Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 27.3.2017 17:06

kruťák píše:Celé je to :prase
Co jako bránilo udělat to klasickým a ověřeným způsobem?
Moc jednoduché. Musí se zkusit něco nového, co tu ještě nebylo. 8-)

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od kruťák » 27.3.2017 15:38

Celé je to :prase
Co jako bránilo udělat to klasickým a ověřeným způsobem?
Obrázek

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.3.2017 14:57

#-o naprosto nechápu:
1.) význam instalované dodatkové tabulky "JEN MHD"
pod DZ IP 20a - vyhrazený jízdní pruh v ul. U Plynárny ZC (viz 1. příloha)
, místo níž by určitě měl být v ní v DZ C 12a - Přikázaný jízdní pruh pod simbolem BUS nápis "MHD", protože jsem přesvědčen, že zachycená dodatková tabulka platí pro všechny jízdní pruhy = do úseku za ní nesmí žádné vozidlo IAD :!:

2.) důvod nesmyslné instalace DZ před zastávkou Chodovská ZC (viz 2. příloha), kde přebývá DZ P5 - dej přednost v jízdě tramvaji, protože:
a) tato povinnost vyplívá z obecných povinností plynoucích z před ní instalované DZ IP 20b - konec vyhrazeného jízdního pruhu
b) tato značka ZEJMÉNA RUŠÍ POVINNOST IAD DÁT PŘEDNOST BUS MHD URČENOU PŘEDCHÁZEJÍCÍ DZ, uvedenou v předchozí odrážce :!:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.3.2017 14:35

asi sem - součástí/příslušenstvím TT je jistě i DZ upravující vůči TRAM (podélně po či i příčně přes TT) provoz IAD i BUS MHD:
1.) máme v Praze první tzv. vídeňskou zastávku běžně používanou BUS MHD totožně s TRAM = výstup/nástup cestujících z prostoru ve vozovce zvýšeného do úrovně přilehlého chodníku - viz 1. přiložené foto zast. Plynárna Michle ZC, k němuž dodávám:
zákon 361/2000Sb, § 15, odst. 1 píše:Za vozidlem hromadné dopravy osob, které zastavilo v obci v zastávce bez nástupního ostrůvku nebo bez nástupiště na zvýšeném tramvajovém pásu, musí řidič jiného vozidla zastavit vozidlo; je-li v zastávce více vozidel hromadné dopravy osob, musí zastavit za druhým z nich. V jízdě smí pokračovat teprve tehdy, neohrozí-li již cestující, kteří nastupují nebo vystupují. To neplatí, zastaví-li autobus nebo trolejbus u okraje vozovky.
= obecné pravidlo o nutnosti zastavit před zastávkou vpřípadě stanicování vozidla MHD nemluví jen o TRAM :!:

2.) poprvé (hned ve dvou případech - viz fotky v příloze Plynárna Michle DC a Chodovská ZC) se v Praze řeší ohrožování TRAMVAJÍ rozjíždějících se zastávek nacházejících se v místech svedení IAD na TRAM pás a zároveň společných s BUS MHD, které mohou být (dle zákona 361/2000Sb - §15, odst.1 a §16 ) objížděny zleva - narozdíl od TRAMVAJÍ (dle zákona 361/2000Sb - §13, odst.1 ), které mnohdy mohou ve společných zastávkách stanicovat současně s nimi a když jsou před nimi (BUSy), tak nejsou viditelné pro vozidla IAD za zádí BUS, která ještě nezapočala jeho povolené objíždění, které následně jim nezbývá než dokončit i s objetím TRAMVAJE před BUSem, před níž se chtějí mnohdy zařadit v momentě jejího rozjezdu ze zastávky!
- ovšem nechápu, proč není (resp. odpol. určitě včera nebylo, byť údajně předevčírem před ní bylo) toto DZ i na začátkt zast. Chodovská DC #-o
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobek » 23.3.2017 8:19

A to je zajímavá konstrukce! :D
(ale vzhledem k tomu, že umístění je schválené, tak asi ne)

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od kruťák » 22.3.2017 15:12

No a neni to Překážka provozu? :lol:

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobek » 22.3.2017 11:14

Vzhledem k tomu, že na počátku byly zelené v úplně stejném "právním vakuu", jako teď bílé...
Řidiči beztak nezakládá žádnou povinnost, takže je to asi poměrně jedno.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od kruťák » 21.3.2017 20:04

Obávám se, že dopravní značení není možné zavést nějakým "metodickým doporučením", ale pouze zákonem (resp. prováděcí vyhláškou, na kterou se zákon odkazuje). A pokud se správně dívám, tak po Vyhlášce č. 294/2015 Sb. žádná novější nebyla, takže známe jen zelenou balisetu :prase

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 21.3.2017 20:03

Tady je barva stejně jedno :wink: Stačí jedna bouřka a budou šedivé :lol:

I když možná tady jich půlka nebude ještě dřív.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od kasme » 21.3.2017 19:51


Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od kruťák » 21.3.2017 18:37

Bílá baliseta je francouzský vývoz do rozvojových zemí, které ještě nemají normu P 98-583 :D

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 21.3.2017 17:44

Zelený sloupek je Z11h, a bílý je co? Nebo se to ještě bude natírat? :)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 21.3.2017 17:07

Jak by řekl klasik... " Chce se mi zvracet"...

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od kasme » 21.3.2017 14:38

Štvanice...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 21.3.2017 6:07

P_V píše:U Libeňského mostu se místo kolektoru bude muset stavět mostní provizorium, protože kolektor už tam je, ale sítě z mostu se do něj nevejdou, jelikož se úmyslně postavil menší.
Jestli je to TEN kolektor, tak pokud jsem správně slyšel, tak to, že je "úmyslně menší", je taky chyba magistrátu. Bo když firma, co si ho stavěla pro svoje trubky (teď už nevím která), chtěla od magistrátu přisypat, že když už ho teda vrtá, že ho vyvrtá i větší, tak je magistrát poslal kamsi. No tak si ho postavila jenom na svoje trubky.

Odpovědět