Vozovny - všeobecná diskuze

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od slonik » 13.4.2017 10:18

Asi se to hodí sem, všiml jsem si, že vozovna Pankrác začala v posledních dnech vypravovat skoro jenom 15T, i na negarance. Vím, že docházelo k nějakým přesunům, to to už došlo tak daleko, že po pokrytí sól už soupravy skoro nezbydou? Ne, že bych si stěžoval, ale překvapilo mě to :D

A ještě jedna věc k vypravení, proč má Hloubětín nově pět! pořadí na 15? To už vozovna s delší nájezdovou trasou nebyla...?

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od ZXS91 » 09.3.2017 11:58

JANEK L. píše:Ze které a na kterou kolej je napojena objízdná kolej ve Vokovicích? Díky
Z 29. na 17.

JANEK L.
Uživatel
Příspěvky: 274
Registrován: 12.11.2007 17:18
Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od JANEK L. » 09.3.2017 10:36

Ze které a na kterou kolej je napojena objízdná kolej ve Vokovicích? Díky

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od parrot » 09.3.2017 10:28

Bobik: Mimo špičky problém nevidím, ve špičkách ano. Spousta svačin, hlavně mimo ty špičky je zbytečných a dala by se z fleku zrušit. Beztak neušetříš nic, řidiče potřebuješ stejně, ať už na řízení, nebo jako svačináře a "ušetřené" soupravy se negují zvýšeným proběhem.

Myslíš střídané svačiny? Pokud půjdu opět do praxe, tak 2 střídané BP za zbytečnost nelze považovat. Vezmi si linku 1 v PD. Jezdí se s minimem pořadí, a na každém obratišti Ti stojí během obratu jedna souprava (obratové časy tedy jen pár minut). BP jsou na Hradčanské v délce 33 minut. A teď budeš-li mít během jedné směny v délce 8,5 hodiny 1 přestávku 33 min. a nastane MÚ např. na Maninách ve směru na Petřiny v délce trvání 20 minut, tak než se kolona pomalu rozjede, nabereš ještě další zpoždění. Spoj přivezeš na Hradčanskou svačináři a svačináře nechá PD otočit do času přes vozovnu Střešovice. Spoj Ti svačinář přiveze zpět za 8 minut. 2. přestávku už by jsi neměl. Chtěl by jsi mít svačinu za celou šichtu v délce 8 minut?:) stihneš se najíst?:) Takhle máš alespoň jistotu, že 2. střídanou přestávku máš zase za kolo... Podobně nechává PD točit zpožděné spoje do času i na svačinách na Barrandov... Tak z praxe mít 2 střídané přestávky v průběhu směny je nutnost. Jinak by se musely navyšovat počty vypravených pořadí aby se případná druhá svačina (nebo klidně i obě dvě) mohly vykonat na konečných, ale na to v současnosti nejsou vozy...

modroko
Uživatel
Příspěvky: 259
Registrován: 02.4.2011 12:26

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od modroko » 08.3.2017 19:01

Nechci vám do toho moc kecat ani nijak zasahovat, necítím se hoden této diskuze, přeci jen diskutující lidé jsou tu vyšší šajby a tak bych jen měl takovou poznámku ,zeptejte se depáků jak vozům svědčí odstavení přes noc venku před halou depa, prakticky každé ráno trnou aby ta tramka ráno vyjela bez závady :lol: No a to samé bude přes den. A zvláště když víme jak DP umí chránit svůj majetek, v Ďáblicích(a na pár dalších místech) už nějaký ten pátek řádí banda sprejerů a jediné co proti tomu podnik dělá je, že se ozve KGX ať si vzájemně kontrolujeme vozy ... takže nějaká bezpečnost u odstavených vozech v Brániku apod...

