 let beze změn LV Tram uteklo jako voda. Hrůza jak ten čas letí a jak rychle člověk stárne...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linkové vedení
To bych neřekl... Vzhledem k pákám co má nejvyšší šotoustvo očekávám vypravení ceduláků na nějaké "špeky" i mimo linku 23fricoolinek2 píše:https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5972C686
Takže poslední měsíc "starých" T3 na "běžných" linkách právě odstartoval... Zvláštní, leč všechno jednou končí...
Jinak je zajímavé, že se najednou našly vozy pro soupravy na 15. Nebyl jeden z důvodů proč 15 byla v sole, že to není s čím odjezdit?