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od vs-metrak » 08.3.2017 15:14

demon píše:
vs-metrak píše:Na soupravě odstavené mimo depo obvykle drobný servis proběhnout nemůže, protože tam na to nejsou ani lidé, ani prostředky. Doby, kdy se dělaly P0 na SPO už jsou dávno ty tam. S úklidem je to dost obdobné.
Navíc teda jsem nikdy nezažil, aby se dělal úklid tram odstavených ve vozovně během šejdrové pauzy.
A jak se na takhle odstavené soupravě řeší závady ? Dost dobře si nedovedu představit při drážních předpisech, že by se s vadným vlakem druhý den dál jezdilo...
Vozy je třeba uklidit i mezi šejdry, aspoň v HL je souprava na odpolední šejdr běžně po velké očistě. Pravda onehdá jsem dostal na ŽI neuklizenou soupravu, ale s tou jsem prostě odmítl vyjet.
Vlak se závadou nemá co dělat na trati, natožpak na odstavném místě a jde do depa.

Uživatelský avatar
8750
Uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: 17.12.2005 14:54
Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od 8750 » 08.3.2017 11:54

V Olomouci dochází k odstavování vozů ve smyčce Nová Ulice - pro tyto účely byla oplocena a vybavena kamerami. Tam ale proběhne DO ve vozovně a odstav na smyčce je z důvodu nedostatku deponovací kapacity ve vozovně.
Přestavbu smyčky Košutka na minivozovnu plánují také v Plzni.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.3.2017 7:34

Bobik píše:...
MM-Mikulovsky píše:Přes den(nejen špičky) PD je to nutnost i u TRAM - obratiště (předjízdné koleje v nich) nejsou tak velké, aby se v nich mohly soupravy odstavit na minimálně 35 minut BP řidičů
Mimo špičky problém nevidím, ve špičkách ano. Spousta svačin, hlavně mimo ty špičky je zbytečných a dala by se z fleku zrušit. Beztak neušetříš nic, řidiče potřebuješ stejně, ať už na řízení, nebo jako svačináře a "ušetřené" soupravy se negují zvýšeným proběhem.
nějak je to v rozporu s přerušením výkonu minimálně na 12 minut, což při int. 8 až 10 min. prostě při kapacitách obratišť nějak nevychází - jak je psáno zde:
parrot píše:............
Mě ty počty nějak nevychází:) O víkendu linka 9. Přestávky máš buď rozdělené na 2 části a to na Řepy a na Spojovací (na jednom konci je "BP" 26 minut a na druhém je v JŘ značeno jako "BP", nebo jen "B" něco kolem 20 minut), nebo je BP vždy jen na Řepých, ale bývá v délce kolem 26 minut. Na druhém konci běžný obratový čas (nemyslím tím současnou výluku, ale pravidelný provoz). Při tom 9 má interval po 8 minutách. V praxi: přijedu s 9 na Řepy. Jsme tam 4, první odjíždí po 4 minutách po mém příjezdu (vybalím si sváču a hned abych popojížděl), a pak co 8 minut až do odjezdu všichni popojíždíme, jinak by se za nás nic dalšího nevešlo... Pokud bývají BP na Spojovací ve zcela shodném režimu, je nutnost popojíždět ještě vyšší, bo se tam nenaskládáme, aby se dalo najet na střední kolej. A teď co s tím? Aby každý dodržoval 12 minut bez řízení, jak si poradit? Někdo popojede po 8 minutách po předchozím spoji, další po 12 a další taky po 12 a už stojíme na hlavní trati před obratištěm:(

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Bobik » 08.3.2017 5:46

vs-metrak píše:Navíc teda jsem nikdy nezažil, aby se dělal úklid tram odstavených ve vozovně během šejdrové pauzy.
Tak běžně se obvykle nedělá,(nebo alespoň ve VO nedělal, jak teď, nevím) ovšem v případě potřeby (třeba nablito) samozřejmě ano. A uklízeči ve vozovně jsou.
MM-Mikulovsky píše:Přes den(nejen špičky) PD je to nutnost i u TRAM - obratiště (předjízdné koleje v nich) nejsou tak velké, aby se v nich mohly soupravy odstavit na minimálně 35 minut BP řidičů
Mimo špičky problém nevidím, ve špičkách ano. Spousta svačin, hlavně mimo ty špičky je zbytečných a dala by se z fleku zrušit. Beztak neušetříš nic, řidiče potřebuješ stejně, ať už na řízení, nebo jako svačináře a "ušetřené" soupravy se negují zvýšeným proběhem.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od mart337 » 08.3.2017 2:28

Ach jo, komu není shůry dáno, tomu není pomoci.
Omlouvám se, spletl jsem se o tři minuty. Z Výtoně do Braníka je to 12 min. a z Výtoně na PA je to 17 min. Čili rozdíl je 5 minut. Ve vozovně si musíš připsat těch dvacet minut, ale jestli si myslíš, že v Braníku odstavíš svůj vůz rychlejc třeba za 5 mi., včetně předání klíčů a desek výpravčímu, tak jseš na velikým omylu. Navíc se ti tam do toho bude motat ještě pravidelná tram doprava.
A ty zatahující 17 a 21 ZC z Výtoně lidem vůbec nechybí, protože se jedná o 7 spojů po 9 hodině ZC, kde ti tam jede každé 2 min. něco a lidé jezdí hlavně DC a to jede v plné síle. Od Modřan, resp. Braníka zatahujou jen ty 3ks linky 3 a i ty docela dobře ještě plní odvoz směr centrum.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.3.2017 1:45

thriller2 píše:Ale na druhou stranu mi neříkej, že by se každý den nenašlo pět řidičů, kteří by to měli z Braníku domů blíž (nebo nastejno), než z vozovny, a kterým by nevadilo odstavovat šejdry v braníku.
žel se tážeš špatně - z Braníka do vozovny PA (jsem říkal, že) jede TRAM cca 27 minut (a to nepočítám 20 minut na úkony ve vozovně) a z vozovny mi to k současnému bydlišti v Michli trvá MHD/BUS nejkratší trasou (bez čekání) cca 15 minut - MHD se z Braníka jako cestující dom dostanu určitě rychleji než je těch 3/4 hodiny, byť je to od mého bydliště dál než z PA Z:arrow: prodlouží se mi volný čas na pobyt doma, byť cesta z místa ukončení/začátku práce také zabere delší čas :!:

Naprosto se divím, že uvedené někteří kolegové nechápou - zejména, když jiní (v horším případě oni sami) brblají, že:
1.) některé úseky TT jsou (zejména po poslední změně LV) ve špičce přetíženy a TRAM se vzájemně zdržují Z:arrow: podívejte se kolik TRAM zatahuje nejen od Podolí, ale i od centra a Anděla na PA a SA, Jamrtálem, aniž by jím vedla trasa příslušných linek - i kdyby to bylo jen 15 spojů během hodiny, tak je to 1 TRAM za čtyři minuty navíc (při čtyřech tama vedených linkách 7, 14, 18, 24 - každé po 8 minutách je navýšení zatížení úseku na 150% ve směru ZC), což už SSZ v něm musí dělat problém :!:
2.) jel jsem (někde) naprosto zbytečně - vezl jsem (tam) minimum/žádné cestující(ch) Z:arrow: děje se právě, když úsekem jede tzv. v závěsu několik spojů za sebou

MARV
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 06.1.2014 18:58

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od MARV » 07.3.2017 22:46

9001: ještě jednou se vracím k odstavu vozů mimo depo. Sice netvrdím, že vše znám a ve všem se vyznám, ale přeci je nějaký rozdíl mezi DO a KP. KP se pochopitelně mezi šejdrem těžko stihne, ale DO je přece o něčem jiném a pochybuji, že těžko vyjede vůz na trať bez DO, i když připustím, že ne vždy vyjede bez vady. Zde záleží i hodně na zápisech řidičů. Zároveň si dovolím pochybovat o tom, že vůz je bez provedeného DO i více než 24 hodin, k tomu může dojít pouze asi dost výjimečně.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od demon » 07.3.2017 22:17

vs-metrak píše:Na soupravě odstavené mimo depo obvykle drobný servis proběhnout nemůže, protože tam na to nejsou ani lidé, ani prostředky. Doby, kdy se dělaly P0 na SPO už jsou dávno ty tam. S úklidem je to dost obdobné.
Navíc teda jsem nikdy nezažil, aby se dělal úklid tram odstavených ve vozovně během šejdrové pauzy.
A jak se na takhle odstavené soupravě řeší závady ? Dost dobře si nedovedu představit při drážních předpisech, že by se s vadným vlakem druhý den dál jezdilo...
Vozy je třeba uklidit i mezi šejdry, aspoň v HL je souprava na odpolední šejdr běžně po velké očistě. Pravda onehdá jsem dostal na ŽI neuklizenou soupravu, ale s tou jsem prostě odmítl vyjet.
thriller2 píše:Ale na druhou stranu mi neříkej, že by se každý den nenašlo pět řidičů, kteří by to měli z Braníku domů blíž (nebo nastejno), než z vozovny, a kterým by nevadilo odstavovat šejdry v braníku.
Tak třeba by se i našlo (viz třeba MMM), ale v našich podmínkách prostě nelze zajistit, aby těch 5 skutečně takovou šichtu dostalo.
Plánování služeb je centrální, řidič je jen číslo v počítači a každá anomálie je proto na škodu.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od thriller2 » 07.3.2017 17:06

Bobik píše:Jo, od každýho něco. Kdo to má dál (mimopražský, nebo z druhýho konce města) se ten čas snaží nějak zabít ať už couráním po městě, nebo klimbáním na vozovně či střídacím bodě. Kdo to má blízko a má i dost času, jede domů.
Tak pak chápu, že byste nechtěli odstavovat šejdry mimo vozovnu. Ale na druho stranu mi neříkej, že by se každý den nenašlo pět řidičů, kteří by to měli z Braníku domů blíž (nebo nastejno), než z vozovny, a kterým by nevadilo odstavovat šejdry v braníku.

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od parrot » 07.3.2017 13:15

MM-Mikulovsky píše:
Bobik píše:.......
Stejně jako střídaný přestávky jsou v metru nutnost, bez kterých by to nešlo. Těžko tam odstavíš soupravu na obratu jako já tramvaj na konečný a čerpáš BP.
Přes den(nejen špičky) PD je to nutnost i u TRAM - obratiště (předjízdné koleje v nich) nejsou tak velké, aby se v nich mohly soupravy odstavit na minimálně 35 minut BP řidičů, a (narozdíl od BUS) nepřekážely provozu dalších vozidel :!:
Jak jsem již psal, ono to většinou nejde ani přes den víkendový/sváteční - minimálně jednou až dvakrát je s TRAM také potřeba popojet Z:arrow: jen si málo kdo z kolegů uvědomuje, že má při tom dodržet minimální rozestupy mezi pracovní činností(řízením) v délce alespoň 12 minut = při potřebě dvou popojetí musí být BP naplánována (nejpozději po 4 h jízdy) přes 36 minut (aby tam byl ještě čas nejen na vyrovnání zpoždění při příjezdu, ale také na popojetí/manipulaci v obratišti) :!:
Z:arrow: Velmi se bojím, že jednou někdo to neuvědomění nesmyslně "odskáče", že z tacha mu po MU jinak nezaviněné někdo vyhodnotí nedodržení minimálních délek BP Z:arrow: a tím mu "přišije" zavinění té MU, protože včas nedokázal reagovat na nebezpečí, protože byl "papírově" neodpočatý :!:
Mě ty počty nějak nevychází:) O víkendu linka 9. Přestávky máš buď rozdělené na 2 části a to na Řepy a na Spojovací (na jednom konci je "BP" 26 minut a na druhém je v JŘ značeno jako "BP", nebo jen "B" něco kolem 20 minut), nebo je BP vždy jen na Řepých, ale bývá v délce kolem 26 minut. Na druhém konci běžný obratový čas (nemyslím tím současnou výluku, ale pravidelný provoz). Při tom 9 má interval po 8 minutách. V praxi: přijedu s 9 na Řepy. Jsme tam 4, první odjíždí po 4 minutách po mém příjezdu (vybalím si sváču a hned abych popojížděl), a pak co 8 minut až do odjezdu všichni popojíždíme, jinak by se za nás nic dalšího nevešlo... Pokud bývají BP na Spojovací ve zcela shodném režimu, je nutnost popojíždět ještě vyšší, bo se tam nenaskládáme, aby se dalo najet na střední kolej. A teď co s tím? Aby každý dodržoval 12 minut bez řízení, jak si poradit? Někdo popojede po 8 minutách po předchozím spoji, další po 12 a další taky po 12 a už stojíme na hlavní trati před obratištěm:(

Odpovědět